Vogntråd

Ja, du har et poeng. Det er jo i grunn logisk.
Bakdelen med å bo på bygda! :p
Men med mulighet for hjemmelevering er det jo i grunn ikke et problem.
Hei!
da fikk vi vognen. Det er tre store pakker, og alle har STOKKE veldig tydelig skrevet på dem, med bilde av barnevogn deler xd
Men om dere kjøper for 10000 eller mer så er det hjemmelevering :)
 
Hei!
da fikk vi vognen. Det er tre store pakker, og alle har STOKKE veldig tydelig skrevet på dem, med bilde av barnevogn deler xd
Men om dere kjøper for 10000 eller mer så er det hjemmelevering :)

Tusen takk for svar! Greit å vite!
Og takk for tipset om hjemlevering. Ser man kan betale for det også om bestillingen er under 10 000kr.
Er det montering av vogn som står på planen for dere denne helgen? :p
 
Jeg er så redd for å kjøpe feil vogn, jeg! Leser jo så mye forskjellig, og uansett hvilken vogn jeg faller for, så finner jeg noe negativt om den. :laughing002

Vi ender alltid tilbake på Emmaljunga NXT90F, men så leser jeg at dypvogna er bitteliten og at "alle" går lei av Emmaljunga og bytter de ut. Og at sportdelen ikke er noe god, og at hjulene punkterer masse.

Er det noen som elsker den vogna som kan si noe fint? Det er den peneste vogna jeg vet om, så jeg vil så gjerne at den skal fungere bra. :)

Btw, de der bilstoladapterene, er det mye ekstra jobb å klipse de av og på?
 
Jeg er så redd for å kjøpe feil vogn, jeg! Leser jo så mye forskjellig, og uansett hvilken vogn jeg faller for, så finner jeg noe negativt om den. :laughing002

Vi ender alltid tilbake på Emmaljunga NXT90F, men så leser jeg at dypvogna er bitteliten og at "alle" går lei av Emmaljunga og bytter de ut. Og at sportdelen ikke er noe god, og at hjulene punkterer masse.

Er det noen som elsker den vogna som kan si noe fint? Det er den peneste vogna jeg vet om, så jeg vil så gjerne at den skal fungere bra. :)

Btw, de der bilstoladapterene, er det mye ekstra jobb å klipse de av og på?

Folk er forskjellige, og dermed brukes vognen til forskjellige anledninger/plasser [emoji5] jeg falt også for NXT90F, og kjøpte den på 30% tilbud for ett par uker siden [emoji28]

Om hjulene punkterer eller ei kommer vel an på om man har lufthjul eller andre hjul, og om «alle» bytter ut vognen, så er det oftest fordi man vil prøve noe annet også, og mange faller faktisk tilbake til Emmaljunga til slutt [emoji5]

Tviler på at jeg går lei av denne fine vognen [emoji7]
IMG_0661.JPG
 
Jeg elsker emmaljunga! Var helt klar på at det var den jeg ville ha. Og det var av den enkle grunn at det er den jeg har best erfaring med i forhold til holdbarhet. Jobbet på småbarnsavdeling i barnehage og testet en del vogner der.. og er en grunn til at gamle emmaljungaer som ikke kan trilles mer forblir sovevogn i barnehagen.

Når det kommer til hjulene vet jeg at hun i butikken der vi kjøpte mente at vi absolutt ikke måtte kjøpe punkteringsfrie dekk, da disse dekkene blir dårligere å trille på etterhvert. Vi tok da vanlige hjul og har absolutt ikke hatt noe problem med punktering i løpet av de to årene vognen har vært aktivt i bruk!
 
Er det noen som vet om det er størrelsesforskjell i lengden på vanlig og surpreme bag til NXT90?

Jeg liker gyngefunksjonen på surpreme, men jeg liker håndtaket i kalesjen og glidelåsen på trekket på den vanlige. :)
 
Vi kjøper mest sannsynlig en brukt emmaljunga edge duo [emoji16][emoji173]️ liker emmaljungavogner best!
 
