Vi som temper

Tempet først i dag for tidlig, hadde veldig lav temp i forhold til i går. Ned 0,25. Målte når jeg våknet skikkelig 3t senere og da var tempen høyere enn i går. Ca 0,1 opp fra i går..

Tempen torsdag: 36,39
Tempen fredag: 36,59
Tempen lørdag: 36,34 / 36,68

Spørsmålet blir da hvilken skal jeg gå etter? :banghead::hilarious::confused005

Tempet først i dag for tidlig, hadde veldig lav temp i forhold til i går. Ned 0,25. Målte når jeg våknet skikkelig 3t senere og da var tempen høyere enn i går. Ca 0,1 opp fra i går..

Til hvilket klokkeslett bruker du å tempe normalt? Ville tatt utgangspunkt i den tempen som ble tatt til nærmest mulig normalt klokkeslett. Har hørt at tempen kan stige med 0,1 i timen for hver time lengre man sover. Så det stemmer jo godt med dine målinger. Er viktig at man temper til samme klokkeslett +/- 30 min :D

Jeg tar det som gir mening, kan gjerne ta et par dager for å se :p
De siste to nettene har jeg hatt både høyere og lavere, men etter denne tenker jeg at jeg beholder de lavere

Vedlegg

• Screenshot_20220611-113415_FF App.jpg
    Screenshot_20220611-113415_FF App.jpg
    421,6 KB · Visninger: 40
Skuffende at det ikke ble spire denne måneden, men om ikke annet synes jeg charten denne syklusen ble ganske jevn og fin! Får ta det positive man kan :Heartred Gleder meg skikkelig til den dagen grafen min går over til å bli grønn :happy:

Vedlegg

• 4458EEAC-B1B5-47AE-A938-096CB0ED71FE.jpeg
    4458EEAC-B1B5-47AE-A938-096CB0ED71FE.jpeg
    133,5 KB · Visninger: 54
Til hvilket klokkeslett bruker du å tempe normalt? Ville tatt utgangspunkt i den tempen som ble tatt til nærmest mulig normalt klokkeslett. Har hørt at tempen kan stige med 0,1 i timen for hver time lengre man sover. Så det stemmer jo godt med dine målinger. Er viktig at man temper til samme klokkeslett +/- 30 min :D

Pleier å tempe 6.30 ca.. men tempet kl 05 og 8.15 ca :hilarious: så klarer liksom ikke bestemme meg, men føler egentlig siste temp ble den mest riktige.. mtp tappen virker det som om el har vært.. men ble så usikker :confused005:hilarious:

Har begynt å spotte, så nå er jeg bare forvirra ift. Tempen og når droppen egentlig var. De to dagene før i dag har jeg målt både høyt og lavt. Vanligvis går tempen ned litt 2 dager før, dropper stort dagen før og går ned litt til dagen jeg får TR.
Hva tenker dere? :smiley-ashamed004
Screenshot_20220611-201757_My Calendar.jpgScreenshot_20220611-113415_FF App.jpg

Jeg tar det som gir mening, kan gjerne ta et par dager for å se :p
De siste to nettene har jeg hatt både høyere og lavere, men etter denne tenker jeg at jeg beholder de lavere
Men tempen skal være ganske nøyaktig så lenge man har sovet sammenhengende i mer enn 4 timer. Da spiller det vel ingen rolle når tidspunkt man temper. Det er jo skiftarbeidere som også temper. ☺️ Og de får jo ikke tatt tempen akkurat samme tidspunkt på morgningen. Så man skal vel egentlig da ta den første temperaturen man våkner med. For om man våkner 05 og så 0730 f.eksempel så vil jo den 0730 bli feil. Jeg vet ikke. Men det høres mest logisk ut spør du meg:) eller?

Men tempen skal være ganske nøyaktig så lenge man har sovet sammenhengende i mer enn 4 timer. Da spiller det vel ingen rolle når tidspunkt man temper. Det er jo skiftarbeidere som også temper. ☺️ Og de får jo ikke tatt tempen akkurat samme tidspunkt på morgningen. Så man skal vel egentlig da ta den første temperaturen man våkner med. For om man våkner 05 og så 0730 f.eksempel så vil jo den 0730 bli feil. Jeg vet ikke. Men det høres mest logisk ut spør du meg:) eller?
Min kan variere gjennom natta, selv om jeg da sover minst 3-4 timer imellom dem, ofte er det den siste som pleier å gi mening for meg. Pleier ikke alltid stå opp til samme tid hver dag heller, men har klart å få ganske fine tempkurver for det :) Men akkurat nå i slutten på syklusen har kroppen tullet seg en del :wtf:

