For aller første gang

34+3
I dag kom jeg meg endelig ut på en liten gåtur til butikken i sola. Det var veldig deilig og veldig lenge siden sist jeg fikk gått meg en tur :) Men det tok ikke lang tid før nedpresset meldte sin ankomst sammen med skikkelige mensmurringer og verking i ryggen og rumpa! Har gitt seg noe nå etter jeg fikk lagt meg på sofaen men verker og stikker nedentil og har kynnere innimellom. Er nok litt tidlig med modning og vil jo at hun skal være der inne så lenge hun trenger men så er jeg jo utålmodig også og kjenner jo at jeg kommer til å lete mye etter modningstegn når det nærmer seg mer :D:p

Dette er like ille som å vente på å få positiv g- test og gå på symptomjakt! :wideyed:
 
Ja, symptomjakten er i gang igjen[emoji23] Det er så mye som er vanlig, så det er så vanskelig å skille hva som er modningstegn og hva som ikke er det.
Det blir veldig spennende å se fremover. Klarer liksom ikke å forstå at neste måned er det slutt på freden. Da kommer det en ny sjef som forandrer livet totalt! [emoji173]️
 
34+5
40 dager til termin og er i dag offisielt høygravid!
16 dager til hun ikke regnes som prematur.
13 dager til neste jm-kontroll
Og i morgen skal vi på fødselsforberedende kurs.

Planen for dagen er at jeg må innom jobb en tur og så kanskje få ordnet litt julegaver etterpå :)
 
34+5
40 dager til termin og er i dag offisielt høygravid!
16 dager til hun ikke regnes som prematur.
13 dager til neste jm-kontroll
Og i morgen skal vi på fødselsforberedende kurs.

Planen for dagen er at jeg må innom jobb en tur og så kanskje få ordnet litt julegaver etterpå :)
Nå er du høygravid, så stas! [emoji7] Ikke lenge igjen nå!
 
Høygravid[emoji2] og ikke lenge igjen til hun ikke regnes som prematur lenger[emoji119] wiii[emoji2][emoji322]

Hvordan var kurset?
 
35+0
Ny uke! :joyful:
14 dager til hun ikke er prematur
11 dager til neste kontroll
38 dager til termin

Tiden går overraskende fort selv om jeg er sykemeldt fra jobb. Var litt redd for at dagen skulle snegle seg avgårde men foreløpig er ikke det noe probelem. Har blitt mye strikking til frøkna i det siste og i dag var vi ute og fikk ordnet de siste julegavene. En smule sliten etterpå men godt å få gjort det også :) fikk blodprøve svarene fra legen i dag og fikk beskjed om at jeg omtrent har tømt alt av jernlagre så nå blir det jerntilskudd resten av svangerskapet. Feritin på 5 når minimum er 15 og normalen er 30!:confused:Hadde og noe lav blodprosent så alt dette kan og ha innvirket på formen i det siste for å si det sånn!
I morgen skal vi på julebord i oslo og så er det juleverksted hos et vennepar på lørdag og besøk til farmor på søndag. Tettpakket helg men hyggelige ting da :)
 
Høygravid[emoji2] og ikke lenge igjen til hun ikke regnes som prematur lenger[emoji119] wiii[emoji2][emoji322]

Hvordan var kurset?
Ja, er så deilig å se enden på det! Gleder meg helt sykt til å hilse på henne! :love017

Kurset var veldig bra! Var med jordmora vi pleier å gå til så det var veldig greit og fikk spurt og snakket om masse vi har tenkt på :) føler meg veldig klar for fødsel og også blitt mye mer klar på hva vi kan kreve/ ønske for å få fødselen slik vi vil ha den :) tror mannen syntes det var veldig nyttig også. Har dere vært på kurs?
 
Gratulerer med ny uke og enda nærmere termin :Heartred
 
Håper du har hatt en fin helg[emoji16] tenk, nå er det ikke lenge igjen til lille brått kommer å hilser på[emoji173]️
 
35+4
I dag kom endelig voksiposen i posten sammen med de siste kleskjøpene så nå vil jeg påstå at det aller meste er klart og i hus :) Vi var siste tur på ikea i dag også så nå gjenstår det vi har ønsket oss til jul bare! :)

