Du og jeg og vi fire <3

Etter et par timers søvn og en rask dusj følte jeg meg bedre og dro på gravid treff med 4 andre hyggelige jenter.
Det ble Quesedillas på Egon og en kopp kaffe.
Utrolig nok klarte jeg å spise opp hele porsjonen. :D
Men nå er jeg så mett at jeg neppe orker å spise noe mer i dag. hahaha

Så fikk jent hentet Babybox (Pampers)
Jeg ble positivt overrasket.
En stor pakke våtservietter, den minste flasken til Avent, en hel pakke bind, en prøvepakning på Avent ammeinnlegg, en nyfødtsmokk fra Avent, helt gjennomsiktig, En Pampersbleie nr 1 og en bleie nr 2, Nummer 8 av Foreldre og Barn (som jeg forøvrig abonnerte på sist og var godt fornøyd). Et par sokker fra Lindex, med bilde fra babykolleksjonen og 30 % rabatt på et helt kjøp.
Prøvepakninger av Dr.Greve Sinksalve, Bepanthen, en krem fra Eucerin, noe uvvist fra La Roche-Posay (cicaplast baume B5) og en flaske hand desinfeksjon fra Dettol og flytende Blenda Sensitiv.
Esken var full til randen.
Noe reklame var det og, men jeg syntes det var tilpasset brukergruppen :)
 
28+0

Sitter på cafe og kommer akkurat fra svangerskapskontroll.
Vekta sier 65.2 kg hos legen (med full mage)
Hjemme sa den 65.7.
Blodtrykk på 101/66
Blod prosent en er 11.4
Urin er negativ
Ødem er negativt
Fl/min 140 :)

SF mål var 25 og under medianstreken, men helt innafor normalen.
Dog er jeg små bekymret for at jeg ikke legger på meg. :/
Jeg sliter med å få i meg nok næring så her blir det mer nutridrink framover.

Så fikk jeg endelig tatt HIV/HEI prøvene som aldri ble tatt. Bah!

Om en liten time skal jeg på nav og levere søknad om foreldrepenger :)
 
28+3

Har sovet tungt i natt og ute raser en aldri så liten høststorm.
Hadde en plan om å handle inn babystæsj på Kid i dag siden de har 40% rabatt, men jeg orker ikke engang gå ut døra. Kraftig vind fra sør og regnet høljer ned.

Det ble heller til at jeg tente stearinlys og stekte meg fiskekaker til frokost/lunsj.
Nå skal alt prøves for å få i meg nok næring.
Maten gikk ned i godt følge med 2 glass cola så nå er koffeindosen for dagen nådd.

Ute tiltar vinden og jeg mistenker at det blir neppe noen handling i ettermiddag heller.
I dag tror jeg det blir kos med brettspill og 6 åringens hjemmelekser.
Tror til og med jeg skal diske opp med kakao i kveld :)
 
28+4

Mareritt. Og herregud hjelpe meg for noen mareritt. Bare død og fordervelse, svik og sykdom.
Det er sånn at jeg tror jeg burde være serieforfatter noen ganger. :/

I dag har dagen gått til avslapping og jeg har fått strikket litt på vognteppet. :)

Men matlysten er vekk. Og i går ettermiddag var det like før maten kom opp.
Stakkars mannen min ville steke seg egg og det resulterte i flere timers brekninger hos meg så han fikk skikkelig dårlig samvittighet. :(

Ute er det høstvær og det er deilig å ikke behøve å gå ut. :)
 
Spenningshodepine :(
Kjennes ut som en kink i nakken som gir stråling fra nakken og frem bak øynene :/
Bah
 
29+0 Hurra! Vekta kryper oppover.

Men så har jeg "juksa" litt i helgen, med popcorn og salt mat og jeg ser at jeg har litt vann i kroppen. Jeg mistenker vel egentlig at det er det som utgjør hele vektøkningen.
Får se hva som skjer etter noen dager med ananas igjen (det er jo så godt)


Jeg føler ikke at jeg har hatt noe spesielt jeg må ha dette svangerskapet heller.
Frukt er jeg alltid glad i og Appelsiner, ananas og nektariner er som alltid favoritten. Og i sommer da de grønne eplene var på sitt beste. mmm.
Tror kanskje jeg får lage meg litt fruktsalat i dag :D

Ellers er matlysten fortsatt så som så.
I helgen har jeg spist (Herregud) alt for lite.

Lørdag var 1 yoghurt, 4 brødskiver og brus det jeg fikk i meg.
I går var det en skive, en yoghurt, 25 gram sjokolade 4 glass brus :O og en porsjon middag (kylling, ris og stekte grønnsaker) det jeg spiste.
Jeg er fryktelig dårlig på å spise. :/
Helst burde jeg hatt en buffet med ferdigsmurt så jeg bare kunne forsyne meg. Kanskje jeg hadde fått i meg mer da.

