Gravid med #1

UtålmodigPrøver1

Betatt av forumet
Hei!

Har snoket her inne en stund nå, og holder på å bli gal av mitt eget hode, så trenger å få rablet ned litt tanker i tide og utide. Synes også det er få dagbøker med de som prøver på førstemann, så dette får være mitt bidrag :laughing002

Kan starte med å fortelle litt om meg selv: er 26 år gammel, og har vært sammen med samboeren siden 2016. Vi kjøpte oss ny leilighet i sommer, og har nå plass til å endelig tenke på å utvide familien :happy: Jeg tok ut p-stav i mai(?) i år, for å la syklus stabilisere seg til vi skulle begynne prøvingen nå i høst, men har ikke tracket noe før vi begynte prøvingen. Vi startet for alvor i september, så jeg er kun i PP2.

Så litt om hvor ståa er: Tok noen eggløsningstester nå i PP2, men fant aldri eggløsning, så vet ikke hvor mange DPO jeg er for øyeblikket, bare at jeg er på CD27, og forventet IKM er i morgen eller om to dager i følge diverse apper.

Litt av grunnen til at jeg ønsker å skrive her er at jeg er helt vanvittig utålmodig, og jeg så dessverre for meg før vi startet at dette ville sitte kjapt. Så selvom jeg bare er i PP2 har jeg gått helt i vranglås, tester meg ihjel og blir like skuffet hver dag. Så jeg er rett og slett dritsliten og lei allerede, og det er jo flaut å si når jeg ser hvor mange råsterke langtidsprøvere som er her inne. Men tenker jeg bare må være ærlig om det, at jeg synes prøving er tøft, og det er ikke fordi jeg er redd det ikke skal gå eller noe sånt, det er bare fordi jeg tåler uvisshet og venting svært dårlig. Men det skal nok gå seg til etterhvert :happy090

PP1: 24 dager
PP2: 30 dager
PP3: 23 dager - EL CD15
PP4: Gravid :Heartpink
 
Last edited:
CD28
Jaja, da var IKM-dagen her, og ingen TR i sikte, men heller ikke positive tester... Kjenner heldigvis at jeg har gitt opp denne perioden, noe jeg synes er befriende fordi da blir ikke skuffelsen så stor. Forrige syklus var på bare 24 dager, så jeg tror EL har vært ganske forsinket denne perioden, noe som nok har gjort at vi ikke har truffet. Jeg trodde denne syklusen skulle bli så kort som den forrige, så jeg begynte dessverre med HCG-testene veldig tidlig, og fikk til og med skyggestrek på den ene (fra Makesure), så de siste ukene har vært en berg og dalbane.. Jeg trodde EL var på rundt dag 13 først, men det er nok mer sannsynlig at den kom på rundt dag 19-20. Så da er det bare å vente å se hva som skjer de neste dagene, men jeg vet jo med meg selv at jeg kommer til å teste hver morgen frem til TR kommer. SÅ dårlig står det altså til med selvkontrollen her :laughing002
 
Velkommen!!!! Blir spennende å følge med på dagboken din :love7
Kjenner meg så igjen i det du skriver med utålmodigheten… Blir gal her selv! Og man stirrer jo ihjel disse testene..!
Jeg venter på EL nå, forrige gang var den forsinka iforhold til appen, så litt spent på om det kommer til riktig tid denne gang:rolleyes:

Du er ikke alene- null selvkontroll! Lovte med selv at EL tester trenger jeg ikke å stresse med.. vel noe må jo dempe testetrangen frem til jeg kan bruke HCG tester:laughing025
 
Velkommen!!!! Blir spennende å følge med på dagboken din :love7
Kjenner meg så igjen i det du skriver med utålmodigheten… Blir gal her selv! Og man stirrer jo ihjel disse testene..!
Jeg venter på EL nå, forrige gang var den forsinka iforhold til appen, så litt spent på om det kommer til riktig tid denne gang:rolleyes:

Du er ikke alene- null selvkontroll! Lovte med selv at EL tester trenger jeg ikke å stresse med.. vel noe må jo dempe testetrangen frem til jeg kan bruke HCG tester:laughing025
Åh, tuusen takk for hyggelig kommentar! Og velkommen selv til dagboken min :Heartpink Jeg unnskylder bruken av eggløsningstester med at jeg har et behov for å se to streker av og til jeg også:smiley-angelic002
 
