Du og jeg og vi fire <3

Hodepine fra en annen verden! :(
1 paracet.
 
Så har jeg gått ned 6,2 kilo på 15 uker.
Jeg er litt bekymret for at jeg fortsatt ikke får i meg nok næring og hvis ikke vekttapet stopper til neste uke må jeg til hyppigere kontroller.

Denne uken har jeg jobbet hardt med å få i meg mer mat og jeg har spist til det sprenger i magen. :(
Men jeg ser jo at jeg enda ikke er oppe i normale dagsporsjoner for et voksent menneske.

I går spiste jeg:
Frokost: 1 nutrilettbar og et glass cola og et glass lemonade. 1 grønt eple og en nektarin
Lunsj: 2 gode never popcorn og bøtta nedpå 0,5 sprite i solsteiken. Nesten en hel nutrilettbar.
Middag: 1 stort pizzastykke.
Jeg fikk hvertfall dekket behovet for vitaminer og mineraler med nutrilettbarene.

For dere som leser og reagerer på at jeg spiser "slankemat" så er det i samråd med fastlege og fødselslege pga vekttap.
Jeg har mistet matlysten fullstendig og de har bedt meg spise nutribars og nutridrinker for å dekke behovet for vitaminer og mineraler.
Meningen er at jeg skal spise dette som tillegg til vanlig mat, men jeg klarer knapt å få ned en brødskive uten å brekke meg.
Ingen ting frister. :(
 
Jeg tror jeg vil grine av den matlysta :(

I dag har jeg spist en nutrilettbar, en nektarin, et halvt eple (halve eple er jo skrotten :O ), en halv banan, en kvart porsjon middag som bestod av ris og stekt kyllingkjøtteig og brokkoli.
2 tuter melkesjokolade med oreo, et glass cola og to skiver med ostesmørbrød.
Aller helst skulle jeg vært foruten alt for jeg blir kvalm når jeg spiser.

Jeg tror bare jeg må bite i det sure eplet å kontakte legen allerede nå for dette kan jo ikke fortsette.
Jeg føler meg så tåpelig for at jeg ikke klarer å spise. Mannen min tror jo jeg har fått spisevegring :(

Matlyst ønskes :'(
 
Etter økende bekymring for å ikke ha kjent liv i går blir jeg i dag positivt overrasket av til nå tre små spark og masse liv :)
Jeg drakk rett før en nutridrink og den må "ha virket" :) yay!
 
I dag kom papirene fra SØF for forrige svangerskap. :)

Det var morro å se hvor mye jeg hadde glemt og se igjen SF målet fra sist.
Ser at første måling er gjort i uke 16+0 (?) og SF målet var da 14
Nå som jeg er 15+3 måler jeg bare 11,5. Det var litt overraskende. Nå har jeg kun egne mål å gå etter og gleder meg til jordmorkontroll i neste uke :)

Må forresten le av BV appen som sier at fostret er for lite til å kjenne spark på dagens tekst. Her er det hvertfall godt med aktivitet :D
 
Last edited:
Urolig magetroll = masse kynnere. Denne er altså så aktiv :O
 
16+0 :)

Endelig har jeg sammenligningsgrunnlag på magebildene mine.
Det første bilde er fra mitt første svangerskap hvor jeg fikk en jente
Det siste bildet er fra i dag og magen ser helt annerledes ut. Kanskje det er noe i myten likevel?
Kanskje får vi svaret om 2 1/2 uke :)

Nå har jeg dog ikke armene opp på dagens bilde, men jeg fikk ingen gode bilder. Og denne gang tar jeg egentlig bilder fra motsatt side. Det ser helt annerledes ut :)

Og godt nytt.. JEG HAR KLART Å HOLDE VEKTA STABILT DENNE UKEN :smiley-bounce015:smiley-bounce013:happy093
 

Vedlegg

  • 16+2 uker.jpg
    16+2 uker.jpg
    25,8 KB · Visninger: 26
  • 16+0 v2.0.jpg
    16+0 v2.0.jpg
    98,9 KB · Visninger: 29
  • 16+0.jpg
    16+0.jpg
    97,7 KB · Visninger: 27
Næææh... Halsbrann!

