Vi som temper

Takk for svar! :) Er det mulig jeg har hatt eggløsning selvom tempen er helt på tur nå? Er det mulig egentlig å være i dpo når tempen skyter opp og ned? Kjenner det stresser meg skikkelig
Jo det et mulig, spesielt i starten av dpo perioden har eg sett mange ha jojotemper. Og droppen den 8 er også typisk EL, så absolutt mulig :) skal du jobbe natt framover?
Ikkje stress, temping krever egentlig eit godt miljø for å fungere, nattejobbing er ikkje optimalt f.eks.

Jo det et mulig, spesielt i starten av dpo perioden har eg sett mange ha jojotemper. Og droppen den 8 er også typisk EL, så absolutt mulig :) skal du jobbe natt framover?
Ikkje stress, temping krever egentlig eit godt miljø for å fungere, nattejobbing er ikkje optimalt f.eks.
Får håpe det :-) går selvfølgelig på full nattevaktsuke i morgen igjen.. Lurer på om å spørre legen om en progesteronprøve i morgen/tirsdag. Pleier fastlegen gjøre det? Redd jeg ikke har eggløsning i det hele tatt selvom tester slår ut..

Nei, dette er eneste testene jeg har tatt.
Temper vaginalt. Er jo så nysgjerrig og liiitt utålmodig, men skjønner jo at dette må sjekkes gjennom tid :shy: Driver egentlig bare å forbereder meg best mulig til vi skal starte prøvingen neste måned. Men igjen, kan jo hende jeg blir gravid denne måneden:dance008
Okay, då e det jo egentlig ganske høg temp til å være i folikkelfase.. vanskelig å sei med så lite data :hilarious: så du må nok berre vera tålmodig så vil du nok få svaret ditt innen ei god veke tipper eg :happy:

Får håpe det :) går selvfølgelig på full nattevaktsuke i morgen igjen.. Lurer på om å spørre legen om en progesteronprøve i morgen/tirsdag. Pleier fastlegen gjøre det? Redd jeg ikke har eggløsning i det hele tatt selvom tester slår ut..
Det har eg ingen aning om, men det må det være mange som veit, spør i assistertforumet eller no, sikkert meir svar der :happy:

Hei. Jeg har nettopp starta med å tempe vaginalt. Jeg har jo så ocd at jeg lar den jo måle i opp mot 20 min og sjekker jevnlig stigning/senkning. I dag tidlig jobbet den seg opp til 36.75 for så å senke seg ned til 36.70 og så 36.71. Hva burde jeg gå ut i fra da?:wacky:
Mener du at du ligger og temper i 20 min fra du våkner? Du bør alltid bruke den første tempen, som du tar med en gang du våkner. Tempen stiger når du har våknet, og det kan bli feil å bruke en temp 20 min etter du har våknet :)

Mener du at du ligger og temper i 20 min fra du våkner? Du bør alltid bruke den første tempen, som du tar med en gang du våkner. Tempen stiger når du har våknet, og det kan bli feil å bruke en temp 20 min etter du har våknet :)
Åh takk for at du sa det! Da skal jeg gjøre det, synes det var så vanskelig siden tempen endrer seg jo hele tiden.

Jeg var hos gynekolog i dag etter over 2 mnd med temping uten noen åpenbar EL.
Hun mente at jeg mest sannsynlig har el uten temp stigning siden syklusene er stabile, høres ikke det rart ut?
Hun sa også at jeg har hatt EL nå i dag, så jeg er spent på morgendagens temp! :D

Jeg var hos gynekolog i dag etter over 2 mnd med temping uten noen åpenbar EL.
Hun mente at jeg mest sannsynlig har el uten temp stigning siden syklusene er stabile, høres ikke det rart ut?
Hun sa også at jeg har hatt EL nå i dag, så jeg er spent på morgendagens temp! :D
Åh! Jeg skal til gynekolog neste uke og håper på akkurat samme svar! Sååå sterke eggløsningstester men null stigning i temp, trodde ikke det var mulig engang så jeg har gitt helt opp denne syklusen :( Spent på tempen din i morgen! Håper du oppdaterer:D

Åh! Jeg skal til gynekolog neste uke og håper på akkurat samme svar! Sååå sterke eggløsningstester men null stigning i temp, trodde ikke det var mulig engang så jeg har gitt helt opp denne syklusen :( Spent på tempen din i morgen! Håper du oppdaterer:D
Hvis du har stabil syklus så vil jeg tippe du får samme svar. Jeg sa jeg har stabile sykler på 27 dager, og da var hun var sikker på at EL var der før hun tok UL :happy:
Tempen er noe opp fra i går, men ikke noe voldsomt hopp

