PP4 - CD 2
Skjønner ikke hvordan det går an å ha så mange tanker samtidig, og fremdeles ikke få frem noen ord
Uansett, har prøvd å sortere litt tanker og finne løsninger på lutealfasen min. Dette er gjerne som å banne i kirka, men jeg hater kjerringråd, men nå er jeg så desperat at nå tar jeg til meg alt som kan være en quickfix for å forlenge lutealfasen. Så i dag har jeg tenkt å kjøpe både Pyridoksin (Vitamin B6) og salvie-te
De to tingene jeg har tenkt at i hvert fall ikke kan skade å prøve, så får vi se om de faktisk virker.
Jeg har jo også innsett at syklusen min har ulik lengde for hver eggstokk. Som regel ser det ut til at eggene slipper fra eggstokkene vekselvis annenhver måned, noe som har resultert i sykluser med lengde 30-24-30-24 osv. Lutealfasen tror jeg derimot er ganske lik på 8-9 dager, selvom jeg ikke har det helt sikkert ettersom det ble kluss med EL-testingen i PP2, men jeg antar det i hvert fall. Så nå skal jeg forsøke å fremskynde lutealfasen med salvie-te frem mot EL (og jeg som hater te...), og ta pyridoksin hele syklusen. Så får vi se om det har noen effekt. Det hadde jo vært sykt fint hvis det funka, fordi IKM er på julaften, og det hadde vært verdens beste julegave med positiv test rett før jul. Selvom jeg må innrømme at jeg har gitt litt opp, så har jeg et snev av håp enda. Pessimisten i meg sier at det er bedre jeg gir opp da, så kan jeg heller bli positivt overrasket. Den innstillingen jeg pleier å ha til alt i livet, egentlig. Liker den bedre enn denne "håp-skuffelse-håp-skuffelse"-berg og dalbanen jeg har vært på til nå
Sånn følelsesmessig sitter gråten konstant i halsen enda, og det skal lite til før jeg blir blank i øynene når jeg tenker på prosessen vi er i. Har heldigvis veldig god støtte i samboer, men kjenner jeg savner noen å snakke med alt dette om som står meg nær og som gjerne skjønner hva jeg går gjennom nå.. Men det får bli ønsketenking. Holder meg til forumet enn så lenge i hvert fall, og håper det kan lette noe av behovet.
Fikk frem noen ord allikevel, visst!