Hvordan går det med jobben?

Jeg har stort sett vært på jobb siden jeg fant det ut - jeg jobber i barnehage så noen sykedager har det jo blitt, med feber/influensa og omgangssyke [emoji28]
Men i går måtte jeg krype til korset og ringe meg inn syk da jeg ikke kom meg ut av senga pga smerter i korsryggen og bekkenet.. har hatt vondt noen uker etter jobb, men har bestandig gått seg til etter ei god natts søvn.. i dag var jeg ok igjen men kjenner at jeg trenger å sette meg ned og hvile oftere. Så på mandag blir det en tur til legen, så får vi se hvordan det går. Klarer ikke gå rundt å ha det vondt iallefall, da er det bedre at de får inn en vikar som klarer å engasjere seg sammen med barna [emoji28]
 
Jeg har stort sett vært på jobb siden jeg fant det ut - jeg jobber i barnehage så noen sykedager har det jo blitt, med feber/influensa og omgangssyke [emoji28]
Men i går måtte jeg krype til korset og ringe meg inn syk da jeg ikke kom meg ut av senga pga smerter i korsryggen og bekkenet.. har hatt vondt noen uker etter jobb, men har bestandig gått seg til etter ei god natts søvn.. i dag var jeg ok igjen men kjenner at jeg trenger å sette meg ned og hvile oftere. Så på mandag blir det en tur til legen, så får vi se hvordan det går. Klarer ikke gå rundt å ha det vondt iallefall, da er det bedre at de får inn en vikar som klarer å engasjere seg sammen med barna [emoji28]
Skjønner deg godt! Jobber også i barnehage, og det var ikke moro når formen min gikk ut over barn og kolleger! Nå er jeg sykmeldt pga blodtrykket, godt å tenke at de har en fast vikar :happy:
 
Skjønner deg godt! Jobber også i barnehage, og det var ikke moro når formen min gikk ut over barn og kolleger! Nå er jeg sykmeldt pga blodtrykket, godt å tenke at de har en fast vikar :happy:
Det er ikke en god følelse nei :/
Jeg har høyt blodtrykk fra før og får ekstra oppfølging pga det, men det har ikke vært noe problem ift svangerskapet.
Får håpe den turnuslegen jeg skal til på mandag er forståelsesfull og grei :) det er de heldigvis på jobb, er veldig klare på at jeg skal fungere etter graviditeten også, og da har jeg en mye viktigere jobb! [emoji4]
 
Det er ikke en god følelse nei :/
Jeg har høyt blodtrykk fra før og får ekstra oppfølging pga det, men det har ikke vært noe problem ift svangerskapet.
Får håpe den turnuslegen jeg skal til på mandag er forståelsesfull og grei :) det er de heldigvis på jobb, er veldig klare på at jeg skal fungere etter graviditeten også, og da har jeg en mye viktigere jobb! [emoji4]
Bra de er positive på jobb, det har mye å si! Legen sier at vi tar ingen sjangser med lille jenta, hun hadde det heldigvis perfekt på ultralyd i dag:Heartred Lykke til hos legen på mandag :)
 
Bra de er positive på jobb, det har mye å si! Legen sier at vi tar ingen sjangser med lille jenta, hun hadde det heldigvis perfekt på ultralyd i dag[emoji813]red Lykke til hos legen på mandag :)
Ja de er veldig glade og gleder seg nesten like mye som meg tror jeg [emoji4]

Veldig godt å få god oppfølging, det er mye trygghet i det!

Tusen takk [emoji5]
 
Her har kvalmen fått overtaket igjen, så er sykemeldt en uke i første omgang. Nytter ikke å være i barnehage med svimmelhet, kvalme, oppkast og konstante brekninger... Skal prøve en annen medisin og se om det hjelper bedre enn Afipran, håper det... Jeg reiser en del rundt i tillegg (ped.veileder i familiebarnehager i Oslo) så det hjelper jo ikke akkurat heller. Ikke gøy å være sykemeldt når man har jobbet i ny jobb i litt over en måned, men jaja. Har heldigvis god kommunikasjon med styrer.
 
Denne uka er første gang jeg er borte fra jobb (uke 18). Jm ville sykemelde meg for en del uker siden, men jeg tenkte å holde ut en stund til pga forhold på jobben. Dro til legen denne uka pga øyebetennelse og betennelse i bihulene. Har i tillegg gått ned mye i vekt de siste ukene, så legen var ikke så fornøyd. Hun skrev ut sykemelding i en måned nesten uten å spørre. Vet ikke om jeg kommer tilbake så mye i jobb (sliter med ekstrem kvalme, null matlyst og migrene). Føler egentlig det er veldig riktig med sm, og håper å få litt mer energi til de to andre barna. Men samtidig har jeg fryktelig dårlig samvittighet ovenfor jobben. Dette er tredje svangerskapet på få år (eldste er akkurat blitt 3 år), så jeg har vært mye borte siden jeg fikk jobben for 4 år siden.
 
