Du og jeg og vi fire <3

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Våknet før resten av huset i dag. Dytta termometeret i munnen vel vitende om at jeg temper 55 minutter for tidlig.
37,00 så da ender temperaturen min på 37,10.
Jeg hadde forventet tempfall i dag og innkommende mens hvert øyeblikk så passe tvilende går jeg på badet for å teste.
Streken kom opp, men er enda veldig svak. Faktisk så svak at den ikke vistes på det første bildet jeg tok. Og her vises den som skyggestrek. :S

Likevel går jeg å vekker mannen med den gode nyheten. :)
Han våknet raskere enn normalt kan jeg vel si :D

Vi ordnet frokost som vanlig og fikk jentungen avgårde i barnehagen.
På forhånd hadde jeg bestemt meg for å teste hos legen også, men der ble til min store overraskelse testen negativ.
Men damen bak disken advarer meg på forhånd om at testene hos legen er mindre sensitiv enn de man får på apotek.
De fikk opp streken godt innen for fristen, men hun var usikker på om hun fikk opp fargen.
Hun nevnte også noe om at de hadde hatt en tilsvarende test nylig og den mente hun var negativ, så hun mente at min trolig var det og, men at jeg skulle teste igjen om noen dager.
aykoow.jpg
 
Morgenkvalme sa du?

Forrige gang var jeg så heldig at jeg hadde ikke morgenkvalme. Noen kvelder hendte det jeg var litt uggen, men ikke nevneverdig plagsomt.

Så heldig er jeg ikke denne gangen og jeg har siden rett etter EL merket at jeg er mer og mer uggen morgen og kveld.
I går kveld var det så ille at jeg trodde jeg hadde fått omgangssyke.
Gikk for å legge meg 22.15, men fikk ikke lagt meg til å sove før nesten midnatt. o_O

Nå på morningen har jeg fått ned et stort glass vann, men har ikke helt troen på at frokosten vil klare seg.

Så sliter jeg med å holde temperaturen i kroppen. Hetetokter og frysninger om en annen.
Sover med pysjamas og ønsker jeg hadde en tykk god i flanell, men våkner opp gjennomsvett.

Så lurer jeg på hvor lenge jeg klarer å skjule graviditeten. Jeg er jo heldigvis litt rund i kantene og har litt mage fra før så kanskje jeg klarer å skjule det til uke 12?
Sist fikk jeg ikke mage før i uke uhm.. sjekke bildene. I uke 16 ser jeg bare tykk og oppblåst ut og det kom ingen skikkelig synlig gravidemage før uke 20.
Men jeg kjenner det skjer noe der nede :)
 
Åpenbaring!

Jeg har ikke så mye symptomer i dag uten at det bekymrer meg nevneverdig, men jeg hadde på forhånd bestemt meg for å ta en test.
Den ble altså veldig blek. Streken er der, men for meg er den fargeløs med det blotte øyet.
Og etter x antall år med å studere farge og faktisk lete etter den perfekte blåfargen (kunstnergreie for deg som leser) så antar man jo at man er relativt god på nettopp det å analysere farger.

Så lettere forvirret laster jeg bildet opp på nett og begynner å redigere fargene og joda streken er blå.
Men lettere engstelig fordi denne ser svakere ut begynner kverna å gå.

Så innser jeg at EL har vært sen denne mnd i forhold til at min luteralfase er stabil på 12 dager.
Denne syklusen ville da uten befruktning vart 31 dager. Det gir meg positiv graviditetstest første gang på IKM dagen.
Men så.. på grunn av timingen har unnfangelsen skjedd 2-5 dager etter EL og da har HCG produksjonen startet senere enn antatt og det er slett ikke rart at testene ikke er sterkere.
På bakrunn av endring i smak alt 3 DPO kan jeg muligens gå ut i fra at unnfangelsen var 2 DPO.

Da får vi håpe at spiren sitter på rett plass og det går jeg ut i fra at jeg vil merke fort dersom den ikke gjør det.

Happy day!
 