Tror jeg skal ringe farmor og tigge til meg noen fine rundstykker som hun lager så godt å ha liggende så jeg kan tine og kanskje koke egg å ha på. :)

Denne uken er planen å vaske ferdig alt ulltøyet vi har fått til Lille.
Så håper jeg på kalde dager med frost så jeg kan henge ut alt å få det skikkelig luftet før babyen melder sin ankomst.
Tenkte jeg skulle få gjort akkurat det hos faren min som bor lenger fra allfarvei enn meg.
Å henge ut klær til lufting eller tørk hos de er fantastisk for klærne lukter så friskt etterpå :D

Ellers fikk jeg meg en støkk i går for Lille hadde lagt seg slik til at magen så ut som den sank med flere cm.
Det hjalp jo ikke på at jeg gikk med mensmurringer på lørdag. :p
Men på kveldingen i går var tyngdepunktet igjen over navlen :)

Bekkenet er seg selv likt.
Av og på med småplager, men nå merker jeg ikke mye til nedpress som jeg kjente tidligere.
Men nå tror jeg faktisk det er bekkenløsning og ikke låsning som er problemet.
Det går framover og stråler både opp og ned tidvis. Det kommer litt an på hvordan jeg sitter.

Men enn så lenge har jeg ingen ting å klage over :D Jeg er så heldig :Heartpink
 
I dag er jeg ingen supermamma :(

Lille var super aktiv hele gårsdagen og en god del ut over kvelden.
Og når vi la oss ble jeg liggende med mageknip og måtte opp 2 ganger fordi jeg trodde jeg kom til å bli syk. Legg til 3 tisseturer og en datter som kom å ba om paracet for feberen klokka 5 i morrest :(

Opp igjen klokka 7. Tror jeg fikk nesten en time søvn mellom 8 og 9.

Dagen i dag har vært tung til tross for at jentungen er verdens herligste letthåndterlige menneske <3

Føler jeg har vært sur og morsk i hele dag når det hun trengte var det motsatte </3
Stakkars lille jenta mi :(

Så nå håper jeg at jeg får en god natt søvn og kan være supermamma i morgen og tegne sammen, perle sammen og lese gode eventyr mens hun sitter i armkroken å koser seg så best hun kan <3

Jeg er mamma til det mest fantastiske menneske jeg kjenner <3
 
29+2

Åh hellige morrakvalme. Ikke av den typen jeg må kaste opp, men av typen jeg er så sulten at jeg er kvalm så jeg har ikke sjans å spise! For et paradox. :(

Var dog heldig med søvn i natt og hadde kun en tissepause. Trøtt som en dupp (hjelper jo skikkelig godt på kvalmen), men ikke i stand til å sovne igjen. baaah!

Jentungen var heldigvis i bedre form i dag. Full vigør fra klokka var 06.15. o_O

Tempen viste litt forhøyet temperatur, men ingen feber, så jeg sendte henne på skolen, mett i magen og med en paracet innabords. Ser ikke noe poeng i å ha en "hyperaktiv" unge hjemme så lenge hun ikke er smittsom.
For dere som leser; datteren min har astma og blir fort tett og får hoste og ofte også småfeber (mellom 37,5 og 37.9).

I helgen hadde hun vært på besøk hos en venninne og de "skulle bare" sole seg på verandaen i singlett og truse. Det regnet jo ikke, så de måtte leke strand. haha. Fint da at gradestokken viste 10 grader. :( Unger <3

De har kort dag så det er bare snakk om et par tre timer og allmentilstanden var det ikke noe galt med til tross for litt høy temperatur. Så får vi håpe dagen hennes i dag er bedre enn gårdagen :)
 
Så var matlysten borte og på sen ettermiddag/tidlig kveld var altså kvalmen tilbake. :(
Nå vil jeg rope høyt at jeg er lei!

Frokost i dag: 1 yoghurt som smakte papp og en halv veldig tørr hvetebolle med sjokoladebiter.

Lunsj en yoghurt i 14 serien.
Søtning midlene i denne gjorde meg skikkelig kvalm :(

Middag: 1/2 porsjon spinatsuppe.

Og så tynte jeg i meg 2 brødskiver. :( Så noe ble det, men $#@×€£ jeg er lei av å ikke klare å spise normalt :(

Tror jeg skal ringe jordmor i morgen å be om råd. :(
 
Jordmor ba meg sjekke elektrolyttnivået hos legen og drikke mye mer og formen har blitt bedre.

Men nå i dag har bekkenløsning en tatt meg og dette er ingen låsning. Det er nedpress, stråling og jeg klarte knapt å løfte bena etter en liten tur ut i dag :(

Endte opp gråtende hjemme i frustrasjon. :/
 
30+0 Mandag og dagen starter med.. SNØ! :D

Regner med det bir mye bilkaos ute, men har fått mann og barn trygt avgårde (herregud, på sommerdekk)
Veien der de skal kjøre er heldigvis aviset allerede, men her blir det dekkskift i dag.

