Hvordan går det med jobben?

Er det noen som vet med sikkerhet om man kan risikere å få mindre lønn eller penger i permisjonen av å være sykemeldt i graviditeten?
 
Slet med dårlig samvittighet i begynnelsen, fordi jeg vet at på jobben så sliter vi med for få folk, og når jeg gikk ut i SM så ble det enda verre. Jobber på båtverksted som har vinterlagring ++, så vi er avhengige av å ha båtene klare til kundene skal ha de ut for å ha fornøyde kunder som skal tilbake! Men samtidig så har jobben lyst ut stilling ihåp om å få inn nye folk allerede nå. Og jeg vet at jeg ikke skal tilbake der etter endt permisjon, så litt same shit. Sliter med muskelknuter i ryggen og ned i rompa, og jobben kan ikke tilrettelegge, itillegg til litt bekkenløsning, har begynt hos fysio , og håper å komme litt i jobb til våren , før jeg forsvinner
 
Var arbeidsledig i januar, o gstartet i ny jobb 1. februar. Måtte fortelle alledere andre uken at jeg var gravid fordi jeg gikk og brakk meg hele tiden - jobber som "vandrende ped.leder" i barnehage. Har 8 avdelinger jeg skal innom man-tors og har en dag med hjemmekontor til papirabeid og planlegging. Plages med oppkast og hodepine hver dag, selv om oppkast oftest skjer morgen og kveld. Står opp kl 6, rieser kl 7: ca en times reisevei hver vei så er ikke hjemme igjen før 17. Så er temmelig utslitt når jeg kommer hjem. Har ikke lyst til å sykemelde meg, men fortsetter dette så har jeg ikke mye valg skal jeg kunne få i meg mat og vann. Gått ned nesten 2 kg på like mange uker... Fikk anbefalt å ta kontakt med legen for å fikse elektrolyttnivået av ei sykepleier jeg kjenner, så kanskje jeg gjør det imorgen. Er 12+1 nå og håper jo at kvalmen skal gi seg snart...
 
Var arbeidsledig i januar, o gstartet i ny jobb 1. februar. Måtte fortelle alledere andre uken at jeg var gravid fordi jeg gikk og brakk meg hele tiden - jobber som "vandrende ped.leder" i barnehage. Har 8 avdelinger jeg skal innom man-tors og har en dag med hjemmekontor til papirabeid og planlegging. Plages med oppkast og hodepine hver dag, selv om oppkast oftest skjer morgen og kveld. Står opp kl 6, rieser kl 7: ca en times reisevei hver vei så er ikke hjemme igjen før 17. Så er temmelig utslitt når jeg kommer hjem. Har ikke lyst til å sykemelde meg, men fortsetter dette så har jeg ikke mye valg skal jeg kunne få i meg mat og vann. Gått ned nesten 2 kg på like mange uker... Fikk anbefalt å ta kontakt med legen for å fikse elektrolyttnivået av ei sykepleier jeg kjenner, så kanskje jeg gjør det imorgen. Er 12+1 nå og håper jo at kvalmen skal gi seg snart...
Hmmm, aldri hørt om vandrende pedleder før, høres slitsomt ut å være med så mange forskjellige voksne og barn i løpet av en uke! Jeg jobber som spesialpedagog i en barnehage og har hatt det veldig likt deg, lang reisevei og helt utslitt etter jobb. Fikk ikke sitte mer enn 5 minutter om gangen og fikk verken drikke eller gå på do i løpet av dagen pga mye sykefravær. Ble sykmeldt til slutt og skal snart prøve meg litt igjen :) Du har min fulle medfølelse!
 
Hmmm, aldri hørt om vandrende pedleder før, høres slitsomt ut å være med så mange forskjellige voksne og barn i løpet av en uke! Jeg jobber som spesialpedagog i en barnehage og har hatt det veldig likt deg, lang reisevei og helt utslitt etter jobb. Fikk ikke sitte mer enn 5 minutter om gangen og fikk verken drikke eller gå på do i løpet av dagen pga mye sykefravær. Ble sykmeldt til slutt og skal snart prøve meg litt igjen :) Du har min fulle medfølelse!

Vandrende pedleder er min definisjon. Jeg er rent teknisk pedagogisk veileder for avdelinger i familiebarnehage. I og med at avdelingene er i boliger spredt rundt, så må også jeg reise rundt til de forskjellige. Jeg ble hjemme idag siden oppkastet bare har blitt verre og jeg går konstant og brekker meg. Hurra...
 
Vandrende pedleder er min definisjon. Jeg er rent teknisk pedagogisk veileder for avdelinger i familiebarnehage. I og med at avdelingene er i boliger spredt rundt, så må også jeg reise rundt til de forskjellige. Jeg ble hjemme idag siden oppkastet bare har blitt verre og jeg går konstant og brekker meg. Hurra...
Du er i familiebarnehager ja, da skjønner jeg :) Håper du føler deg bedre snart!
 
Jeg har dårlig samvittighet, er på tredje uka borte fra jobb. Jobber som avløser fullt for et ektepar hvor kona er 100% sykemeldt til 1.april - og de får ikke tak i en annen avløser. Hva jeg sliter med vites ikke, siden jeg ikke får tatt mr/røngten. Prolaps/nerve i klem er vel det som er greia her. Satser på å komme meg på jobb igjen i neste uke, må se ann kroppen. Begynner å bli rastløs av å gå hjemme..
 
