Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vet du hvor lang bagdelen til britax smile III er?Nå har eg prøvd litt vogner... endelig funnet ei eg e fornøyd med. Så minsten ska få bruke britax smile 3, då må eg bare kjøpe bag til den
kan jo dele erfaringene eg har:
Stokke trailz: super vogn, men stor og klumpete i bilen så den tar veldig stor plass i tillegg til at den er litt tung og trille.
babyjogger city elite:
Var alt for vinglete, var på nippet til å velte fleire gonger når eg gjekk tur på skogsvei. Stiv så ungen låg og hoppa i bagen. Veldig brei på bakhjula så det var vanskelig å manøvrere i butikker.
simo:
TUNG men ellers veldig bra fjæring og sånn. Kjempe kjekk barnehagevogn.
emmaljunga Edge duo:
Og stor og tung. Veldig god vogn men langt fra like god fjæring som simo. Veldig god sovevogn i barnehagen.
emmaljunga viking (blei erstatta med nxf90 men finnes nok brukt):
Super, liten og nett vogn. Ikkje så god fjæring. Eldste likte ikkje sportsdelen og eg følte den ikkje kunne legges langt nok ned. Tok så liten plass at den var super til ferieturer både med bil og fly.
britax smile 3:
God fjæring. Kjempe god skygge. Lett å trille. God på dei underlaga eg har fått testa den på (ikkje vært i snø enda). Tar liten plass i bilen
Nei dessverre, har ikkje kjøpt den enno... ;-) men vil tru den e stor nok til å holde fram til eg vil bytte uansett.Vet du hvor lang bagdelen til britax smile III er?
Er det noen her som har erfaring med Thule Urban Glide 2 (som eneste vogn)? Den eneste potensielt 'åpenbare' ulempen jeg har lest om er at sittedelen ikke kan snues mot deg, så barnet må sitte framoverrettet fra det skal over i sittedel. Men er usikker på hvor mye det egentlig gjør? Tenker jo at barnet sikkert helst vil kikke rundt på omgivelsene uansett, men det er kanskje også greit å kunne ha det litt mer under oppsikt i starten..?
Tusen takk for nyttig info! Det høres ut som deres erfaringer bekrefter mye av det vi trodde/håpte. Vi likte spesielt godt de store hjulene (og at det er 3 stk) + håndbremsen, da vi også håper å tilbringe mye mer tid i skog og mark enn by/kafe/butikkTo vennepar har brukt Thule Urban Glide 2 til sine, begge er strålende fornøyd og fraråder å kjøpe noen annen vogn dersom man har tenkt å trille turer i litt ulendt terreng eller på snø (de har forsøkt litt forskjellige modeller før de endte opp med Thule sin, bl.a Bugaboo Fox, Stokke Trailz og Britax smile 2). Har selv vært med på mange trilleturer og trillet vogna selv, utrolig god vogn med store (!) lufthjul, lett å trille og kommer frem selv på de mest kronglete stier, og oppleves også meget stødig. Framhjulet kan låses. Romslig bagdel, og på sportsdelen er det titteluke i kalesjen som gjør at man hele tiden kan følge med på at barnet har det greit selv om det sitter vendt fra deg. Tror nok også som deg at det er mest spennende for barnet å få titte fremover, og ikke minst mest behagelig å kjøre "riktig vei" når det sitter i vognen, det er nok helst vi voksne som gjerne vil ha blikkontakt med de små til enhver tid
Vi er ikke i tvil om hvilken vogn vi kommer til å kjøpe etter mye research i vognjungelen. Den passer nok ikke like godt som byvogn/ til å trille rundt i butikker med da den er ganske brei, men det viktigste for vår del er en vogn man kommer seg fram med i skog og mark. (Og jeg har også vært med på kjøpesenter med denne vognen, og det var absolutt ikke noe problem da den er svært enkel å manøvrere på liten plass, men hvis det er hovedformålet med vogn ville jeg gått for en nettere modell).
Hva tror dere om en av disse?
https://www.rudo.no/products/emmaljunga-nxt90-ergo-kombivognrudo-jubileumsvognpakke
eller
https://www.rudo.no/products/britax-smile-3-duokombivogn
noen som har erfaringer?
Jeg skulle også velge mellom de to!
Endte opp med britax sin Begge er kjempe gode vogner men britax sin er mye mer intuitiv og lett å forstå, og SÅ LETT å klappe sammen!
Ja det tror jeg på ! Men ja anbefaler britax på det sterkeste! ❤Takk for råd! Har ikke funnet noen fysisk butikk her i nærheten (Trondheim) som har britax, så syns det er så vanskelig når jeg ikke får prøvd den
Har nå funnet ut at det er en butikk i nærheten som har britax, så skal se på den neste uke! Men etter å ha lest litt mer nøye om vogna, ser jeg at den ikke har ergonomisk sittedel. Det var noe jeg hadde tenkt å ha, fordi det virker bra, men vet ikke. Er det like så bra med flat?Ja det tror jeg på ! Men ja anbefaler britax på det sterkeste! ❤
Jeg liker flat bedre for når de da sover så har de bena opp istedenfor i "sittestilling " Ergonomisk blir mer som en spisestue og flat som en utfoldet lenestolHar nå funnet ut at det er en butikk i nærheten som har britax, så skal se på den neste uke! Men etter å ha lest litt mer nøye om vogna, ser jeg at den ikke har ergonomisk sittedel. Det var noe jeg hadde tenkt å ha, fordi det virker bra, men vet ikke. Er det like så bra med flat?
Vi har hatt flat til guttungen og bruker den enda i barnehagen. Han har sovet veldig godt i vognen hele tiden og ikke hatt problemer med å sitte i vognen. Vi har nå kjøpt en vogn med ergonomisk sittedel til neste barn, men har ikke testet den ut enda så jeg vet ikke om vi skal la jentungen sove i den sittedelen, eller bare arve samme vognen av storebror til barnehage og hjemmesovingHar nå funnet ut at det er en butikk i nærheten som har britax, så skal se på den neste uke! Men etter å ha lest litt mer nøye om vogna, ser jeg at den ikke har ergonomisk sittedel. Det var noe jeg hadde tenkt å ha, fordi det virker bra, men vet ikke. Er det like så bra med flat?