Vognvalg

Jeg hadde nesten bestemt meg for bugaboo buffalo uten å ha vært å testet i butikken, men basert på det jeg har lest og sett om vogna. Er det slik at man ikke kan justere håndtaket? Eller er det at den er lav generelt? Vi er begge høye, så kan ikke gå å bøye oss. Andre med bugaboo buffalo-erfaringer? Vår viktigste kriterier er at den ikke er alt for tung og uhåndterlig.bor i tredje etasje uten heis. I tillegg ønsker vi en vogn som fungerer både i byen og på tursti. Tar gjerne imot andre tips til vogn også!!

Lengden på håndtaket kan justeres. Mannen er 194 høy og han sparket i alle fall ikke borti vogna når han gikk med den i butikken. Synes kanskje bagdelen sitter litt lavt, så sånn sett kan det imidlertid bli litt bøying før å legge ned/løfte baby. I tester ser jeg at bugaboo Buffalo anbefales for lange mennesker.

Jeg bor nære marka og en nabo anbefaler på det sterkeste bugaboo buffalo. Har også sett en del på nye britax go big som skal være ganske lik, men mindre justerbart i styret, men også bedre demping og mulighet til å legge sportsdelen helt flat. Noen som har sett de vognene i butikken og som har gjort seg opp noen tanker? ☺

Vi skulle bare kikke på vogn i går, men endte opp med å kjøpe:D Jeg testa flere i butikken og synes bagdelen på bugaboo buffalo føltes veldig lavt mot bakken ifht britax (og flere andre) sine. Med tanke på rygg og løfting så synes hvertfall jeg at bugabooen ble i laveste laget til vårt bruk, mannen er 190 og måtte bøye seg godt ned til bugabooen. Vi endte til slutt på britax smile, ei lett vogn til oss som skal trille opp dalsidene på Vestlandet, pluss at jeg likte at babyen kom så høyt opp i den, både med bag og sportsdel.

Jeg bor nære marka og en nabo anbefaler på det sterkeste bugaboo buffalo. Har også sett en del på nye britax go big som skal være ganske lik, men mindre justerbart i styret, men også bedre demping og mulighet til å legge sportsdelen helt flat. Noen som har sett de vognene i butikken og som har gjort seg opp noen tanker? ☺

Elsker min bugaboo buffalo. Deilig å kunne velge mellom faste og svingbare hjul foran feks. Fin å trille og blir veldig liten når du må ha den i bilen :happy:

Vært å prøvd vogner i dag, blir nok tfk adventure 2017 modell. Ikke fineste vogna, men utrolig praktisk og god :)

Jeg har endelig klart å bestemme meg for hvilken vogn jeg vil ha[emoji16] det blir emmaljunga nxt90, med outdoor understell. Eller muligens nxt90f da. Men er det noen her som har klart å få med seg hva den egentlig koster? Virker som understell + sittedel koster rundt 10.000 og at bagdelen må kjøpes i tillegg for ca 2500. Noen som vet?

Jeg har endelig klart å bestemme meg for hvilken vogn jeg vil ha[emoji16] det blir emmaljunga nxt90, med outdoor understell. Eller muligens nxt90f da. Men er det noen her som har klart å få med seg hva den egentlig koster? Virker som understell + sittedel koster rundt 10.000 og at bagdelen må kjøpes i tillegg for ca 2500. Noen som vet?

Stemmer vel det. Understell+sittedel koster rundt 9400 kr, mens bag koster 2600 kr (Babyshop.no, men det er vel standard norsk pris?). Dyrere for Leatherette. Er forresten rimeligere på kjopbarnevogn.no.

På barnashus får man kjøpt hele 'pakke' der koster alt 11994,- :-)

Har noen erfaringer med mountain buggy urban? Vi vurderer å kjøpe den, men det eneste negative er at sportsdelen ikke er vendbar og vender fremover. Hvis denne babyen blir like nysgjerrig som storebror så er hun lei av å ligge i bagdelen etter 4-5 mnd:stop: et must er at vognen har tre hjul.. har noen forslag til alternativer eventuelt??:)

Har noen erfaringer med mountain buggy urban? Vi vurderer å kjøpe den, men det eneste negative er at sportsdelen ikke er vendbar og vender fremover. Hvis denne babyen blir like nysgjerrig som storebror så er hun lei av å ligge i bagdelen etter 4-5 mnd:stop: et must er at vognen har tre hjul.. har noen forslag til alternativer eventuelt??:)
Jeg har hatt 30 vogner og totalt vogn dilla med nr 1 og 2. MB har jeg hatt 3 stk av og har også kjøpt denne nå til nr.3. Blitt veldig billig med årene og den er fantastisk å trille (store gode lufthjul) og veldig kjapp å legge sammen/slå opp. Har kjøpt bilstoladapter denne gangen men er veldig spent på bagdelen. Brukte kun vogna som sportsvogn fra 1 års alderen sist så aldri prøvd bag på denne. Spent på sizen når vinteren kommer. Men har ei venninne som fikk baby i april og brukte bagen iallefall frem til over jul i år. Så den kan jo ikke være sååå liten heller. Dessuten kommer jo bagen med en mellomting der barnet går fra bag til å sitte vendt mot trilleren, før man etterhvert går over til sportsvogn. Jeg brukte dessuten vogna som sportsvogn men med en hardbag i, når vi var på reiser og skulle ha med en lettere vogn enn emmaljungaen. Fungerte veldig fint det og!

Jeg har hatt 30 vogner og totalt vogn dilla med nr 1 og 2. MB har jeg hatt 3 stk av og har også kjøpt denne nå til nr.3. Blitt veldig billig med årene og den er fantastisk å trille (store gode lufthjul) og veldig kjapp å legge sammen/slå opp. Har kjøpt bilstoladapter denne gangen men er veldig spent på bagdelen. Brukte kun vogna som sportsvogn fra 1 års alderen sist så aldri prøvd bag på denne. Spent på sizen når vinteren kommer. Men har ei venninne som fikk baby i april og brukte bagen iallefall frem til over jul i år. Så den kan jo ikke være sååå liten heller. Dessuten kommer jo bagen med en mellomting der barnet går fra bag til å sitte vendt mot trilleren, før man etterhvert går over til sportsvogn. Jeg brukte dessuten vogna som sportsvogn men med en hardbag i, når vi var på reiser og skulle ha med en lettere vogn enn emmaljungaen. Fungerte veldig fint det og!
Tusen takk for veldig gode tips og erfaringer! :) men jeg lurer på hva du mener med at "bagen med en mellomting" ...?

Back
Topp