Vi som temper

Jeg tok tempen nå på kvelden bare av ren nysgjerrighet, og den er 36.00. På morgenen var den 36,37. Er ikke det merkelig ?:bookworm:
Er 5 dpo ifølge gynekologtime sist mandag

Hei temperar! Nå trenge eg litt hjelp her. Eg pleie tempa kl 06. Eg e skikkelig nattmenneske og ofte legge eg meg ikkje før kl 03, og har alltid testa kl 06 fordiom med heilt greit resultat sånn sett. Men på Lørdag, når eg hadde EL så forsov eg meg, så testa ikkje før kl 9, samme greiene på Søndag, så då gadd eg ikkje testa før 9 mandagen. Hadde Romeo i sengo så gadd ikkje vekka han med alarm. Men så starta eg å testa kl 06 igjen på Tirsdagen. Og det blei jo heilt gale, så eg testa igjen kl 09 og la inn det :hilarious: heile veka har A-menneske mannen min vært sjukemeldt, så han har stått opp, så eg har sove te 9 kvar dag,og testa både kl 06 og 09. Nå e eg 9dpo, og tempen kl 06 har sunke to dagar på rad, mens tempen kl 09 har stege skikkelig. Ka blir mest rett? :bag: eg sove jo aldri likt antall timar heller, natt til i går la eg meg kl 03, natt til idag la eg meg kl 00:30.
Her er 09 tempen:
Screenshot_20230320_090646_FF App.jpg

Og her har eg lagt inn 06 tempen, men beholdt lørdag, søndag og mandag siden eg ikkje testa 09 då.
Screenshot_20230320_090943_FF App.jpg

Mens her har eg justert ner tempen lørdag, søndag og mandag, og då får eg jo ikkje noko kryss :nailbiting: eg har alltid alltid hatt e EL med super tydelig positive tester, men lese jo så mangt her inne. Kan eg ikkje hatt EL? Detta får meg jo te å overtenka ALT. Hadde ikkje tempen 06 (36,62) og 09 (36,94) idag vært så ekstrem forskjell på så hadde eg nok ikkje styrt med det.
Screenshot_20230320_091945_FF App.jpg

Joda, nå blei eg litt stressa av manglande kryss, så mens eg skrive her gjekk eg inn å endra tempen litt til, siden eg ikkje ane, og då satte den kryss Søndagen istedenfor. Premom og meine at EL var Søndag pga positiv test Lørdag, så sånn sett e ikkje det utenkelig egentlig. Facinerande prosess i det minste. Friste å sletta alt siden eg egentlig ressonerte meg fram til svar sjølv berre av å skriva detta. Vise at å ta tempen te rett tid e viktig og til forskjellig tid vil gi heeeilt anna kurve :dead: men eg berre poste likavell! Kom gjerne med synsinger ang tempen Lørdag, søndag og mandag:happy:
(Og eg har sove konstant altså, kun våkna 06, tempa og sovna, våkna 09 og tempa)
Screenshot_20230320_092413_FF App.jpg

Edit: såg eg hadde bytta om bildet 06 og 09, retta nå.

Hei☺️ Forstår usikkerheten din her altså!
Har ikke så god erfaring med temping enda selv, så lurer på mye av det samme som deg.

Eneste jeg har sett en trend på er ett par dager med liten temp dropp før den stiger igjen sammen med positiv gtest (noe jeg håper og tror du vill få i kveld eller i morgen)☺️❤️

Hei☺️ Forstår usikkerheten din her altså!
Har ikke så god erfaring med temping enda selv, så lurer på mye av det samme som deg.

Eneste jeg har sett en trend på er ett par dager med liten temp dropp før den stiger igjen sammen med positiv gtest (noe jeg håper og tror du vill få i kveld eller i morgen)☺️❤️
Tenker også at tempen kl 9 naturligvis er høyere enn kl 6, så da blir 6 tempen som du vanligvis temper på blir mer riktig uansett.