Fra starten

  1. I dag har jeg mer eller mindre bodd på forumet, men kan og gi meg selv klapp på skulderen for å fått unna litt kontorarbeid i samme slengen :)

    Ser at det har gått et år siden vi bestemte oss for å prøve, men har gått litt i surr på hvor mange PP vi har kommet til siden det ble noen halvhjertede forsøk under fjoråret pga jobbsituasjon.
    Jeg er hvertfall ikke på kanten til desperat enda. Jeg har troen på at dette klarer vi på egenhånd og føler vel at vi ikke har prøvd så hardt. Noen mnd har vi jo hatt oppehold og. :)

    Siste uken kjenner jeg at jeg er mer inspirert og dagdrømmer om å gå på shopping etter babyting, jeg som ikke er så begeistret for shopping. Jeg kjøper kun det nødvendigste, men her sitter jeg å fantaserer om hvilken barnevogn jeg vil ha og stellevesker. haha. Jaja. :)

    Chihaya, 3 Mar 2014RedigerRapporter


  2. Denne PP ser ut til å bli tullete som på akkurat samme tid i fjor :(

    Først har FF satt EL til cd12, til tross for at jeg ikke har noen symptomer på EL. Kun basert ut fra temperatur.
    Så flytter den EL til cd16 som stemmer med økt CM og det jeg kjenner på kroppen.
    Så i dag har den flyttet dette tilbake til cd12.

    Jeg blir nesten litt usikker på om jeg i det hele tatt har hatt eggløsning. Kan det være at to egg er sluppet på ulikt tidspunkt, eller begynner jeg bare å bli "så gammel" at jeg må forvente tullete sykluser.
    Om det er sistnevnte så vet jeg ikke om jeg skal ta det som en fornærmelse eller et nederlag siden jeg ikke har nådd 35 enda...

    Kanskje jeg bør vurdere å spørre legen om råd.
    http://lilypie.com/

    Chihaya, 14 Mar 2014RedigerRapporter



  3. Her skjer det ting jeg ikke kan forklare. Vi hadde oss en runde i halmen og jeg kjente det jeg bare kan sammenligne med sammentrekkende i livmoren under graviditet. Følelsen hang igjen lenge etter. Siden har jeg hatt stikkinger på høyre side som minner om starten på vondt man får når lingamentbåndene tøyes. Det kan jeg ikke huske å ha kjent etter el tidligere. Det pluss tretthet og såkalte de siste dagene. I stad kom det dog noe jeg ikke kan forklare eller bortforklare. Jeg klarte ikke drikke appelsinjuice. Den oppleves som intenst sur og bitter. Når jeg tenker meg om har jeg hatt saltcravings. Salt lakris. Må huske å sjekke det etter neste el om det går igjen. Nå skal jeg hvertfall lukke øya. Zzz

    Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

    Chihaya, 16 Mar 2014RedigerRapporter


  4. Metal smak i munnen. Appelsinjuice smaker bare surt og bittert. Stikke her på høyre side som i går. Sjokolade smakte papp I stad og jeg kjenner at noe skjer i underlivet. Uvi på gang tro? Den sedvanlige jeg må konstant tisse er hvertfall på plass siden noen dager.



    Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

    Chihaya, 16 Mar 2014RedigerRapporter


  5. Note to self; ømt I nedre del av mageregionen. Støl på høyre side. Kjenner livmoren og det som kjennes ut som lingamentbåndene som tøyes. Lignet på graviditeten med Lille.
    Får strekk når jeg reiser meg opp fra sittestilling. Er usedvanlig hissig og blir fort irritert. Mat smaker annerledes. Blir fort kvalm (ikke noe nytt) og må ha mat regelmessig uvanlig lyst på salt lakris og tomater. Akkurat som forrige svangerskap. Oppblåst.

    Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

    Chihaya, 19 Mar 2014RedigerRapporter

  6. Dårlig form i dag. Løpt på toalettet flere ganger med magekramper og ligger fullt påkledd i senga å fryser. Ingen feber, men kvalm. Hodepine fra I morrest er borte og jeg er vanvittig tørst. Slik var jeg sist og men jeg tar ikke hverken tro eller håpe. Men test blir kjøpt inn i dag.

    Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

    Chihaya, 21 Mar kl 14:41RedigerRapporter


  7. Så sinnssykt nervøs. Mannen er å henter graviditeter og jeg forventer at den er negativ, men. Hva om... ønskedrøm ♡

    Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
    http://daisypath.com/
    Chihaya, 22 Mar kl 11:18RedigerRapporter


  8. Haha autocorrect.

    Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

    Chihaya, 22 Mar kl 11:19RedigerRapporter


  9. Tok en ryddasjau på FF og tok printscreen av alle grafer og slettet alle som ikke var relevante. De men mye manglede data, den ekstremt lange fra denne perioden i fjor og de hvor jeg bare hadde plottet inn sykluslengdene.
  10. Skal framover passe på å ikke slurve med tempingen og få et bedre grunnlag for videre prøving.Satte FF tilbake fra research hvor den er enig med meg i at EL var 10 mars og ikke den 13 som advanced mener
    Med første dato for EL er IKM passert, med den andre er IKM på tirsdag 25 mars.
    Har murringer og en haug med andre symptomer uten at det egentlig betyr noe.
    Vente, vente...
    Chihaya,23 Mar kl 23:05
 
Åpenbaring!
Jeg har ikke så mye symptomer i dag uten at det bekymrer meg nevneverdig, men jeg hadde på forhånd bestemt meg for å ta en test.
Den ble altså veldig blek. Streken er der, men for meg er den fargeløs med det blotte øyet.
Og etter x antall år med å studere farge og faktisk lete etter den perfekte blåfargen (kunstnergreie for deg som leser) så antar man jo at man er relativt god på nettopp det å analysere farger.

Så lettere forvirret laster jeg bildet opp på nett og begynner å redigere fargene og joda streken er blå.
Men lettere engstelig fordi denne ser svakere ut begynner kverna å gå.

Så innser jeg at EL har vært sen denne mnd i forhold til at min luteralfase er stabil på 12 dager.
Denne syklusen ville da uten befruktning vart 31 dager. Det gir meg positiv graviditetstest første gang på IKM dagen.
Men så.. på grunn av timingen har unnfangelsen skjedd 2-5 dager etter EL og da har HCG produksjonen startet senere enn antatt og det er slett ikke rart at testene ikke er sterkere.
På bakrunn av endring i smak alt 3 DPO kan jeg muligens gå ut i fra at unnfangelsen var 2 DPO.

Da får vi håpe at spiren sitter på rett plass og det går jeg ut i fra at jeg vil merke fort dersom den ikke gjør det.

Happy day!

Lykkeliten kommenterte dette i en annen tråd og det gir såklart mening.

Befruktningstidspunktet er nær sædcellene når eggcellen. Det skjer aldri 2-4 døgn etter EL, da er egget dødt. Det ubefruktede egget lever maksimalt 24 timer etter det er sluppet løst. I studier har man funnet at sex dagen etter EL og senere ikke gir noen svangerskap. Sex selve eggløsningsdagen og uken før EL derimot, gir sjanse for svangerskap (og de "beste dagene" er to dager før EL, dagen før EL og selve EL-dagen.)

Så hvis du er 14 dpo i dag, så hadde dere sex 4 dager før EL (i følge grafen din). Da ligger sædcellene klare når egget slipper løs og befruktningstidspunktet blir samtidig med EL-tidspunktet. Deretter kan det se ut som du har en festedipp 7 dpo, hvor da egget kan se ut som det har nådd frem til livmoren og festet seg der.

Da er du 4+0 nå, og alt er i orden, for du har en veldig fin positiv test, og mange får ikke en ordentlig sterk test før de er nærmere 5+0.

Jeg synes det ser ut som det er farge på begge bildene du har lagt ut, men det kan være vanskeligere å se forskjellen på lyseblå og grå enn rød/rosa og grå. Blå og grå ligner jo mer.

Kjøp en digital test så slipper du å vurdere gråfarge.

Du har en helt fin hcg-stigning til å være 14 dpo. Befruktningstidspunktet blir aldri senere enn EL. Alle kvinner og alle svangerskap har ulik hcg-stigning. Så normal hcg-stigning er mye forskjellig. Ved 14 dpo ser du under at alt fra hcg på 1 til 2088 er rapportert av kvinner som senere får påvist hjertelyd hos ett foster i magen, og median (midt-verdien) var 103.
.
 
Mosjon, Cravings og energi

Jeg er så fasinert over hvordan kroppen jobber. Jeg kan gå fra å være stuptrøtt til å ha så masse energi at jeg ikke vet hvilken fot jeg skal stå på.
Kvalmen er ikke så ille i dag. Jeg kjenner den bare når jeg går for lenge uten å spise.
Soverommet er allerede dekorert med bøtte og jeg har installert vannflaske og Ritz. Jeg er forberedt!