CD 29
Da var jeg én dag på overtid i følge Flo, gitt! Ser ikke noe antydning til strek, så venter fremdeles på TR, men kan jo legge ved dagens test her ettersom det alltid er gøy å se på andres tester :angel2
312878005_638591061239056_5209663308196644063_n.jpg


Har også hatt en god økning i hvilepulsen siden mandag forrige uke. Snittet mitt ligger på 62-65 normalt, men i én uke nå har den vært på 69-70. Det hender ofte om jeg er stressa, men jeg har hatt en veldig rolig og behagelig uke med mye hjemmekontor, så det gir ikke mening hvorfor den har steget og ligger så jevnt høyt. Så da spinner jo tankene her på om dette kan være et tegn på noe, men testene er ikke enig.

Vi har ikke fortalt om prøvingen til noen, men jeg vurderer å snakke med søsteren min om det som har 2 barn der den yngste er 8 måneder. Hun har jo vært gjennom dette, jeg tenker jeg kanskje kommer til å ha litt samme prøver/graviditetsopplevelse som henne siden vi er søstre, og så hadde det vært helt nydelig å ha noen å snakke med. Samtidig føler jeg det er så tabubelagt med prøving? Føler det er noe alle holder skjult til det sitter. Har ikke vært modig nok til å fortelle det enda, så vi får se når jeg eventuelt tør.
 
Syns du bør være så åpen som du vil om prøvingen jeg, spesielt med søsteren din! Den eneste måten vi kan gjøre det mindre 'tabu' på er jo nettopp å snakke om det. Jeg / vi var relativt åpne om det, og tror det da ble ekstra stas når vi fikk det til! Da vet jo folk hvor ønsket barnet er, og hvis det tar tid får man også 'raised awareness' om at det er helt normalt
 
Syns du bør være så åpen som du vil om prøvingen jeg, spesielt med søsteren din! Den eneste måten vi kan gjøre det mindre 'tabu' på er jo nettopp å snakke om det. Jeg / vi var relativt åpne om det, og tror det da ble ekstra stas når vi fikk det til! Da vet jo folk hvor ønsket barnet er, og hvis det tar tid får man også 'raised awareness' om at det er helt normalt
Jeg fortalte det i dag, og føler 100kg er tatt av skuldrene mine. Og hun er jo litt eldre og har erfaring, så det føles skikkelig betryggende å høre hvordan de ulike stadiene har vært for henne. I tillegg til at hun kjenner seg 100% igjen i alle følelsene jeg sitter med nå, så jeg er veldig glad jeg gjorde det :love7
 
Åh, tuusen takk for hyggelig kommentar! Og velkommen selv til dagboken min :Heartpink Jeg unnskylder bruken av eggløsningstester med at jeg har et behov for å se to streker av og til jeg også:smiley-angelic002
Den unnskyldningen likte jeg!!:love2:laughing025
Ser også du skriver at det føles tabu og skulle si at man prøver!! Jeg har kjent på akkurat det samme! Og nesten blitt litt stressa når jeg ikke blir gravid med en gang- så utrolig teit for det er jo så vanlig i denne perioden av livet!:Heartred Jeg heier veldig på åpenhet, det har hjulpet Meg masse å ha venninner å støtte meg på som kan hjelpe meg opp om jeg graver meg litt ned etter negativ test:Heartbigred
 
Den unnskyldningen likte jeg!!:love2:laughing025
Ser også du skriver at det føles tabu og skulle si at man prøver!! Jeg har kjent på akkurat det samme! Og nesten blitt litt stressa når jeg ikke blir gravid med en gang- så utrolig teit for det er jo så vanlig i denne perioden av livet!:Heartred Jeg heier veldig på åpenhet, det har hjulpet Meg masse å ha venninner å støtte meg på som kan hjelpe meg opp om jeg graver meg litt ned etter negativ test:Heartbigred
Ja, det er akkurat det! Men nå tenker jeg bare at det er fint å fortelle det til noen, og hun er jo også en god person å snakke med dersom det blir vanskelig eller tar tid. Har ingen venninner som er i samme stadiet i livet heller (hvis det går an å si), så da er søsteren min skikkelig fin å ha :Heartpink
 
CD 30
Dersom TR ikke kommer i dag, blir dette den lengste syklusen jeg har hatt. Det har vært mye forvirring denne syklusen, så jeg tenkte jeg bare kunne ta det fra start.

