Hvordan går det med jobben?

Var sykemeldt fra uke 5-11. Skulle i utgangspunktet være på grunn av flere tidligere SA at jeg nå skulle ta det med ro, men endte også opp med å være elendig i perioden. Var oppe fra sofaen kanskje 1 time totalt hver dag.. gikk gradvis bedre. Nå har jeg vært tilbake i jobb i 3 uker og det fungerer egentlig fint :) er langt bedre og klarer foreløbig å fungere greit på jobb - ikke optimalt, ting går mye tregere.. men greit [emoji4]
 
Er 9+5 og jobber 100%. Er utrolig sliten og trøtt, kjenner det godt i korsryggen. Håper jeg klarer å fortsette å jobbe 100%, men kommer til å trappe ned hvis helsa sier ifra. Har en liten fra før å passe på og får ikke slappet av på samme måte som sist.
 
100% sykemeldt, og vært det i 4 uker. Kaster opp og er svimmel, har besvimt et par ganger og er helt utslitt. Har en datter på snart fire som jeg har veldig dårlig samvittighet for, orker nesten ikke leke med henne. Har dårlig samvittighet for jobb, og for mannen som må gjøre alt av husarbeid, handling og henting/levering i barnehagen. Er 10+4 og håper det går over snart. .
Forstår deg veldig godt! Har veldig dårlig samvittighet selv! Mannen har gjort det meste av husarbeid, matlaging, vekking og legging dette året kan du si..
I dag er første dag i 2017 at jeg klarte å stå opp og dekke på og lage frokost før skolen. Klarte å lage eggerøre uten å brekke meg og å føre en samtale før kl. 8 uten å kjenne at jeg nesten svimte av. [emoji106]
Hold ut! Jeg håper du snart kjenner deg bedre! :) :)
 
Jeg kan ikke unngå å sende en tanke til alle de gravide i land som ikke har et så godt velferdssystem som oss! Tenk hvordan det må være å ikke bli vist hensyn til, ha en mann som krever fullt opplegg i heimen og at man i tillegg har 3,4,5,6 unger å ta seg av.. Jeg bøyer meg for de kvinnene som kan se langt etter en sykmelding. De er søren meg noen helter!
Men det er vi også så klart, på vår måte. Ville bare si noen ord om at vi er veldig heldige. [emoji173][emoji173]
 
Jeg kan ikke unngå å sende en tanke til alle de gravide i land som ikke har et så godt velferdssystem som oss! Tenk hvordan det må være å ikke bli vist hensyn til, ha en mann som krever fullt opplegg i heimen og at man i tillegg har 3,4,5,6 unger å ta seg av.. Jeg bøyer meg for de kvinnene som kan se langt etter en sykmelding. De er søren meg noen helter!
Men det er vi også så klart, på vår måte. Ville bare si noen ord om at vi er veldig heldige. [emoji173][emoji173]

Så enig, så enig!! Vi er tross alt heldig som bor i Norge i 2017:)
 
Jeg var 100% sykemeldt i en uke når jeg var i uke 9. Fikk omgangsyken og influensen når den verste gravidkvalmen stod på. Nå er jeg tilbake i 100% stilling og er i uke 13 i dag. Har arbeidstid fra 08.00-16.00. Det tar 1 time å kjøre til jobb og 1 time å kjøre hjem igjen. Så føler jeg er på jobb fra 07.00-17.00. I tillegg så må jeg stå opp kl. 06.00 hver dag og orker ikke gjøre noe når jeg kommer hjem kl 17.00. Pleier å legge meg i 21.00 tiden så er ikke så mange timer med fritid. Er helt utslitt og har ikke energi til å gjøre andre ting. Får dårlig samvittighet ovenfor graviditeten, babyen og samboeren min. Har heldigvis en samboer som er veldig hjelpsom og forståelig. Jeg kunnne tenkt meg å være sykemeldt og hatt arbeidstid fra 09.00-14.00. Da hadde jeg hatt det mye bedre med meg selv, hatt overskudd og energi. Men det er vell ikke slik det fungerer og har vell heller ikke samvittighet ovenfor jobben til å gjøre det.
 
Vært 100% sykemeldt siden nyttår pga kvalme, skal være det foreløbig en uke til så håper jeg på å klare å begynne å jobbe hvertfall delvis..
 