Vedlegg

• F1B69392-155E-469A-A2A3-165CA60718C2.png
    F1B69392-155E-469A-A2A3-165CA60718C2.png
    573,5 KB · Visninger: 65
Hvis du har stabil syklus så vil jeg tippe du får samme svar. Jeg sa jeg har stabile sykler på 27 dager, og da var hun var sikker på at EL var der før hun tok UL :happy:
Tempen er noe opp fra i går, men ikke noe voldsomt hopp
Nå vet du i hvertfall at du 100% sikkert har hatt EL selvom tempen ikke stiger noe særlig! Tusen takk for svar :Heartred Jeg trodde jeg hadde stabile sykluser helt frem til denne måneden hvor jeg plutselig fikk EL en uke på overtid.. Veldig frustrerende!
9AA2CBDF-3AC4-4A2E-B899-4F5F2015F84A.png

Dagens tabell

Ut ifra symptomene mine så hadde jeg eggløsning cd11☺️

Har ikke så mye data enda, men veldig fint å følge med likevel.

Vedlegg

• CD3FCDEF-B785-4CCF-A68B-6DB4279A29B3.jpeg
    CD3FCDEF-B785-4CCF-A68B-6DB4279A29B3.jpeg
    452,6 KB · Visninger: 48
Nå vet du i hvertfall at du 100% sikkert har hatt EL selvom tempen ikke stiger noe særlig! Tusen takk for svar :Heartred Jeg trodde jeg hadde stabile sykluser helt frem til denne måneden hvor jeg plutselig fikk EL en uke på overtid.. Veldig frustrerende!Vis vedlegget 400927
Ja, det var en lettelse bare å få det bekreftet :D
Men da vet vi at den temp økningen ikke er lik for alle, så krysser jeg fingrene for at det er samme greia hos deg :Heartred

Dere som temper. Kan dere hjelpe meg litt? Dette er tempen frem til i dag:
B0DFDC25-2488-4BAB-A145-F08CBBF185C7.jpeg

Var hos gyn i går, hun kunne se en stor folikkel på 20mm. Så egget hadde ikke sluppet men nesten der. Negativ eltest på morgenen, nesten positiv, eller positiv på kvelden og i dag tidlig. Men er det ikke rart at tempen droppet sann i dag?
Tester med klokke, og måler temperatur hvert 5 sekund. Så får man en gjennomsnitt på morgenen. Skjønner ingenting jeg.

Dere som temper. Kan dere hjelpe meg litt? Dette er tempen frem til i dag: Vis vedlegget 401039
Var hos gyn i går, hun kunne se en stor folikkel på 20mm. Så egget hadde ikke sluppet men nesten der. Negativ eltest på morgenen, nesten positiv, eller positiv på kvelden og i dag tidlig. Men er det ikke rart at tempen droppet sann i dag?
Tester med klokke, og måler temperatur hvert 5 sekund. Så får man en gjennomsnitt på morgenen. Skjønner ingenting jeg.
jeg temperatur også med klokke. Om du ser på min temp når jeg har positive tester så dropper den som bare det. Før den da går opp igjen. Har ikke tempet ved graviditet tidligere så er helt ny på dette, men har sett andre chart hvor det samme skjer. Så tenkerxat det ikke er noe stresse over, den går nok snart opp:happy:

Vedlegg

• 3B111AB7-1BBE-4B6E-94EE-7769B4F9BCDC.jpeg
    3B111AB7-1BBE-4B6E-94EE-7769B4F9BCDC.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 46
Dere som temper. Kan dere hjelpe meg litt? Dette er tempen frem til i dag: Vis vedlegget 401039
Synes dette ser helt normalt ut og ikke noe å bekymre seg over. Hvis du hadde positiv el-test i går, er sikkert el i dag. Da vil nok tempen din øke i morgen :)

jeg temperatur også med klokke. Om du ser på min temp når jeg har positive tester så dropper den som bare det. Før den da går opp igjen. Har ikke tempet ved graviditet tidligere så er helt ny på dette, men har sett andre chart hvor det samme skjer. Så tenkerxat det ikke er noe stresse over, den går nok snart opp:happy:
Okei. Synes liksom jeg bare ser at den stiger, og stiger ved el. Så ble så overrasket at den falt sann! Men skikkelig positiv eltest i dag, så da hopper den nok opp i morgen igjen :happy:

Back
Topp