Hvordan går det med jobben?

Etter å ikke ha fått jobbet siden 2.feb pga sykemelding ser det ut til at jeg har mista min jobb... Jeg var bare vikar, men dog.. Ja, selvsagt er jeg glad de henta inn en ny - men det ser ut til at de heller vil bruke den nye..:( Så da står jeg her med sykemelding ut mandag, deretter uten null inntekt siden jeg ikke har rett på dagpenger. Dette er noe av det kjipeste som finnes!:sad015
Er du helt sikker på at du ikke kan få sykelønn utbetalt av nav? Det fikk jeg for 2 år siden. Vikariatet mitt gikk ut i sykmeldingsperioden. Nav betalte da sykelønn tilsvarende inntekten min.
 
Viktig å huske på at hvis man er feks 20% sykemeldt, så betyr ikke det at man bare kan jobbe 30 timer i uka. Det betyr at arbeidskapasitet din er nedsatt, og at du skal ha mindre å gjøre. For meg innebar det muligheten til å ta med to lengre pauser iløpet av arbeidsdagen, hvor jeg gikk en tur- slik at bekkenet og hode fikk lufta seg:) men da kunne jeg jobbe fra 8-16 uansett.
Ikke alle, men mange av oss har en hyggelig arbeidsgiver som tilpasser [emoji4]
 
Viktig å huske på at hvis man er feks 20% sykemeldt, så betyr ikke det at man bare kan jobbe 30 timer i uka. Det betyr at arbeidskapasitet din er nedsatt, og at du skal ha mindre å gjøre. For meg innebar det muligheten til å ta med to lengre pauser iløpet av arbeidsdagen, hvor jeg gikk en tur- slik at bekkenet og hode fikk lufta seg:) men da kunne jeg jobbe fra 8-16 uansett.
Ikke alle, men mange av oss har en hyggelig arbeidsgiver som tilpasser [emoji4]

For min del så betyr det at jeg ikke kan jobbe mer enn timene mine, og jeg vet at jeg i perioder må jobbe mer for å få prosjektet i havn. Det er ingen som kan gjøre jobben min for meg, og det prosjektet er viktig for meg og fremtidige jobbmuligheter. Men jeg håper jeg får fikset en deal med jobben, men den øverste ledelsen er ikke kjent for å ønske å tilpasse noe...
 
Ja, regner med jeg får sykepenger fra nav. Har tross alt jobba 3 mnd der jeg mista jobben før sykemeldinga. Men de ville ikke betale de første 16 dager av sykemelding, så er bra spent på hva jeg får av nav, når det enn skjer..:confused013Har nå gått uten inntekt siden 2 feb.. Jeg er bra nok til å jobbe igjen nå tror jeg, sykemeldinga mi går ut på mandag. Men etter to dager hvor jeg gjorde "alt som før", var jeg kaputt og vondt - men bra igjen nå på tredje dagen etter en natts hvile og rolig dag. Det er vel ikke grunn nok til videre sykemelding.. Så da må jeg søke jobb, og hvem vil vel ansette en som er halvveis i svangerskapet og som ikke fungerer 100%?:smiley-ashamed004 Dagpenger har jeg heller ikke krav på, så blir spennende fram til permisjonen. Alt hadde gått bra, hadde det ikke vært for at jeg måtte sykemelde meg..:( Så nå er jeg bare lei meg, demotivert, frustrert og stressa pga økonomi. Det tapper meg fullstendig for livskvalitet. Dere andre som har fast jobb er heldige!
 
Etter å ikke ha fått jobbet siden 2.feb pga sykemelding ser det ut til at jeg har mista min jobb... Jeg var bare vikar, men dog.. Ja, selvsagt er jeg glad de henta inn en ny - men det ser ut til at de heller vil bruke den nye..:( Så da står jeg her med sykemelding ut mandag, deretter uten null inntekt siden jeg ikke har rett på dagpenger. Dette er noe av det kjipeste som finnes!:sad015
Hvordan går det? :/ fått noe ordning?
 
Ja, regner med jeg får sykepenger fra nav. Har tross alt jobba 3 mnd der jeg mista jobben før sykemeldinga. Men de ville ikke betale de første 16 dager av sykemelding, så er bra spent på hva jeg får av nav, når det enn skjer..:confused013Har nå gått uten inntekt siden 2 feb.. Jeg er bra nok til å jobbe igjen nå tror jeg, sykemeldinga mi går ut på mandag. Men etter to dager hvor jeg gjorde "alt som før", var jeg kaputt og vondt - men bra igjen nå på tredje dagen etter en natts hvile og rolig dag. Det er vel ikke grunn nok til videre sykemelding.. Så da må jeg søke jobb, og hvem vil vel ansette en som er halvveis i svangerskapet og som ikke fungerer 100%?:smiley-ashamed004 Dagpenger har jeg heller ikke krav på, så blir spennende fram til permisjonen. Alt hadde gått bra, hadde det ikke vært for at jeg måtte sykemelde meg..:( Så nå er jeg bare lei meg, demotivert, frustrert og stressa pga økonomi. Det tapper meg fullstendig for livskvalitet. Dere andre som har fast jobb er heldige!

Så denne nå først.. For en trasig situasjon! Men, de skal da betale de første 16 dagene? :S
Ingen du kan prate med? Nav.. Jordmor.. Noen som kan reglene rundt dette med jobb og graviditet..? Jobb/sykdom..
 
Sykemeldt i 5 uker til nå
 
Ja :/ Skal på første behandlingstime i morra. Håper det hjelper litt iallfall :)

Uff. Føler med deg. Er mitt bekken og som fullstendig har streiket. Går til behandling så vi håper jeg ikke bare blir verre:)
 
Ble sykemeldt enda 1 mnd i går. Tror det blir resten av svangerskapet egentlig.
 
Ble sykemeldt enda 1 mnd i går. Tror det blir resten av svangerskapet egentlig.

Usj. Ikke noe gøy, men man må ta vare på seg selv først. Håper du føler deg bedre snart uansett.
 
Usj. Ikke noe gøy, men man må ta vare på seg selv først. Håper du føler deg bedre snart uansett.
Er "bare" svimmel og sliten til vanlig. Går helt ok når jeg ligger/sitter rolig..
 
Ja ikke noe særlig om det endrer med krykker eller noe :/

Nei. Fysio vil unngå det. Gir jo stor belasting på armene det og. Gikk med krykker de fire siste mnd siste svangerskap:/
 
Her tok fornuften meg, til slutt. Skal levere prosjektet om en uke, kommer til å jobbe noen timer i helga og prøve å få jobbet mest mulig fram til torsdag. Men på fredag tar jeg meg en tur til legen og får en 20% sykemelding slik at treningen hos manuellterapauten går inn under det. I tillegg er sjefen (som selv var plaget av kraftig bekkenløsning under sine svangerskap og er veldig sympatiserende) på utkikk etter noen jeg kan delegere endel til. Håper på å ha vedkommende på plass etter påske.
 
Back
Topp