En fin brosjyre, som kan lastes ned/bestilles til jobben.
cf2636dc9183400e5c2379225c80ef60.jpg

Om noen arbeidsgivere skulle ha behov for litt veiledning. (Alltid noen som har det;)

Idebanken.org
 
I full jobb, og håper på at jeg er det hvertfall ut mai. Er ansvarlig for et prosjekt som skal leveres da. Jeg har bekkenløsning og vondt når jeg går/står (pendler med tog/buss), så jeg har hjemmekontor 2-3 dager i uka. Erfaringsmessig så får jeg forhøyet blodtrykk mot slutten (hadde svangerskapsforgiftning med nummer en), så jeg kommer ikke til å ta på meg flere prosjekter enn jeg har nå. Dvs er jeg fremdeles i jobb etter mai så blir det kun for å være medarbeider, null ansvar!

Jeg får ny (midlertidig) sjef i morgen, jeg kjenner henne ganske godt, men må ta en liten prat om hvordan det kan tilrettelegges slik at jeg er arbeidsfør til jeg hvertfall leverer prosjektet mitt.

Hadde det ikke vært for det prosjektet så hadde jeg nok hatt lavere terskel for å bli sykemeldt, for det hadde nok vært fornuftig å ha noe mindre press. Men jeg forsøker å ta rolige dager hjemme og ikke jobbe mer enn timene mine.
 
Er tungt, men holder ut foreløpig. Sliter med søvn om natta, våkner med hodepine hver dag. Og føler alt jeg skal gjøre tar for lang tid. Så litt spent på hvordan det går fremover..
 
Jeg jobber 100% som vikar i barnehage. Har ingenting fast, får bare vite fra uke til uke. Var utrolig tøtt og sliten frem til ca uke 12.... Men måtte jo bare holde ut :p Ville ikke fortelle det på jobb, i håp om å få kontrakt på et lengre vikariat, men den gang ei :(
Er nå 15 uker og alle på jobb vet det nå, pga vi var på kurs og jeg drakk ingen alkohol eller spiste ikke rosa/rått kjøtt til middagen :p Og klarer heller ikke og skule magen lenger :rolleyes:
Jeg lurer på om noen vet hvordan det fungerer med sykemelding om en ikke har fast jobb? Jeg håper på og kunne jobbe så lenge som mulig men i forgje svangerskap fikk jeg forferdelige bekkenproblemer... Og da er det vel stor sannsynlighet for å få det igjen?
 
Fullt sykemeldt pga ekstreme bekkenplager til slutten av mars
 
Jeg har vært sykemeldt siden nyttår. Synes det er skikkelig kjipt, men jeg har ikke sjans [emoji85] Er nå 15+5, og har kastet opp masse (ikke denne uka-hurra), besvimt flere ganger, hatt blodtrykksfall, er stort sett svimmel, og nå har til tider hjertet begynt å dunke veldig hardt og fort. Er generelt sett bare uvel og utrolig trøtt og sliten. Har så utrolig lyst til å jobbe igjen, men jeg fungerer ikke som vanlig. Har ei jente på snart 4 som er her annenhver uke, og jeg må sove i flere timer både før og etter jeg har henta i bhg, fordi jeg blir helt utslitt. Må gå og hente fordi jeg ikke tør å kjøre bil i den tilstanden jeg er i nå. Skal til legen i morgen, er ikke så bekymret for alle plagene, men er bare frustrert over at jeg ikke orker "noe" og skulle bare ønske jeg hadde masse energi til datteren min og at jeg orket å jobbe. Sorry for klagingen, er bare skikkelig lei meg for dette. Er tvillinger i magen, og jeg vet ikke helt om sjefen min skjønner hvordan jeg har det (noe som er forsåvidt er forståelig da det er en mann).
 
Jeg har vært sykemeldt siden nyttår. Synes det er skikkelig kjipt, men jeg har ikke sjans [emoji85] Er nå 15+5, og har kastet opp masse (ikke denne uka-hurra), besvimt flere ganger, hatt blodtrykksfall, er stort sett svimmel, og nå har til tider hjertet begynt å dunke veldig hardt og fort. Er generelt sett bare uvel og utrolig trøtt og sliten. Har så utrolig lyst til å jobbe igjen, men jeg fungerer ikke som vanlig. Har ei jente på snart 4 som er her annenhver uke, og jeg må sove i flere timer både før og etter jeg har henta i bhg, fordi jeg blir helt utslitt. Må gå og hente fordi jeg ikke tør å kjøre bil i den tilstanden jeg er i nå. Skal til legen i morgen, er ikke så bekymret for alle plagene, men er bare frustrert over at jeg ikke orker "noe" og skulle bare ønske jeg hadde masse energi til datteren min og at jeg orket å jobbe. Sorry for klagingen, er bare skikkelig lei meg for dette. Er tvillinger i magen, og jeg vet ikke helt om sjefen min skjønner hvordan jeg har det (noe som er forsåvidt er forståelig da det er en mann).
Kona, som også bærer frem tvillinger, har vært sykemeldt siden første uka i januar. Jeg skjønner det er kjipt, men gurimalla så produktive for samfunnet dere er! Skaper jo to fremtidige samfunnsborgere og bidragsytere til den neste generasjonen som skal bygge landet vårt videre [emoji173] Jeg tenker det holder jeg
 
Back
Topp