Hvordan går det med jobben?

De som får lønn som vanlig i permisjonstiden (og Nav betaler tilbake arbeidsgiver) blir vel ikke berørt av dette? Da vil vel feriepengene bli som vanlig i 2019?[emoji4]

Nei, har du en arbeidsgiver som forskutterer lønn så vil du (normalt sett, de er ikke pliktig til det, men jeg har ikke hørt om noen som ikke får det) få opptjent feriepenger som normalt.
 
Nei, har du en arbeidsgiver som forskutterer lønn så vil du (normalt sett, de er ikke pliktig til det, men jeg har ikke hørt om noen som ikke får det) få opptjent feriepenger som normalt.
Ja, var det jeg mente[emoji4]
 
Takk for link! Regner med at feriepenger fra sykepenger gjelder f.o.m. det som nav betaler, og ikke de første 16 dagene som arb.giver må dekke?

Helt utrolig at vi ikke får noen feriepenger for neste år, som utbetales i 2019:mad: De fleste av oss vil jo ikke begynne i jobb før godt ut på våren, eventuelt senere for de som blir lengre hjemme. Det blir er halvt år mindre opptjent fp, altså ca halv sum:arghh:
 
Jeg er 50% sykemeldt, har vært 100% sm noen uker i 2017, så er veldig glad når jeg på en måte greier å være litt på jobb nå. De har tilrettelagt for meg, utrolig nok i og med at jeg jobber på skole, så jeg setter stor pris på det.

Håper jeg greier å holde ut resten av skoleåret [emoji4]
 
Godt å høre folk sine erfaringer og hvordan dere har det. Jeg ble 30% sykemeldt i tre uker etter at jeg forfalte om graviditeten til sjefen. Turde jo ikke før det, for de graver sånn:shifty: Selv om jeg absolutt burde vært det tidligere! Det hjalp ihvertfall veldig og jeg var blitt mye bedre da den gikk ut. Var jo kommer meg inn i 2. trimester da, det gjorde jo sitt.

Nå siste 1,5 uken har bekkenet mitt eskalert i plager/smerter:wtf: Håper det ikke fortsetter, for bare om jeg lager middag etter jobb får jeg ganske vondt. Er på en måte utslitt bare etter jobb, selv om jeg sitter mye. Tur er jo nesten glemmesak:sorry:

Men; hvordan blir det med feriepenger neste år ift sykemelding? Er jo bare 12 (?) uker av permisjonen vi får feriepenger for, så da blir det allerede 2-3 mnd mindre oppspart til neste år:( Påvirker sykemelding det også?
Hvis du ikke kan være i full/delvis jobb pga av svangerskapet kan det hende du bør søke om svangerskapspenger i stedet for å gå i sykmelding! Det er gunstigere. Og mer riktig. Som min jordmor sa til meg: "du er jo ikke syk, du er gravid". For å få dette må lege/jordmor skrive en bekreftelse på at du trenger enten god tilrettelegging (og hva slags), eller være hjemme og få svangerskapspenger. Så må du ta en samtale med sjefen din som avgjør om det kan tilrettelegges godt nok, eller om hun/han skal sende inn skjemaet fra lege/jordmor og få ordnet sv.penger for deg.
 
Har ikke vært her på en stund, mye fordi jeg rett og slett ble så deppa av hele situasjonen min med å plutselig stå uten jobb og at jeg ikke fikk inn penger før påska. Situasjonen har tatt hardt på, og jeg har mang en gang angret på at vi tok sjansen på nr 2 pga det..

Tilslutt fikk jeg faktisk penger de 16 dagene fra tidligere arbeidsgiver, men sykepengene fra nav er rett og slett en vits. Trodde man fikk sykepenger tilsvarende tapt inntekt. Er uannsett fornøyd med det lille jeg har fått inn da.

