Gravid med #1

Oj! Hvis du bor i Oslo, anbefaler jeg en tur på C-Medical på Majorstuen (ellers har de kontorer flere steder i landet, men kjenner ikke til dem). Hvis du evt temper et par sykluser før du drar dit, er du i hvert fall helt sikker på hvor lang lutealfasen er, da testing ikke er 100% sikkert. På C-medical var det ingen problemer å få hjelp. De har egen fertilitetsklinikk og fertilitetsspesialist også ❤️
Slenger meg på her! C-medical Majorstuen var helt fantastiske med oss❤️
Vi har prøvd siden juni, men jeg har de siste årene vært mere uten prevensjon enn med.. så på et tidspunkt burde jeg vært gravid- noe som aldri har skjedd. Jackson(gynekologen) tok innvendig ul og samboer tok sædprøve. Jeg fikk utskrevet letrozol og råd om å prøve med de et par mnd før jeg evt får noen hormoner i tillegg
50% på fertilitetsutredning nå, så det er virkelig verdt å ta turen
 
CD23/6-7 DPO
Tiden flyr! Neida. Jeg er i DPO-land, så åpenbart går tiden sakte, men jeg har heldigvis hatt det travelt og har juleferie fra i morgen, så har hatt litt mindre tid til tenkning og grubling denne PPen enn det jeg har hatt tidligere. Kjenner svært lite. Tempen holder seg relativt høy, men hadde en dip på to dager i går og i dagen før, men nå er den oppe og nikker igjen. Har null symptomer, verken på det ene eller andre, og aner ikke om det er bra eller dårlig. Kjenner jo selvsagt noe dersom jeg kjenner etter, men da kan jeg jo finne hva som helst så lenge jeg leter :hilarious:

Tenker jeg tar første test på onsdag, da er jeg 8/9 DPO. (Litt usikker på akkurat når EL var i løpet av to dager, ettersom én tempmåling ble litt halvveis så jeg varierte mellom flere ulike temperaturer, så det er kjipt.. Men hadde mest symptomer den første av de to dagene, så jeg troor jeg er 7 DPO nå).
 
CD23/6-7 DPO
Tiden flyr! Neida. Jeg er i DPO-land, så åpenbart går tiden sakte, men jeg har heldigvis hatt det travelt og har juleferie fra i morgen, så har hatt litt mindre tid til tenkning og grubling denne PPen enn det jeg har hatt tidligere. Kjenner svært lite. Tempen holder seg relativt høy, men hadde en dip på to dager i går og i dagen før, men nå er den oppe og nikker igjen. Har null symptomer, verken på det ene eller andre, og aner ikke om det er bra eller dårlig. Kjenner jo selvsagt noe dersom jeg kjenner etter, men da kan jeg jo finne hva som helst så lenge jeg leter :hilarious:

Tenker jeg tar første test på onsdag, da er jeg 8/9 DPO. (Litt usikker på akkurat når EL var i løpet av to dager, ettersom én tempmåling ble litt halvveis så jeg varierte mellom flere ulike temperaturer, så det er kjipt.. Men hadde mest symptomer den første av de to dagene, så jeg troor jeg er 7 DPO nå).
Litt godt å ha det travelt så man ikke blir helt kokko under prøvingen. Håper det klaffet denne gangen! Spennende med testing i morgen. Krysser fingrene for dere :Heartred
 
Litt godt å ha det travelt så man ikke blir helt kokko under prøvingen. Håper det klaffet denne gangen! Spennende med testing i morgen. Krysser fingrene for dere :Heartred
Tusen takk:Heartred

Her er dagens test. Vet ikke om jeg er 8 eller 9 DPO, og IKM er i dag eller i morgen. Negativ test, men høy temp:nailbiting:
888DA9C8-11E9-421C-8550-2DF531487865.jpeg

6BB2AB80-4815-49AA-8BD4-AC95E8644C17.jpeg
 
Tusen takk:Heartred

Her er dagens test. Vet ikke om jeg er 8 eller 9 DPO, og IKM er i dag eller i morgen. Negativ test, men høy temp:nailbiting:Vis vedlegget 395048
Vis vedlegget 395049
Syns eg, med godt utviklet streksyn ser ein sped begynnelse på testen, og såg jo videre at den utvikla seg godt! SÅ gøy å teste positivt på litla julafto, det gjorde eg også for 10år siden og fekk ei hærlig jenta 11 sept❤️ gratulera så mykje :)
 
4+4 :sad010

Herregud for en jul vi har hatt, vet nesten ikke hvor jeg skal starte så dette kan bli langt. Jeg var aktiv i IKM-gruppen så må snike litt der for å huske alt, for dette vet jeg jeg vil se tilbake på senere.

