Vogn

Vi har hatt cybex priam når han var baby og bytta etter hvert til babyjogger city elite når han ble større. Cybex priam skal vi ikke ha igjen, den ble "slarkete" i håndtaket og var vanskelig å kjøre med når vi skulle over kanter og ned trapper etc. I tillegg var jeg ikke fornøyd med sittedelen når det begynte å bli litt kaldere, den ga alt for lite skjerming for vær og vind inn fra sidene. Skjermen over var god altså, men synes mini satt sånn "på display" at jeg gikk for city eliten som nesten blir som en koselig hule i forhold! Kjempefornøyd med den!

Men til minste igjen må vi jo ha bagdel og en sittedel som vender mot oss, så nå er jeg på utkikk. Har kikka litt på britax smile-vognene, usikker på hva som er forskjellen på modellene der og om det er vits å invistere i den nyeste, så må lese litt mer om det. :)
Synes uppababy vista ser veldig romslig og god ut også når jeg har sett den i barnehagen, men aner ikke hvordan noen av disse er sammenlagt osv. :)

Noen erfaringer med disse to?

Har lyst på Emmaljunga her. Håper den passer inni bilen også må man bare velge farge

Har emmaljunga nxt90 etter storebror. Håååper vi klarer oss med den til neste mann, men tenker jo litt på om det er lurt med søskenvogn. Blir 22 mnd mellom dem om dette går veien :)

Vi har en Emmaljunga de luxe 2022, men må dessverre kjøpe ny vogn siden sønnen ennå kommer til å bruke vogn når minsten kommer i juli, forslag mottas med den største takknemligheten <3

Har emmaljunga nxt90 etter storebror. Håååper vi klarer oss med den til neste mann, men tenker jo litt på om det er lurt med søskenvogn. Blir 22 mnd mellom dem om dette går veien :)
Vi får også 22 mnd mellom våre hvis det går veien, og har også tenkt på søskenvogn. Vi kommer nok til å gå for det og så har vi jo i tillegg den vi allerede bruker nå :)

Vi kjøpte bugaboo donkey 5 søskenvogn til forrige da vi visste vi ville ha to tette, og er superfornøyd med den :happy:
Vi får 22 mnd mellom våre hvis dette går veien, og vi vurderer å kjøpe den :) Bra du er fornøyd! Vi har en Bugaboo Fox 3 nå og er veldig fornøyd med den! Er den enkel å utvide/slå sammen slik at man kan variere om det skal være plass til to eller én?

Vi får 22 mnd mellom våre hvis dette går veien, og vi vurderer å kjøpe den :) Bra du er fornøyd! Vi har en Bugaboo Fox 3 nå og er veldig fornøyd med den! Er den enkel å utvide/slå sammen slik at man kan variere om det skal være plass til to eller én?

Når man slår sammen knipser man bare av bag/liggedel og så drar man bare opp to klosser på hver side av styret og bretter den i hop. Har bare prøvd å gjøre den større en gang da den var ny, men det er bare tre klemmer man åpner opp ulike plasser på understellet, og så drar man det bare fra hverandre og lukker klemmene igjen. Det er vår første vogn så vet ikke om den er enkel/vanskelig ifht andre, men jeg synes vertfall den er enkel :shy: Eneste minus er at den tar en del plass i bilen (spesielt med bagdel). Skal man på langtur med mye bagasje kan man feks ta av stoffdelen til bagdelen slik at det blir nokså flat, men dette er jo en del jobb igjen:laughing002

Har en fin bugabo buffalo fra 2020 som vi var kjempefornøyd med, blir å bruke den igjen:)

Når man slår sammen knipser man bare av bag/liggedel og så drar man bare opp to klosser på hver side av styret og bretter den i hop. Har bare prøvd å gjøre den større en gang da den var ny, men det er bare tre klemmer man åpner opp ulike plasser på understellet, og så drar man det bare fra hverandre og lukker klemmene igjen. Det er vår første vogn så vet ikke om den er enkel/vanskelig ifht andre, men jeg synes vertfall den er enkel :shy: Eneste minus er at den tar en del plass i bilen (spesielt med bagdel). Skal man på langtur med mye bagasje kan man feks ta av stoffdelen til bagdelen slik at det blir nokså flat, men dette er jo en del jobb igjen:laughing002
Takk for utfyllende svar, regner med vi går for den :)

