For aller første gang

IMG_4046.jpg Ny uke er allerede i gang og i dag er det bare 50 dager til termin! Virker som om det akkurat var 100 dager så nå går det virkelig unna!
Fire uker igjen og jobbe så er det juleferie og permisjon :) Jobb blir prioritert foran det meste for tiden så er uendelig taknemlig for at jeg har en mann som stiller opp og ordner her hjemme og lager middag og alt når jeg ikke orker:Heartred lite overskudd når arbeidsdagen er over men nå skal jeg gjøre alt jeg kan for å holde ut de fire små ukene som er igjen.
Er så klar for jul og nå er det bare en uke igjen til desember er i gang:hello2 det begynner å bli trangt om plassen inne i magen så kjenner henne veldig godt for tiden. Er så koselig å "være sammen med" henne og gleder meg veldig til å få holde henne i armene mine :love7
 
Så fin mage og nydelig bilde du fikk på 3D [emoji7] nå er det ikke lenge igjen!!
 
33+3
I dag har jeg hatt en skikkelig utålmodig dag! Har verket veldig i hofter og rygg og har mye mensmurringer nesten hele tiden. Vil jo absolutt ikke at hun skal komme nå men er samtidig så klar allerede! Og så er jeg utålmodig på å komme meg til juleferie og permisjon og til å få finne frem julekassene og ordne til jul her hjemme. Alt er jo så nærme men likevel kjennes det fryktelig langt unna også.
49 dager til termin
26 dager til ferie
4 dager til første desember
Er jo bare å holde ut litt til! :rolleyes:
 
33+4
I dag måtte jeg kaste inn håndkleet og bli hjemme. Stod opp og dusja og var på vei til jobb men var så kvalm at jeg måtte snu og dra hjem å legge meg igjen. Har sovet veldig dårlig om natta siste uka, siden bekkenet gjør at det er ubehagelig nesten uansett hvordan jeg ligger og det hjelper ikke helt på formen. Så da har jeg ringt og fått meg legetime senere i dag så er veldig spent på hva fastlegen mener jeg bør gjøre videre. Nå har jeg grubla så mye på det her at jeg trenger en nøytral persons vurdering på om jeg bør bremse ned eller ikke.
 
33+4
I dag måtte jeg kaste inn håndkleet og bli hjemme. Stod opp og dusja og var på vei til jobb men var så kvalm at jeg måtte snu og dra hjem å legge meg igjen. Har sovet veldig dårlig om natta siste uka, siden bekkenet gjør at det er ubehagelig nesten uansett hvordan jeg ligger og det hjelper ikke helt på formen. Så da har jeg ringt og fått meg legetime senere i dag så er veldig spent på hva fastlegen mener jeg bør gjøre videre. Nå har jeg grubla så mye på det her at jeg trenger en nøytral persons vurdering på om jeg bør bremse ned eller ikke.

Jeg tenker at så fort man vurderer å trappe ned så bør man gjøre akkurat det. Det er en så kort periode av livet og du har jo veldig kort tid igjen også. Det er ingen som takker deg for å være utslitt til fødsel, det er lov å være litt egoist akkurat nå, både for deg og lille. Ikke se på det som et nederlag :) Lykke til!
 
Det Jolanda sier[emoji119][emoji106] Du har ikke lenge igjen nå og det er ingen vits å pushe litt ekstra. Det er så slitsomt å være gravid på slutten, viktig å lytte til kroppen [emoji177]

Lykke til i dag! [emoji173]️
 
Jeg tenker at så fort man vurderer å trappe ned så bør man gjøre akkurat det. Det er en så kort periode av livet og du har jo veldig kort tid igjen også. Det er ingen som takker deg for å være utslitt til fødsel, det er lov å være litt egoist akkurat nå, både for deg og lille. Ikke se på det som et nederlag :) Lykke til!
Det Jolanda sier[emoji119][emoji106] Du har ikke lenge igjen nå og det er ingen vits å pushe litt ekstra. Det er så slitsomt å være gravid på slutten, viktig å lytte til kroppen [emoji177]

Lykke til i dag! [emoji173]️
Takk for gode ord og støtte:Heartred det trengs, kom nettopp hjem fra legen nå og er blitt 100% sykemeldt frem til permisjon. Og akkurat nå kjennes det helt forferdelig. Følte ikke jeg fikk fortalt skikkelig hvordan jeg har hatt det og sitter igjen med en følelse av at jeg egentlig ikke har en god nok grunn til å bli sykemeldt fulltid. Det føles ikke bra og ikke stille opp på jobb heller:(
Så nå må jeg virkelig jobbe med meg selv og samvittigheten min og faktisk dra frem alle grunnene til at jeg faktisk trenger sykemelding så det etterhvert kanskje føles litt bedre:oops:
 
