Gravid med #1

5+1
Jeg har fått mitt første symptom (utenom ømme pupper): jeg er så sykt kald :hilarious:Er normalt en person som ALLTID er litt for varm, og aldri får brukt de tjukkeste ullgenserene mine om vinteren fordi det bare blir for varmt, men nå sitter jeg her og fryser i mild vestlands-vinter med mine tjukkeste gensere. Kjekt å få brukt de, da!

Utenom det har det skjedd fint lite. Jeg tok en ny digital i går som viste 2-3, så det var gøy. Ellers nyter jeg mangelen på symptomer så lenge jeg kan.
321770756_653188266584100_5975556898502027907_n.jpg


Har derimot begynt å bekymre meg for alt som må gjøres riktig i graviditeten. Føler et press om at jeg og samboer må ha alt på stell og masse gode rutiner før vi kan få et barn inn i verden, og jeg bør trene, spise sunt, rydde hus, lage god og sunn middag, være sosial, skape trygge rammer på alle måter jeg kan. Blir sliten bare av tanken på det. Er i utgangspunktet en person med litt under snittet energinivå, og nå føler jeg det er så mye jeg bør gjøre ukentlig for å ha livet på stell for at vi skal være "modne" nok utad til å ta vare på en liten en at jeg blir sliten bare av tanken. Kanskje det er fordi vi "bare" er 26/27 jeg stresser med det? Har alltid vært minstemann i alle sammenhenger, og er jo moden og fornuftig generelt, men føler bare det er så mye jeg burde være som jeg ikke nødvendigvis er eller klarer å leve opp til.
 
8+2
Jeg som tenkte jeg skulle oppdatere hver uke, sånn ble det altså ikke! Jeg er så overrasket over hvor fort tiden har gått, og hvor fort ukene går. Heldigvis! Allerede 8 uker på vei, og i går var vi på privat TUL og fikk se et lite bankende hjerte :love017 Det var en lettelse, og gjorde at det hele føles mye mer ekte når vi faktisk har sett at det ER noe inni der!

En annen grunn til mangel på oppdatering er at det ikke skjer noe særlig. Jeg har nesten ingen symptomer, ikke kvalm, bare litt trøtt på ettermiddagene og i helgene. Og det nyter jeg virkelig. Vet at mange ønsker symptomer hjertelig velkommen, men jeg klarer meg HELT fint uten, og nyter det så lenge jeg kan. Føler meg jo litt annerledes deler av dagen, men absolutt ikke noe å klage på. Føler meg ganske heldig så langt. Utenom at jeg synes magen viser allerede, og det har den gjort fra uke 6... Det er alt for tidlig og stresser meg. Vet jo det bare kan være fordi jeg er oppblåst, men fortsetter det i dette tempoet kommer jeg til å være like brei som jeg er lang før tredje trimester:hilarious:

Har første jordmortime denne uken, og har fått time for offentlig TUL om akkurat 1 mnd, så det er spennennde!
 
Last edited:
8+2
Jeg som tenkte jeg skulle oppdatere hver uke, sånn ble det altså ikke! Jeg er så overrasket over hvor fort tiden har gått, og hvor fort ukene går. Heldigvis! Allerede 8 uker på vei, og i går var vi på privat TUL og fikk se et lite bankende hjerte :love017 Det var en lettelse, og gjorde at det hele føles mye mer ekte når vi faktisk har sett at det ER noe inni der!

En annen grunn til mangel på oppdatering er at det ikke skjer noe særlig. Jeg har nesten ingen symptomer, ikke kvalm, bare litt trøtt på ettermiddagene og i helgene. Og det nyter jeg virkelig. Vet at mange ønsker symptomer hjertelig velkommen, men jeg klarer meg HELT fint uten, og nyter det så lenge jeg kan. Føler meg jo litt annerledes deler av dagen, men absolutt ikke noe å klage på. Føler meg ganske heldig så langt. Utenom at jeg synes magen viser allerede, og det har den gjort fra uke 6... Det er alt for tidlig og stresser meg. Vet jo det bare kan være fordi jeg er oppblåst, men fortsetter det i dette tempoet kommer jeg til å være like brei som jeg er lang før tredje trimester:hilarious:

Har første jordmortime denne uken, og har fått time for offentlig TUL om akkurat 1 mnd, så det er spennennde!
Koselig oppdatering! :)
Hurra for TUL og bankende hjerte :Heartred Det må være en helt spesiell opplevelse :Heartred Så fint at du ikke har plager foreløpig :)
 
Hei på deg!! Lenge siden jeg har titta innom her ser jeg OG GRATULERER SÅ UTROLIG MYE!!! :Heartpink :Heartpink Så utrolig koselig å se!
Blir ikke langt mellom våre da min termin foreløpig er 29.september:Heartbigred Lite symptomer (iforhold til forrige svangerskap) her også, nyter det enn så lenge:laughing002
Blir gøy å følge deg videre!
 
