Vogntråd

Nå har vi lagt inn bestilling på bugaboo fox, er så spent! Er førstegangs, så har ikke noe erfaring å trekke fra, men satser på at vi har truffet rett :D
 
Har fått låne en "tung og stor vintervogn" av søsteren min, så nå blir det Emmaljunga NXT90F på oss! :)
 
Kjøpte en brukt Emmaljunga city cross, kjempefin! I tillegg arver vi en bugaboo cameleon så da har vi både shoppingvogn og turvogn ;)
 
erfaringer med emmaljunga city cross? denne skal visst være en del mindre og lettere enn duo egde feks...vil kjøpe brukt, og helst ikke svinghjul.

Denne brukte jeg til mitt første barn:)

Kjempe fornøyd, og tar den frem igjen nå. Gleder meg til å bruke den igjen, selvom det frister med noe nytt
Aldri hatt noen problemer med den, og synes både bag- og sportsdel var fine i str.

Har ikke svinghjul.
 
Jeg har hatt to emmaljunga (en med faste hjul, en med svingbare hjul) Stokke crusi og trailz, mountain buggy, bugaboo buffalo og baby jogger city elite GT [emoji28]
For meg er det ingen tvil om at neste gang skal jeg ha en baby jogger city elite [emoji1305] ikke den vakreste vognen, men den mest praktiske!!

Tips å tenke på når du skal velge vogn.
Ikke legg for mye vekt på bagdelen, det er absolutt den delen som blir brukt minst!
I butikken stilles de gjerne ut med bagen på, og de fleste er jo finest med bag på og. Men den brukes jo i en kort periode.
Se på vognen med sportsdelen!
Er den høy/lav
Hvor lang og bred er den? Er det plass til vognpose? Går det an at en to åring sitter i den?
Hvordan er liggestillingen?
Hvordan er den å legge sammen?
Hvor mye plass tar det i bilen?
Er den god å trille? (Spør om du kan ta den med utenfor så du kan prøve på litt terreng)
 
Nå har jeg fått veldig lyst på nxt90f [emoji106] må innom og se på den. På bilder ser sittedelen mye bedre ut enn på de større emmaljunga vognene. Jeg er bare spent på hvordan den er på vinterføre?
 
Nå har jeg fått veldig lyst på nxt90f [emoji106] må innom og se på den. På bilder ser sittedelen mye bedre ut enn på de større emmaljunga vognene. Jeg er bare spent på hvordan den er på vinterføre?

Kjøpt den selv [emoji7]

En fordel med vognen er at du kan fastlåse de svingbare hjulene, så da kan det være lettere på vinterføre [emoji1360] men har jo ikke fått testet selv enda [emoji28][emoji28]
 
Vogn er fryktelig vanskelig!
Jeg har tittet en del på Crescent Comfort Duovogn, men den ser tung ut. Er nemlig til halv pris på jollyrom, og det er greit å ikke blakke seg på vogn.

Men den Stokk Trailz ser jo fantastisk lett og behagelig ut. Jeg er avhengig av en vogn med gode dekk da det blir noe gruskjøring og mye opp og nedbakker.

Noen her som har erfaring med Crescent comfort?
Så ikke om du hadde fått svar, men vi har en Crescent Comfort, vognbaggen er fin og lett, men understellet er tungt. Tar noe plass i bil, men er mindre enn Emmaljunga. Vi var kjempefornøyd med selve vogna, har hatt større og tyngre også, det var et mareritt[emoji28]
 
Noen som har Stokke trailz? Vurderer vognen veldig, men har allerede kjøpt nytt bilsete, Maxi cosi pebble. Finner ikke ut om dette er ett sete som kan festes på denne vognen, noen som vet? [emoji849][emoji5]
 
Noen som har Stokke trailz? Vurderer vognen veldig, men har allerede kjøpt nytt bilsete, Maxi cosi pebble. Finner ikke ut om dette er ett sete som kan festes på denne vognen, noen som vet? [emoji849][emoji5]

Jeg hadde den til forrige. Var mega fornøyd med bagen, den er så stor og god. Jeg syntes understellet ble litt vel stort inn og ut av bilen. Også solgte jeg den når vi hadde brukt sittedelen ett par mnd, men mest fordi jeg er vogngal og ville prøve noe annet :happy3 Tror du bare må ha adaptere for å feste sete.

Jeg er tydeligvis litt spesiell, aldri forstått hvorfor man skal feste bilsete på understellet. Hvis jeg skal inn i en butikk en kort tur bærer jeg sete eventuelt setter det i handlevogna. Og hvis jeg skal noe som tar lengre tid har jeg alltid tatt ut babyen av sete og lagt de i vogna. Tenker at det er bedre å få strekt ut ryggen.
 
dere som har kjøpt emmaljunga nxt 90f/90 , hvilken bag har dere? ser man kan ha to forskjellige... men hva er forskjellen på de ?
 
dere som har kjøpt emmaljunga nxt 90f/90 , hvilken bag har dere? ser man kan ha to forskjellige... men hva er forskjellen på de ?

Jeg kjøpte den «vanlige» bagdelen [emoji5] søkte på forskjellene mellom dem, og tror den eneste forskjellen var dybden på den andre versjonen er en eller 2cm dypere enn den bagdelen jeg har [emoji28]

Ellers bare utseende som er forskjellen tror jeg?

IMG_0662.JPG
 
Føler jeg har brukt min kvote penger på vogner opp gjennom, så ser for meg å kjøpe en billig variant denne gangen. Har sett på Petit Cherie Heritage. Den selges til 3500 kroner på Jollyroom. Noen som har erfaring med den?
 
Back
Topp