Forrige syklus var bare 24 dager lang, så jeg forventet vel at denne også skulle bli et sted mellom 24 og 28 dager. Jeg kjøpte eggløsningstester på CD13, og testet daglig frem til CD17 uten å finne antydning til EL. Jeg ga opp testingen, ettersom jeg antok den hadde vært før jeg begynte testingen, og tenkte jeg var i DPO. Når jeg var i det jeg trodde var 8-10DPO begynte jeg å ta graviditetstester. Jeg fikk skyggestrek på den ene på CD19, men så det ikke før jeg studerte bildet nøyere dagen etterpå. På CD20 etter jobb tok jeg da en ny test som var helt blank, og jeg slengte oppi en eggløsningstest i frustrasjon bare for å se streker. EL-testen viste seg derimot å være nesten helt positiv. Dette førte jo til enda mer forvirring, og jeg tenkte at kanskje dette var en av tilfellene der eggløsningstestene slår ut på graviditet. Jeg har testet nesten daglig siden CD19, fordi jeg ikke har hatt peiling på om jeg var 14DPO eller 4 DPO.. Så det har vært en veldig lang ventetid.

Det jeg nå i ettertid tror har skjedd er at EL ikke kom før rundt CD21, altså 10 dager senere enn jeg egentlig hadde trodd. Jeg hadde også 4 dager med det jeg nå tenker er EL-smerter i dagene rundt og etter CD21, så det gir jo mening. Så mensen blir nok ganske forskjøvet denne syklusen, og hadde EL vært på CD10 ville vi ha truffet mye bedre... Menmen, vi fikk det til på CD18/CD19, så kan jo håpe det holder.


Det har altså vært en sykt forvirrende og eviglang syklus, der jeg har trodd jeg har hatt mulig til å kunne se positiv test aaaalt for tidlig... Men håpet er enda ikke ute. Dersom jeg antar at EL var på CD21 er jeg da 9 DPO nå. (og jeg har svidd av alt for mange tester :banghead:)
 
Må bare ha en liten oppfølgingspost her i dag. Jeg snakket jo om hvilepulsen min i går, og i dag har jeg jo konkludert med at eggløsning sannsynligvis var tirsdag forrige uke. Gikk inn og sjekket hvilepulsen min igjen nå, og økningen skjedde jo faktisk etter det jeg antar var EL. Er ikke det litt sykt? Overtenkter jeg nå? Den er syyykt jevn på 69-70 slag i minuttet, og før forrige tirsdag har den variert mye mer, men jeg har hatt et mye lavere snitt med puls nede på 58-63 flere ganger. Dette har jeg ikke opplevd før, håper så inderlig at det er et tegn.

313488682_795016948248902_604104574482884832_n.jpg
 
CD 1
Da kom TR omsider, og selvom jeg mister motet litt føles det også litt befriende å være ute av den ekstremt usikre DPO-perioden. Nå vet jeg i hvert fall sikkert! Og skal kose meg med vin i helga, så det gleder jeg meg til. Var ekstremt trøtt og sliten i går, og helt tung i kroppen, så det tolket jeg jo også som et tegn på at jeg ville få positiv test, men jeg tror heller jeg brygger på en forkjølelse...

Skal prøve å sette hodet litt på pause i perioden frem til jeg kan begynne å teste for EL, for fy søren så oppslukt jeg har vært i prøveprosessen de siste 2-3 ukene. Jeg er helt mentalt utslitt. Så nå skal jeg i hvert fall prøve å ikke sjekke forum en gang i timen, og ikke tisse i glass en eneste morgen før CD 10. Så håper jeg jeg klarer å holde det jeg skriver her, lettere sagt enn gjort :rolleyes:
 
CD 13
Hei igjen!

Da var vi godt inn i en ny prøveperiode, og det har vært helt nydelig å ikke være i DPO-land, men nå som dagene går og eggløsning forhåpentligvis nærmer seg kommer også tankene og stresset for min del. Jeg håper så inderlig det går denne gang, for jeg tror rett og slett jeg vil sette prøvingen på pause til i sommer dersom det ikke går... Det er kanskje dumt, ettersom det kan ta tid, men jeg har så lite lyst til å starte barseltid i vintermånedene. Blir veldig påvirket av korte dager og dårlig vær, og føler det bare er å be om fødselsdepresjon for min del. Men så er jeg jo så klar for at det skal klaffe, at vi holder det sikkert gående en måned til. Septemberbaby er jo fint det og!

