Gravid med #1

Det er nok jeg også! Så spennende med positiv EL test altså.
Lurer på om jeg evt skal fortelle samboer om positive EL tester eller tegn i fremtiden, føler det kam bli litt stress og press. Kanskje bedre med jevnlig aktivitet og satse på at det er nok!
 
Det er nok jeg også! Så spennende med positiv EL test altså.
Lurer på om jeg evt skal fortelle samboer om positive EL tester eller tegn i fremtiden, føler det kam bli litt stress og press. Kanskje bedre med jevnlig aktivitet og satse på at det er nok!
Sto med samme dilemma selv, og endte opp med å bare spørre samboer om han ville vite eller om det ble stress for han. Men han ville vite så her er det full åpenhet. Gjorde det mye lettere for meg at jeg bare kan si det til han, i hvert fall :-D
 
CD 18 - 3DPO
Da har tankekjøret offisielt starta. Bare 3 DPO, og jeg er så latterlig utålmodig. I tillegg blir jeg enda mer utålmodig av at to som står meg nær de siste to ukene har annonsert at de er gravide, og jeg er SÅ glad for dem og kjenner bare at nå mååå det jo gå for oss også denne runden, så kos å gå gravid og få en liten en samtidig som noen du kjenner! Vi har aldri truffet så bra på EL som vi har gjort denne PP-en, og da kommer det forbanna håpet som gjør at fallhøyden blir megastor. :banghead: Liker mye bedre å bare gi opp og heller bli positivt overrasket:hilarious:
 
CD 20 - 5DPO

Jeg tenker mye om dagen, men spesielt på dette med timing av å få barn. Jeg har alltid tenkt at jeg ønsker å få barn om sommeren, helst slik at jeg får nyfødtperioden i sommerferien, men nå som tiden går synes jeg det høres umulig ut å skulle sette prøvingen på pause til april/mai. Grunnen til at jeg gjerne ønsker barn på sommeren handler om barnehageplass, men også det at jeg synes høsten og vinteren er veldig tung mentalt og energinivået mitt daler i takt med at dagene blir kortere. Derfor har jeg hatt lyst til å utnytte de lyseste månedene med den nye tilværelsen og starten på lange tider med søvnløshet, men det er kanskje for korttenkt av meg? Jeg er jo enda relativt ung (26 år), så sånn sett kan det jo være vi har god tid på oss til å prøve, men samtidig er vi like utålmodige begge to. Når vi først har bestemt oss for at vi ønsker oss noe skulle vi helst hatt det i går, og der er vi like ille begge to :laughing002 Jeg stresser derfor ekstra mye denne PP'en ettersom jeg tenker dette er den siste eller nest siste på en stund, men jeg er så usikker. Dersom det går denne gang blir termin i midten av august, og midten av september hvis vi prøver en syklus til.

Hva tenker dere? Er det noen av dere som timer prøvingen, eller har dere gitt opp det?
 
Hei!
Jeg har tenkt det samme nesten, men helst våren før fellesferien, eller frem til september/oktober. Har også tenkt at oktober-januar er litt dumt, men tror ikke vi kommer til å ta noe hensyn. Jeg er allerede 32, så vet ikke hvor mye jeg tør å vente. Dessuten er vi som dere, veldig utålmodige når vi først har bestemt oss! Det med barnehageplass har jeg ikke tenkt på engang:p
 
CD21 - 6DPO
Heldigvis har dagen i dag vært bedre enn i går! Selvom jeg gleder meg til å begynne testingen kjenner jeg at det kommer til å bli vanvittig tungt hvis det ikke gikk denne gangen heller.. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å stå i dette her i flere måneder til. Det går nok, og blir forhåpentligvis lettere med tiden, men nå føles det helt umulig.

