Vogn

Bobben

Glad i forumet
Julibarna2024☀️
Noen som har tenkt på vogn allerede nå? Eller har tips? Jeg hadde Britax Smile 2 sist, var veldig fornøyd. Er fristende med den nyeste modellen da :smiley-bounce012
 
Jeg har Emmaljunga ntx90 og kommer til å fortsette å bruke den med mindre storebror har bruk for den fortsatt.
 
Last edited:
Kjøpte en godt brukt bugaboo Buffalo til han lille her og den har fungert veldig godt , men nå vurderer jeg å kjøpe Bugaboo Donkey duo vogn .. kommer til å kjøpe brukt , er så veldig dyre nye :bag:
 
Jeg vurderer Britax, både vogn og bilstol. Jeg har egentlig bare ett ønske for vogna denne gangen, og det er at jeg kan feste bilstolen til understellet på vogna :smiley-ashamed004 Det er så mye bedre enn å måtte vekke og styre så fælt inn og ut av bil.
 
Jeg har prøvd både bugaboo fox og buffalo, baby jogger city elite 2, Emma ljunga Edge duo og cybex talos s lux til sønnen min. Hatet bugaboo vognenes, syntes de var veldig vinglete og at de ikke var så beskyttende værmessig.
Elsker Emma ljunga vognen den er helt fantastisk, babydelen er dyp og romslig og han lå utrolig skikkelig behagelig i den. Eneste minus er at den er litt tung, spesielt å dra med i bil. Jeg brukte den hjemme som hovedvogn også bruker jeg talos på terrengturer og i bil, kan lett klipses på adapter til bilstol. Men dette med vogner er såå individuelt, man må nesten bare prøve å se hva man selv liker
 
Men de må vel passe, eller har det blitt mer universalt nå enn det var før?
De er blitt mer universale. En kan f.eks. ha Maxi-Cosi Pebble Pro 360 på et Emmaljunga understell, jeg visste ikke at det gikk an inntil for en uke siden da jeg var innom Barnas Hus. Jeg vet at det gjelder Emmaljunga, Cybex og Bugaboo (merkene som Barnas Hus fører), men det finnes sikkert andre kompatible merker også :happy:
 
De er blitt mer universale. En kan f.eks. ha Maxi-Cosi Pebble Pro 360 på et Emmaljunga understell, jeg visste ikke at det gikk an inntil for en uke siden da jeg var innom Barnas Hus. Jeg vet at det gjelder Emmaljunga, Cybex og Bugaboo (merkene som Barnas Hus fører), men det finnes sikkert andre kompatible merker også :happy:
De fleste vognene går det an å kjøpe adapter til som passer besafe, Britax og maxicosi hvertfall. Kommer fler og fler på markedene nå. Er ikke alle gamle hvertfall Emma ljunga vogner som har mulighet for adapter, men det er et raskt Google søl hvis man er usikker
 
Har emmaljunga nxt90 med ergo sportsdel. ELSKER den. Bagdelen er dyp, og minien her har elsket vogna fra dag 1. Eneste jeg vil si er et minus på akkurat denne er at kalesjen ikke er så lang som jeg ønsker den på noen av delene. Har også adaptere til besafe babystolen.

Syntes den er enkel å legge sammen og ta opp og ikke minst fantastisk å trille. Julispiren blir nok å ta over den :love017
 
Har emmaljunga nxt90 med ergo sportsdel. ELSKER den. Bagdelen er dyp, og minien her har elsket vogna fra dag 1. Eneste jeg vil si er et minus på akkurat denne er at kalesjen ikke er så lang som jeg ønsker den på noen av delene. Har også adaptere til besafe babystolen.

Syntes den er enkel å legge sammen og ta opp og ikke minst fantastisk å trille. Julispiren blir nok å ta over den :love017
Eneste minuset er kalesjen, ja. Synes sola er vanskelig å holde ute, men kjenner flere som har kjøpt ekstra solskjerm til som funker veldig bra.
 
Har emmaljunga nxt90 med ergo sportsdel. ELSKER den. Bagdelen er dyp, og minien her har elsket vogna fra dag 1. Eneste jeg vil si er et minus på akkurat denne er at kalesjen ikke er så lang som jeg ønsker den på noen av delene. Har også adaptere til besafe babystolen.

Syntes den er enkel å legge sammen og ta opp og ikke minst fantastisk å trille. Julispiren blir nok å ta over den :love017
Eneste minuset er kalesjen, ja. Synes sola er vanskelig å holde ute, men kjenner flere som har kjøpt ekstra solskjerm til som funker veldig bra.
Denne har jeg of, hadde helt glemt det med solskjerming, og med julibaby blir jo det brått enda viktigere. Jeg drømmer litt om ny vogn, men er så dyrt. Så hadde håpet å få denne til å funke for nestemann og.. har ekstra solskjerm til den, men syns den er litt knotete å få til å funke på en god måte..
 
Jeg skal 90% sikkert ha en fra bugaboo. Så får holde et øye på finn. :D
Har hatt stokke trailz til førstemann, også hadde jeg bugaboo donkey når jeg fikk andremann.
 
Denne har jeg of, hadde helt glemt det med solskjerming, og med julibaby blir jo det brått enda viktigere. Jeg drømmer litt om ny vogn, men er så dyrt. Så hadde håpet å få denne til å funke for nestemann og.. har ekstra solskjerm til den, men syns den er litt knotete å få til å funke på en god måte..
Tror de nyeste utgavene har forbedret den noe. Husker jeg fikk det til i funke med den solskjermen som hørte til. Har forsåvidt en annen vogn også, men det var ei gammel ei jeg kjøpte brukt. Den er sykt god å kjøre da, og tar lite plass i bil, men har ikke babydel til den. Mountain buggy.
 
Eneste minuset er kalesjen, ja. Synes sola er vanskelig å holde ute, men kjenner flere som har kjøpt ekstra solskjerm til som funker veldig bra.
Vi bruker solskjerm fra Tinkafu, funker veldig bra når vognkallesjen ikke er lang nok.
før jeg ble mamma var jeg kjempebevisst på at ting skulle se bra ut og synes at det var så rart med den skjermen, men etter at jeg ble mamma driter jeg helt i det :hilarious: kjøpt på Finn for 30,-
 
Last edited:
Back
Topp