Noen kloke tempere her som kan hjelpe meg?
Skikkelig eggløsning smerter på cd 10, gyn på cd 11 og hadde en stor folikkel på 20mm. Positiv el test på cd 12, negativ på morgenen cd 13, og positiv igjen på kvelden. Så negativ igjen..
her er gårdsdagens chart :
5F066842-3EF2-4750-8C0A-162CFA36D90C.jpeg

Da mente den jeg var på 4 dpo. Noe jeg også kan være enig i.
Men i dag så sank tempen litt. Sov utrolig urolig i natt, så kan være derfor. Men da endret den alt og satt meg på 3 dpo.
A5925755-6FEA-4B39-AA69-7CCCAA7C4875.jpeg

Noen som tror noe her? Håpet så inderlig at el var på cd 12 som først antatt. Siden aksjelegging har vært litt dårlig etter da..
og at jeg er på 5 dpo..

Temping blir litt forvirrende når man stiller klokka, når er "riktig tid" å tempe på nå? :hilarious:
Jeg pleier bare å tempe klokka 7 uansett, og da bare skyve tempetidspunktet den ene timen. Har aldri faktisk sett noe på charten ved å gjøre det. Men er det akkurat ved eggløsning ville jeg kanskje prøvd å holde orginale tidspunktet, for å være sikker på å fange den i charten. :happy:

Jeg pleier bare å tempe klokka 7 uansett, og da bare skyve tempetidspunktet den ene timen. Har aldri faktisk sett noe på charten ved å gjøre det. Men er det akkurat ved eggløsning ville jeg kanskje prøvd å holde orginale tidspunktet, for å være sikker på å fange den i charten. :happy:
Jeg har uansett aldri sett noe forskjell uansett så lenge jeg temper innenfor +- 1,5 timer så jeg er ikke sååå nøye på tidspunkt, men det er plagsomt med alle trekanten i charten på ff. For min temp så ser jeg at det viktigste er å få minimum 3 timer sammenhengende søvn før jeg temper, så de dagene jeg er oppe på natten så temper jeg ofte senere.

Jeg har uansett aldri sett noe forskjell uansett så lenge jeg temper innenfor +- 1,5 timer så jeg er ikke sååå nøye på tidspunkt, men det er plagsomt med alle trekanten i charten på ff. For min temp så ser jeg at det viktigste er å få minimum 3 timer sammenhengende søvn før jeg temper, så de dagene jeg er oppe på natten så temper jeg ofte senere.
Åå, så rart at du får trekanter i FF. :wideyed: Min stiller seg automatisk etter klokka på telefonen, så får ikke trekanter når klokka stilles så lenge man legger inn samme klokkeslett som FF setter. Hadde virkelig ikke likt masse trekanter. :laughing002 Hater når lillemann vil stå opp en time før han pleier. :smiley-ashamed004

Åå, så rart at du får trekanter i FF. :wideyed: Min stiller seg automatisk etter klokka på telefonen, så får ikke trekanter når klokka stilles så lenge man legger inn samme klokkeslett som FF setter. Hadde virkelig ikke likt masse trekanter. :laughing002 Hater når lillemann vil stå opp en time før han pleier. :smiley-ashamed004
Tenkte trekanter fordi jeg ikke er så nøye på tidspunkt og heller prioriterer at målingen er tatt på over tre timer sammenhengende søvn :)

Tenkte trekanter fordi jeg ikke er så nøye på tidspunkt og heller prioriterer at målingen er tatt på over tre timer sammenhengende søvn :)
Ååå, jaa!! Burde skjønt det når jeg leste på nytt nå. :angelic: Merkelig hvor forskjellig folk er. For meg er ikke de sammenhengende timene så viktig, så lenge jeg forblir liggende i senga og slapper av. Men en time fra eller til på tidspunktet lager ofte en dipp eller topp. :smiley-ashamed004

Her har ikke TR kommet, og den kommer alltid cd27 eller cd 28. Når jeg ser på temp chartet kan det se ut som en ny eggløsning på 8 dpo?! Noen som har opplevd dette? Husker jeg hadde syke mensensmerter og va sikker på at den kom. Har ikke tenk over at det muligens kunne være eggløsning. Når jeg har fått mensen tidligere så har det alltid vert mellom 36.1 og 36.2 så tempen er for høy til at den kommer i dag hvertfall. Noen som har noen tanker?