Min kan variere gjennom natta, selv om jeg da sover minst 3-4 timer imellom dem, ofte er det den siste som pleier å gi mening for meg. Pleier ikke alltid stå opp til samme tid hver dag heller, men har klart å få ganske fine tempkurver for det :) Men akkurat nå i slutten på syklusen har kroppen tullet seg en del :wtf:
Ja, man finner jo sine metoder og ser sammenhengen i grafen sin. Jeg bare tenkte om det var så nøye med det tidspunktet. Eneste som er viktig er at man har hatt så og så mange timer med dyp søvn. :) meeen kan jo hende du har vært litt dårlig form? At du har vært litt syk??

Ja, man finner jo sine metoder og ser sammenhengen i grafen sin. Jeg bare tenkte om det var så nøye med det tidspunktet. Eneste som er viktig er at man har hatt så og så mange timer med dyp søvn. :) meeen kan jo hende du har vært litt dårlig form? At du har vært litt syk??
Næh syns ikke klokkeslettet er så nøye jeg, vet jo at noen sverger til det, men :p
Har ikke merket noe, høyeste tempen jeg har hatt nå siste dagene er 36.5 også ned til 36.1, men jeg pleier å dukke under 36 når TR kommer og frem til EL igjen. Så tempen er teknisk sett lav, men har ikke stupt nok o_O Men vi får se i morgen, blir sikkert lavere igjen da!

Termometeret tullet mye i dag!! Våknet 1,5 time før vanlig, så tempet bare da, siden jeg neppe ble å få nok søvn etterpå. Målte først 36.71, men tempen hoppet til 34.71 når jeg tok det ut. Også varierte det mellom 36.6 og 36.4 når jeg målte noen ganger rett etterhverandre, før det «stabiliserte» seg på ca. 36.5 noen ganger. Bruker ikke måle så mange ganger altså, men følte jeg måtte kontrollmåle i dag :laughing002 Målingen når jeg våknet 1,5 senere enn vanlig (3 timer etter første temp-måling), så var tempen på 36,92. Så dagens temp er jeg virkelig usikker på :laughing002

Vedlegg

• B544D92D-48F0-42E1-BF64-562A3C586608.jpeg
    B544D92D-48F0-42E1-BF64-562A3C586608.jpeg
    135 KB · Visninger: 39
Last edited:
Er helt ny på å Tempe. Prøvd denne mnd. Men synes tempen steg så sakte opp. Kan det bety lite progreston? Har foreløpig negativ test. Lurer også på om den viser eggløsning på feil dag.pos.eggløsningstest på torsdag.. I følge appen hadde jeg eggløsning på fredag. Hadde smerter og ubehag som slapp sent lørdags kveld..så mener selv lørdag?
Screenshot_20220612-083326_FF App.jpg

Er helt ny på å Tempe. Prøvd denne mnd. Men synes tempen steg så sakte opp. Kan det bety lite progreston? Har foreløpig negativ test. Lurer også på om den viser eggløsning på feil dag.pos.eggløsningstest på torsdag.. I følge appen hadde jeg eggløsning på fredag. Hadde smerter og ubehag som slapp sent lørdags kveld..så mener selv lørdag? Vis vedlegget 382904
Syns det ser bra ut, jeg! Tempen ikke skyte opp i været med én gang eller stige mye. Usikker på om mengden progesteron gjør det, da har jeg isåfall sinnsyke mengder, min temp varierer med 1-1.5 grader gjennom syklusen :smiley-ashamed004
Det kan være du hadde EL så tidlig som torsdag, smerter kan jo vare til etter EL, jeg hadde det denne gangen

Jeg hadde god erfaring med å tempe forrige gang jeg ble gravid, men nå har jeg en på 1,5 år som kan våkne alt fra 03:00-07:00…er det egentlig noe vits i å tempe?:rolleyes:

Pleier du å få minst 3-4 timer sammenhengende? Det kan gå da, selv om det ikke blir til samme tid
Ja som regel og nå er vi faktisk inne i en god periode så får krysse fingrene for at det holder ut denne pp’en:joyful: Jeg får prøve og se hvordan det går! :)

Endte opp med å legge inn den lave tempen den aktuelle dagen.. ingen tvil hvilken dag det var :hilarious: men nå har jeg virkelig fått opp håpet med disse temperaturene... :wideyed::nailbiting: håper virkelig det går nå...

Vedlegg

• Screenshot_20220618-080539_FF App.jpg
    Screenshot_20220618-080539_FF App.jpg
    214,7 KB · Visninger: 42
Back
Topp