Vi som temper

Så bra at du skal til gyn :) Hvor lenge har du prøvd?

Jeg fikk vite at jeg hadde PCO i en veldig tidlig alder, 18 år, hos min gynekolog. De symptomene jeg har på PCO er plutselige smerter/stikk i livmorområdet (dette er cyster som sprekker) , så hadde jeg jo veeeeeeldig lange sykluser når jeg var yngre, 90 dager +++. Men etter at jeg begynte trene litt mer og spise mer PCO vennlig mat, så har syklusene blitt mer "stabile" , sånn som dine er nå. Jeg har ikke så mye ytre symptomer, men det værste er vel den stikkingen i magen :-/
Har bare prøvd i seks måneder, men har en sterk følelse på at det er noe. Det har jeg hatt hele tiden. Har alltid hatt et veldig sterkt ønske om å få barn, så da er det jo typisk at det ikke skal være en enkel sak.. Håper at gynekologen kan finne ut om det er noe.
 
Har bare prøvd i seks måneder, men har en sterk følelse på at det er noe. Det har jeg hatt hele tiden. Har alltid hatt et veldig sterkt ønske om å få barn, så da er det jo typisk at det ikke skal være en enkel sak.. Håper at gynekologen kan finne ut om det er noe.

Jeg føler og forstår deg veldig veldig godt <3 Samme "greia" har vært her. Har så utrooooolig ønske om et barn, at det ikke vil være den letteste veien å gå var noe jeg også tenkte. Jeg er glad for at du skal til gyn å få sjekket statusen på "baby-fabrikken". Vi vil jo helst ikke ha sykluser over 35 dager :)
 
Jeg føler og forstår deg veldig veldig godt <3 Samme "greia" har vært her. Har så utrooooolig ønske om et barn, at det ikke vil være den letteste veien å gå var noe jeg også tenkte. Jeg er glad for at du skal til gyn å få sjekket statusen på "baby-fabrikken". Vi vil jo helst ikke ha sykluser over 35 dager :)
Det stemmer! :)Kan forøvrig nevne det som endret seg etter jeg sluttet på ppilla:
- Økt hårvekst i ansiktet, ikke sjenerende, men ser det godt selv
- Fett hår
- Veldig kort mens, og nesten ikke blod (spotting og lett mens i tre dager, trenger egentlig bare bruke tampong en dag).
- Lang syklus, spotter fra tid til annen
- Veldige magekramper innimellom

Håper det er hjelp å få, eller at mine mistanker blir avkreftet...
 
11 dpo og hvit test, jeg tok ikke crinone i dag pga hvite test og tempen min sier hva som kommer nå om en til to dager......

skjermbilde-2016-09-18-kl-10-46-27-png.197597


Det er jo en fordel med å tempe da, jeg trenger ikke ha mer håp nå og kan slutte teste. Jeg får ønske PP 21 velkommen :)
Lykke til til dere andre her inne <3 :)
Tempen e jo fortsatt ganske høy, men du kjenne vell kroppen/tempen sin godt vil æ tro :) det var akkurat det æ likte med temping; man ble så mye mer forberedt på at tanta va på vei og følte at æ hadde mer kontroll over ka som skjedde ellers :)
 
Tempen e jo fortsatt ganske høy, men du kjenne vell kroppen/tempen sin godt vil æ tro :) det var akkurat det æ likte med temping; man ble så mye mer forberedt på at tanta va på vei og følte at æ hadde mer kontroll over ka som skjedde ellers :)

Ja, jeg også liker det med temping:)

Ja, den er høy, men får alltid et sånt langt fall 11-12 dpo , så blir det enda mer fall i morgen.. Forberdet på tanta nå:)
 
Det stemmer! :)Kan forøvrig nevne det som endret seg etter jeg sluttet på ppilla:
- Økt hårvekst i ansiktet, ikke sjenerende, men ser det godt selv
- Fett hår
- Veldig kort mens, og nesten ikke blod (spotting og lett mens i tre dager, trenger egentlig bare bruke tampong en dag).
- Lang syklus, spotter fra tid til annen
- Veldige magekramper innimellom

Håper det er hjelp å få, eller at mine mistanker blir avkreftet...