I dag har jeg mange telefoner å ringe. Tro om gravidhodet mitt husker alt? :p


Gravideting:

Vekta sier 65,5 (mumle noen mindre pene gloser). Jeg klarer altså ikke å legge på meg.
Da blir det apoteket i dag og innkjøp av flere nutridrinker og alarmer på telefonen for å prøve å spise hyppigere.
Men magen vokser :D
 
I går ble dagen litt i overkant begivenhetsrik for min smak.

Vaskemaskinen tok kveld og det resulterte i noen hormonelle tårer og et vemodig øyeblikk. *ler*
Heldigvis hadde den vasket ferdig babytøyet som var i før den sa takk for seg.

Så fra planen om å handle sko til 6åringen ble det til at mannen brukte en time på badet i håp om å redde maskinen.
Les: skru fra hverandre maskinen på måfo for å lete etter ufoer. (ting som ikke skal være der)

og rett før han kom hjem hadde jeg noe jeg ikke kan beskrive som annett enn et illebefinnende. :(


Mannen ringer alltid hjem når han er ferdig på jobb for å høre om det er noe vi (jeg) trenger på butikken før han henter jentungen.
I det jeg legger på får jeg skrekkelig hjerterulling. Pulsen forsvinner nesten helt og blir tretaktig som i en vals.

dunk-dunk-dunk, dunk-dunk-dunk, dunk-dunk-dunk, for så å legge inn en firtakt og tilbake til tre.
Så flere sekunders stillhet og jeg kjenner ikke hjertet slå og jeg blir stungpustet og svimmel, før det tar seg opp igjen.
Jeg kan ikke huske å ha opplevd noe lignende tidligere så jeg ringer legevakten for å høre hva jeg bør foreta meg.
Der var det ikke mye hjelp å få, de ba meg se det an og heller komme for å bli tatt innimellom.

Men etter ca 40 minutter og litt gåing innendørs bedret det seg.
Og etter at mannen var ferdig å filosofere på badet med den stakkars vaskemaskinen dro vi på både Elkjøp og Lefdal for å se på vaskemaskin.

Fant en Whirpool jeg ville ha til en billig penge, men denne var ikke tilgjengelig før tidligst 20 oktober og første levering ville blitt siste uka i oktober :O
Det fungerer jo ikke når man er en familie på tre.

Så det ble til at vi kjøpte en slik, som vi får levert ellerede i morgen formiddag :D

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/WMD863BEU/hotpoint-vaskemaskin-wmd-863-b-eu

Den ble sammenlignet med Miele kvalitet, men til en billigere penge pga garantiforskjell.
Så nå er det bare å finne sin indre husmor. :p
 
30+3 og sinnsykt tungpustet.

Ikke kan jeg ligge for lenge på rygg, ikke kan jeg sitte rakrygget og ikke kan jeg ligge stille for lenge.
Armene føles som sirup og pulsen kjennes gjennom hele kroppen.
Skrekkelig ubehagelig og det kjennes ut som jeg ikke får nok luft.

Ingen tvil om at man er i 3 trimester og i dårlig form :p

Hadde en plan om å tusle meg en tur, men det regner så skrekkelig at jeg kom ikke lengere enn opp trappa og til postkassen før jeg ombestemte meg. :p
 
Utslitt.

Skolefri, unge til lege, drittvær (regn 7 grader og vind).
Lang vei. Snill unge, kranglete bekken.

Syk mann, magesmerter, legevakt, prøver, røntgen, sendt hjem med paracet og beskjed om å kontakte fastlegen mandag. Fortsatt smerter. Over trøtt unge, husarbeid, kynnere of kvalme. Oh joy! :(
Nevnte jeg forstoppelse? !
 
30+0 :D

Her går det framover og jeg er utrolig glad for at jeg sist uke har lagt på meg litt :D:D:D:D:D
Opp fra 65,5 til 66,2 kg :)

Men i går hadde jeg en vanvittig økning i kynnere og jeg kjenner de helt ned i muskulaturen i fødselskanalen (for å bruke et pent ord).
Det skremte meg litt for det kan jeg ikke huske at jeg kjente med jentungen. o_O

Ellers er det fortsatt godt med liv og mageboeren har skiftet navn fra Tiny til Bompi pga av all aktiviteten :)
Hun er fortsatt en morsom liten sak som man kan "kommunisere" med. Tar jeg på magen får jeg svar.
Når hun hører pappan så øker aktiviteten i magen :) Og når han kommer å legger handa på magen så stilner det.
Hun reagerer og med rolige bevegelser når hun hører søsteren sin :)

Alle andre som kommer for å kjenne sparker hun bare hardt som om hun er misfornøyd.
Noen ganger lurer jeg på om hun kanskje misliker lyden eller følelsesn av at man tar på magen.
 
