Vogn

Mest sansynlig Brio Happy :) den har 4 faste hjul, og blir ikke så stor sammenslått... Og hatt den før, var fornøyd da :)
Greit å vite hva man liker :) hvordan er demperen på den?

Emmaljunga City Cross. Superfornøyd med den da storebror var baby, så vi bruker den samme på nytt. :) Jeg liker best at det er fire hjul, og det må være en vogn som egner seg både i snø, på grus og ellers over alt. Er ikke så ofte jeg er på shopping akkurat, men det har gått helt fint å manøvrere den rundt mellom klesstativene selv om hjulene ikke er svingbare. Vil at vogna skal være lun, at både bag- og sportsdel kan være vendt mot triller. Kunne ikke hatt en vogn hvor sportsdelen er vendt fra meg. Det er best for sosialisering, trygghet og språkutvikling at baby sitter vendt mot den som triller. Dette gjelder uansett om ungen er 6 mnd eller to år, selv om det så klart er viktigst når den er liten.

Ville ha vogn med fotpose og dessuten en vogn som kunne legges ned med bag/sportsdel på. Det eneste jeg noen sinne har savnet er lufthjul, men savnet er ikke så stort at jeg vil bytte til Mondial eller Edge da jeg ikke vil ha en tyngre vogn. :)

Ja også liker jeg at kalesjen på sportsdelen er stor, slik at det blir lettere å skjerme for sol, lys og vind. Dessuten ligger barnet skikkelig behagelig i sportsdelen også, noe jeg har sett at slettes ikke er en kvalitet alle sportsdeler har. Her ble vognen brukt flittig til han var to år, og regelmessig etter det også, så det er viktig med komfort. :)
Takk :)

Her blir det nok en Mountain Buggy Urban Jungle. Kommer til å kjøpe en pent brukt vogn av en kollega, og kjøper bagen ny.
De anbefalingene jeg har fått fra bekjente er å ikke kjøpe Simo (som vi først hadde tenkt) eller Emmaljunga, for de er både store og tunge. Jeg trodde kanskje at en trehjuling ikke var stabil nok her jeg bor (har snøen lenge, går en del i terreng osv.), men flere jeg kjenner sa at den er helt super også til slike forhold. Dessuten er den forholdsvis lett, enkel å trille, og lett å legge sammen.
Passer egentlig fint, for jeg husker jeg så et program om Sigrid Bonde Tusvik som ble mamma for et par år siden, og syntes at vognen hun hadde var så utrolig fin. Og det var en Mountain Buggy :-)
Uansett, tror man bare må finne ut selv hva som passer best til egne behov. Mange forskjellige meninger!

Her blir det nok en Mountain Buggy Urban Jungle. Kommer til å kjøpe en pent brukt vogn av en kollega, og kjøper bagen ny.
De anbefalingene jeg har fått fra bekjente er å ikke kjøpe Simo (som vi først hadde tenkt) eller Emmaljunga, for de er både store og tunge. Jeg trodde kanskje at en trehjuling ikke var stabil nok her jeg bor (har snøen lenge, går en del i terreng osv.), men flere jeg kjenner sa at den er helt super også til slike forhold. Dessuten er den forholdsvis lett, enkel å trille, og lett å legge sammen.
Passer egentlig fint, for jeg husker jeg så et program om Sigrid Bonde Tusvik som ble mamma for et par år siden, og syntes at vognen hun hadde var så utrolig fin. Og det var en Mountain Buggy :)
Uansett, tror man bare må finne ut selv hva som passer best til egne behov. Mange forskjellige meninger!
Ja er litt derfor jeg ønsker å høre litt forskjellig. Så kan jeg sjekke ut de som er mest populære :P var nylig på nettet om noen vogner som gikk fort i stykker.

Etter mye fram og tilbake ble det Bugaboo Donkey på oss siden vi skal ha tvillinger. Meget praktisk og tar liten plass slått sammen. Fikk plass til den i bagasjerommet på Yaris:) Tror den fungerer ypperlig som søskenvogn også. Praktisk at man kan slå den sammen i bredden til singelvogn med en liten handlekurv hvis man bare skal ha med en unge.

Jeg kommer til å bruke den jeg hadde med forrige, glad jeg ikke solgte unna alt.. simo kombi

Etter mye fram og tilbake ble det Bugaboo Donkey på oss siden vi skal ha tvillinger. Meget praktisk og tar liten plass slått sammen. Fikk plass til den i bagasjerommet på Yaris:) Tror den fungerer ypperlig som søskenvogn også. Praktisk at man kan slå den sammen i bredden til singelvogn med en liten handlekurv hvis man bare skal ha med en unge.
Høres veldig praktisk ut :)

Ja ganske egentlig, har stor bil og enebolig så er kanskje litt mer opptatt av en godbit stabil vogn, fremfor en butikk vogn.. er ikke veldig shoppingjente heller så er kanskje mer skogvennlig eller butikkvennlig

Back
Topp