Vi som temper

Skal ikke tempen egentlig bli høyere dersom man har sovet lite? Har lagt merke til at min blir lavere de gangene jeg måler etter en litt dårlig natt eller få timer sammenhengene søvn. Jeg ekskluderer selvfølgelig de temperaturene uansett, men ble nysgjerrig på andres erfaringer :hilarious:
 
Vurderer å begynne å tempe denne PPen, er det eneste jeg trenger å skaffe meg et termometer? Eller trenger man noe mer?
Vil anbefale termometer fra Babyplan. Den har to desimaler, minne for siste temp og lys på skjermen. Også anbefaler jeg appen FertilityFriend (de aller fleste bruker den). Legger inn tempen der, så lager den graf for meg og sier når el har vært, så slipper jeg å tegne og lage graf selv :)
 
Vil anbefale termometer fra Babyplan. Den har to desimaler, minne for siste temp og lys på skjermen. Også anbefaler jeg appen FertilityFriend (de aller fleste bruker den). Legger inn tempen der, så lager den graf for meg og sier når el har vært, så slipper jeg å tegne og lage graf selv :)
Tusentakk! Ble termometer fra make sure ettersom det var på tilbud på farmasiet og de har kort levering. Ser jo at alle bruker fertilityfriend, håpte bare jeg kunne fortsette med premom siden jeg bruker den, flo og en annen app i tillegg fra før :hilarious:
 
Tusentakk! Ble termometer fra make sure ettersom det var på tilbud på farmasiet og de har kort levering. Ser jo at alle bruker fertilityfriend, håpte bare jeg kunne fortsette med premom siden jeg bruker den, flo og en annen app i tillegg fra før :hilarious:
Premom er bra til å logge eggløsningstester, jeg (og mange) bruker begge to :)
 
Tusentakk! Ble termometer fra make sure ettersom det var på tilbud på farmasiet og de har kort levering. Ser jo at alle bruker fertilityfriend, håpte bare jeg kunne fortsette med premom siden jeg bruker den, flo og en annen app i tillegg fra før :hilarious:
Du kan legge inn BBT i Premom også, men tror ikke du får graf der som sier når el er, da må du følge med på det selv. Synes FF er mer oversiktlig til temping. Jeg bruker Premom til el-tester og FF til temping. Bruker også Flo ved siden av
 
Positive el-tester idag tidlig, litt spent på om tempen stiger imorgen og EL faktisk er idag:think005
Screenshot_20221130_080007_FF App.jpg
 
Hadde en natt med myyye oppvåkning, hadde også vært på julebord med en del alkohol innabords :angelic: Tempen ble mye høyere enn vanlig. Så har den vært lav igjen etter det. Så FF flytta krysset mitt pga den høye.

Ville dere beholdt den høye tempen eller sletta den?
Og i tillegg, noen som kan forklare det med festedipp? Er det bare 1 lav måling på festedagen, eller er det flere dager?

Prøver legge inn bilde men får ikke til, knappen bare låser seg....
 
Hadde en natt med myyye oppvåkning, hadde også vært på julebord med en del alkohol innabords :angelic: Tempen ble mye høyere enn vanlig. Så har den vært lav igjen etter det. Så FF flytta krysset mitt pga den høye.

Ville dere beholdt den høye tempen eller sletta den?
Og i tillegg, noen som kan forklare det med festedipp? Er det bare 1 lav måling på festedagen, eller er det flere dager?

Prøver legge inn bilde men får ikke til, knappen bare låser seg....
Jeg ville ha slettet tempen. Den blir feil mtp alkohol og oppvåkninger. Var selv på julebord i går, og dropper å legge inn tempen i dag.
Festedipp er kun én lavere måling før den øker igjen dagen etter. Du kan lese mer om det her:
 
Forrige syklus vs. nåværende, vært helt tullete denne mnd, altså hva søren?
 

Vedlegg

  • 963C58B9-DA58-4194-9F89-B54B86CBEB30.jpeg
    963C58B9-DA58-4194-9F89-B54B86CBEB30.jpeg
    372,4 KB · Visninger: 57
  • 3140E160-9866-4683-9FD5-3A468362A88B.jpeg
    3140E160-9866-4683-9FD5-3A468362A88B.jpeg
    402,1 KB · Visninger: 59
Forrige syklus vs. nåværende, vært helt tullete denne mnd, altså hva søren?
Min tullete svingete :wideyed: Er 5+6 nå ❤️ (kun applewatch som har målt etter pos test)
 

Vedlegg

  • 02192804-1C23-4295-A83D-574819D659E1.png
    02192804-1C23-4295-A83D-574819D659E1.png
    849,1 KB · Visninger: 63
Jeg har blitt en av dere! Begynte å teste i går(fikk tempmåleren i overigår). Er på CD33 i dag. Hadde svangerskapsavbrudd 6. nov, 14+5. Vet ikke sikkert hvor jeg er i syklus med tanke på om jeg har hatt eggløsning eller ikke. Hadde positive eggløsningstester 17-21 nov. Negativ 22-27 nov. Positiv 28. nov. Og vært negativ siden… Den ventetiden altså, blir gal av å ikke vite noe, derfor gikk jeg til innkjøp av tempmåleren. Vet ikke om den blir til hjelp fremover men :dead:

Den første målingen er tatt i munnen. Den andre i tissen :chicken: Kommer til å holde meg til tissen framover, da resultatet i munnen kunne variere veldig! Testet det ut i går :hungry:
 

Vedlegg

  • F828F6F2-CB5F-4E57-A271-F746922541C7.png
    F828F6F2-CB5F-4E57-A271-F746922541C7.png
    34,9 KB · Visninger: 48
Jeg har blitt en av dere! Begynte å teste i går(fikk tempmåleren i overigår). Er på CD33 i dag. Hadde svangerskapsavbrudd 6. nov, 14+5. Vet ikke sikkert hvor jeg er i syklus med tanke på om jeg har hatt eggløsning eller ikke. Hadde positive eggløsningstester 17-21 nov. Negativ 22-27 nov. Positiv 28. nov. Og vært negativ siden… Den ventetiden altså, blir gal av å ikke vite noe, derfor gikk jeg til innkjøp av tempmåleren. Vet ikke om den blir til hjelp fremover men :dead:

Den første målingen er tatt i munnen. Den andre i tissen :chicken: Kommer til å holde meg til tissen framover, da resultatet i munnen kunne variere veldig! Testet det ut i går :hungry:
Ja, det er helt håpløst med oral temperatur. Blir litt oppgitt når folk her legger inn sprettballkurver og klager men så temper de oralt :p
 
Dette er så frustrerende. Tempen er som en jojo. Dette er andre pp på rad at det kan se ut som at eggløsningen uteblir. Kjenner jeg har mest lyst til å bare gråte :arghh: jeg er henvist til utredning. Men er det noe jeg kan prøve på selv mens jeg venter? Legger ved bilde av tempkurva mi nå. Forrige pp hadde jeg en sykluslengde på 47 dager…
3AECF589-B30D-49A2-8BED-6041AEF43E1B.jpeg
 
Back
Topp