Vognvalg

Jeg likte også babyjogger city elite. Mange som har erfaringer med den?
Jeg sto mellom den og TFK. Men blir å gå for TFK pga multi-x bagen som kan vendes mot meg i overgangen mellom bag og sportsdel. I tillegg er baggen til TFK noe større. De kommer med nye modeller nå i januar:) Har hørt flere som har god erfaring med city elite, men de har kun benyttet sportsdelen.
 
Jeg sto mellom den og TFK. Men blir å gå for TFK pga multi-x bagen som kan vendes mot meg i overgangen mellom bag og sportsdel. I tillegg er baggen til TFK noe større. De kommer med nye modeller nå i januar:) Har hørt flere som har god erfaring med city elite, men de har kun benyttet sportsdelen.

Hvilken TFK snakker du om?:)
 
Hvilken TFK snakker du om?:)
Blir enten adventure eller trail. Nye 2017 modeller. Er vel twist som har byttet navn til adventure og lite II som har byttet til trail. Forhjulet på 2017 modellene skal være større og i samme størrelse som bakhjulene:)
 
Jeg har et problem!!
Hadde egentlig bestemt meg for stokke trailz...men i går var jeg innom babyshop for å ta den litt mer i øyesyn. Syns den var i overkant stor (og jeg er ganske lang!) Og ikke minst det vi sier her på sørlandet "riggalaus". Og da mener jeg ikke at dempingen var god. Mer at det var litt slark i understellet og ikke så fast og god som jeg hadde sett for meg. Så fikk jeg kloa i en bugaboo buffalo...og trillet den en runde. Det var mer fastheten jeg liker, og håndtak med skinn var mye bedre og penere enn stokke sitt i skum. Men jeg liker at barnet kommer så høyt opp på stokke sin. Så nå må jeg ha noen nye runder med meg selv... favoritten fra de to andre barna er mountain buggy urban jungle, som jeg har hatt flere eksemplarer av. Men siden barnet ikke kan sitte vendt mot en blir det ikke den vogna før i 1.5 års alderen. Digga emmaljubga duo kombinvogna mi også men den blir veldig stor og tung i forhold til andre vogner. Nei dette er ikke til å bli klok på......
Jeg så nå nylig at de nye Mountain buggy urban jungle V3 så er det med en sportsdel som du kan ha vendt mot deg i overgangen mellom bag og at de er fremovervendte:happy:
Det er med i bagen.
Tilbud på babybanden.no til bare 4990,.komplett.
Jeg lurer veldig på denne nå, men hvordan var de på vinterføre?
Og er de stødige?
 
Jeg så nå nylig at de nye Mountain buggy urban jungle V3 så er det med en sportsdel som du kan ha vendt mot deg i overgangen mellom bag og at de er fremovervendte:happy:
Det er med i bagen.
Tilbud på babybanden.no til bare 4990,.komplett.
Jeg lurer veldig på denne nå, men hvordan var de på vinterføre?
Og er de stødige?
Denne kjøpte jeg for denne prisen hos babybanden. Knallpris! Denne vogna har vært mye dyrere før. Den nye bagen er med et innlegg så man kan ha babyen mot seg når de slutter med bagdel ja. Det var et kjenpepluss! Har hatt flere mountain buggy vogner til mine andre to barn. Elsker den! Lang og god i ryggen når barnet blir større og lett og god og trille. Syns den er stødig og lufthjulene er fantastiske! Superkjapp å slå opp/slå sammen og tar liten plass. Bare synd at bagen er litt liten. Men har ei venninne som bruker bagen til sønnen på 8 mnd ennå faktisk. Så helt galt er det jo ikke :)
 
Denne kjøpte jeg for denne prisen hos babybanden. Knallpris! Denne vogna har vært mye dyrere før. Den nye bagen er med et innlegg så man kan ha babyen mot seg når de slutter med bagdel ja. Det var et kjenpepluss! Har hatt flere mountain buggy vogner til mine andre to barn. Elsker den! Lang og god i ryggen når barnet blir større og lett og god og trille. Syns den er stødig og lufthjulene er fantastiske! Superkjapp å slå opp/slå sammen og tar liten plass. Bare synd at bagen er litt liten. Men har ei venninne som bruker bagen til sønnen på 8 mnd ennå faktisk. Så helt galt er det jo ikke :)

Har også denne vognen fra forje barn, men ikkje baggen.. Ser du sier den er liten, Vi hadde tenkt å kjøpe den for å ha en stor og en liten vogn men er det slik at de kunn kan bruke den i et par 3 mnd?
 
Når er det liksom «innafor» og finne/se på/kjøpe vogn? Jeg er så tom for tanker om hvilken vogn jeg skal velge, men er jo bare 15 uker på vei da. Føler jeg burde vente en stund til før jeg drar og prøver vogner.. hvilket er en skikkelig teit tanke da jeg jo er voksen og bestemmer selv:laughing002
 
Blir babyjogger city elite her! Den passet supert til mannen på 2 meter tilogmed :D (å trille uten å sparke i altså :p )

Får kjøpe brukt av en venninne, superheldige der!