Ellers tenker jeg at for min del kan det faktisk være lurt å begynne å teste tidlig, før jeg i det hele tatt kan forvente positiv test. Da blir det ikke så vondt å ikke se to streker, og jeg får forberedt meg litt gradvis mentalt på at det ikke gikk denne gangen heller, i stedet for å starte testing på 12DPO og vite at hvis den ikke er positiv så har det ikke gått denne runden. Så derfor tenker jeg å starte på søndag, 9/10 DPO. Den kan bli positiv hvis det har gått, men det er fremdeles tidlig så en blir sannsynligvis negativ uavhengig av om jeg faktisk er gravid eller ikke. Jeg må jo også si at håpet denne runden er veldig stort ettersom vi fikk det til å klaffe på dagen jeg fikk positiv EL-test, og dagen etterpå. Har jo ikke hatt kontroll på når jeg har hatt eggløsning før denne syklusen, så jeg tror aldri vi har truffet så bra før. Håper jeg:joyful:

(Liten sidenote om at jeg tok LH-test i dag bare for å få se streker på en pinne, hver morgen når jeg går på do tenker jeg bare "for en waste av tiss" hvis det ikke brukes til noe:laughing002)
 
Måtte inn og lese her :happy: kjenner meg såå godt igjen i at når man først begynner å prøve, skulle man helst blitt gravid i går... krysser fingrene for positiv test denne ppen!! :Heartpink

Bare en liten tanke: jeg tror det er både fordeler og ulemper med å få barn på de forskjellige årstidene. En nyfødt er jo litt skjør, og mange er mye hjemme i starten, så jeg tror ikke nødvendigvis det er noen ulempe å få barn tidligere på året når man er mer inne og så kan man heller nyte sommeren ute med en litt større baby som tåler litt mer, når man selv har kommet seg litt etter fødsel og orker å farte litt mer rundt. Dette er nok veldig individuelt altså, men ville bare nevne det :happy: for min egen del har jeg gitt opp å prøve å time det :p
 
Måtte inn og lese her :happy: kjenner meg såå godt igjen i at når man først begynner å prøve, skulle man helst blitt gravid i går... krysser fingrene for positiv test denne ppen!! :Heartpink

Bare en liten tanke: jeg tror det er både fordeler og ulemper med å få barn på de forskjellige årstidene. En nyfødt er jo litt skjør, og mange er mye hjemme i starten, så jeg tror ikke nødvendigvis det er noen ulempe å få barn tidligere på året når man er mer inne og så kan man heller nyte sommeren ute med en litt større baby som tåler litt mer, når man selv har kommet seg litt etter fødsel og orker å farte litt mer rundt. Dette er nok veldig individuelt altså, men ville bare nevne det :happy: for min egen del har jeg gitt opp å prøve å time det :p
Såå hyggelig du tok deg tid til å kommentere!:Heartpink

Og det er så gode poenger du kommer med her, ting jeg aldri har tenkt på en gang! Da er det jo kanskje helt nydelig å få barn sent/tidlig på året, og når ungen har vokst og er mer hardfør kan man nyte all utetid på vår og sommer når det blir lysere og fint ute:Heartpink Er jo faktisk litt dumt også dersom ungen blir mer og mer aktiv når det er kaldt og surt og mørkt ute. Fordeler og ulemper med alt! Dette lettet faktisk synet midt på å ikke få en sommerbaby veldig mye:gen053
 
CD21 - 6DPO
Heldigvis har dagen i dag vært bedre enn i går! Selvom jeg gleder meg til å begynne testingen kjenner jeg at det kommer til å bli vanvittig tungt hvis det ikke gikk denne gangen heller.. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å stå i dette her i flere måneder til. Det går nok, og blir forhåpentligvis lettere med tiden, men nå føles det helt umulig.

Ellers tenker jeg at for min del kan det faktisk være lurt å begynne å teste tidlig, før jeg i det hele tatt kan forvente positiv test. Da blir det ikke så vondt å ikke se to streker, og jeg får forberedt meg litt gradvis mentalt på at det ikke gikk denne gangen heller, i stedet for å starte testing på 12DPO og vite at hvis den ikke er positiv så har det ikke gått denne runden. Så derfor tenker jeg å starte på søndag, 9/10 DPO. Den kan bli positiv hvis det har gått, men det er fremdeles tidlig så en blir sannsynligvis negativ uavhengig av om jeg faktisk er gravid eller ikke. Jeg må jo også si at håpet denne runden er veldig stort ettersom vi fikk det til å klaffe på dagen jeg fikk positiv EL-test, og dagen etterpå. Har jo ikke hatt kontroll på når jeg har hatt eggløsning før denne syklusen, så jeg tror aldri vi har truffet så bra før. Håper jeg:joyful:

(Liten sidenote om at jeg tok LH-test i dag bare for å få se streker på en pinne, hver morgen når jeg går på do tenker jeg bare "for en waste av tiss" hvis det ikke brukes til noe:laughing002)
Etter mye skygger og helt crazy bananas tidlig testing i pp-ene hittil har jeg egentlig bestemt meg for å ikke teste før ikm, men veldig godt poeng det med å forberede seg gradvis på at det ikke klaffet enn å bare få det midt i trynet når TR dukker opp.