Men så var det mosjonen da. Når har jeg jo egentlig vært på verdens minst effektive slankekur de siste månedene. Holdt dietten i to mnd, men den mosjonen og jeg vi rakk ikke bli gode venner.

Så nå har jeg bestemt meg (snakke strengt til seg selv) at jeg skal forsøke å gå 5 kilometer om dagen så lenge jeg klarer for å bidra til en sunn livvstil. Og jeg jubler over at jeg ikke får til å spise sjokolade. Jeg har lyst på den, men bare jeg lukter på den ombestemmer jeg meg.

Appelsinen min gode venn fra 7 år tilbake (herregud er det virkelig 7 år siden jeg var gravid sist) ...appelsiner!
Vi er gode venner og jeg minnes med et smil hvordan jeg forrige svangerskap begynte å gråte i kantinen fordi noen hadde tatt den siste appelsinen jeg hadde sett meg ut. *ler*
Hehe tårene veller opp igjen.. *ler høyt*

Jeg håper jeg er like velsignet med et godt svangerskap denne gangen. Sist var det vel 6 kilo jeg la på meg. Alle de kiloene var borte dagen etter fødsel, men her sitter jeg 12 kilo senere. Hurra for kyllingkebab!

Denne gangen skal jeg gjøre mitt beste for å ha en sunn livsstil, mosjonere og spise god mat.

Kan si at å gå over til koffeinfri kaffe har vært vellykket og vitaminer og mineraler inntas daglig.

Nå kjenner jeg at jeg kan senke skuldrene litt og bare glede meg over det lille mirakelet jeg brygger på.

Takk kjære Gud for at jeg er så heldig!
 
Bilder av testen min fra i går
 

Vedlegg

  • 20140327_073911_Richtone(HDR)_opt.jpg
    20140327_073911_Richtone(HDR)_opt.jpg
    23,7 KB · Visninger: 65
  • 20140327_073922_Richtone(HDR)_opt (1).jpg
    20140327_073922_Richtone(HDR)_opt (1).jpg
    25 KB · Visninger: 59
  • 20140327_073922_Richtone(HDR)_opt (2).jpg
    20140327_073922_Richtone(HDR)_opt (2).jpg
    28,1 KB · Visninger: 63
Egoisten

I dag er det meg. Jeg kjenner at jeg trenger litt egentid bare for meg selv og humørsvigningene mine.
Mannen min tror nok jeg er usedvanlig grinete, men sannheten er bare at jeg tolererer mindre tull.
Skal noe skje, bør det skje med en gang eller planlagt tid.

I dag har mannen vært ute med lille i noen timer så jeg fikk litt tid for meg selv og jeg kjenner at det gjorde umåtelig godt :)
 
Stille klokken sa du?

Jada alt av mobiler og datamaskiner som har tilgang til nett har stilt klokken.
Det var en fryd å se at jentungen i går sov til halv 8 og kunne rose henne for at hun sov så lenge. La oss håpe det har en positiv effekt. :p

Men dagen derpå..
Jeg har sluttet å tempe og har således slått av alarmen som vekker meg og min mann fiklet med klokken på telefonen sin i går og snakket om alarmen.
Gjett tre ganger hvem som forsov seg i morrest og ble vekket av en stk glad jente.
07.40!

Det var familien fantastisk som på mindre enn ti minutter ble klar og kom seg ut døra.

Magen er rolig i dag. Ingen kvalme, ingen halsbrann bare veldig ømme bryster. Ser ut til at jeg bare skal begynne å finne fram amme-BHen fra sist for her vokser det!
 
Halsbrann, stikkinger og lys våken... sukk

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hvem bryr seg om litt halsbrann...

..når man får en fin test på morgenen :)

2-3 stemmer helt ettersom jeg er 4+6uker i dag.
Jeg tenkte jeg skulle ta en ny test om 3-4 dager for da skal den ha bikket over 3-4 :)
 

Vedlegg

  • 20140402_072217_opt.jpg
    20140402_072217_opt.jpg
    24,7 KB · Visninger: 49
Så var det oss da...

..du og jeg badevekta..

5+0 uker = 67,1 ned 0,6 fra mandag
 
Matlyst

Jeg har slitt litt med varierende matlyst som siste dagen har gått fra ingen til om nom mat :)
Magen oppfører seg eksemplarisk og er regelmessig, men jeg ser at jeg kanskje ikke spiser nok.
Det går mest i frukt og så drikker jeg en munkholm om dagen i tillegg til vann, juice og Havremelk.

