Vi som temper

Er nok på grunn av få temperaturer før el at FF ikke klarer å sette baseline ja :) Men ingen tvil om at eggløsning har vært, litt av en stigning :smiley-bounce022
Ja, fornøyd med denne stigning. Noe helt annet enn forrige syklus hvor det lå på 36.40-50 frem til 9 dpo, så at den allerede er over 36.6 er jeg rimelig fornøyd med :nailbiting::woot:

Ja du er nok helt klart unntaket her inne :D Men skjønner godt at du ønsker å unngå falsk forhåpning med kjemisk! Når er man egentlig sikker det? Er jo selvsagt stor risiko for sa så tidlig i svangerskapet, men når er risikoen for kjemisk over?

Haha ja :hilarious: Har ingenting imot å gå mot strømmen jeg! Kjemisk er bare frem til uke 5, vet ikke om det er 4+6 eller 5+6 det er snakk om da. Etter det blir det kalt SA, og sjansen for det minsker jo mye hele tiden. De fleste annonserer graviditet etter 12 uker for da er liksom sjansen blitt så liten, men tror egentlig den er det noen uker før det også. Jeg tror ikke jeg hadde klart å vente til uke 12 :wtf:

Haha ja :hilarious: Har ingenting imot å gå mot strømmen jeg! Kjemisk er bare frem til uke 5, vet ikke om det er 4+6 eller 5+6 det er snakk om da. Etter det blir det kalt SA, og sjansen for det minsker jo mye hele tiden. De fleste annonserer graviditet etter 12 uker for da er liksom sjansen blitt så liten, men tror egentlig den er det noen uker før det også. Jeg tror ikke jeg hadde klart å vente til uke 12 :wtf:
Okei, takk for svar! Jeg har studert dette med risiko for SA litt. Fra uke 9-14 begynner risikoen å bli ganske lav, fra 3% i uke 9, gradvis til 2% i uke 12 og 1% i uke 14. Derimot er risikoen i uke 6 på 11% og i uke 8 på 6%. Trur både jeg mannen er lik deg, blir å ha vanskelig med å holde det for oss selv! Regner med vi forteller foreldre og kanskje en venn hver det litt tidligere, også kan resten av venner og tanter og onkler osv få vite det etter uke 12.

Okei, takk for svar! Jeg har studert dette med risiko for SA litt. Fra uke 9-14 begynner risikoen å bli ganske lav, fra 3% i uke 9, gradvis til 2% i uke 12 og 1% i uke 14. Derimot er risikoen i uke 6 på 11% og i uke 8 på 6%. Trur både jeg mannen er lik deg, blir å ha vanskelig med å holde det for oss selv! Regner med vi forteller foreldre og kanskje en venn hver det litt tidligere, også kan resten av venner og tanter og onkler osv få vite det etter uke 12.

Veldig lav, altså! Jeg tror uke 8 og 9 hadde holdt for min del for å fortelle foreldre og noen nære venner. "Prøvevenninnene" og forumet får sikkert vite det før :hilarious: Sosiale medier kanskje uke 12 hvis vi føler for det.

4 dpo. Temping er liksom det mest spennende i dpo-dagene. Gleder meg hver kveld til å legge meg og hver morgen for å måle tempen.
EC60AAB4-1AEF-42B5-9B6F-97E251A2A580.jpeg

4 dpo. Temping er liksom det mest spennende i dpo-dagene. Gleder meg hver kveld til å legge meg og hver morgen for å måle tempen.
Vis vedlegget 381108

Helt enig, samme her! Her er min, satser på litt mer stigning snart, basert på hvordan de forrige syklusene har vært

Vedlegg

• Screenshot_20220503-120626_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220503-120626_My Calendar.jpg
    230,5 KB · Visninger: 36
Helt enig, samme her! Her er min, satser på litt mer stigning snart, basert på hvordan de forrige syklusene har vært
Veldig fin graf du har. Håper virkelig magefølelsen din stemmer og at testen viser positiv om noen dager :joyful:

Veldig fin graf du har. Håper virkelig magefølelsen din stemmer og at testen viser positiv om noen dager :joyful:

Takk! Den stabiliserte seg veldig etter EL, er så fascinerende. Magefølelsen blir bare sterkere og sterkere, bokstavelig talt! Jeg pleier ikke få smerter før TR, og syns dette var i tidligste laget uansett. Føler meg veldig oppblåst. Pluss utrolig søvnig hver dag! Så det her bør være noe, ass :joyful:

Glemte å legge ut dagens! Håper den fortsetter å stige, har vært oppe i nesten 37 i de andre syklusene uten å ha vært gravid. Eller spiller det noe særlig rolle, så lenge den holder seg oppe? :angelic:

Vedlegg

• Screenshot_20220504-100808_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220504-100808_My Calendar.jpg
    231,3 KB · Visninger: 38
5 dpo. Må vel legge ut min jeg også. Fikk en liten dipp i dag. Om det er av betydning får jeg vel svar på om noen dager :angelic:

A4DC61D1-E76B-4962-AEA3-CB226C373A27.jpeg

Denne var litt "skummel" :nailbiting: Er jo bare 10 DPO, og 6 dager unna IKM. Målte 3 ganger, men ble ganske likt. I natt har jeg faktisk sovet helt ut og ikke våknet en eneste gang da, forhåpentligvis er det bare det. Så får vi håpe den spretter opp igjen i morgen! :smiley-angelic001

Vedlegg

• Screenshot_20220505-091951_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220505-091951_My Calendar.jpg
    229,4 KB · Visninger: 36
Hei.
Jeg er ny i tempverden, og har et spørsmål. Jeg begynte å tempe sent denne syklusen, rett og slett fordi jeg ventet på at termometeret skulle komme i posten. Jeg begynte på CD 12, er i dag på CD 15. Fikk en god nedgang i dag, på nesten 0,5 grad, og har mye elslim. Kan jeg stole på tempingen denne syklusen? Selv om jeg har begynt sent? Jeg tar el-tester samtidig for å være sikker.

Hei.
Jeg er ny i tempverden, og har et spørsmål. Jeg begynte å tempe sent denne syklusen, rett og slett fordi jeg ventet på at termometeret skulle komme i posten. Jeg begynte på CD 12, er i dag på CD 15. Fikk en god nedgang i dag, på nesten 0,5 grad, og har mye elslim. Kan jeg stole på tempingen denne syklusen? Selv om jeg har begynt sent? Jeg tar el-tester samtidig for å være sikker.
Ja, det kan du. Det vanlig at temperaturen svinger litt før eggløsning. Like før eggløsning produserer kroppen mer østrogen, derav er det vanlig at tempen synker. Etter egget har sluppet begynner kroppen å produsere progesteron og da vil tempen øke minimum 0,3-0,5 grader i løpet av tre døgn og holder seg høyt frem til den synker før tr ankommer.

Med andre ord, så har du mest sannsynlig ikke hatt el enda, hvis tempen ikke har økt enda :)

6 dpo. Dagens temp. Økte litt i dag :rolleyes: imorgen blir det testing.

Vedlegg

• AE9FF815-ABAF-4908-ACED-8836B2E95ECD.jpeg
    AE9FF815-ABAF-4908-ACED-8836B2E95ECD.jpeg
    512,6 KB · Visninger: 44
Åh fjo, opp igjen i dag! :angelic:
Vet ikke om jeg skal tro det er festedipp, er jo mulig, men jeg har jo kjent mye greier i magen siden forrige helg o_O

Vedlegg

• Screenshot_20220506-090353_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220506-090353_My Calendar.jpg
    236,2 KB · Visninger: 34
Har EL vært tro? Skjønner ikke noe av EL-testene iallefall:wtf:

Vis vedlegget 381264 Vis vedlegget 381265
Hm, jeg ville i allefall tolket den som premom gir 0,9 som positiv! Synes ikke det ser ut som el har vært ut fra charten. Hvis man ser bortifra den litt lave tempen cd21, så har jo tempene ligget +/- 35,85 den siste tiden. Vil gjette el skjer i dag eller i morgen siden du fikk positiv el i går kveld. Min tolkning, men gjenstår å se på tempen de neste dagene :D

Back
Topp