Takk for gode ord og støtte[emoji813]red det trengs, kom nettopp hjem fra legen nå og er blitt 100% sykemeldt frem til permisjon. Og akkurat nå kjennes det helt forferdelig. Følte ikke jeg fikk fortalt skikkelig hvordan jeg har hatt det og sitter igjen med en følelse av at jeg egentlig ikke har en god nok grunn til å bli sykemeldt fulltid. Det føles ikke bra og ikke stille opp på jobb heller:(
Så nå må jeg virkelig jobbe med meg selv og samvittigheten min og faktisk dra frem alle grunnene til at jeg faktisk trenger sykemelding så det etterhvert kanskje føles litt bedre:oops:
Skjønner godt hvordan du tenker. Synes selv også det er vanskelig å være borte fra jobb. Tenker alltid sånn: jeg kunne jo orket litt.. kanskje jeg ikke er sliten nok til å være hjemme? Jeg er jo ikke syk.. kanskje jeg tåler lite? Osv. Men man må bare høre på kroppen sin! Og som de andre sier; ingen takker deg for å slite deg ut! Vær hjemme med god samvittighet, tenk at det er jo legen din som har sykemeldt deg. Slapp av og rug, der fortjener både du og lille. [emoji173]
 
Skjønner godt hvordan du tenker. Synes selv også det er vanskelig å være borte fra jobb. Tenker alltid sånn: jeg kunne jo orket litt.. kanskje jeg ikke er sliten nok til å være hjemme? Jeg er jo ikke syk.. kanskje jeg tåler lite? Osv. Men man må bare høre på kroppen sin! Og som de andre sier; ingen takker deg for å slite deg ut! Vær hjemme med god samvittighet, tenk at det er jo legen din som har sykemeldt deg. Slapp av og rug, der fortjener både du og lille. [emoji173]
Takk for at du legger igjen ord, det hjelper:Heartred og ja jeg tenker mye som deg og kjenner også på ansvaret for klassen min som nå får mye vikarer frem til jul. jeg får "skylde på" legen som sier jeg må slappe av.
 
Takk for gode ord og støtte:Heartred det trengs, kom nettopp hjem fra legen nå og er blitt 100% sykemeldt frem til permisjon. Og akkurat nå kjennes det helt forferdelig. Følte ikke jeg fikk fortalt skikkelig hvordan jeg har hatt det og sitter igjen med en følelse av at jeg egentlig ikke har en god nok grunn til å bli sykemeldt fulltid. Det føles ikke bra og ikke stille opp på jobb heller:(
Så nå må jeg virkelig jobbe med meg selv og samvittigheten min og faktisk dra frem alle grunnene til at jeg faktisk trenger sykemelding så det etterhvert kanskje føles litt bedre:oops:

Akkurat sånn hadde jeg også det da jeg ble 100% sykemeldt. Samvittigheten for jobben satt langt inne. Det tok litt tid før den slapp.
Derfor sier jeg bare at du skal ikke ha noe dårlig samvittighet for å ikke kunne jobbe nå. Det er veldig tydelig at du gjør en super jobb og jeg tror nok alle på jobben din skjønner at du ikke kan sette jobben din i første rekke akkurat nå.[emoji5]
Husk at du må ha det bra for at lille kan ha det bra[emoji173]️
Gi det noen dager og minn deg selv på grunnene til at du må ta hensyn nå. Og ikke minst, du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for det! [emoji173]️
 
Takk for gode ord og støtte:Heartred det trengs, kom nettopp hjem fra legen nå og er blitt 100% sykemeldt frem til permisjon. Og akkurat nå kjennes det helt forferdelig. Følte ikke jeg fikk fortalt skikkelig hvordan jeg har hatt det og sitter igjen med en følelse av at jeg egentlig ikke har en god nok grunn til å bli sykemeldt fulltid. Det føles ikke bra og ikke stille opp på jobb heller:(
Så nå må jeg virkelig jobbe med meg selv og samvittigheten min og faktisk dra frem alle grunnene til at jeg faktisk trenger sykemelding så det etterhvert kanskje føles litt bedre:oops:

Tro meg, jeg vet hvordan du har det og hvor vanskelig det er og omstille seg. Men husk at du faktisk har jobbet fullt nesten hele svangerskapet, de få ukene som er igjen betyr absolutt ingenting i det store og hele. Det er ingen som takker deg for å pine deg gjennom de. Prøv å tenke at det er å sette den lille i magen først, hun betyr mer enn jobb akkurat nå. Det er ikke så mange ganger man er gravid, jobbe skal du gjøre hele livet. Det er ikke lov å tenke at du ikke er syk nok, tenk at det er legen som har bestemt dette. Prøv å finn hvilepulsen, slapp av og kos deg resten av svangerskapet med magen og redebygging :)
 
Akkurat sånn hadde jeg også det da jeg ble 100% sykemeldt. Samvittigheten for jobben satt langt inne. Det tok litt tid før den slapp.
Derfor sier jeg bare at du skal ikke ha noe dårlig samvittighet for å ikke kunne jobbe nå. Det er veldig tydelig at du gjør en super jobb og jeg tror nok alle på jobben din skjønner at du ikke kan sette jobben din i første rekke akkurat nå.[emoji5]
Husk at du må ha det bra for at lille kan ha det bra[emoji173]️
Gi det noen dager og minn deg selv på grunnene til at du må ta hensyn nå. Og ikke minst, du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for det! [emoji173]️
Godt å høre at vi er flere! Og takk igjen for gode ord:Heartred det kjennes allerede litt bedre så nå prøver jeg å ha fokus på de siste praktiske tingene som må ordnes med jobben før permisjon.

