Gravid med #1

Tusen takk dere:Heartred

Kontaktet Aleris digitalt for å forhåpentligvis få progesterontilskudd ettersom lutealfasen var så kort. Tenkte jeg skulle være fornuftig å kontakte dem i stedet for å prøve B6 og salvie-te, men svaret var dessverre ubrukelig så det var 350kr jeg ikke får tilbake…

Hej! Eggløsningstester er inte helt pålitiliga. Anbefaler att du inte fokuserar så mycket på dessa men att ni hellre har sex regelmessigt, speciellt om du vet att du har eggløsning. Om det efter 1-2 års prøving inte går kan det vara aktuellt med utredning hos gynekolog. Lycka till!


:BangHead:BangHead:BangHead
Oj! Hvis du bor i Oslo, anbefaler jeg en tur på C-Medical på Majorstuen (ellers har de kontorer flere steder i landet, men kjenner ikke til dem). Hvis du evt temper et par sykluser før du drar dit, er du i hvert fall helt sikker på hvor lang lutealfasen er, da testing ikke er 100% sikkert. På C-medical var det ingen problemer å få hjelp. De har egen fertilitetsklinikk og fertilitetsspesialist også ❤️
 
Oj! Hvis du bor i Oslo, anbefaler jeg en tur på C-Medical på Majorstuen (ellers har de kontorer flere steder i landet, men kjenner ikke til dem). Hvis du evt temper et par sykluser før du drar dit, er du i hvert fall helt sikker på hvor lang lutealfasen er, da testing ikke er 100% sikkert. På C-medical var det ingen problemer å få hjelp. De har egen fertilitetsklinikk og fertilitetsspesialist også ❤️
Er dessverre på andre siden av landet, men tusen takk for tips :Heartred Tempet du i tillegg til testing for å vite sikkert at du hadde så kort lutealfase?
 
CD 4
Har på ingen måte klart å slappe av i starten av denne PPen som jeg klarte da TR kom forrige PP. Er konstant enten inne her på BV, eller i en av trackingappene. Klarer ikke å ikke tenke på prøving. Har også bestilt meg termometer for å vite når eggløsning faktisk skjer. Går hele tiden rundt og bekymrer meg for at EL skal komme sent og lutealfasen skal være like kort som forrige PP, og at det derfor ikke er vits å prøve mer før vi får støtte av noe slag, noe som i hvert fall ikke skjer denne prøveperioden... Vil så gjerne ha august/septemberbaby:sorry: Psyken er ute og kjører og det har den vært siden søndag, gråter så lett og er så stressa hele tiden, ikke bare på grunn av prøvingen, men andre ting som kommer i tillegg som jeg absolutt ikke har overskudd til å deale med. Føler håpet er ute fordi egget ikke får tid til å feste seg sånn kroppen min fungerer nå.
 
CD 4
Har på ingen måte klart å slappe av i starten av denne PPen som jeg klarte da TR kom forrige PP. Er konstant enten inne her på BV, eller i en av trackingappene. Klarer ikke å ikke tenke på prøving. Har også bestilt meg termometer for å vite når eggløsning faktisk skjer. Går hele tiden rundt og bekymrer meg for at EL skal komme sent og lutealfasen skal være like kort som forrige PP, og at det derfor ikke er vits å prøve mer før vi får støtte av noe slag, noe som i hvert fall ikke skjer denne prøveperioden... Vil så gjerne ha august/septemberbaby:sorry: Psyken er ute og kjører og det har den vært siden søndag, gråter så lett og er så stressa hele tiden, ikke bare på grunn av prøvingen, men andre ting som kommer i tillegg som jeg absolutt ikke har overskudd til å deale med. Føler håpet er ute fordi egget ikke får tid til å feste seg sånn kroppen min fungerer nå.
Kjenner meg igjen, er ikke noe bra sted å være på når man ikke klarer å tenke på noe annet, men vanskelig å legge der bort også:(:Heartpink men med temping vil du forhåpentligvis bli klokere på lutealfasen!
 
Kjenner meg igjen, er ikke noe bra sted å være på når man ikke klarer å tenke på noe annet, men vanskelig å legge der bort også:(:Heartpink men med temping vil du forhåpentligvis bli klokere på lutealfasen!
Ja, håper det! Og gleder meg til å starte. Håper jeg spiren sitter denne PP-en, men synes tempingen virker veldig spennende uansett. Og tusen takk for fin kommentar, det hjelper å høre at andre kjenner på samme følelser :Heartpink
 
Ja, håper det! Og gleder meg til å starte. Håper jeg spiren sitter denne PP-en, men synes tempingen virker veldig spennende uansett. Og tusen takk for fin kommentar, det hjelper å høre at andre kjenner på samme følelser :Heartpink
Man føler seg utrolig alene når man står i det, uansett om man bare har prøvd noen få måneder eller lenge. Jeg synes det var spennende å tempe et par PP for å se at den faktisk gikk opp. Lykke til! :)
 