Jeg er skikkelig sliten om dagen, men på jobben går det i grunn helt greit [emoji4] har en kontorjobb, så blir ikke så kvalm og sliten når jeg hovedsakelig sitter stille. Gruer meg litt til å fortelle det til sjefen og kollegaer da, men det ordner seg [emoji4]
 
Jeg har innimellom vært sykemeldt 100% fordi jeg har vært ekstremt trøtt , sliten og svimmel. Nå er jg sykemeldt 60 %, er altså to dager på jobb i uken. For meg er dette mer enn nok!!! Er nå i tredje trimester. På jobb dagene har jeg ikke overskudd til noe annet..
 
Jeg var 100% sykemeldt i en uke når jeg var i uke 9. Fikk omgangsyken og influensen når den verste gravidkvalmen stod på. Nå er jeg tilbake i 100% stilling og er i uke 13 i dag. Har arbeidstid fra 08.00-16.00. Det tar 1 time å kjøre til jobb og 1 time å kjøre hjem igjen. Så føler jeg er på jobb fra 07.00-17.00. I tillegg så må jeg stå opp kl. 06.00 hver dag og orker ikke gjøre noe når jeg kommer hjem kl 17.00. Pleier å legge meg i 21.00 tiden så er ikke så mange timer med fritid. Er helt utslitt og har ikke energi til å gjøre andre ting. Får dårlig samvittighet ovenfor graviditeten, babyen og samboeren min. Har heldigvis en samboer som er veldig hjelpsom og forståelig. Jeg kunnne tenkt meg å være sykemeldt og hatt arbeidstid fra 09.00-14.00. Da hadde jeg hatt det mye bedre med meg selv, hatt overskudd og energi. Men det er vell ikke slik det fungerer og har vell heller ikke samvittighet ovenfor jobben til å gjøre det.
Som om innlegget ditt hadde vært skrevet av meg. Jeg føler også jeg har arbeidstid fra 7 til 17 pga kjøring frem og tilbake. Og i likhet med deg er det fint lite overskudd til noe etter arbeidstid:)

Har informert sjefen og øverste leder i bedriften. Begge er tilsynelatende forståelsesfulle, men samtidig regner det arbeidsoppgaver i min retning og forventningene er fortsatt at jeg leverer like raskt som tidligere. Selv føler jeg at prestasjonsevnen min for tida er langt fra optimal. På jobben planlegges det også at jeg skal stå i full stilling frem til 8 uker før termin. Kjenner jeg er litt skeptisk selv, men når jeg ymter frempå om at det ikke finnes garantier for hvordan formen blir fremover, blir jeg møtt med en holdning som får meg til å føle meg som verdens største hypokonder. /Klagesang
 
Sykemeldt 100% på tredje uken nå pga blødninger. Kvalmen kommer og går, men ikke ille at jeg ikke kunne vært på jobb. Men pga fysisk krevende jobb så får jeg ikke komme tilbake igjen før blødningene har stoppet. Og får heller ikke bevege meg noe særlig, og har fått beskjed om å ligge på sofaen (typisk nå når fineværet har kommet og fjellet frister som mest)... Det føles bare ekstremt bortkastet å være sykemeldt, siden jeg ikke føler meg syk på noen måte. Men selvsagt fullt forståelig pga blødningene.
Har heldigvis snille og forståelige arbeidsgivere, og blir "ute av gamet" så lenge jeg må. :/
 
Jeg har vært sykemeldt siden uke 7. Kaster opp daglig, kvalm store deler av dagen og har gått ned 5 kilo ila kort tid. Jeg fortalte sjefen allerede i uke 8, og han tok det kjempe pent. Startet ny i jobben i August '16, så trodde det kom til å bli et større problem med graviditeten enn hva det ble. Heldigvis! [emoji2]
 
Sykemeldt 100% på tredje uken nå pga blødninger. Kvalmen kommer og går, men ikke ille at jeg ikke kunne vært på jobb. Men pga fysisk krevende jobb så får jeg ikke komme tilbake igjen før blødningene har stoppet. Og får heller ikke bevege meg noe særlig, og har fått beskjed om å ligge på sofaen (typisk nå når fineværet har kommet og fjellet frister som mest)... Det føles bare ekstremt bortkastet å være sykemeldt, siden jeg ikke føler meg syk på noen måte. Men selvsagt fullt forståelig pga blødningene.
Har heldigvis snille og forståelige arbeidsgivere, og blir "ute av gamet" så lenge jeg må. :/
Jeg er også sykemeldt pga blødninger og lurer på hvordan det er for deg? Jeg er på 4 uken og begynner å bli utrolig sliten og bekymret. Finner ingen årsak og det er det jeg sliter mest med..pass på deg selv!
 