Tro meg, jeg vet hvordan du har det og hvor vanskelig det er og omstille seg. Men husk at du faktisk har jobbet fullt nesten hele svangerskapet, de få ukene som er igjen betyr absolutt ingenting i det store og hele. Det er ingen som takker deg for å pine deg gjennom de. Prøv å tenke at det er å sette den lille i magen først, hun betyr mer enn jobb akkurat nå. Det er ikke så mange ganger man er gravid, jobbe skal du gjøre hele livet. Det er ikke lov å tenke at du ikke er syk nok, tenk at det er legen som har bestemt dette. Prøv å finn hvilepulsen, slapp av og kos deg resten av svangerskapet med magen og redebygging :)
Det er helt sant, må være fornøyd med å ikke ha vært borte noe tidligere pga svangerskapet og at jeg har gjort så godt jeg kan :) nå skal jeg lade opp til jul og siste innspurt og ikke minst kose meg med redebygging ja ! :)
 
34+0
Ny uke og bare tre små uker igjen til lille frøken ikke lenger er prematur :Heartred
Dager til termin: 45
Vektoppgang: 12 kg
Vann i kroppen: nei
Kynnere: av og til men ikke vonde
Leie: Hodeleie og jordmor mener hodet er festet
Søvn: sover veldig varierende for tiden men stort sett sover jeg godt når jeg først får sove:p
Bevegelser: veldig rutinesyr og kan nesten på klokka vite når hun blir mest aktiv i løpet av dagen. Sover hele natta så sant ikke jeg våkner og vekker henne!
Neste kontroll: 18.desember

Denne uka har kroppen virkelig sagt ifra at nok er nok og jeg har vært sengeliggende med kraftig forkjølelse, kvalme og feber siden mandag. Veldig glad jeg er sykemeldt så jeg kan la kroppen hente seg inn igjen for det her er ikke godt! Har kjent at frøkna også har vært litt slappere disse dagene men i dag er hun mer i farta igjen. Stikker godt nede i venstre side også så er vel hodet som klemmer på noe nerver.Skulle egentlig på fødselsforberedene kurs i dag men det får vi ta igjen når formen er bedre.
Det har med andre ord blitt lite fiksing her hjemme men vi bestilte en bilstolpose/ vårpose fra voksi på salg så den kommer om ikke så lenge og fikk vi nydelig hjemmestrikka dress og teppe fra kommende oldemor og hentesett fra farmor :love017 har også fått en haug med bleier i nyfødtstr fra svigerinna mi siden gutten deres allerede har vokst ut av dem :)
IMG_4056.PNG


IMG_4068.JPG

Hentesett og teppe:
IMG_4072.JPG
 
Oi! Så kult at hodet har festet seg[emoji5]

Uff, så leit med dårlig form[emoji45] Håper den blir bedre snart. Godt at du får slappet av nå og bare fokusert på deg selv og lille mini[emoji173]️

Åååå så fine ting![emoji7] Så flink de er til å strikke! Det er så kos å ha hjemmestrikket plagg.

Endelig er vi i desember! Nå føler jeg det er skikkelig countdown for oss. Neste måned er den store måneden[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Oi! Så kult at hodet har festet seg[emoji5]

Uff, så leit med dårlig form[emoji45] Håper den blir bedre snart. Godt at du får slappet av nå og bare fokusert på deg selv og lille mini[emoji173]️

Åååå så fine ting![emoji7] Så flink de er til å strikke! Det er så kos å ha hjemmestrikket plagg.

Endelig er vi i desember! Nå føler jeg det er skikkelig countdown for oss. Neste måned er den store måneden[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Ja jordmor mente det var festet og skrev det på helsekortet så da er det nok det :) hun har bevegd seg på samme steder veldig lenge nå også. Kjenner føttene godt oppe på høyre side for å si det sånn:p

Formen er heldigvis mye bedre nå, men veldig godt å kunne slappe av og lade opp akkurat så mye jeg vil/trenger og ikke måtte tenke så mye på jobb :)

Ja, det er så koselig at de strikker og så mye fint vi har fått!:love017 Gleder meg sånn til hun skal få bruke det!

The final countdown er helt klart i gang og kjenner jo jeg begynner å bli en smule utålmodig .. men snaart er det endelig vær måndte så nå nærmer det seg:gen014:Heartred
 
Back
Topp