Vi har en Stokke vogn som vi brukte til jenta vår, så vognen er 5 år. Likte vogna veldig godt, unntatt sittedel. Den var jo så håpløst liten, og jenta satt ikke godt oppi. Det tenkte vi ikke over da vi kjøpte:p

Så derfor har vi Britax Smile 5z som en favoritt om vi skal kjøpe ny :Heartred
Men vogn koster så sykt mye, og når vi har en fra før så må vi bare vurdere for og imot:smiley-ashamed004

Noen som har brukt duo/tvillingvogn og kan komme med tips? Syntes jo den bugaboo donkey er kjempefin, men om noen har erfaring med den eller noen andre så fyr løs :love017

Noen som har kjøpt vogn på black week? Ser barnas hus har 20% på emmaljunga. Synes det er litt tidlig, men det utgjør jo en del

Forrige svangerskap kjøpte jeg en vogn til 3000kr inkludert bilstol, bagdel og sportsdel. Elska den vogna! Så lett, så fin og superenkel å ta med seg. Kunne og klipse bilstolen rett på vogna. Fantastisk! Eneste at den var nok litt mer ment for sommerligere terreng. Ikke bra demping og små forhjul. Så gikk ikke an å gå i snø. Ikke et problem da for brukte den bare til typ kjøpesenter og ute når det var sommer og fint vær. Det er tre år siden den ble brukt, da, og jeg er nå i et nytt forhold, så tenker å skaffe ny vogn. Denne gangen vil jeg gå for en vogn som kan brukes ute i snø. Går mye mer ute nå enn da, og må ha en som kan brukes til å hente storesøster og bonussøster i barnehagen feks. Så må ha gode hjul! Men vil fortsatt den skal være lett. Så vi får se da. Synes vogner er latterlig dyrt

Jeg har solgt alt av utstyr, for var jo ferdig med barn :laughing002 så må kjøpe nytt igjen nå, om det "går veien".. eller brukt-nytt da :smiley-ashamed005 Hadde emmaljunga sist og var veldig fornøyd med den, men ønsker meg kanskje noe litt mer "joggevogn" aktig denne gangen, som fungerer fint også på grusvei. Altså stødig med store hjul.. Tips?

Jeg har solgt alt av utstyr, for var jo ferdig med barn :laughing002 så må kjøpe nytt igjen nå, om det "går veien".. eller brukt-nytt da :smiley-ashamed005 Hadde emmaljunga sist og var veldig fornøyd med den, men ønsker meg kanskje noe litt mer "joggevogn" aktig denne gangen, som fungerer fint også på grusvei. Altså stødig med store hjul.. Tips?
Vi har kjøpt en babyjogger city elite brukt på finn, og vi var på utkikk etter noe av det samme som du beskriver. Har jo ikek fått testa den med egen baby enda, men jobber i barnehage å derfra er min erfaring at det er en god vogn :D Liker også at man kan justere ryggen med stropper slik at man bestemme akkurat hvordan ryggen skal være, og at det ikke bare er 2-3 ulike nivåer sånn som det er på mange vogner

Samme her. Vi var ferdig med barn for 5 år siden. Så da solgte vi alt. Nå angrer vi og vil prøve på en til. Så da tenker vi å kjøpe alt brukt. Mye fint brukt som selges der ute

Vi har kjøpt en babyjogger city elite brukt på finn, og vi var på utkikk etter noe av det samme som du beskriver. Har jo ikek fått testa den med egen baby enda, men jobber i barnehage å derfra er min erfaring at det er en god vogn :D Liker også at man kan justere ryggen med stropper slik at man bestemme akkurat hvordan ryggen skal være, og at det ikke bare er 2-3 ulike nivåer sånn som det er på mange vogner
Vi hadde dette sist. Var kjempe fornøyd med den. Angrer nå på at vi solgte den, men skal prøve å kjøpe samme brukt.

Back
Topp