Den skal vi og ha! Får arve den :)
 
Når er det liksom «innafor» og finne/se på/kjøpe vogn? Jeg er så tom for tanker om hvilken vogn jeg skal velge, men er jo bare 15 uker på vei da. Føler jeg burde vente en stund til før jeg drar og prøver vogner.. hvilket er en skikkelig teit tanke da jeg jo er voksen og bestemmer selv:laughing002
Allerede vært 2 ganger i butikken å sett jeg :p
 
Allerede vært 2 ganger i butikken å sett jeg :p

Åja, da er det kanskje greit da:p største grunnen til at jeg har ventet tror jeg nok er fordi jeg er så redd noe skal skje om jeg tillater meg å glede meg og gjøre klart. Blir værre jo eldre man blir tror jeg, haha
 
Denne kjøpte jeg for denne prisen hos babybanden. Knallpris! Denne vogna har vært mye dyrere før. Den nye bagen er med et innlegg så man kan ha babyen mot seg når de slutter med bagdel ja. Det var et kjenpepluss! Har hatt flere mountain buggy vogner til mine andre to barn. Elsker den! Lang og god i ryggen når barnet blir større og lett og god og trille. Syns den er stødig og lufthjulene er fantastiske! Superkjapp å slå opp/slå sammen og tar liten plass. Bare synd at bagen er litt liten. Men har ei venninne som bruker bagen til sønnen på 8 mnd ennå faktisk. Så helt galt er det jo ikke :)
Hvordan innlegg er det som kommer med slik at man kan ha bagdelen mot seg? Er dette noe nytt?
 
Jeg sliter litt med å velge mellom emmaljunga edge og City. Altså den med litt mindre bag... er det store forskjeller på de to? Har City samme spesifikasjonene som det edge har?

Ser det er litt lenge siden du svarte men.
Det kommer helt ann på hva du vil med vognen:)
Vi har Edge duo og eg super fornøyde med bag og sportsdel.
Bagen er lenger enn city, vognen er litt høyere og vi valgte luft hjul som er helt supre å køyre.

City er lavere men tar og litt mindre plass i bagasjerommet. Fåes kun med plashjul.

Vi vurderte begge vognene og til vårt bruk var Edge duo, det vi las om det var at i ulikt terreng er Edge duo bedre.

Vi ville ha en vogn som var super å gå turer med og gikk derfor for Edge.
Hadde vi ikke brukt vognen så mye til å gå turer med hjemme men mest når vi var inn og ut av bil hadde city vært bedre.
City er for liten bag til voksi urban posen som vi har.

Har lånt citycross med en venninne og skulle jeg valgt på ny hadde jeg valgt Edge ;) gleder meg til å ta fram bagen igjen, vi bruker sportsdelen enda.
 
Ser det er litt lenge siden du svarte men.
Det kommer helt ann på hva du vil med vognen:)
Vi har Edge duo og eg super fornøyde med bag og sportsdel.
Bagen er lenger enn city, vognen er litt høyere og vi valgte luft hjul som er helt supre å køyre.

City er lavere men tar og litt mindre plass i bagasjerommet. Fåes kun med plashjul.

Vi vurderte begge vognene og til vårt bruk var Edge duo, det vi las om det var at i ulikt terreng er Edge duo bedre.

Vi ville ha en vogn som var super å gå turer med og gikk derfor for Edge.
Hadde vi ikke brukt vognen så mye til å gå turer med hjemme men mest når vi var inn og ut av bil hadde city vært bedre.
City er for liten bag til voksi urban posen som vi har.

Har lånt citycross med en venninne og skulle jeg valgt på ny hadde jeg valgt Edge ;) gleder meg til å ta fram bagen igjen, vi bruker sportsdelen enda.

Hvilken voksi urban har dere? Vi har city cross og vår urban er ikke for stor for bagen, begge kjøpt i 2013 :)
 
Ser det er litt lenge siden du svarte men.
Det kommer helt ann på hva du vil med vognen:)
Vi har Edge duo og eg super fornøyde med bag og sportsdel.
Bagen er lenger enn city, vognen er litt høyere og vi valgte luft hjul som er helt supre å køyre.

City er lavere men tar og litt mindre plass i bagasjerommet. Fåes kun med plashjul.

Vi vurderte begge vognene og til vårt bruk var Edge duo, det vi las om det var at i ulikt terreng er Edge duo bedre.

Vi ville ha en vogn som var super å gå turer med og gikk derfor for Edge.
Hadde vi ikke brukt vognen så mye til å gå turer med hjemme men mest når vi var inn og ut av bil hadde city vært bedre.
City er for liten bag til voksi urban posen som vi har.

Har lånt citycross med en venninne og skulle jeg valgt på ny hadde jeg valgt Edge ;) gleder meg til å ta fram bagen igjen, vi bruker sportsdelen enda.
City har da ikke bare plasthjul, en kan velge å kjøpe lufthjul eller gummihjul i stede :)
Jeg vurderer selv å gå for City Cross
 
Har dere noe erfaring eller formening om de litt rimeligere vogn variantene?
 
Hvilken voksi urban har dere? Vi har city cross og vår urban er ikke for stor for bagen, begge kjøpt i 2013 :)

Trodde det var bare en voksi urban, men vi har 2015 modellen om det er noe forskjell.
Har ikke testet selv men har to venninner som har brukt bilstolposen i citybagen fordi den var for liten.

Men har du plass så er det nok ikke noe problem, rekner ikke med den er lenger nå enn før :)
 
Back
Topp