Vogntråd

Har Stokke trailz, city elite (barnehagevogn), city tour (håndbagasjestørrelse) og thule dobbelvogn (for ski og sykkel). Så vi klarer oss :p elsker stokkevogna så gleder meg til å finne frem bagdelen igjen til den ❤️ Thulevogna blir kjekk når to unger skal i barnehagen etterhvert og når familien skal på ski eller sykkeltur
 
Har Stokke trailz, city elite (barnehagevogn), city tour (håndbagasjestørrelse) og thule dobbelvogn (for ski og sykkel). Så vi klarer oss :p elsker stokkevogna så gleder meg til å finne frem bagdelen igjen til den [emoji173]️ Thulevogna blir kjekk når to unger skal i barnehagen etterhvert og når familien skal på ski eller sykkeltur

Jeg lurer litt på Stokke trailz, synes den virker så kort/liten i kalesjen på liggedelen / sportsdelen så har egentlig slått den fra meg. Men hva synes du som har brukt en gang allerede? Jeg ser liksom for meg å måtte ha regntrekk på hele tiden bare for å beskytte lillegull mot vind, og når vi har termin i mai så blir d vel til at vi bytter til liggedel i ca november når det har blitt surt og regner sidelengs og lille bare er 6mnd (pakket inni vognpose osv, men læll)

Sorry rotete spørsmål, holder egentlig på å sovne men måtte bare spørre [emoji85]
 
Jeg lurer litt på Stokke trailz, synes den virker så kort/liten i kalesjen på liggedelen / sportsdelen så har egentlig slått den fra meg. Men hva synes du som har brukt en gang allerede? Jeg ser liksom for meg å måtte ha regntrekk på hele tiden bare for å beskytte lillegull mot vind, og når vi har termin i mai så blir d vel til at vi bytter til liggedel i ca november når det har blitt surt og regner sidelengs og lille bare er 6mnd (pakket inni vognpose osv, men læll)

Sorry rotete spørsmål, holder egentlig på å sovne men måtte bare spørre [emoji85]
Han lå veldig lunt og godt nedi bagdelen for den har ganske høy «flapp» eller hva jeg skal kalle det på det trekket man har oppå. Har aldri opplevd det som problem på sportsdelen heller for han ligger godt og lunt inni der med vognposen rundt. Eneste gangen jeg har kjent på at skjermen er litt kort er når sola står rett på, men da klikker jeg på en forlengerdel så løser det og greit (de få gangene med plagsom sol i Trøndelag). Men anbefaler å sjekke ut nyeste modellen, den kommer nemlig med en funksjon for å dra ned skjermen lenger enn den 2016-modellen jeg har! Men er utrolig fornøyd med vogna. Romslig og lun bag, stabil vogn som er veldig god å manøvrere rundt og en av de største fordelene, du har babyen ganske høyt opp og nært deg selv. Veldig kjekt når man skal kikke inn, finne en smokk etc. Vogna vår er brukt daglig i 2 år og ser helt ubrukt ut
 
Han lå veldig lunt og godt nedi bagdelen for den har ganske høy «flapp» eller hva jeg skal kalle det på det trekket man har oppå. Har aldri opplevd det som problem på sportsdelen heller for han ligger godt og lunt inni der med vognposen rundt. Eneste gangen jeg har kjent på at skjermen er litt kort er når sola står rett på, men da klikker jeg på en forlengerdel så løser det og greit (de få gangene med plagsom sol i Trøndelag). Men anbefaler å sjekke ut nyeste modellen, den kommer nemlig med en funksjon for å dra ned skjermen lenger enn den 2016-modellen jeg har! Men er utrolig fornøyd med vogna. Romslig og lun bag, stabil vogn som er veldig god å manøvrere rundt og en av de største fordelene, du har babyen ganske høyt opp og nært deg selv. Veldig kjekt når man skal kikke inn, finne en smokk etc. Vogna vår er brukt daglig i 2 år og ser helt ubrukt ut

Ja bagdelen virker veldig bra, var sportsdelen jeg var skeptisk til, men du virker veldig fornøyd da[emoji5] hvilken mnd bytta til den forrig gang, og hvor gammel var lille da?

Ja gleder meg til å faktisk gå i butikkene å sjekke ut vogner, istedenfor å Google alle veier.
Stor fordel som som du sier er at lille er høyt oppe, mtp samboer som er over 2meter så passer det bra[emoji4]
 
Ja bagdelen virker veldig bra, var sportsdelen jeg var skeptisk til, men du virker veldig fornøyd da[emoji5] hvilken mnd bytta til den forrig gang, og hvor gammel var lille da?

Ja gleder meg til å faktisk gå i butikkene å sjekke ut vogner, istedenfor å Google alle veier.
Stor fordel som som du sier er at lille er høyt oppe, mtp samboer som er over 2meter så passer det bra[emoji4]
Tror han var rundt 7 mnd da han bytta til sportsdelen (mai) :) så påfølgende høst var han rundt ett år da. Kan ikke huske at han lå værutsatt, men i høstregn og snøfokk var det såklart på med regntrekk :p du burde sjekke ut den nye modellen i butikken da, som har skjerm som går en del lengre ned ;) vi er også høye folk, så synes mange vogntyper virker så langt ned mot bakken
 
Tror han var rundt 7 mnd da han bytta til sportsdelen (mai) :) så påfølgende høst var han rundt ett år da. Kan ikke huske at han lå værutsatt, men i høstregn og snøfokk var det såklart på med regntrekk :p du burde sjekke ut den nye modellen i butikken da, som har skjerm som går en del lengre ned ;) vi er også høye folk, så synes mange vogntyper virker så langt ned mot bakken