Håper det klaffet for dere og at du snart kan se to streker på g-tester også! :Heartred
 
Håper det klaffer for dere snart! :) kjenner meg såå mye igjen i det du skriver. Man prøver å være tålmodig, men 30 dager mellom hver mulighet er faktisk utrolig lenge når ønsket om å bli gravid er så stort ... Det blir spennende å følge dagboken din:Heartpink
 
Sitter bare og gråter og gråter. Kom blod på papiret idag, CD24 og 9DPO, og hvis det er TR betyr det både at vi ikke klarte det denne runden heller, men også at jeg har en lutealfase på 8 dager. Er helt knust.
Stooor klem til deg. Krysser fingrene for deg videre.
Det kan jo være festeblødning?

Jeg hadde også blod på papiret i dag (CD42) men egentlig litt glad for TR, da kommer ho i hvert fall. Synes det er så frustrerende å ikke vite når.
 
Hvordan går det med deg? :Heartred
Tusen takk som spør:Heartred Det går litt bedre, men jeg kjenner jeg har mistet håpet totalt på at dette kan gå bra uten hjelp med så kort lutealsfase. Dagen i dag har vært en blanding av å kjenne på hvor lei jeg er, og å prøve å finne løsninger og svar.

Har innsett at det ser ut som at annenhver syklus er 24 dager, og annenhver rundt 30. jeg lurer da på om lutealfasen er lengre på 30-dagerssyklusene, eller om den er like kort hver måned. Er også stressa mtp at jeg ikke har fastlege i byen jeg bor i nå, så jeg føler meg mer på egenhånd enn hvis jeg bare kunne snakket med lege om svar.
 
Stooor klem til deg. Krysser fingrene for deg videre.
Det kan jo være festeblødning?

Jeg hadde også blod på papiret i dag (CD42) men egentlig litt glad for TR, da kommer ho i hvert fall. Synes det er så frustrerende å ikke vite når.
Tusen tusen takk :Heartred Jeg håpte på festeblødning med en gang, men fikk fort bekreftelse på at det var TR som hadde kommet mtp. mengde blod og smerte:(

Ja, det er helt sant. Da vet man i hvert fall at en ny sjanse nærmer seg!
 
PP4 - CD 2
Skjønner ikke hvordan det går an å ha så mange tanker samtidig, og fremdeles ikke få frem noen ord :hilarious: Uansett, har prøvd å sortere litt tanker og finne løsninger på lutealfasen min. Dette er gjerne som å banne i kirka, men jeg hater kjerringråd, men nå er jeg så desperat at nå tar jeg til meg alt som kan være en quickfix for å forlenge lutealfasen. Så i dag har jeg tenkt å kjøpe både Pyridoksin (Vitamin B6) og salvie-te:bookworm: De to tingene jeg har tenkt at i hvert fall ikke kan skade å prøve, så får vi se om de faktisk virker.

Jeg har jo også innsett at syklusen min har ulik lengde for hver eggstokk. Som regel ser det ut til at eggene slipper fra eggstokkene vekselvis annenhver måned, noe som har resultert i sykluser med lengde 30-24-30-24 osv. Lutealfasen tror jeg derimot er ganske lik på 8-9 dager, selvom jeg ikke har det helt sikkert ettersom det ble kluss med EL-testingen i PP2, men jeg antar det i hvert fall. Så nå skal jeg forsøke å fremskynde lutealfasen med salvie-te frem mot EL (og jeg som hater te...), og ta pyridoksin hele syklusen. Så får vi se om det har noen effekt. Det hadde jo vært sykt fint hvis det funka, fordi IKM er på julaften, og det hadde vært verdens beste julegave med positiv test rett før jul. Selvom jeg må innrømme at jeg har gitt litt opp, så har jeg et snev av håp enda. Pessimisten i meg sier at det er bedre jeg gir opp da, så kan jeg heller bli positivt overrasket. Den innstillingen jeg pleier å ha til alt i livet, egentlig. Liker den bedre enn denne "håp-skuffelse-håp-skuffelse"-berg og dalbanen jeg har vært på til nå :dance008