Etter å ikke ha fått jobbet siden 2.feb pga sykemelding ser det ut til at jeg har mista min jobb... Jeg var bare vikar, men dog.. Ja, selvsagt er jeg glad de henta inn en ny - men det ser ut til at de heller vil bruke den nye..:( Så da står jeg her med sykemelding ut mandag, deretter uten null inntekt siden jeg ikke har rett på dagpenger. Dette er noe av det kjipeste som finnes!:sad015
 
Etter å ikke ha fått jobbet siden 2.feb pga sykemelding ser det ut til at jeg har mista min jobb... Jeg var bare vikar, men dog.. Ja, selvsagt er jeg glad de henta inn en ny - men det ser ut til at de heller vil bruke den nye..:( Så da står jeg her med sykemelding ut mandag, deretter uten null inntekt siden jeg ikke har rett på dagpenger. Dette er noe av det kjipeste som finnes!:sad015

Ånei! Håper alt ordner seg for deg! <3
 
3 dager igjen så er jeg ferdig på jobb. Da er det bare gårdsdriften
 
Ble sykemeldt 20% i dag med bekkenløsning [emoji26] så da blir det en hjemmedag i uka, men den må jeg vel bruke på fysioterapi sikkert [emoji28]
 
Ble sykemeldt 20% i dag med bekkenløsning [emoji26] så da blir det en hjemmedag i uka, men den må jeg vel bruke på fysioterapi sikkert [emoji28]
Hvis du trenger en slik dag til fysio så er det vel mulig å søke om behandlingsdag, slik at en slipper å bruke sykedager på det :happy:
 
Jeg er i full jobb, men har vært hos manuellterapaut og skal nå være med på trening tre dager i uka, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse det med jobb. Inkl reisetid tar det fort 2,5 time hver gang, og å jobbe inn 7,5 time hver uke høres litt tøft ut. Men å bli sykemeldt 20% betyr at jeg ikke kan jobbe mer enn 30 timer i uka, og med første levering om 2,5 uke er det relativt uaktuelt. Aner ikke hva jeg skal gjøre... blir vel å sette det på avspasering og håpe det går sånn ca i null til slutt...
 
Jeg er i full jobb, men har vært hos manuellterapaut og skal nå være med på trening tre dager i uka, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse det med jobb. Inkl reisetid tar det fort 2,5 time hver gang, og å jobbe inn 7,5 time hver uke høres litt tøft ut. Men å bli sykemeldt 20% betyr at jeg ikke kan jobbe mer enn 30 timer i uka, og med første levering om 2,5 uke er det relativt uaktuelt. Aner ikke hva jeg skal gjøre... blir vel å sette det på avspasering og håpe det går sånn ca i null til slutt...
Mener at slik behandling (særlig med henvisning) skal kunne gjøres i arbeidstiden, ihvertfall delvis så sant ikke aner er mulig. Du skal ihvertfall IKKE behøve å ta ut fri/avspasering for å få tid til behandling.
 
Mener at slik behandling (særlig med henvisning) skal kunne gjøres i arbeidstiden, ihvertfall delvis så sant ikke aner er mulig. Du skal ihvertfall IKKE behøve å ta ut fri/avspasering for å få tid til behandling.

Utifra det jeg kan se i Arbeidsmiljøloven så har jeg ikke rett på det (men rett på fri med lønn ved svangerskapskontroller, det visste jeg ikke). Min bedrift er definitivt ingen IA-bedrift, så vi har lite slike "goder". Mannen har derimot alle slike ting betalt... Beste jeg kan håpe på er en individuell avtale med ledelsen, skal få tatt en prat med sjefen min når hun er tilbake neste uke.
 
Utifra det jeg kan se i Arbeidsmiljøloven så har jeg ikke rett på det (men rett på fri med lønn ved svangerskapskontroller, det visste jeg ikke). Min bedrift er definitivt ingen IA-bedrift, så vi har lite slike "goder". Mannen har derimot alle slike ting betalt... Beste jeg kan håpe på er en individuell avtale med ledelsen, skal få tatt en prat med sjefen min når hun er tilbake neste uke.
Hmmm, mener jeg faktisk nylig leste det nemlig.. Og jeg har absolutt ingen goder heller, så vidt det som står i Arb.loven.. Svangerskapskontroller vet jeg er lov, akkurat som lege. Trodde det gjaldt nødvendig behandling også..

Du har ingen fysio nærmere jobben da? 2,5 t inkl kjøring er MYE! behandling tar jo stort sett ca 0,5-1 t.
 
Hmmm, mener jeg faktisk nylig leste det nemlig.. Og jeg har absolutt ingen goder heller, så vidt det som står i Arb.loven.. Svangerskapskontroller vet jeg er lov, akkurat som lege. Trodde det gjaldt nødvendig behandling også..

Du har ingen fysio nærmere jobben da? 2,5 t inkl kjøring er MYE! behandling tar jo stort sett ca 0,5-1 t.

Såvidt jeg kan se er det ikke nedfelt i arbeidsmiljøloven. Er ikke behandling, er trening. 3 dager i uka, 1.5 time per gang + buss/gå til/fra busstoppet ca 20-30 min hver vei. I tillegg kommer behandling ved behov.
 
Jeg jobber 100% som vikar i barnehage. Har ingenting fast, får bare vite fra uke til uke. Var utrolig tøtt og sliten frem til ca uke 12.... Men måtte jo bare holde ut [emoji14] Ville ikke fortelle det på jobb, i håp om å få kontrakt på et lengre vikariat, men den gang ei :(
Er nå 15 uker og alle på jobb vet det nå, pga vi var på kurs og jeg drakk ingen alkohol eller spiste ikke rosa/rått kjøtt til middagen [emoji14] Og klarer heller ikke og skule magen lenger :rolleyes:
Jeg lurer på om noen vet hvordan det fungerer med sykemelding om en ikke har fast jobb? Jeg håper på og kunne jobbe så lenge som mulig men i forgje svangerskap fikk jeg forferdelige bekkenproblemer... Og da er det vel stor sannsynlighet for å få det igjen?
Ring nav og spør! :) jeg ble engang sykmeldt etter at vikariatet mitt hadde gått ut. Ergo; ingen fast stilling og ingen inntekt. Men siden jeg hadde vært sykmeldt før vikariatet gikk ut, betalte nav meg sykelønn tilsvarende vikarlønna. Jeg trodde jo ikke den gangen at det var mulig, men det var det visst. Så heldigvis overlevde jeg økonomisk[emoji106]
 
Back
Topp