Litt oppsummert fra tiden før testingen var at jeg hadde ca. NULL symptomer. Fikk litt uren hud som jeg pleier å få før TR, men utenom det ingenting. Ikke lavt energinivå, ingen menssmerter, ikke ømme pupper som jeg har slitt veldig med i DPO tidligere. Dette gjorde at jeg mistet håpet tidlig.

22.des (10DPO)
Tempet om morgenen og hadde en ordentlig tempdipp. Ga opp alt av håp og forberedte meg på å at TR skulle komme i løpet av dagen. Var så nervøs at jeg var livredd hver gang jeg gikk på do for å se blod på papiret... Men det skjedde ikke, noe som var veldig rart.

23.des (11DPO)
Plutselig steg tempen igjen da jeg tempet til min vanlige tid kl.06 om morgenen, og da ble jeg jo med ett LYS våken:hilarious: Alt håp var tilbake, og jeg løp på badet for å ta en test før samboer skulle på jobb og jeg ikke kom til å se han igjen før 3.juledag. Den var blenda (i følge mine øyne i hvert fall), så jeg gikk og la meg for å sove igjen ettersom jeg hadde juleferie. Våknet et par timer senere, og etter den høye tempmålingen måtte jeg bare ta en test til, og det var da jeg begynte å skimte strek. Ringte samboer på jobb med én gang, men han så jo ikke strek så var ikke like i ekstase som meg som sto og hulka på badet:hilarious::sad010
560001aa-eb0f-4e0a-8b7a-ec3e190a342e-jpeg.395216

ce932a41-5371-4624-a662-0e5cabc82762-jpeg.395231


Tok enda en test på kvelden før jeg la meg som jeg postet i innlegget over her fra lille julaften, og det var den første ORDENTLIGE streken.

24.des (12DPO)
Vi hadde blitt enige om at vi ville fortelle familier og venner tidlig, og selv om jeg synes det var alt for tidlig var jeg fast innstilt på å lage mitt første julekort fra meg og samboer med bilde av graviditetstest. Men da måtte jeg få en positiv digital med ukesindikator for å gjennomføre planen min, og jammen fikk jeg det på selveste julaften. Og da gikk det endelig opp for samboer også at shit, jeg er faktisk gravid. Skjønner det kan være vanskelig å tro på en svak strek på en pinne for de som ikke har sett 200 graviditetstester i alskens lys før:hilarious:

Jeg lagde julekortet, samboer sendte digitalt til sin familie, og jeg delte ut fysiske kort til min familie når alle ungene var lagt på julekvelden. FOR en fin opplevelse, så mye tårer og de hardeste klemmene jeg har fått:Heartpink Hadde aldri forventet en så stor reaksjon fra dem ettersom jeg er yngst og begge søsknene mine har flere barn, men det var altså så fint.

------

Jeg har tatt litt tester her og der etter julaften også, men testetrangen jeg hadde i DPO-land forsvant så fort jeg fikk ordentlig positiv test, og det er jeg veldig glad for fordi jeg trodde jeg skulle være mye mer bekymret enn jeg er nå, men jeg er veldig avslappet. Har absolutt null symptomer (utenom litt ømme pupper), så det nyter jeg så lenge det varer. Det ser ut som testene jeg har tatt stiger fint, så jeg tenker jeg tar en ny digital på lørdag fordi jeg kjøpte meg 2 ekstra digitale med ukesindikator bare fordi jeg har blitt så påvirket av alle som vil se 2-3 uker og 3+ uker her inne:hilarious:

321420852_532301948839009_5445651318746688739_n.jpg




Så det var vårt lille julemirakel:Heartpink Foreløpig termin er 6.september, noe jeg synes er veldig fint.Tror jo gjerne fødsel vil skje tidligere (dersom jeg er så heldig at jeg kommer så langt) ettersom de fleste fødsler har skjedd før termin i min familie, men tiden vil vise.
 
Back
Topp