Dette er min dagbok!

Mulan

Prøver
Mailykke 2018
Junispirene24❤️
Her er min dagbok fra før svangerskapet. Fikk bare skrevet i 7 dager før jeg fikk positiv test.



Jeg har ventet med å starte skriving av dagbok i håp om at jeg ikke skulle bli på FS så lenge... Tiden går og det virker som en liten evighet til jeg skal få mammaønsket oppfylt, så nå vil jeg bare skrike ut i frustrasjon over tomheten jeg føler! For 4 måneder siden gikk meg og sambo på ul, lykkelig uviten om at det var dagen da himmel skulle bli til helvete. Vår lille spire som skulle vært 11 uker hadde ikke lenger et hjerte som slo. Samme dag som vi skulle på sykehuset for å fjerne lille i magen fikk vi en ny niese, et nytt liv kom til verden og et ble fjernet fra mors mage. Jeg blar i tide og utide opp bildet jeg tok av det lille mennesket jeg hadde i magen og stiller meg forundret spørsmål om hvem dette lille mennesket ville blitt, for i mitt hode var det en perfekt liten skapning.

Tiden har gått og disse 4 månedene virker som en evighet. Jeg har ingen tro lenger på at jeg kan bli gravid igjen med det første. Etter at jeg mistet har den kroniske hodepinen jeg hadde tidligere blitt mye verre og i tillegg har jeg murringer fra EL til mens. I kjær paranoia googler jeg alle mulige symptomer, og har kommer frem til at jeg har både kreft, MS, ME, ryggmargsbetennelse, prolaps og nå er jeg sikker på at jeg har endometriose. Noe må jo feile denne kroppen min, som gir meg et smertehelvete av dimensjoner nesten hver eneste dag... Hva det er forblir uvisst. Hos leger og nevrologer får jeg konstatert det samme hver gang: spenningshodepine! Dette er jeg uenig i. Vil så gjerne ha et svar og en løsning på problemet, men det virker å være like fjernt som en ny graviditet. Jeg har fått et ultimatum: jeg kan prøve forebyggende medisiner eller fortsette prøvingen. Jeg har valgt prøvingen... Enn så lenge! "Bare en måned til, og hvis det ikke klaffer nå kan jeg avslutte prøvingen for en periode og starte på medisinene!" Det har ikke klaffet enda og en måned har blitt til to. Ingen bedring fra hodepinen og heller ingen graviditet. Så står jeg her, forbannet på denne kroppen min som ikke kan gjøre som jeg vil. I dag er jeg 3 dpo, og kjenner meg pessimistisk og lei. Dagen har gått med til smerter og oppkast... for tenk om dette skulle være måneden, jeg piner meg gjerne for å få det jeg aller helst vil ha! Bare tenk om, og hva hvis...

SÅ VAR JEG PLUTSELIG GRAVID! Termin 10.juli
 
Last edited:
Fikk rett og slett tårer i øynene når jeg leste dette.Vet ikke helt hva jeg skal skrive, men ville bare si at jeg sender deg en god og varm klem. Håper slik at en liten spire klorer seg fast <3
 
Nå må det snart være deres tur <3
 
Uff, det hørtes veldig tungt ut. Som om ikke prøvingen er vanskelig nok i seg selv, så må det være kjedelig å få andre vanskelige ting å ta stilling til i tillegg. Håper spira sitter fort og/eller at hodepinen gir seg! :) Klem til deg!
 
Fikk rett og slett tårer i øynene når jeg leste dette.Vet ikke helt hva jeg skal skrive, men ville bare si at jeg sender deg en god og varm klem. Håper slik at en liten spire klorer seg fast <3
Tusen takk for klem:) håper en spire kan klore seg fast hos oss alle her!
 
Uff, det hørtes veldig tungt ut. Som om ikke prøvingen er vanskelig nok i seg selv, så må det være kjedelig å få andre vanskelige ting å ta stilling til i tillegg. Håper spira sitter fort og/eller at hodepinen gir seg! :) Klem til deg!
Det kan du si:) Håper en spire kan sitte raskt hos alle!! Ikke lett dette her når du bare vil så inderlig:eek:
 
Pp4, 4 dpo

Fortsatt ingen tro på at det har klaffet denne måneden, og det stemmer vel også! Dette er virkelig en kjedelig del av syklusen...
 
Pp4, 5 dpo

Lurer på om jeg har en form for clusterhodepine? Den kommer jo ofte anfallsvis i løpet av dagen og det føles som jeg skal dø på stedet! Vi får se hva som skjer videre. Ingenting spennende hos meg prøvenessig i alle fall...
 
Pp4, 6dpo

Fortsatt ingenting spennende... Sykehuset kl.13 pga hodepinen! Og dagene går... Sakte!!!!
 
Sykehuset i dag, og endelig ble jeg tatt på alvor! Om 3 uker blir jeg innlagt for full utredelse av hodepinen:) det innebærer foreløpig prøvepause, men nå vil jeg i grunn bare bli frisk!! Hadde vært typisk at testen plutselig skulle vise positivt nå da! :p
 
Pp4, 7dpo

Ingenting spennende, fortsatt strak ut på sofaen!
 
Pp4, 8dpo

Måtte ta en test i dag! Blenda. Jeg er egentlig veldig glad for det, men samtidig litt skuffet over at det ikke har skjedd noe 4 mnd etter MA.. Jaja, nå blir det prøvepause til over nyttår, utredning av hodepine neste!!
 
Det er jo for TIDLIG (ikke seint) å gi opp enda :) det er veldig tidlig å teste 8 dpo :) håper det har klaffet for dere denne mnd! Masse lykke til :p
 
Last edited:
Aaaaltfor tidlig å gi opp håpet! Fortsatt masser av håp :) Så utrolig kjedelig med så lang prøvepause evt. :/ Håper den sitter nå i siste liten!
 
Sykehuset i dag, og endelig ble jeg tatt på alvor! Om 3 uker blir jeg innlagt for full utredelse av hodepinen:) det innebærer foreløpig prøvepause, men nå vil jeg i grunn bare bli frisk!! Hadde vært typisk at testen plutselig skulle vise positivt nå da! :p

Så bra de tar tak i det og sjekker grundig :) håper de finner svar til deg raskt.
Klem
 
Aaaaltfor tidlig å gi opp håpet! Fortsatt masser av håp :) Så utrolig kjedelig med så lang prøvepause evt. :/ Håper den sitter nå i siste liten!
Ja, hadde jo ikke vært dumt det! Men må ærlig innrømme at jeg ikke blir så skuffet nå allikevel, for er jeg gravid nå kan jeg ikke ta MR eller operere! Så selvom barneønsket er veldig stort så tror jeg det er lurest å bli frisk først! *blandede følelser*
 
Back
Topp