12+1
Herregud som tiden flyr! Og heldigvis for det. Straks ferdig med første trimester, og jeg har vært så sinnsykt heldig. Nesten ingen symptomer utenom litt ømme bryster og trøtthet, men så er det jo vinter så da er jeg alltid trøtt uansett:hilarious:

Jeg har offentlig TUL nå på fredag, og kjenner jeg gruer meg ganske mye. Er så livredd for at jeg plutselig skal få beskjed om at hjertet har sluttet å slå eller noe annet alvorlig. Sannsynligvis går det jo fint, men sjansen er der jo. Hadde litt brun utflod for 1-2 uker siden som varte i ca. en uke, det ga seg heldigvis, men det er jo skummelt.

Satser på at alt er fint på TUL, til tross for lite symptomer. Er sinnsykt spennende i hvert fall!
 
Uke 12+5
Vi har akkurat vært på offentlig TUL. Og fysøren for en opplevelse. SÅ letta, og så fint å se at alt var fint og at det lille nurket inni der bevegde seg masse. Tok ordentlige spensthopp! Tenk, det er et lite kommende menneske med hjerte, hjerne, nyrer, armer og bein. :love017 Det er så sykt! Føler at mitt eget hjerte bare er proppfullt etter i dag. Og føler meg så sinnsykt heldig som nærmest ikke har kjent noe til graviditeten i første trimester, og allikevel sto alt bra til med den lille. Tenk hva kroppen får til, at det går an å lage et nytt liv på den måten. Haha, jeg synes det er like stort å tenke på hele tiden, kommer ikke over det!
 
Uke 12+5
Vi har akkurat vært på offentlig TUL. Og fysøren for en opplevelse. SÅ letta, og så fint å se at alt var fint og at det lille nurket inni der bevegde seg masse. Tok ordentlige spensthopp! Tenk, det er et lite kommende menneske med hjerte, hjerne, nyrer, armer og bein. :love017 Det er så sykt! Føler at mitt eget hjerte bare er proppfullt etter i dag. Og føler meg så sinnsykt heldig som nærmest ikke har kjent noe til graviditeten i første trimester, og allikevel sto alt bra til med den lille. Tenk hva kroppen får til, at det går an å lage et nytt liv på den måten. Haha, jeg synes det er like stort å tenke på hele tiden, kommer ikke over det!

Åh! Så fantastisk å lese! :D
 
Uke 12+5
Vi har akkurat vært på offentlig TUL. Og fysøren for en opplevelse. SÅ letta, og så fint å se at alt var fint og at det lille nurket inni der bevegde seg masse. Tok ordentlige spensthopp! Tenk, det er et lite kommende menneske med hjerte, hjerne, nyrer, armer og bein. :love017 Det er så sykt! Føler at mitt eget hjerte bare er proppfullt etter i dag. Og føler meg så sinnsykt heldig som nærmest ikke har kjent noe til graviditeten i første trimester, og allikevel sto alt bra til med den lille. Tenk hva kroppen får til, at det går an å lage et nytt liv på den måten. Haha, jeg synes det er like stort å tenke på hele tiden, kommer ikke over det!
Såå fint å høre! :happy: :Heartpink
 
Uke 22+4
Tiden fortsetter å fly. Formen min (som aldri har vært dårlig), har bare blitt bedre og bedre jo lengre jeg er på vei, og jo mer vår det blir i luften. Merker det så godt på energinivået med laaange dager og fint vær. Har begynt å få en ordentlig kule på magen (selvom jeg synes jeg fikk mage tidlig, buksene var allerede for trange i uke 12), og det er vel det eneste graviditetstegnet jeg har for tiden:happy: Litt øm i noen muskler i korsryggen, som jeg har vært siden rundt uke 12, men det har ikke blitt verre og jeg kjenner det egentlig bare når jeg strammer musklene når jeg ligger strekk ut.

Herregud, glemte jo helt å si at vi var på OUL for et par uker siden og fikk vite at vi venter en liten jente!:Heartpink Hun er en aktiv liten krabat, og da jordmor spurte på UL om jeg hadde kjent liv var svaret nei, fordi det har jeg rett og slett ikke fokusert på. Er alltid så mye bobling og bevegelse i magen min, at sånne tidlige tegn på bevegelse klarer jeg ikke å skille fra det som skjer i tarmene:hilarious: Men etter hun spurte begynte jeg å kjenne etter, og selv med morkake foran kjenner jeg såå mye liv for tiden, både fra innsiden og utsiden. Hun hopper på blæra, sparker høyt og lavt, og det føles veldig regelmessig også. Kjenner alltid bevegelse når jeg sitter på jobb før lunsjtider, når jeg ligger på sofaen etter middag, og dersom jeg våkner på natta. Av og til rett etter jeg har lagt meg for kvelden også. Det er så sinnsykt koselig :love017

Ellers skal jeg på andre jordmortime neste uke. Synes det er så sykt at jeg kun har vært hos jordmor én gang på alle disse 5 månedene, så jeg gleder meg! Synes tiden går veldig fort, selvom det føles som en evighet til september, og det føles også helt sykt at magen min skal fortsette å vokse i dette tempoet i 4 måneder til... Lille meg på under 160cm kommer vel til å bli like brei som jeg er lang :hilarious:
 
Back
Topp