Vognjungelen

Hadde bugaboo fox til førstemann og kommer til å bruke den igjen :) veldig fornøyd med at den er liten og lett, enkel å slå sammen, god å trille og pen å se på :) eneste minuset er at den ikke er god på snø. Også byttet jeg til Britax 4 motion plus (rein sportsvogn) når hun var litt over 1,5 år, for da synes jeg bugabooen var for liten for henne. Både ifht lengde (hun er lang) og utvikling (satt mye bedre i Britaxen).

Snuser litt på tfk mono. :rolleyes:
Vi brukte emmaljunga City Cross på førstemann og har beholdt denne. Veldig stødig og god. Denne blir nok hovedvogn, sovevogn. Har en del grusvei og slush på vinteren. Den takla det fint. Og har super demping.

Men savner en vogn som er lettere å ta med seg ut i bil, men jeg vil gjerne ha ungen mot meg. Tfk mono har litt sånn sportvognpreg, og kan vende ungen mot meg. Men den er vel litt stor den og...

Ellers har jeg titta på britax smile 2 og baby jogger city mini gt2. Liker veldig godt den lille city mini, men den kan man ikke vende. Veldig nett da :rolleyes::hilarious:

Jeg er helt lost når det kommer til vogn.
Så om noen har gode tips til en nett liten vogn med svingbare og gode hjul så hadde jeg satt pris på det!

:anyone

Vi går for Emmaljunga :) Perfekt for mye snø og bratte bakker i Tromsø :)
De skal få en E-stroller på markedet etterhvert, håper den kommer før termin :) :) :)
Den har jeg sykt lyst på.

Har lyst på en lett,som ikke tar for stor plass,gode hjul og at det er 4 hjul. Men vet ikke hvilken

https://denlillebarnebutikken.no/ba...ex/cybex-balios-s-lux-travelsystem-river-blue

Noen som har erfaring med denne vogna?
Synes fargen er nydelig, og har litt lyst på det bilsetet.
Har prøvd å Google litt, men er vist skikkelig dårlig på det da jeg finner lite informasjon :wacky::anyone
Bilstolen må prøves i bilen før kjøp slik at du er sikker på at du får 40-45 graders helling i bilen. Ikke mer helling og ikke mindre helling pga sikkerhet i kollisjon og babyens oksygenopptak. Det finnes uansett bilstoladaptere til nesten alle vogner i dag. Maxi cosi, besafe, cybex og recaro bruker samme bilstoladaptere (det står ofte bare maxi cosi på bilstoladapteren men da passer den altså til disse andre bilstolmerkene også).

Bilstolen må prøves i bilen før kjøp slik at du er sikker på at du får 40-45 graders helling i bilen. Ikke mer helling og ikke mindre helling pga sikkerhet i kollisjon og babyens oksygenopptak. Det finnes uansett bilstoladaptere til nesten alle vogner i dag. Maxi cosi, besafe, cybex og recaro bruker samme bilstoladaptere (det står ofte bare maxi cosi på bilstoladapteren men da passer den altså til disse andre bilstolmerkene også).

Ja, må alltids prøves i bilen først :happy119

Vi skal muligens kjøpe ny bil også, så skal sjekke litt forskjellig etterhvert når vi vet hvordan ting blir.

Her bruker vi nok storebror sin vogn som er cybex priam lux.
Den har vi vært kjempe fornøyd med!:happy:Har jo litt lyst på ny vogn alikevell, men det kunne jeg bare glømme sa samboeren :shifty:

Må uansett prøve bilstolen i bilen før kjøp for å sjekke at den får riktig helling (40-45 grader) i bilen. Dersom den ikke får riktig helling i deres bil er den ubrukelig..
Det er sant! Vi får bilstol av søsteren, vk har helt lik bil så vet det funker, som passer på Stokke vogn så kommer nok til å gå for en Stokke trailz :joyful:

Var en modell uten EL, den var litt snillere i pris.. Vurderer den også, trenger sikkert treninga etter fødsel uansett:wtf:

Haha, ja så den også.

Kunne seriøst trengt den med El pga skrall kropp og løent bekken. Men så mye penger har jeg ikke til vogn :arghh: Skulle gått an å fått som hjelpemiddel :wacky:

Back
Topp