Vedlegg

• 3FFF7E1C-F0E3-4F0B-806E-48E628003890.jpeg
    3FFF7E1C-F0E3-4F0B-806E-48E628003890.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 60
Hvis man har tatt ovitrelle sprøyta og tester hver dag så vil man se at testen blir svakere og svakere for hver dag, med mindre man er gravid. Vil det samme gjelde hvis jeg temper? Jeg temper hver dag. Vil temperaturen falle litt og litt for hver dag til ovitrelle er ute av kroppen, men hvis jeg er gravid vil den holde seg stabil og eventuelt øke? Noen som vet det?

Hvis man har tatt ovitrelle sprøyta og tester hver dag så vil man se at testen blir svakere og svakere for hver dag, med mindre man er gravid. Vil det samme gjelde hvis jeg temper? Jeg temper hver dag. Vil temperaturen falle litt og litt for hver dag til ovitrelle er ute av kroppen, men hvis jeg er gravid vil den holde seg stabil og eventuelt øke? Noen som vet det?
Nei, tempen vil holde seg høy fordi kroppen produserer progesteron etter eggløsning. Uavhengig av ovitrelle. :happy:

Tidligere fant jeg en kalkulator her inne som gjorde om temperaturen når man la inn når den blei målt. Noen som skjønner hva jeg mener?

A9377B84-19B9-41C8-BC0A-26D324F6C33E.jpeg

Hva skjer her? Var hos gynekolog på torsdag cd12, fikk beskjed om et egg på 18mm, beregnet eggløsning innen et par dager.Skulle sette ovitrelle ved første positive test. Satte ovitrelle kl 18.00 cd13. Gyn sa jeg kunne regne med at egget slapp 36 timer etter den var satt. Hatt MASSE eggløsningsslim i helga og skikkelig tak i magen i hele går, allikevel setter FF streken på torsdag cd12?? Ville ikke gyn sett på UL om egget hadde sluppet? EL-testene har bare blitt sterkere og sterkere utover helga. I tillegg til det så våknet jeg opp med litt blod i utfloden til morgenen i dag.. jeg må jo ha hatt EL i natt?

Last edited:
Vis vedlegget 402603

Hva skjer her? Var hos gynekolog på torsdag cd12, fikk beskjed om et egg på 18mm, beregnet eggløsning innen et par dager.Skulle sette ovitrelle ved første positive test. Satte ovitrelle kl 18.00 cd13. Gyn sa jeg kunne regne med at egget slapp 36 timer etter den var satt. Hatt MASSE eggløsningsslim i helga og skikkelig tak i magen i hele går, allikevel setter FF streken på torsdag cd12?? Ville ikke gyn sett på UL om egget hadde sluppet? EL-testene har bare blitt sterkere og sterkere utover helga. I tillegg til det så våknet jeg opp med litt blod i utfloden til morgenen i dag.. jeg må jo ha hatt EL i natt?
Striplet kryss indikerer vel at ff er usikker på om det har vært eggløsning :confused013

Ikke alltid eggløsningen skjer når gyn mener det skal skje eller har skjedd.

Striplet kryss indikerer vel at ff er usikker på om det har vært eggløsning :confused013

Ikke alltid eggløsningen skjer når gyn mener det skal skje eller har skjedd.
Ja jeg får se om noen dager da :) Bare rart testene blei positive dagen etter timen og har holdt seg kjempe sterke frem til nå.. og eggløsningsslimet har økt på i helga? Får det ikke til å stemme..

Back
Topp