Prøver så godt jeg kan å søke jobb, og jeg kan heller ikke skjule magen mer. Er jo bare ca 3 mnd til jeg går ut i permisjon. Men så langt har jeg ikke hatt hell...:( Jeg skulle ønske jeg visste mer om svangerskapspenger og at legen også hadde kommet opp på det temaet, og at jeg rett og slett havnet på det framfor sykemelding. Da hadde jeg i hvertfall vært sikret. Desverre får man ikke skrudd tiden tilbake.
 
Har blitt 60% sykmeldt nå, så jeg jobber 2 dager i uka. Legen min og fysioterapeuten er for mer sykmelding, jeg er glad i å være på jobb og treffe både voksne og barn. Ny legetime i neste uke for å sjekke ståa ift både bekkenløsning og blodtrykk, og dermed også videre sykmelding og om den skal justeres opp enda mer. Absolutt ikke det her jeg hadde sett for meg at graviditet er! Nå har jeg 3,5 mnd igjen og de blir veldig lange hvis jeg ikke får vært på jobb..
 
Har ikke vært her på en stund, mye fordi jeg rett og slett ble så deppa av hele situasjonen min med å plutselig stå uten jobb og at jeg ikke fikk inn penger før påska. Situasjonen har tatt hardt på, og jeg har mang en gang angret på at vi tok sjansen på nr 2 pga det..

Tilslutt fikk jeg faktisk penger de 16 dagene fra tidligere arbeidsgiver, men sykepengene fra nav er rett og slett en vits. Trodde man fikk sykepenger tilsvarende tapt inntekt. Er uannsett fornøyd med det lille jeg har fått inn da.

Prøver så godt jeg kan å søke jobb, og jeg kan heller ikke skjule magen mer. Er jo bare ca 3 mnd til jeg går ut i permisjon. Men så langt har jeg ikke hatt hell...:( Jeg skulle ønske jeg visste mer om svangerskapspenger og at legen også hadde kommet opp på det temaet, og at jeg rett og slett havnet på det framfor sykemelding. Da hadde jeg i hvertfall vært sikret. Desverre får man ikke skrudd tiden tilbake.
Mener du at du mistet jobben pga sykemelding?? Og at om du hadde fått svangerskapspenger i stedet så hadde du hatt jobben ennå? o_O
 
Nei, hadde ikke fått beholde jobben uansett. Grunnen var at kroppen min ikke fungerte 100%... Jeg har ikke fått en ordentlig oppsigelse, men jeg akter ikke å gå tilbake på den jobben sånn som de har behandlet meg pga sykemeldinger, penger osv og derfor går jeg heller ikke til sak. Utrolig dumt når det blir slik. Man får seg noen reale spark i trynet i løpet av livet sitt.
 
"Har du mottatt sykepenger fra folketrygden som arbeidstaker, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Du får bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret. Hvis arbeidsgiver har forskuttert sykepengene, vil NAV utbetale feriepengene til arbeidsgiver"

..
Kjempeteit.
Forresten; noen som vet om dette betyr at man får feriepenger av de første 48 ARBEIDSDAGENE av sykemeldingen, eller regnes de 48 første KALENDERDAGENE? For arb.giver perioden f.eks. regnes jo som 16 KALENDERDAGER.
:wacky:
 
Forresten; noen som vet om dette betyr at man får feriepenger av de første 48 ARBEIDSDAGENE av sykemeldingen, eller regnes de 48 første KALENDERDAGENE? For arb.giver perioden f.eks. regnes jo som 16 KALENDERDAGER.
:wacky:
Det står vel sykepengedager, så... Antar de mener arbeidsdager da..?
Sykepengedager er vel mandag til fredag.
 
Siste oppdatering er at jeg er 100% sm ut denne mnd. Regner ikke med å komme tilbake til jobb før i august 2018 akkurat nå :p men det får vi se an i slutten av mai.
 
Forresten; noen som vet om dette betyr at man får feriepenger av de første 48 ARBEIDSDAGENE av sykemeldingen, eller regnes de 48 første KALENDERDAGENE? For arb.giver perioden f.eks. regnes jo som 16 KALENDERDAGER.
:wacky:
Tror det er arbeidsdagene, er i hvertfall det som regnes som sykedager, ikke helgene :happy:
 
Back
Topp