32+0

Lørdag var jeg angivelig litt overmodig som la ut på handletur med familien.
Jeg fikk for meg at det var dagen for å handle inn ammetopper og andre ting jeg trenger i hus før fødsel.
Så det ble endel trasking, men jeg var flink å sette meg ned mellom hver butikk og tusla sakte rundt på kjøpesenteret.
Det var ikke kroppen likevel fornøyd med så da vi kom hjem og hadde spist middag fikk jeg passe vondt i magen og jeg var sikker på det var maten vi spiste.
Mannen måtte ta seg av tanpussen på 6åringen for jeg lå bare å ynka meg på sofaen.

Klokken ble nesten 9 før jeg innså at dette ikke var magesmerter med kynnere (jada jeg er håpefull), men en time senere og sikkert 40 tak senere kjenner jeg at jeg må puste meg gjennom de, så jeg ringer føden, mest for å be om råd og høre hva jeg bør foreta meg.
Selvfølgelig får jordmor med seg at jeg må puste meg gjennom det og blir beordret inn. o_O

Kommer inn og blir lagt til registrering og sparketest. Sistnevnte er jo ekstremt morsomt siden Bompi har hikke.
Babyens hjerteaktivitet er fin, men litt variael. Hun liker ikke sammentrekningene og på noen går hun fra 144 og opp i 178, mens på andre tak igjen går hun helt ned i 132. Og hun turner og styrer og bare koser seg.
Takene kommer sjeldnere, men ifølge "rietelleren" så varierer de i styrke fra 20 når jeg ikke har tak og opp i 80 på de fleste. Og likevel skjønte jeg ikke legens bekymrede fjes før jeg kom hjem (og helst dagen etter).
Snakk om å fortrenge :/

Men etter å ha fått ultralyd av både Bompi og livmorhalsen så får jeg dra hjem under tvil, med beskjed om å ta det fullstendig med ro og ha lav terskel for å komme igjen. (og enda skjønner jeg ikke at det er rier).

Blodtrykket var 105/70, urinen negativ for alt som kan være fælt, livmorhalsen var på fine 4 cm og jeg bestod hostetesten. :)
Bompi hadde lagt fint på seg og magemålet lå fint og stabilt på 50 percentilen og hodemålet bittelitt under slik det har gjort hele veien.
Og det var morsomt å se henne på skjermen igjen. Mye større, men har enda godt med plass. Hun var begynt å trekke seg sammen til fosterstilling og lå fint i hodeleie. Det var god mengde fostervann, men hun lå helt ned i åpningen. Det var ikke mye klaring med livmorhalsen og hodet. :O

Til min store overraskelse fikk jeg beskjed om at dersom jeg kom inn igjen med flere tak så ville de gi lungemodning for hun så ut til å ha liten tro på at de ville klare å stoppe det. Så hun håpet det ikke skjedde noe før uke 34.
Jeg fikk ingen direkte beskjed om å ruge, men hun så skrekkelig alvorlig ut legen. :(

Så da er det bare å ta livet med ro.
De fleste ting jeg trenger er i hus, mannen gjør alt han kan så jeg kan ligge på sofaen å være lat, jentungen er bare rett og slett fantastisk og jeg føler meg som verdens lateste menneske.
Vi vurderer nå å skaffe vaskehjelp for jeg vil virkelig ikke slite ut mannen og det ser ikke ut til at det blir aktuelt for meg med vask på en stund :(

Og vekta.. den har gått ned igjen :( Hvordan i !"##"¤¤"# kan vekta gå så mye ned når jeg ligger på sofaen å alt jeg gjør er å gaffle i meg usunn mat og brus?
Den burde jo gå opp.. hvertfall litt.
Har en følelse av at Jordmor kommer til å bli lite glad på onsdag når jeg skal på kontroll :(

Mandagsfølelse av den dårlige sorten.. :(
 
Tirsdag. 32+1 trøtt, lei og oppgitt er dagens tema.

Baby lille har det bra, og kynnerene er borte i den grad at de kun kommer når jeg beveger meg.
Resultatet er at jeg er lenket til seng eller sofa.

For å ikke bli fullstendig isolert har jeg bestilt time til lege for å be om rullestol. Jeg er rett og slett desperat etter å komme meg ut hvertfall av og til. :(
 
Rullestol og parkeringsbevis i orden! Lykke <3 Nå trenger jeg ikke bare sitte hjemme :)

Og i dag kom lappen om at jeg kan hente libero pakken :)

Til helgen blir det handling, kafé med familien og søndag skal far og datter kose seg i ishallen. :D Har ei lita ei som gleder seg kjempemasse! :)
 
Back
Topp