Vognvalg

City har da ikke bare plasthjul, en kan velge å kjøpe lufthjul eller gummihjul i stede :)
Jeg vurderer selv å gå for City Cross

Å, da vi var på vognjakt for to år siden var det de vi fikk beskjed om både av vår lokale barnebutikk og når vi googlet.
Har hørt mest dårlig om plasthjulene.

Trodde det var bare en voksi urban, men vi har 2015 modellen om det er noe forskjell.
Har ikke testet selv men har to venninner som har brukt bilstolposen i citybagen fordi den var for liten.

Men har du plass så er det nok ikke noe problem, rekner ikke med den er lenger nå enn før :)

Ja var det jeg tenkte, men jeg har hvertfall ikke følt at urban er for stor for citybagen, den lå helt fint i vår :) Men man opplever sikkert det forskjellig :)

Vurderer sterkt City Cross. Noen som har erfaring med faste eller svingbare hjul på Emmaljunga? Kommer til å trille mest på grus og asfalt. Blir de svingbare hjula slakke ved mye bruk på grus? #førstevogna

Vurderte Britax Smile 2 og Stokke Cruzi etter å ha lest om dem på nett, men da jeg kom i butikken falt både jeg og samboer for Bugaboo Buffalo (som jeg ikke hadde trodd vi skulle gå for). Veldig annerledes å se vognene ved siden av hverandre i butikken, kontra det å kun se bilder. Noen virker mye høyere på bildene enn de faktisk er. Synes det er greit å ha bestemt seg tidlig så man kan følge med på tilbud og finn, men det er lenge igjen til vi må ha vogn i hus, så fortsatt mulig å ombestemme seg.

Og etter å ha gått rundt på senteret en times tid og sett hvor mange mødre som har bilsetet festet på barnevognen, så skjønner jeg at det var en genial oppfinnelse! Tenkte først at det går helt fint å bare bære med seg det setet (er førstegangs). Men ser ut til at de fleste av dagens vogner kan kombineres med hvertfall noen bilseter?

Vurderte Britax Smile 2 og Stokke Cruzi etter å ha lest om dem på nett, men da jeg kom i butikken falt både jeg og samboer for Bugaboo Buffalo (som jeg ikke hadde trodd vi skulle gå for). Veldig annerledes å se vognene ved siden av hverandre i butikken, kontra det å kun se bilder. Noen virker mye høyere på bildene enn de faktisk er. Synes det er greit å ha bestemt seg tidlig så man kan følge med på tilbud og finn, men det er lenge igjen til vi må ha vogn i hus, så fortsatt mulig å ombestemme seg.

Og etter å ha gått rundt på senteret en times tid og sett hvor mange mødre som har bilsetet festet på barnevognen, så skjønner jeg at det var en genial oppfinnelse! Tenkte først at det går helt fint å bare bære med seg det setet (er førstegangs). Men ser ut til at de fleste av dagens vogner kan kombineres med hvertfall noen bilseter?

Er så mange fine vogner der ute:)
Men selv om mange bruker bilsetet på vognen, så var det noe jeg bevist ikke gjorde. De anbefaler at babyen ikke sitter mere enn en time i setet når man kjører, da det blir belastning på ryggen over tid, så det beste for dem er jo å få ligge i baggvogn. At det er lettvint og mote er heller uheldig synes jeg.
Men det er jo opp til en selv, og bare kjapp tur på butikken er jo ikke noe problem.

Har funne drømme vogna mi:D silver cross sleepover, har sett på den utrolig mange ganger på nett. og i dag fikk butikken som e ved jobben den inn og den e så mye finere og perfekt i virkeligheta. Den e høy både med begg og med sportsdel noe som va veldig viktig for mæ. kansje alt for dyr for meg og mitt budsjett, men samtidig så skal æ så å si ha alt annet brukt så æ føler d kansje går opp i opp:p:rolleyes:

Hadde Emmaljunga Edge duo med første frøkna. Hun hadde frejkas pute frem til hun var 3,5mnd og var veldig glad for at jeg valgte en romslig vogn. Er redd for å få barn som må ha pute igjen, så kommer nok til å gå for Edge nå også. Var kjempefornøyd med den vogna :D Stødig, høy og mange fine finesser :)

Hadde Emmaljunga Edge duo med første frøkna. Hun hadde frejkas pute frem til hun var 3,5mnd og var veldig glad for at jeg valgte en romslig vogn. Er redd for å få barn som må ha pute igjen, så kommer nok til å gå for Edge nå også. Var kjempefornøyd med den vogna :D Stødig, høy og mange fine finesser :)

Har denne vognen høy sportsdel også? Vil gjerne ha en høy sportsdel, i tillegg til bagdelen. Synes mange vogner er så lave..

Elsker min Bugaboo buffalo! :happy:
Kan kjøpe adaptere til så man kan klikke maxi cosi sete rett på. Kan sikkert gjøres med andre seter også.

Er så mange fine vogner der ute:)
Men selv om mange bruker bilsetet på vognen, så var det noe jeg bevist ikke gjorde. De anbefaler at babyen ikke sitter mere enn en time i setet når man kjører, da det blir belastning på ryggen over tid, så det beste for dem er jo å få ligge i baggvogn. At det er lettvint og mote er heller uheldig synes jeg.
Men det er jo opp til en selv, og bare kjapp tur på butikken er jo ikke noe problem.

Samme her. Jeg valgte også i størst grad å ta baby ut av setet og legge i vognen for å variere stillingen ofte nok. Men når de ble litt større og jeg bare skulle fly inn for « melk og brød» rasket jeg bare med meg setet og satte i handlevognen :p

Babyjogger city elite vs mountain buggy urban v3? Noen med erfaring. Ser du kan ha fremovervendt sete i overgang mellom ligging og sitting på mountain buggy. Det kan man jo ikke med city elite. Men er mountain buggy like stødig og god som city elite?

Babyjogger city elite vs mountain buggy urban v3? Noen med erfaring. Ser du kan ha fremovervendt sete i overgang mellom ligging og sitting på mountain buggy. Det kan man jo ikke med city elite. Men er mountain buggy like stødig og god som city elite?
Hallo! Hvor ser du at du kan endre setet i overgangen mellom ligging og sitting??:) her står det mellom TFK trail eller adventure og mountain buggy. Blir ikke city elite pga en må rett over til sittedelen etter bagtiden.

Hallo! Hvor ser du at du kan endre setet i overgangen mellom ligging og sitting??:) her står det mellom TFK trail eller adventure og mountain buggy. Blir ikke city elite pga en må rett over til sittedelen etter bagtiden.

På alle sidene jeg har lest om den så står det at man kan "bygge om" bagdelen slik at det blir et sete som er foroverlent :) skal se om jeg finner link

På alle sidene jeg har lest om den så står det at man kan "bygge om" bagdelen slik at det blir et sete som er foroverlent :) skal se om jeg finner link
Takk. Har forsøkt å se på sidene der den selges. Lurer på om bagdelen til mountain buggy er litt liten, og hvor lenge den evt holder? Blir vel akkurat vinter når den må byttes. Tenker i såfall bare å kjøpe en super billig sovevogn. Digger at man kan kjøpe sportsvogn med bag, kan jo brukes lenge da:)

Back
Topp