Forstår deg veldig godt! Har veldig dårlig samvittighet selv! Mannen har gjort det meste av husarbeid, matlaging, vekking og legging dette året kan du si..
I dag er første dag i 2017 at jeg klarte å stå opp og dekke på og lage frokost før skolen. Klarte å lage eggerøre uten å brekke meg og å føre en samtale før kl. 8 uten å kjenne at jeg nesten svimte av. [emoji106]
Hold ut! Jeg håper du snart kjenner deg bedre! :) :)
Takk, da er det kanskje håp for meg og [emoji6] Så bra at du føler deg bedre!
 
Jeg er også sykemeldt pga blødninger og lurer på hvordan det er for deg? Jeg er på 4 uken og begynner å bli utrolig sliten og bekymret. Finner ingen årsak og det er det jeg sliter mest med..pass på deg selv!

Det er veldig slitsomt psykisk, ikke gøy i det hele tatt :( De fant ingen årsak sist på UL, det var tre uker siden. Da såg alt bra ut. Har god dialog og oppfølging hos lege- Nå har jeg målt HCG denne uken, og det var ikke noe særlig positivt svar. Så nå er det bare å vente på UL, nok en gang. Håper det går bra med deg <3
 
Det er veldig slitsomt psykisk, ikke gøy i det hele tatt :( De fant ingen årsak sist på UL, det var tre uker siden. Da såg alt bra ut. Har god dialog og oppfølging hos lege- Nå har jeg målt HCG denne uken, og det var ikke noe særlig positivt svar. Så nå er det bare å vente på UL, nok en gang. Håper det går bra med deg <3
Dette er utrolig tøft..
Masse lykke til! Krysser fingrene for deg!
 
Er 13+5 i dag og har jobbet 100% hele tiden frem til nå. Har fleksitid og kontorjobb, så kan sjonglere jobben etter formen. Har hatt dager hvor jeg har hatt hjemmekontor og har vært så utslitt at jeg ikke har klart å jobbe. Har da jobbet inn de timene i løpet av helgen eller uken etter. Det skal sies at jeg omtrent ikke har klart å gjøre noe annet enn å gå på jobb i mange uker og mannen har måttet ta seg av det meste i hjemmet. Akkurat nå har kvalmen gitt seg og formen er mye bedre. Dersom det fortsetter slik håper jeg å kunne jobbe helt frem til rett før fødselen, men man vet jo aldri hvordan formen blir. Håper dere som er skikkelig dårlige blir bedre snart :) Det høres tøft ut.
 
har ikke hvert på jobb dette året, men håper på å være tilbake snart. ble akuratt sykemeldt i 14 dager il, mem håper å dra tilbaje etter det!
er ikke gøy å sitte hjemme i lengden. men må jo lytte til kroppen ;)
 
Jeg er heltids sykepleier student, er for tiden i praksis (i 9 uker) og jobber da tilsvarende en 100% stilling ved en sykehusavdeling. I tillegg til dette jobber jeg omtrent hver helg for å ha råd til å leve. Er inne i 12 uke nå. 11+0 i dag. Kvalmen har gitt seg og det eneste er at det er tungt å stå opp så tidlig (0530)... har signert en kontrakt på en 80% stilling som sykepleier fra juni, da jeg er ferdig på studiet. Har termin 28 aug. Så blir jobbing i 80% stilling noen uker før jeg går ut i permisjon, dersom formen holder seg slik. Men det er jo ikke sikkert. :eek: håper på det da!
 
Har vært kvalm siden 7+0, og har blitt gradvis verre... Spyr heldigvis ikke, men brekker meg masse. Er trøtt og utslitt, og orker lite etter jobb. 12+4 i dag, så håper det går over snart!

Jeg har nettopp begynt som leder i en annen avdeling, og har derfor ikke følt jeg kan sykemelde meg. Vi har ikke nok folk heller til å dekke opp om jeg hadde sykemeldt meg. Blir lange dager på jobb, og har jobbet 6 dager i uken enkelte uker fordi vi har litt manko på folk.

Gruer meg til å si det til HR om en ukes tid.. Da har jeg vært ansatt i den nye jobben i en måneds tid :bag: Skal imidlertid også bli godt å slippe å skjule det noe mer, da jeg begynner å få mage.
 
Back
Topp