Jeg begynte å teste for EL på CD9 denne gang, ingenting å melde fra testene enda, men håper virkelig jeg finner EL denne syklusen, hvis ikke begynner jeg å bli bekymret. Har også blitt forkjølet, så vi får se om det påvirker syklusen på noen måte, og håper både jeg og samboeren er fit for fight når EL kommer. Han har selvsagt også blitt smitta, så det er ikke sånn helt optimale forhold for denne prøveperioden, selvom jeg er sååå innstilt på at denne gang så MÅ det gå...


Kommer mer oppdateringer herfra dagene fremover, for nå er hodet koblet på at jeg er en prøver igjen, selvom pausen var superdigg.
 
CD 14

Positiv EL-test!! Åh, dette var gøy. Første syklusen jeg har tracket ordentlig (i motsetning til feilingen forrige syklus), og så er den så tydelig på CD14! Det var veldig gøy. Var redd forrige syklus at jeg kunne ha veldig kort lutealfase siden det virket som EL kom rundt CD20, så dette var veldig gledelige nyheter:hello2

AC88E572-D164-482D-AD42-0527E75A7CE8.jpeg
 
Last edited:
Hei!

Har snoket her inne en stund nå, og holder på å bli gal av mitt eget hode, så trenger å få rablet ned litt tanker i tide og utide. Synes også det er få dagbøker med de som prøver på førstemann, så dette får være mitt bidrag :laughing002

Kan starte med å fortelle litt om meg selv: er 26 år gammel, og har vært sammen med samboeren siden 2016. Vi kjøpte oss ny leilighet i sommer, og har nå plass til å endelig tenke på å utvide familien :happy: Jeg tok ut p-stav i mai(?) i år, for å la syklus stabilisere seg til vi skulle begynne prøvingen nå i høst, men har ikke tracket noe før vi begynte prøvingen. Vi startet for alvor i september, så jeg er kun i PP2.

Så litt om hvor ståa er: Tok noen eggløsningstester nå i PP2, men fant aldri eggløsning, så vet ikke hvor mange DPO jeg er for øyeblikket, bare at jeg er på CD27, og forventet IKM er i morgen eller om to dager i følge diverse apper.

Litt av grunnen til at jeg ønsker å skrive her er at jeg er helt vanvittig utålmodig, og jeg så dessverre for meg før vi startet at dette ville sitte kjapt. Så selvom jeg bare er i PP2 har jeg gått helt i vranglås, tester meg ihjel og blir like skuffet hver dag. Så jeg er rett og slett dritsliten og lei allerede, og det er jo flaut å si når jeg ser hvor mange råsterke langtidsprøvere som er her inne. Men tenker jeg bare må være ærlig om det, at jeg synes prøving er tøft, og det er ikke fordi jeg er redd det ikke skal gå eller noe sånt, det er bare fordi jeg tåler uvisshet og venting svært dårlig. Men det skal nok gå seg til etterhvert :happy090

PP1: 24 dager
PP2: 30 dager
PP3: ~

Hei!

Jeg er helt likens, og jeg som liksom ikke skulle stress og bare se «hva som skjer».
Blir spennende å følge deg :)
 
CD 14

Positiv EL-test!! Åh, dette var gøy. Første syklusen jeg har tracket ordentlig (i motsetning til feilingen forrige syklus), og så er den så tydelig på CD14! Det var veldig gøy. Var redd forrige syklus at jeg kunne ha veldig kort lutealfase siden det virket som EL kom rundt CD20, så dette var veldig gledelige nyheter:hello2

Vis vedlegget 392434
Hurra! :)
 
Hei!

Jeg er helt likens, og jeg som liksom ikke skulle stress og bare se «hva som skjer».
Blir spennende å følge deg :)
Hei! Så hyggelig at du kommenterer! :love017 Hahaha ja, det har jeg gitt opp for lengst. Nå får vi bare kjøre på og håpe det klaffer ganske fort, jeg tror dessverre jeg er en mer "all in or nothing"-person :laughing002
 
Back
Topp