Er det noen som vet om det er størrelsesforskjell i lengden på vanlig og surpreme bag til NXT90?

Jeg liker gyngefunksjonen på surpreme, men jeg liker håndtaket i kalesjen og glidelåsen på trekket på den vanlige. :)

Jeg søkte på det, og eneste forskjellen er at høyden på supreme bag er 21 cm istedet for 18 som på vanlig bag (innermål) [emoji5] lengden og bredden er den samme [emoji1360]
 
Nå får jeg ikke prøve min stokke ute før babyen kommer, men så langt er vi stråålende fornøyd!
husker en av grunnene til av vi kjøpte var kommentarer i denne tråden om at babyen ligger høyt oppe så man ikke må bøye seg så mye. Nå har jeg trillet rundt i leiligheten og "bøyet" meg mot liksom baby og rakkern, man skal ikke undervurdere hvor fantastisk det er å ha babyen så langt oppe.
I tillegg får man så utrolig god plass under vognen.
Hjulene virker veldig solide, hele vognen var lett å sette sammen. Liggelaget på nyfødt delen er behagelig og mykt, og vognet er rett og slett råstilig!

Så jeg anbefaler værtfall stokke, vel verdt pengene. (vi kjøpte 2017 modellen da siden den er på tilbud nå)
 
Stokke med crusi understell her, litt anderledes dekk enn trailz, litt lettere. Kjøpt utgått understell og venter på en helt ny bag[emoji177] kommer i posten i morgen [emoji1316] gleder meg [emoji16] liker plassen i bagen og at den er «høy» [emoji16]
 
Noen som har erfaring med SIMO vogner? Ser de selges ganske rimelig på finn.no. Ser fine ut, men har ikke prøvd dem selv..
 
Har noen av dere tips til vogn som blir minst/flatest mulig når man slår den sammen? Dere som har erfaring med Stokke trailz for eksempel, hvor flat kan den bli?
 
Dere som skriver at dere vil ha emmaljunga nxt 90 F, hvorfor vil dere ha den fremfor nxt 90? :)
Spør fordi jeg lurer på hvilken vi skal gå for. Synes selv nxt 90 er finere enn nxt 90 f, men lurer på om det er dumt at at nxt 90 ikke kan legge ned sportsdelen helt flatt som 90 f kan. Har ikke barn fra før, så aner ikke hva som er lurest, eller om det det bare er smak og behag :)
 
Har noen av dere tips til vogn som blir minst/flatest mulig når man slår den sammen? Dere som har erfaring med Stokke trailz for eksempel, hvor flat kan den bli?

Vi har Baby Jogger City Elite og den blir ganske flat og tar ikke mye plass når du legger den sammen. Og så er den superenkel å legge sammen, for man trekker kun i ett håndtak [emoji122]
 
Dere som skriver at dere vil ha emmaljunga nxt 90 F, hvorfor vil dere ha den fremfor nxt 90? :)
Spør fordi jeg lurer på hvilken vi skal gå for. Synes selv nxt 90 er finere enn nxt 90 f, men lurer på om det er dumt at at nxt 90 ikke kan legge ned sportsdelen helt flatt som 90 f kan. Har ikke barn fra før, så aner ikke hva som er lurest, eller om det det bare er smak og behag :)

For min del var det fordi jeg selv likte sittedelen bedre i 90f enn 90 [emoji5] og fordi den virket større enn 90 [emoji5] ikke på grunn av noe annet [emoji28]
 
Vi har Baby Jogger City Elite og den blir ganske flat og tar ikke mye plass når du legger den sammen. Og så er den superenkel å legge sammen, for man trekker kun i ett håndtak [emoji122]
Da skal jeg sjekke ut den! Det blir nok ikke noe større bil med det førstexsmile8
 
Back
Topp