Det verker veldig for tiden, både i korsryggen og i lyskeområdet. Kjennes som om jeg skal få krampe til tider, ikke veldig digg! Har endel mensmurringer også, blanda med sånn mageknip følelse og er veldig øm i underlivet. Blir lenge å gå til slutten av januar hvis det blir overtid og dette fortsetter:wideyed: tror også hun har rotert seg for nå kjenner jeg plutselig ryggen og kroppen på høyre siden noe jeg nesten aldri har gjort da det alltid har vært motsatt. Hodet er fremdeles ned så har vel bare rotert det i bekkenet på et vis, jordmor mener jo det er festet mer eller mindre allerede. Føles som sparkene går innover i magen på et vis nå. Uten at jeg kan vite det så får jeg mer og mer følelsen av at hun kommer til å komme før tida men det kan jo være ønsketenkning :shy:
 
Så godt å få det meste i hus og klart til den lille kommer :)
 
Så digg å få ting på plass[emoji2]

Det tar på den siste tiden altså. Håper du slipper å vente mye over termin, Evt kan lille komme litt før[emoji5] heldigvis ikke så lenge igjen nå[emoji2]
 
Så deilig å få alle ting på plass. Da kan skulderene senkes.
Men ikke fult så gøy at du starter med vondter allerede. Håpe de forsvinner, og holder seg borte til du er litt nærmere termin[emoji4]
 
Så deilig å ha ordnet det meste :) Jeg kjente veldig på at det var lurt å ikke ha drøyd noe til de siste ukene.

Kjipt at formen er dårlig :( Jeg var også i elendig form og den siste tiden var tung. Prøv å slappe av og hvile så mye som mulig og be om hjelp! :) Tiden kommer til å gå fort og vips så er hun hos deg :)
 
Så godt å få det meste i hus og klart til den lille kommer :)
Ja det er veldig deilig :)

Så digg å få ting på plass[emoji2]

Det tar på den siste tiden altså. Håper du slipper å vente mye over termin, Evt kan lille komme litt før[emoji5] heldigvis ikke så lenge igjen nå[emoji2]
Ja merker godt at kroppen ikke orker mye før jeg blir veldig sliten selv om hodet gjerne vil holde på mer :p hadde ikke gjort noe om hun kom litt før nei:angelic:
Så deilig å få alle ting på plass. Da kan skulderene senkes.
Men ikke fult så gøy at du starter med vondter allerede. Håpe de forsvinner, og holder seg borte til du er litt nærmere termin[emoji4]
Ja det er veldig godt! :) Kjenner jo jeg er glad jeg ikke ventet med alt nå til slutten for blir bare mindre og mindre krefter til store utflukter.
Takk:Heartred håper enten at hun kommer før termin (men når hun er klar da) eller at vondtene roer seg litt.
Så deilig å ha ordnet det meste :) Jeg kjente veldig på at det var lurt å ikke ha drøyd noe til de siste ukene.

Kjipt at formen er dårlig :( Jeg var også i elendig form og den siste tiden var tung. Prøv å slappe av og hvile så mye som mulig og be om hjelp! :) Tiden kommer til å gå fort og vips så er hun hos deg :)
Blir på en måte overrasket over hvor fort kroppen blir sliten i forhold til hodet! Veldg glad jeg er sykemeldt hvertfall så jeg kan styre dagene selv og så er jeg heldig å ha mannen hjemme for tiden så det hjelper mye! :)
Gleder meg så veldig til hun kommer nå! Er så godt å høre at det går så bra med dere også :):Heartred
 
Hah. Kjenner til det problemet med at hodet ikke har begrensing men kroppen streiker[emoji23] vi får gjøre det beste ut av det[emoji6]
 
36+0
Ny uke og en uke igjen til hun ikke lenger er prematur! :)
Neste kontroll er på mandag og i dag er det en mnd igjen til termin!:woot::joyful: Helt uvirkelig å være så nære plutselig!
Vi er så klare for å hilse på vår lille frøken nå!:love017

I dag har jeg vært effektiv og gjort unna masse så selv om bekkenet krangler fælt nå så kjennes det verdt det! Fått vasket en god del babytøy og ryddet i kommoden hennes, gjort klart vugga hun skal sove i og bilstolen, pakket inn de siste julegavene, tømt endel søppel og med hjelp av mannen fått bakt kakemenn også :)
Hadde litt murringer i natt og har kynnere i løpet av dagen men ellers rolig. Har endel utflod for tiden kan du si, i dag måtte jeg gå å sjekke for det føltes som om det rant ut av meg når jeg satt og ryddet på barnerommet(beklager tmi:rolleyes:)

Kalenderen begynner å fylles opp med planer men prøver å være flink til å begrense det til en aktivitet om dagen hvertfall. Er jo bare hyggelige ting vi skal men alt tar krefter for tiden.
Men nå er det ikke lenge til jenta vår ligger her og det er verdt mer enn alt:Heartred

IMG_4111.JPG
 
Så koselig! [emoji173]️ bare innspurten igjen nå [emoji1319]
 
Back
Topp