Det er straffen for å ha drukket en kaffe mocca tenker jeg. :p
 
Drømte at Lille i magen var en gutt i natt. Jeg husker ikke navnet men jeg så ansiktet og han ble fort stor og hadde en god personlighet. :)

Nå har mini funnet alle himmelretninger og jeg kjenner spark alle veier.
Livmoren ligger akkurat på navlen :)
 
Første jordmortime

Jeg var skikkelig heldig med jordmor. :Heartpink

Hun var så koselig å snakke med og praten fløt lett om alt fra forrige fødsel, forventninger for neste og alt og ingenting :)
Ble postitivt overrasket over at hun hører til fødeavdelingen på unn å jobber 50% der som nattevakt, så skulle jeg komme inn på natterstid ville hun ta i mot meg (så fremst det lot seg gjøre).
Så spurte hun om jeg var interessert i hjemmefødsel for jeg hadde hatt så ukomplisert fødsel sist. :)

Det er jeg dog for pysete til, men hun beroliget meg at de aller fleste flergangsfødsler går raskere. Spesielt i pressfasen.
Så hadde hun allerede satt opp de 2 neste timene til meg :smiley-bounce012 Snille damen.

Blodtrykket mitt i dag var litt lavt og fint, urin sjekket vi ikke og hjertelyden lå stabilt på ca. 140 slag i minuttet. Godeste lyden.

Men Bittelitten syntes aldeles ingen ting om at vi kom å forstyrret og flyttet seg vekk fra doppleren flere ganger og sparket rett i den en gang. Sikkert bare tilfeldig, men litt søtt likevel. haha. Gå bort!

Bra start på dagen synes jeg :)
 
Og plutselig hadde bitteliten fått seg egen nattasang :)
 
Bekymret..

Har ikke kjent liv siden samme kveld som jeg var hos jordmor.
Har til og med sovet på magen uten å merke noe. Ingen kynnere, ingen ting. :/ Skal ringe legevakten i morgen tidlig.
:(
 
Mer bekymring. Ingen liv+blod= panikk.
Fikk komme inn til sjekk og legen gav oss først en støkk med doppler og fant ikke hjertelyd så det bar rett opp på føden for full sjekk.
Ultralyd heldigvis at alt var ok. Det var en fantastisk lege som tok oss i mot og tok seg tid til en grundig sjekk. Og lillemor fikk gleden av å høre en baby komme til verden. :D
 
Vekt igjen..

Vekta i morrest sa 64.3, men hva er den egentlig når jeg ikke har fått tømt magen..
Note to self, få tak i frukt&fiber...
 
At det var...?!

Jeg er kvalm igjen.. :eek:
Både i går morrest og i dag. Matlysten er igjen synkende og blæææh!
Jaja.. og Lille har funnet at blæra er fin å trampe på.. hjelpes denne sparker hardt.. allerede! :bounce
 
Smått nervøs

Siden søndag har jeg hatt økende kynnere så fort jeg beveger meg og jeg vurderer å ta en telefon til jordmor for å høre hvordan jeg bør forholde meg i forhold til slimpropp med blod.

Fødselslegen sjekket jo med utvendig ultralyd at livmorhalen var langt og fin, men jeg viste han jo ikke slimproppen så jeg har jo ikke med 100% sikkerhet hverken bekreftet eller avkreftet at det var den.
Men den var traktformet og ca 2 cm lang vokspropp, ingen slimklump.
Og kynnerne blir hardere og varer lengre ved bare litt bevegelse. Skeptisk.

Akkurat nå nyter jeg at Lille i magen er våken og baler rundt. armer og ben i alle retninger :)
 
Morrakvalme på 4 dagen igjen. Våkner på natten av at kvalmen kommer :(
Og plutselig har SF-målet økt og er nå totalt 16,5 cm og 2 cm over navlen :)
Så langt ikke noe mer blod og formen i går var ikke så ille :)
 
Og det er slutt med å ligge på magen :/
 
Lykken i en vogn

Etter å ha googlet emmaljunga 2015 fant jeg en svensk blogg som hadde laget en flott artikkel om neste års kolleksjon som lanseres 1 august.

Etter å ha vært i tvil hvilken modell og farge jeg skulle velge var valget nå soleklart.

Emmaljunga Edge Duo, med De Luxe understellet i fargen Sandhamn.

http://www.barnvagnsblogg.com/wp-content/uploads/2014/06/12518.jpg
 
Hurra vekten holder :)

Vekten har vært stabil to mandager på rad :D Glad og lykkelig.
Matlysten er det dog så som så med, men jeg får da i meg noe og Lille vokser.
Nå ser jeg jenteformen på magen for jeg er bredere i sidene igjen :) Og det er vel egentlig det jeg tror selv. Det blir en jente.
Så blir dert spennende å se på OUL på fredag :)
 
Back
Topp