Vi som temper

CD 13

I dag falt tempen, målte 35.99(mulig jeg ikke lukket munnen skikkelig, men prøver å legge måleren under tunga).

Kan det være EL-dipp? Bør jeg øke antall tester fremover? 2-3 ganger?
IMG_20160922_075112.png
 
Spørsmål! Jeg tenkte å begynne å tempe. Men er slik at jeg sover veldig urolig er ofte oppe om natta 2-3 ganger. Åssen er det med temping da? Er oppe kl 5 3-4 ganger i uka for å trene, så tenkte å bruke kl 04.55 som temp-tid for å slippe å vekke samboern mer enn nødvendig, og er på dette tidspunktet jeg oftest har sovi lengst sammenhengende. Men er det slik at om jeg er oppe kl 03.30, så er det bedre å tempe da enn 04.55?
 
Spørsmål! Jeg tenkte å begynne å tempe. Men er slik at jeg sover veldig urolig er ofte oppe om natta 2-3 ganger. Åssen er det med temping da? Er oppe kl 5 3-4 ganger i uka for å trene, så tenkte å bruke kl 04.55 som temp-tid for å slippe å vekke samboern mer enn nødvendig, og er på dette tidspunktet jeg oftest har sovi lengst sammenhengende. Men er det slik at om jeg er oppe kl 03.30, så er det bedre å tempe da enn 04.55?

Ja, det er ikke så lett med denne temping, hvis man ikke har et fast tidspunkt, man kan ta det på. Men som tommelfingerregel er det nok alltid best å ta det rett før du står opp. alt av bevegelse kan påvirke tempen.

http://www.syklus.info/basaltemperatur/tempmaling/
 
Kan jo være det :) vet du når sånn ca du pleier å ha el da?

Det jeg ikke vet, da jeg nettopp har sluttet på prevensjon og bare hatt to sykluser. Så EL kan komme alt fra nå til om 1,5 uke :p
 
Har du tilfeldigvis satt inn en temp frem i tid?

Appen gir deg en stiplet linje når den tror du har el, men er usikker. Du får fast kryss når el er "satt". Gjerne i bekreftelse med andre ting som slim, OPK (elt) etc.

Du skal se to nivåer på grafen din for å få el... så langt ser jeg bare ett?


Nå vettu!!! :joyful::joyful::joyful:

image.jpeg



Så mye mening det gir når man ser på det i ettertid ;) men hvorfor blir el på CD13? Jeg trodde temp skulle gått opp dagen etter el, altså skulle el vært på CD12? :bookworm:
 
Hei, tempere :)
Har dere noen gang funnet ut når egget slipper i forhold til EL-test? :) :)
Ja jeg gjorde for hvilken dag det slapp første pp, men ikke denne gangen. Da ble EL tester negativ rundt EL. Men om man tester to-tre dager om dagen den dagen man tror egget slipper tror jeg man skal klare å finne ut ganske nøyaktig tidspunkt.
 
Hei, tempere :)
Har dere noen gang funnet ut når egget slipper i forhold til EL-test? :) :)

Jeg testet morgen og kveld CD22 og morgen og kveld CD23. Med positiv test begge dagene...

Min sterkeste el-test var CD23 kl0900. Den på kvelden var fortsatt sterk. Men ikke like sterk som kl0900. Temp satte el til CD23 :)
 
Last edited:
Her er dagens graf :)

IMG_20160923_081511.png


Spennende å se om jeg opplever EL-dip, hadde jo vært supert med forvarsel på EL til når vi kan begynne å prøve igjen ❤
 
Hvem hadde trodd kroppstemperatur var SÅ spennende?! Og at den forteller deg så mye :D

Hehe, i know! Man blir jo helt småforelska i disse grafene. Og sååå spennende med temp på morran og elt på kveld! Iiiiiiih!
 
Hehe, i know! Man blir jo helt småforelska i disse grafene. Og sååå spennende med temp på morran og elt på kveld! Iiiiiiih!

Vet! Trodde jeg skulle slite skikkelig med at vi må vente, men dette tar bort alt det negative fokuset. Gleder meg liksom til å se hva jeg finner ut av, og har digga grafen siden det var en enslig prikk :hilarious:
 
Back
Topp