Sånn følelsesmessig sitter gråten konstant i halsen enda, og det skal lite til før jeg blir blank i øynene når jeg tenker på prosessen vi er i. Har heldigvis veldig god støtte i samboer, men kjenner jeg savner noen å snakke med alt dette om som står meg nær og som gjerne skjønner hva jeg går gjennom nå.. Men det får bli ønsketenking. Holder meg til forumet enn så lenge i hvert fall, og håper det kan lette noe av behovet.

Fikk frem noen ord allikevel, visst!:hilarious:
 
PP4 - CD 2
Skjønner ikke hvordan det går an å ha så mange tanker samtidig, og fremdeles ikke få frem noen ord :hilarious: Uansett, har prøvd å sortere litt tanker og finne løsninger på lutealfasen min. Dette er gjerne som å banne i kirka, men jeg hater kjerringråd, men nå er jeg så desperat at nå tar jeg til meg alt som kan være en quickfix for å forlenge lutealfasen. Så i dag har jeg tenkt å kjøpe både Pyridoksin (Vitamin B6) og salvie-te:bookworm: De to tingene jeg har tenkt at i hvert fall ikke kan skade å prøve, så får vi se om de faktisk virker.

Jeg har jo også innsett at syklusen min har ulik lengde for hver eggstokk. Som regel ser det ut til at eggene slipper fra eggstokkene vekselvis annenhver måned, noe som har resultert i sykluser med lengde 30-24-30-24 osv. Lutealfasen tror jeg derimot er ganske lik på 8-9 dager, selvom jeg ikke har det helt sikkert ettersom det ble kluss med EL-testingen i PP2, men jeg antar det i hvert fall. Så nå skal jeg forsøke å fremskynde lutealfasen med salvie-te frem mot EL (og jeg som hater te...), og ta pyridoksin hele syklusen. Så får vi se om det har noen effekt. Det hadde jo vært sykt fint hvis det funka, fordi IKM er på julaften, og det hadde vært verdens beste julegave med positiv test rett før jul. Selvom jeg må innrømme at jeg har gitt litt opp, så har jeg et snev av håp enda. Pessimisten i meg sier at det er bedre jeg gir opp da, så kan jeg heller bli positivt overrasket. Den innstillingen jeg pleier å ha til alt i livet, egentlig. Liker den bedre enn denne "håp-skuffelse-håp-skuffelse"-berg og dalbanen jeg har vært på til nå :dance008

Sånn følelsesmessig sitter gråten konstant i halsen enda, og det skal lite til før jeg blir blank i øynene når jeg tenker på prosessen vi er i. Har heldigvis veldig god støtte i samboer, men kjenner jeg savner noen å snakke med alt dette om som står meg nær og som gjerne skjønner hva jeg går gjennom nå.. Men det får bli ønsketenking. Holder meg til forumet enn så lenge i hvert fall, og håper det kan lette noe av behovet.

Fikk frem noen ord allikevel, visst!:hilarious:
Skjønner deg så godt, det er tøft å ikke vite om det kommer til å gå med en gang eller om ti måneder, vi har jo ingen kontroll over hva kroppen driver med! Hvis du har så kort lutealfase er det sikkert god hjelp å få for å stabilisere det, men her kan jeg ikke nok. Jeg krysser uansett fingrene for at du får positiv test i julegave! :Heartpink
 
Tusen takk dere:Heartred

Kontaktet Aleris digitalt for å forhåpentligvis få progesterontilskudd ettersom lutealfasen var så kort. Tenkte jeg skulle være fornuftig å kontakte dem i stedet for å prøve B6 og salvie-te, men svaret var dessverre ubrukelig så det var 350kr jeg ikke får tilbake…

Hej! Eggløsningstester er inte helt pålitiliga. Anbefaler att du inte fokuserar så mycket på dessa men att ni hellre har sex regelmessigt, speciellt om du vet att du har eggløsning. Om det efter 1-2 års prøving inte går kan det vara aktuellt med utredning hos gynekolog. Lycka till!


:BangHead:BangHead:BangHead
 
Back
Topp