Hvordan går det med deg? Håper du klarer å nyte tiden som prøver litt også ❤️
Tusen takk som spør:Heartpink Har hatt en helt nydelig helg, så det var herlig! Jeg skal nok se langt etter å nyte tiden som prøver, men jeg nyter VIRKELIG de dagene der jeg har det så travelt at jeg ikke har tid til å tenke på det :joyful:
 
Tusen takk som spør:Heartpink Har hatt en helt nydelig helg, så det var herlig! Jeg skal nok se langt etter å nyte tiden som prøver, men jeg nyter VIRKELIG de dagene der jeg har det så travelt at jeg ikke har tid til å tenke på det :joyful:
Så bra Gjelder å holde seg litt opptatt innimellom, hjelper på tankene det. Gåturer er definitivt min medisin ❤️
 
CD 9
Stresser over det som stresses kan! Har begynt å tempe, noe som er veldig spennende. Her er min søte lille graf så langt. Logger både i fertility friend og premom, men synes premom er mye finere så da blir det skjermbilde derfra:hilarious:

25177CDF-213C-4EFD-9B9B-CCC1C9355973.jpeg

Ellers skulle jeg ikke begynne å teste for EL før CD10, men siden tempen droppa idag tok jeg en test, og synes den var skremmende sterk til at jeg ikke trodde EL skulle komme før om 10 dager, og vi ikke har startet på aksjeleggingen enda… Håper bare det er helt ufarlig, fordi vi har ikke mulighet de neste dagene heller ser det ut til. Så nå må jeg bare prøve å puste hehe

100283C6-D691-41A9-910F-042115C18311.jpeg
 
CD16
Positiv EL-test allerede på CD16! Fikk på CD14 forrige gang, og med tanke på det jeg skrev tidligere om ulik sykluslengde annenhver gang hadde jeg ikke forventet EL før rundt CD20, så det var gøy. Nå kommer derimot stresset med tempen, for samtidig som jeg fikk positiv test i dag, hadde jeg også rekordhøy temp for denne syklusen, så jeg bare håper den synker til i morgen før den stiger igjen, slik at test og temp ikke er så veldig uenig om når EL er, den forvirringen orker jeg ikke:nailbiting:

Samboer kastet opp en gang i helgen, og jeg som har emetofobi tåler det svært dårlig... Sov nærmest ingenting natt til søndag på grunn av redsel, og fikk dermed ikke tempet søndag morgen. Jeg håper det også er grunnen til den høye tempen i dag morges, at jeg hadde mye søvn og ta igjen og kroppen har vært i høyt beredskap, men det er ikke godt å vite. Vi fikk dermed ikke lagt aksjer i går, men fikk på fredag, så får vi nok i dag og i morgen også. Håper det gjør susen!


318885768_962471221805357_4852567822499382985_n.jpg
 
CD18 - 1DPO?
Jeg visste temping kom til å bli forvirrende, og det er det. Jeg har våkna lett om natta mindre enn 3 timer før jeg skal stå opp og sover videre, tempen økte allerede før positiv EL-test, og jeg gikk glipp av temping dagen før positiv EL-test. Men da jeg så denne grafen i dokumentasjonen til fertilityfriend akkurat nå ble jeg veldig betrygget. Den er så og si heelt lik min med tempøkning før EL og tidspunkt for positiv EL-test, til og meg aksjeleggingen er lik! Så da håper jeg virkelig jeg har gjort tempingen rett og at dataen min stemmer. Krysser det som krysses kan!

Min graf:
318484954_5602852823168842_7592885589884463988_n.jpg


FertilityFriend:
277182392_509210483980390_6146532088309364428_n.jpg
 
CD20 - 3DPO
Da kjenner jeg at jeg har gitt opp denne PP også, kun fordi jeg fikk en kvise i dag, noe jeg alltid pleier å få 4-5 dager før TR.. Tempen fortsetter heldigvis å stige, så jeg tror jeg får kryss i morgen på CD17. Grafen min fortsetter å utvikle seg helt likt som eksempelgrafen over, men det kan jo være helt tilfeldig.
 
CD20 - 3DPO
Da kjenner jeg at jeg har gitt opp denne PP også, kun fordi jeg fikk en kvise i dag, noe jeg alltid pleier å få 4-5 dager før TR.. Tempen fortsetter heldigvis å stige, så jeg tror jeg får kryss i morgen på CD17. Grafen min fortsetter å utvikle seg helt likt som eksempelgrafen over, men det kan jo være helt tilfeldig.
Kjedelig når man har den gi opp følelsen :-(
Men kan man ikke også kviser med en evt graviditet? ❤️
 
Back
Topp