Tusen takk for gode svar[emoji5] gleder meg til 2.trimester og vi kan gå i butikken å sjekke ut[emoji5]
 
Kombinasjonen Stokke + Thule = :Heartred
Stokke som hverdagsvogn og Thule til jogging og tur i skog og mark.
Bagdelen til Stokke er stor, og jeg elsket å ha vesla så høyt opp. Fikk skryt av HS for å ha valgt en vogn med lys innside. Svarte vogner med mørk innside blir ekstra varme i solen. Byttet til sittedelen da hun var ca åtte måneder. Hadde fortsatt god plass i bagen, men hun ville helst sitte litt opp. Med tilhørende parasoll var solskjerming aldri noe problem. Ekstra pluss å kunne klikke bilstolen (BeSafe iZi Go) rett på understellet uten adapter.
Thule Urban er en deilig og lettstyrt joggevogn som uten problemer kan manøvreres med en hånd. Har jogget med den tilnærmet daglig til/fra bhg (5 km tur/retur).
Bugaboo er god på terreng, men bagdelen er smal. Mange i barselgruppa vokste ut av den. Arvet et svært monster av en Emmaljunga (toppmodellen hvor styret kan svinges over).
H a t. Den er utrolig tung, ikke svingbare hjul så den vanskelig å trille, og et ork å få inn og ut av bilen. De nye nettere modellene med svingbare hjul er nok mye bedre.
Kommer nok til å kjøpe et nytt understell til Stokkevognen (har Crusi, ønsker Trailz), men ellers ingen behov for noen annen vogn.
 
Jeg har Emaljunga duo Edge og baby jogger city mini. Så vet ikke om jeg skal ha noen ny vogn. Uansett blir det nok ikke kjøpt før uke 30.
 
Vi har emmaljunga super viking.Den ser veldig liten og smal ut, men vår hadde god plass helt til hun ikke ville ligge mer og vi byttet til sportsdel. [emoji846]
 
Jeg har tittet på stokke trailz og baby jogger city elite, men er helt ny i vognjungelen. Grunnen til at jeg har sett på de er fordi vi er høye og ønsker vendbar vogn
 
Jeg har tittet på stokke trailz og baby jogger city elite, men er helt ny i vognjungelen. Grunnen til at jeg har sett på de er fordi vi er høye og ønsker vendbar vogn

For meg er det to helt forskjellige vogner.
Vi hadde Stokke Crusi (forgjengeren til Trailz) fra fødselen. Veldig fornøyd med den. Mine foreldre er 180+ og elsket vognen vår.
Eneste jeg ikke var helt fornøyd med var å gå tur i marka med den. Det nye understellet (Trailz) er mye bedre i ulendt terreng enn det vi har.
I tillegg er det ikke en vogn det er godt å jogge med.
Ønsket meg derfor en joggevogn med tre hjul. City Elite var blant favorittene. Husker imidlertid ikke at den har vendbar sittedel, har den det?
Datteren vår var da ca året, så de ulike bagdelene var ikke med i vurderingen.
Vi endte opp med Thule Urban Glider. Super vogn, men jeg vil ikke si det er en erstatning for Stokkevognen. For meg utfyller de to hverandre.
Den ene er sprek og lett, den andre stor og stødig.
 
For meg er det to helt forskjellige vogner.
Vi hadde Stokke Crusi (forgjengeren til Trailz) fra fødselen. Veldig fornøyd med den. Mine foreldre er 180+ og elsket vognen vår.
Eneste jeg ikke var helt fornøyd med var å gå tur i marka med den. Det nye understellet (Trailz) er mye bedre i ulendt terreng enn det vi har.
I tillegg er det ikke en vogn det er godt å jogge med.
Ønsket meg derfor en joggevogn med tre hjul. City Elite var blant favorittene. Husker imidlertid ikke at den har vendbar sittedel, har den det?
Datteren vår var da ca året, så de ulike bagdelene var ikke med i vurderingen.
Vi endte opp med Thule Urban Glider. Super vogn, men jeg vil ikke si det er en erstatning for Stokkevognen. For meg utfyller de to hverandre.
Den ene er sprek og lett, den andre stor og stødig.

Takk for svar. Jeg skal absolutt sjekk ut Thule urban glider. Du har helt rett i at city elite ikke er vendbar, den som er det heter city premier. Hjelpes det er litt å orientere seg om og ikke lett å vite hva man trenger, får vel ta tiden til hjelp
 
Ikke nødvendigvis sånn at urban glide er bedre enn babyjogger. Kommer helt an på hva man er ute etter. Jeg ville ha en vogn å jogge med. Liker veldig godt at styrer kan vinkles opp og ned. Det er behagelig med litt variasjon, særlig i oppoverbakke. Mulig det er mulig på mange andre vogner også.
 
Vi har emmaljunga mondial duo som vi arvet for enn god stund siden samt en god del annet utstyr. Vi kommer til å bruke det vi har nå også kjøper vi heller underveis etter behov... :happy:
 
Vurderer sterkt cybex balios s, kompakt men fin og grei vogn. Visstnok grei på ulikt terreng til tross for noe små forhjul ifølge en venninne. Den er ganske lett med vekt på 11.2 kg. Og så er den meget kompakt å slå sammen, noe som passer fint da vi har litt liten plass i bilen, og ikke vil bytte bil enda. Prisen er også meget oppnåelig med 5900 for sportsvognen og bagdelen:)
 
Back
Topp