I dag har jeg ikke vært kvalm og hadde uventet mye energi.
Det har så langt vært en fin fin dag :)
 
Smerter

Gårdagen ble preget av sterke smerter i mage og siden rygg.
I nærmere 4 timer lå jeg å vred meg i smerter og klarte knapt å kommunisere med hverken mann eller barn.
Det kjentes på mange måter ut som luft, men ingenting kom ut.
Det gikk heldigvis over og en varm dusj kunne heldigvis lindre smertene i ryggen etter spenninger.

Jeg kan ikke huske å ha opplevd noe slikt som dette tidligere og regner med det ikke er svangerskapsrelatert.

Kjenner at det kanskje er på tide å dykke igamle esker og finne papirene fra forrige svangerskap.
 
Tanker

Jeg synes det er litt spennende at forrige svangerskap hadde jeg termin 5 juli (egentlig 4 juli, men jeg misliker sterkt amerikanernes commers med alt av høytider så jeg a til legen at det nekter jeg å være med på. Utrolig nok gikk han med på det og skrev 5 juli heller. haha
Selv mente jeg at terminen var 28 juni. Jeg fikk nesten rett for Lille kom 26 juni.

Denne gang har jeg menstermin 4 Desember og forventer nesten at jeg føder før tiden denne gang og.
Jeg håper jeg er like heldig denne gang som sist <3
 
Mini me

I dag har jeg gått i små bobler hvor jeg plutselig kommer på at det er en ny minikopi av meg og denne gangen med mannen i mitt liv. Herregud jeg er så lykkelig! (Kan man si det?)
Nå skal jeg se om jeg får bestilt svangerskapskontroll til begynnelsen av mai <3

I dag har det vært fantastisk vær og jeg var ute men jentungen og akte, gikk på ski og hadde det bare kos foran bålet med kjeks. Idyll <3
 
Blæh!

Etter en uke i storform har jeg blitt syk. Sår hals og febervondt, men uten feber. I går kveld måtte jeg ty til en paracet i 7 tiden. Den virket I nøyaktig 20 minutter før ryggen min var så spent igjen at jeg hverken kunne sitte ligge eller stå. Fra 8 til 11 lå jeg bare å vred meg i senga.

I morrest våknet jeg i 6 tiden og ikke fullt så anspent.
Nå begynte jeg å lage grønnsakene til frokost og plutselig kom morgenkvisten som kastet over meg :(



Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Vekt
Utgangspunkt 70,2 ved første dag siste mens
2 - 68,9
3 - 67.7
4 - 67.7
5 - 67.1
6 - 67.5
7 - 66.9
8 - 66,2
9 - 65.5
10 - 65.4
11 - 65,2
12 - 64,7
13 - 64.5
14 - 64.5
14+3 64.2
15 - 64.0
16 - 64.0 (var tidligere denne uken nede i 63,5)
17 - 64,3
18 - 64,3
19 - 64,4
20 - 64,4
21 - 64,5
22 - 65,0
22+6 65,2
23 - 65,7
23+6 65.2 (på kveldstid)
24 - 65.7
24+3 66 hos jordmor
25 - 66
25+4 65.4
26 - 65,9
26+4 65,4
27 - 65,4
28 - 65,2
29 - 65,9
30 - 65,5
31 - 66,2 :D
32 - 65,7
32+5 65,7
33 - 66,6 (tror ikke dette er rett)
33+2 - 65,7
33+3 66 (hos JM)
34 - 66,7 (spiste mye salt mat i helga og kan derfor ligge noe høyt)
35 - 67,3
36 - 67,7
37 - 68,3
38 -








Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Halsbrann eller magekatarr?

I går kveld begynte jeg å merke halsbrann som utover bare ble verre. I 3 tiden måtte jeg ringe legevakten å høre hvor mye Novaluzid jeg kunne ta. Ble bedt om å komme inn ila dagen i dag å få resept på noe sterkere ettersom jeg mistenker det er magekatarr og ikke halsbrann. Det kom aldri opp men ga sterke smerter i mageregionen. Sov kanskje 3 timer i natt :(

Men ingen kvalme så langt i dag :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Back
Topp