Vi som temper

Vedlegg

  • 0651FB7D-1583-416A-8604-66D0092A20FB.jpeg
    0651FB7D-1583-416A-8604-66D0092A20FB.jpeg
    274,9 KB · Visninger: 54
Ja, det er helt håpløst med oral temperatur. Blir litt oppgitt når folk her legger inn sprettballkurver og klager men så temper de oralt :p
Greit å prøve noen andre områder da :joyful: Vaginalt var veldig stabilt og sikkert. Hadde bare 0,01 i forskjell alle gangene jeg prøvde :hilarious:
 
Dette er så frustrerende. Tempen er som en jojo. Dette er andre pp på rad at det kan se ut som at eggløsningen uteblir. Kjenner jeg har mest lyst til å bare gråte :arghh: jeg er henvist til utredning. Men er det noe jeg kan prøve på selv mens jeg venter? Legger ved bilde av tempkurva mi nå. Forrige pp hadde jeg en sykluslengde på 47 dager… Vis vedlegget 393986
Har du pcos kanskje? Da er det vanlig med lange og uregelmessige sykluser. Andre symptomer er bl.a økt hårvekst, overvekt. Det som best regulerer syklus i så tilfelle, er lavkarbo og evt metformin.
 
Har du pcos kanskje? Da er det vanlig med lange og uregelmessige sykluser. Andre symptomer er bl.a økt hårvekst, overvekt. Det som best regulerer syklus i så tilfelle, er lavkarbo og evt metformin.
Så ved å spise lavkarbo og metformin kan gjøre syklusene mer stabile, og ikke så lange? Da skal jeg ordne meg legetime og få legen til å forskrive metformin til meg mens jeg venter på utredning. Har vært inne på tanken om pcos faktisk, og tror kanskje jeg har det…
 
Ja, det er helt håpløst med oral temperatur. Blir litt oppgitt når folk her legger inn sprettballkurver og klager men så temper de oralt :p
Har tempet oralt hele denne runden. Kan jeg gå over til vaginalt neste PP? Regner med jeg ikke kan bytte nå midt i en pp :angelic:
 
Har tempet oralt hele denne runden. Kan jeg gå over til vaginalt neste PP? Regner med jeg ikke kan bytte nå midt i en pp :angelic:
Ja! Jeg tempet oralt første gangen jeg prøvde, tror jeg byttet ved ny syklus omtrent. Blir fort vanskelig å se mønster når man bytter, hvis man får konsekvent høyere temp vaginalt, f eks ;)
Jeg byttet termometer nå, men gjorde det tidlig i syklus sånn at eventuelle forskjeller ikke skulle bety så mye...
(Testet termometrene våre mot hverandre og fant ut at det jeg hadde brukt varierte noe enormt, selv i samme glass med vann!)
 
Ja! Jeg tempet oralt første gangen jeg prøvde, tror jeg byttet ved ny syklus omtrent. Blir fort vanskelig å se mønster når man bytter, hvis man får konsekvent høyere temp vaginalt, f eks ;)
Jeg byttet termometer nå, men gjorde det tidlig i syklus sånn at eventuelle forskjeller ikke skulle bety så mye...
(Testet termometrene våre mot hverandre og fant ut at det jeg hadde brukt varierte noe enormt, selv i samme glass med vann!)
Ok da prøver jeg det på neste!
Kjøpte nytt termometer men innså etterpå at det er kun 1 desimal. Men kjøper ikke nytt nå, så det får bare holde :facepalm:

Leste også at en ikke må måle med kaldt termometer. Men selv om det ligger under puta er det litt kaldt. Vet ikke hvor grensen går da på hva som er kaldt og ikke :p
 
Dagens :chicken:
 

Vedlegg

  • 325F1BA9-7002-4C8A-8360-FE4EDAA21F85.png
    325F1BA9-7002-4C8A-8360-FE4EDAA21F85.png
    35,5 KB · Visninger: 60
Ok da prøver jeg det på neste!
Kjøpte nytt termometer men innså etterpå at det er kun 1 desimal. Men kjøper ikke nytt nå, så det får bare holde :facepalm:

Leste også at en ikke må måle med kaldt termometer. Men selv om det ligger under puta er det litt kaldt. Vet ikke hvor grensen går da på hva som er kaldt og ikke :p
Med én desimal blir det litt mindre nøyaktig, men du kan fortsatt se et mønster. En ting du kan teste ift det med kaldt termometer, er å måle flere ganger etter hverandre. De jeg hadde som var unøyaktige har veldig kort måletid og ga høyere temp for hver måling, det var et av problemene med dem. Det jeg har kjøpt fra Babyplan bruker et helt minutt uansett hvor varmt eller kaldt det er når man skrur det på. Til gjengjeld gir det da også samme resultat flere ganger på rad ;)
 
:chicken:
 

Vedlegg

  • 9EF31F60-FB45-4098-A0B4-B83E630DD7FC.png
    9EF31F60-FB45-4098-A0B4-B83E630DD7FC.png
    36 KB · Visninger: 48
Slet litt med å få tatt tempen i dag da termometeret begynner å bli fritt for strøm, så får se hvor mange flere dager jeg temper. Men fornøyd med tempen så langt:woot:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20221210_091914_FF App.jpg
    Screenshot_20221210_091914_FF App.jpg
    368,2 KB · Visninger: 43
Det går nedover, det passer bra når man forventer mensen snart? :woot: Håper den er her senest tirsdag.
 

Vedlegg

  • 49FAA713-2D7A-4E35-AA1E-F91E579565C8.png
    49FAA713-2D7A-4E35-AA1E-F91E579565C8.png
    36,7 KB · Visninger: 52
Kan se sånn ut på tempen, men jeg ser du bare har hatt negative tester? Du får antakelig kryss i morgen, men mulig den blir stiplet, siden du ikke har hatt positive el-tester
Jeg hadde tester som var like sterk på onsdag /torsdag ish, men de var like sterke når de tørka inn og ikke når de var ferske…….. men var ikke så opptatt av testingen før på fredag som da igjen var mye svakere…… dår bare se hva som skjer……
 
Temping er overraskende gøy må jeg si! Og fortsatt helt i sjokk over hvor lave temperaturer jeg har i forhold til de fleste andre her:hilarious:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20221211_105442_FF App.jpg
    Screenshot_20221211_105442_FF App.jpg
    349,6 KB · Visninger: 36
Temping er overraskende gøy må jeg si! Og fortsatt helt i sjokk over hvor lave temperaturer jeg har i forhold til de fleste andre her:hilarious:
Ja, jeg gleder meg faktisk til hver måling :hilarious: De to første nettene sov jeg dårlig fordi jeg gledet meg så til å tempe :laughing002 Temper du i munnen?
 
Helt sykt man kan glede seg over noe sånt :joyful: Okei, jeg temper i skjeden, der er det varmt og godt(?) :angelic:
Varmt og godt, likte den:hilarious: Jeg har generelt ganske lav kroppstemperatur uten st jeg vet hvorfor, når jeg har 38°c i feber føler jeg med nesten død:confused005:hilarious:
 
Back
Topp