Dette er min dagbok!

10+1

Nå er det ikke lenge igjen til de magiske tolv! :) Nå kjenner jeg livmoren ganske godt! Har også hørt hjertelyden igjen i dag:) det er magisk!! Så er det UL på fredag, og må si at jeg gleder meg ganske mye nå! Tenk at det er en liten krabat inni meg som lever.. Helt uvirkelig å tenke på!

Ellers skjer det veldig lite for tiden. Jobber mye og føler meg utmattet! Heldigvis ikke lenge til juleferie:) 3 vakter igjen nå så har jeg friii!

Under 2 uker igjen :) heldige du! Deilig med lang juleferie da og kos deg masse på ul :) jeg kjenner ikke livmoren i det hele tatt jeg :p
 
Under 2 uker igjen :) heldige du! Deilig med lang juleferie da og kos deg masse på ul :) jeg kjenner ikke livmoren i det hele tatt jeg :p
Jaa!! Tiden har gått ganske fort syns jeg! Er ikke lenge igjen til de magiske 12 nå:D jeg skal oppdatere etter ul i morgen;) Den kommer nok etter hvert! Jeg trykker ganske langt ned på nedre del av magen. Du er jo også kortere på vei:)
 
10+4

Var på UL i går! Alt var fint og den lille lå og sprellet så fint :D Frøet ble målt til 4,3 cm så ble egentlig satt frem til 11+0, men holder på min termin foreløpig:) er i alle fall veldig lettet! Vi fortalte familien til sambo nyheten i går og de ble veldig glad! Så reiser vi til Bergen neste lørdag og da får min familie vite det også :) Dette blir en bra jul!
 
11+0

I dag er det en uke til uke 12, men bare 3 dager i følge ul! Så tenker at risikoen for abort nå er ganske liten :D Symptomer så langt er større pupper, murringer innimellom, tretthet og mindre matlyst! Brekker meg veldig lett, f.eks når jeg hoster!

I morgen skal jeg på svangerskapskontroll og til tannlegen! Har ikke vært hos tannlegen på altfor lenge... Kan bli spennende!

Tenk, det er faktisk ikke lenge til vi kan se kjønn på ul! Om jeg ikke får time til OUL før nærmere uke 20, bestiller vi nok en privat ul i uke 14 for å prøve å se hva vi får:) jeg tror det er en liten jente! Det rare er at moren til min stefar hadde drømt at noen i familien er gravide og hun vet det ikke enda heller! Hun hadde drømt om en liten jente!! Blir gøy å se reaksjonen hennes når vi forteller det i julen :D
 
11+0

I dag er det en uke til uke 12, men bare 3 dager i følge ul! Så tenker at risikoen for abort nå er ganske liten :D Symptomer så langt er større pupper, murringer innimellom, tretthet og mindre matlyst! Brekker meg veldig lett, f.eks når jeg hoster!

I morgen skal jeg på svangerskapskontroll og til tannlegen! Har ikke vært hos tannlegen på altfor lenge... Kan bli spennende!

Tenk, det er faktisk ikke lenge til vi kan se kjønn på ul! Om jeg ikke får time til OUL før nærmere uke 20, bestiller vi nok en privat ul i uke 14 for å prøve å se hva vi får:) jeg tror det er en liten jente! Det rare er at moren til min stefar hadde drømt at noen i familien er gravide og hun vet det ikke enda heller! Hun hadde drømt om en liten jente!! Blir gøy å se reaksjonen hennes når vi forteller det i julen :D

har du skjekket det kinesiske kartet om kjønnet? stemte på meg sist :) jeg skal også på enda en ul før oul :)
 
Har jo helt glemt å legge ut bilde av lille nurk i dagboken... Katastrofe :eek:ImageUploadedByBV Forum1418850096.796206.jpgImageUploadedByBV Forum1418850113.995681.jpgImageUploadedByBV Forum1418850124.978407.jpgImageUploadedByBV Forum1418850144.128717.jpg

Mitt lille gull 11 uker gammelt! Lille elskede minime <3
 
12+0

Har bestemt meg for å flytte terminen til 6.juli som ul viste! Jeg har mest sannsynlig hatt tidligere EL og 12+0 stemmer også med menstermin:)

Nå er vi på hytten til svigerforeldrene og skal bli til i morgen før vi kjører til Bergen :) gleder meg så utrolig mye til å komme hjem til familien <3 skal bli godt!
 
Jeg føler jeg får jente! Alltid tenkt at jeg får jente, og det stemmer med kartet også ;) Har du sjekket?

Den sier jente her også ! Men vet ikke om jeg trur helt på det da :p men jeg skal ikke vite det før juli heller da...
 
13+0

Tiden flyr! Nå viser babyverdens app full lengde hos fosteret og nå er det ca 8,5 cm langt, 7,4cm fra hode til stump! Det er jo stort jo!! Jeg har ikke så mange symptomer nå, utenom mensmurringer og stikk innimellom:) ser livmoren veldig tydelig om morgenen! Den stikker som oftest ut på høyre side.

Nå vet alle nære venner og nær familie det! Vi vil nok kanskje fortelle det på facebook også etterhvert, men vi kommer i alle fall til å vente til halvveis i svangerskapet:)

I dag skal vi i to familiebesøk. Først til moren til min stefar og deretter til min far. Moren til min stefar fikk nettopp vite om graviditeten og ble veldig glad og forbauset siden hun hadde drømt flere ganger at noen i familien var gravid med en jente! Det rare med det er at når hun hadde drømt det så var hun på besøk i Kristiansand hvor jeg bor! Så derfor hadde hun tenkt med en gang at det var meg:p det skal virkelig bli spennende fremover!
 
14+0

Har begynt å få mage!!! Men foreløpig føler jeg meg bare feit... Men har kjøpt litt graviditøy i dag og fikk et par bukser av svigerinnen min:) veldig gøy!

Ellers dro vi opp på helsestasjonen i dag og fikk bestilt time hos jordmor:) veldig koselig dame! Fikk høre hjertelyden også! Jeg klarer fortsatt ikke å slappe helt av... Tror det må vente til etter OUL :p er så redd for alt som kan være galt!!
 
15+0

Og dagene går no! Nå føler jeg ikke at jeg har noe særlig med symptomer... Kanskje litt oppblåst og så blir jeg kvalm av enkelte lukter!

I dag er det også en uke til UL, og forhåpentligvis får vi vite hvem som ligger i magen min <3 det er samtidig akkurat 4 uker til OUL:) Spennende tider fremover! Håper bare alt er i skjønneste orden på UL!

Så prøver jeg å kjenne etter om jeg klarer å kjenne noen bevegelser, men det er søren ikke lett!! Håper jeg ikke må vente så altfor lenge :eek:
 
16+0

Tid for ul!!! Ææææ, gruer meg sånn:eek: tenk om fosteret mangler det ene eller det andre! Gjør jo helt sikkert ikke det, men er sykt skummelt allikevel! I dag får vi vite hvem som gjemmer seg i magen min og bare det er jo skremmende nok i seg selv! Jaja, la gå- dette må skje uansett!
 
16+0

Tid for ul!!! Ææææ, gruer meg sånn:eek: tenk om fosteret mangler det ene eller det andre! Gjør jo helt sikkert ikke det, men er sykt skummelt allikevel! I dag får vi vite hvem som gjemmer seg i magen min og bare det er jo skremmende nok i seg selv! Jaja, la gå- dette må skje uansett!
Lykke til idag :)
 
Back
Topp