Vi som temper

Husket forsåvidt å tempe i dag, men ikke på FØRSTE oppvåkning. Og er dessuten ikke frisk, så, temperaturen på 37,15 ble bare discardet. Men må bare begynne et sted om jeg skal greie legge det i rutinen. :P

Jeg blir så trøtt, og ofte med to unger i sengen, så er helt uaktuelt å vrenge av seg trusene og tempe der :p liker å høre pip'et. :p
Godt poeng, enklere i munnen, både med utførelse med eventuelle unger i senga, og ikke minst å høre pipet! Kom på nå at det var vanskelig sist;)

Kanskje et dumt spørsmål, men vil temperaturen holde seg høy uansett om egget har festet seg eller ikke? :) 10-12 dager dpo og en temperatur på 37,5. Er så vidt jeg vet ikke syk, negativ 25mlu test skal sies.

Gjett hvem som vaska termometeret på 95 grader i går?
Men det funker enda så håper det viser riktig :hilarious:

Jeg er så spent! Første syklusen jeg måler og EL er ikke langt unna, mest trolig tirsdag i følge Flo. Livmorhalsen er i alle fall long gone :wacky:
Tester også hostesaft denne måneden! Vet det ikke er vitenskapelig hold i det, men med sistemann tok jeg det og samboer sa det var helt «annerledes» inni der og mye våtere enn normalt så jeg har troa jeg :_rr #oversharing

Vedlegg

• C84E9B51-E42F-47E4-AF00-D13100AC17C4.png
    C84E9B51-E42F-47E4-AF00-D13100AC17C4.png
    599,6 KB · Visninger: 52
Øker tempen når man tar progesteron? Jeg mener 99% sikkert at jeg har hatt eggløsning, men startet på progesteron i går og tempen hadde skutt i været i dag så blir jo litt usikker på om det er helt på grunn av eggløsningen eller om det kan bli en falsk forhøyning pga progesterontilskudd?

Øker tempen når man tar progesteron? Jeg mener 99% sikkert at jeg har hatt eggløsning, men startet på progesteron i går og tempen hadde skutt i været i dag så blir jo litt usikker på om det er helt på grunn av eggløsningen eller om det kan bli en falsk forhøyning pga progesterontilskudd?
Startet du på progesteronstøtte før du fikk bekreftet el? I så fall, om egget ikke hadde sluppet så kan progrestronen hindre eggløsningen. Men progesteronstøtte vil ikke gi høyere temperatur enn uten, den vil bare holde tempen oppe

Startet du på progesteronstøtte før du fikk bekreftet el? I så fall, om egget ikke hadde sluppet så kan progrestronen hindre eggløsningen. Men progesteronstøtte vil ikke gi høyere temperatur enn uten, den vil bare holde tempen oppe
Nei, er klar over at jeg ikke skal ta det før EL er ferdig så ventet en ekstra dag. El var mest sannsynlig torsdag i følge FF appen. Tempen steg fra 36,35 til 36,6 på fredag, 36,59 lørdag og da gikk monitoren ned til Lav fra høy. Hadde maksimal onsdag og torsdag. Startet progesteron lørdag og i morges var tempen 36,99. Var bare så voldsomt hopp og ikke hatt så høy temp så tidlig før :joyful:

Hvordan er "reglene" når det gjelder temping? Jeg tenker å prøve og starte med det nå. Man må gjøre det med én gang man våkner? Spiller det noen rolle om man gjør det kl 5 en dag, kl 7 en annen dag og kl 10 en annen dag, hvis det er da man våkner, eller må det være nøyaktig samme tidspunkt hver dag?

Hvordan er "reglene" når det gjelder temping? Jeg tenker å prøve og starte med det nå. Man må gjøre det med én gang man våkner? Spiller det noen rolle om man gjør det kl 5 en dag, kl 7 en annen dag og kl 10 en annen dag, hvis det er da man våkner, eller må det være nøyaktig samme tidspunkt hver dag?
Må være med én gang du våkner ja. Det kan gå til forskjellige tider, for noen holder det så lenge man har sovet i minst 3-4 timer. Jeg fikk det til selv om jeg ikke alltid gjorde det til samme tid, så er jo bare til å prøve og se :) Så lenge du klarer å se når EL har vært, så funker det ;)

Noen her som er gode på å lese charts? Er første runde med temping og jeg skjønner ingenting. Har så og si null utslag på EL tester. I følge Flo er EL om to dager, har en syklus på 29-30 dager normalt. Synes min chart ser så rar ut.. Ble litt kluss med tidspunktene i helgen grunnet besøk Begynt å få EL slim

Vedlegg

• CC6344E1-2B94-4050-922C-F5A0473C927E.jpeg
    CC6344E1-2B94-4050-922C-F5A0473C927E.jpeg
    318,5 KB · Visninger: 55
  • 2B5910F3-FB86-4362-9230-CFF099ECC2B8.png
    2B5910F3-FB86-4362-9230-CFF099ECC2B8.png
    3 MB · Visninger: 60
Noen her som er gode på å lese charts? Er første runde med temping og jeg skjønner ingenting. Har så og si null utslag på EL tester. I følge Flo er EL om to dager, har en syklus på 29-30 dager normalt. Synes min chart ser så rar ut.. Ble litt kluss med tidspunktene i helgen grunnet besøk Begynt å få EL slim

Fortsett å tempe og teste. :) Selv om flo har gjettet EL til om to dager, så behøver det ikke være riktig..

Hei dere temp eksperter. Jeg trenger litt hjelp her.

Jeg fikk positiv el test i 12 tiden på mandag (strekene var like sterke, men er vant til at teststreken blir mye sterkere enn controllstreken, så dette var rart). Fikk så negative tester på utvannet urin fram til positiv el test på søndag kl 12 igjen, og etter det negative.

Hadde vonde el smerter på søndag, men ekstremt vonde el smerter på mandag. Vi snakker «milde» rier vondt. Måtte ta smertestillende og bruke varmepose, slet nesten med å stå og gå.

De ulike appene sier ulike ting i forhold til når el var. Jeg tempet for første gang denne syklusen, så har lite peiling. Når tenker dere at el var og hvor mange dpo er jeg i dag?

De to andre syklusene mine har var i 29 dager og jeg har fått positiv el test på cd 14 og mistenkt el på cd 15.

Vedlegg

• D90E3024-462F-456E-98A1-CC6D0A712E60.png
    D90E3024-462F-456E-98A1-CC6D0A712E60.png
    456,6 KB · Visninger: 57
  • 0BF9CE6A-53A9-450D-A596-A247719D3182.png
    0BF9CE6A-53A9-450D-A596-A247719D3182.png
    494,3 KB · Visninger: 59
Back
Topp