Hvis det er 6 mnd siden du sluttet på pillen, så er det ikke unormalt med lange sykluser :) Det kan ta over 1 år før kroppen stabeliserer seg igjen, bare så det er sagt :) Jeg håper så virkelig ikke du har PCO.

Jeg har 7 dager mens, ikke økt hårvekst , ikke fett hår. Men det er jo forskjellig fra person til person. Jeg håper og tror at det ikke er noen grunn til dine plager, men rett og slett hormoner etter pilleslutt som er litt på bærtur.

Er du forresten overvektig?
 
Hvis det er 6 mnd siden du sluttet på pillen, så er det ikke unormalt med lange sykluser :) Det kan ta over 1 år før kroppen stabeliserer seg igjen, bare så det er sagt :) Jeg håper så virkelig ikke du har PCO.

Jeg har 7 dager mens, ikke økt hårvekst , ikke fett hår. Men det er jo forskjellig fra person til person. Jeg håper og tror at det ikke er noen grunn til dine plager, men rett og slett hormoner etter pilleslutt som er litt på bærtur.

Er du forresten overvektig?
Takk for gode svar :) Er ikke overvektig, så har ikke det symptomet. Får bare se hva gynekologen sier, føles bare så lenge til november ;-)
 
Tempen min gjorde et hopp i dag! Jeg har en vond skulder, og er avhengig av å sove på siden. Noe av grunnen til den tilbakevendende vonde skulderen(e) er nok at jeg sover på sidene, så er en ond sirkel.

Jeg sov med andre ord ikke særlig godt i natt, og vred og kastet meg mer enn vanlig. Satt den foreløpige som discarded og noterte "Urolig".

Hva skal til for at dere ikke "godtar" temperaturen den dagen?

IMG_20160919_080406.png
 
Tempen min gjorde et hopp i dag! Jeg har en vond skulder, og er avhengig av å sove på siden. Noe av grunnen til den tilbakevendende vonde skulderen(e) er nok at jeg sover på sidene, så er en ond sirkel.

Jeg sov med andre ord ikke særlig godt i natt, og vred og kastet meg mer enn vanlig. Satt den foreløpige som discarded og noterte "Urolig".

Hva skal til for at dere ikke "godtar" temperaturen den dagen?

Vis vedlegget 197732

Jeg registrerer alt. Om jeg senere ser at en og annen temp er på bærtur ifølge cover line og jeg har registrert noe der (dårlig søvn etc) discarder jeg. I allefall om det ikke har innvirkning på el
 
Slenger meg med på denne da jeg har falt pladask for temping og er kjempefasinert :p Jeg bruker bare gratisversjonen av FF da, tror jeg klarer meg med den enn så lenge... Bruker Ovia også, men synes grafen ser mer oversiktlig ut i Fertility Friend sin app da de får med hele syklusen på ett bilde :)

b_1Y7Ns1.png
 
Slenger meg med på denne da jeg har falt pladask for temping og er kjempefasinert :p Jeg bruker bare gratisversjonen av FF da, tror jeg klarer meg med den enn så lenge... Bruker Ovia også, men synes grafen ser mer oversiktlig ut i Fertility Friend sin app da de får med hele syklusen på ett bilde :)

Vis vedlegget 198086

Temping❤️ Velkommen inn hit :)
 
IMG_1252.PNG
Noen innspill på denne? Jeg lurer på om jeg kommer til å få EL rundt CD 20-24 , men fikk en liten dupp i tempen nå nettopp som gjør at jeg tenker kanskje jeg fikk det tidligere til tross for negativ EL test. Hva tror dere? Legger ved sist måned til sammenligning da tempedippen var veldig tydelig!
 
Back
Topp