Vi som temper

Det er det mest nøyaktige stedet ja! All forskning sier så ;)

Det som er dumt med temping er at man ikke kan forutse noe, men heller se tilbake på hva som har skjedd. Man kan heller ikke bare se på en dag, men flere dager... Enten vil kurven din fortsette og stige og FF vil sette EL til CD 8, eller så vil tempen droppe igjen før EL også stige igjen... Så da må man vente å se da! Men siden du tar EL tester ved siden av så sier de at noe er i ferd med å skje, så legg inn aksjer

Tusen takk søte lambi 83:) fikk lagt inn aksje nå nettopp. Kan det være en dipp? Fant en side på Pernille som jeg legger ved nå:)
Så godt å ha dere jenter som kan hjelpe meg med temp kurv. Er helt fersk når det gjelder tempingchart og eggløsningstester

Vedlegg

• image.png
    image.png
    223,1 KB · Visninger: 130
Vis vedlegget 199423

10dpo. Når kommer dippen tro? Og hvor lang er lutealfasen?

Noen dager til så vet jeg det nok :)

Jeg hadde en voldsom dipp i grafen min igår!!! Trodde først det var veldig feil, men nå som jeg leser om den såkalte "festedippen" blir jeg jo veldig nysgjerrig! Kan en sånn dipp komme så sent som 7 dpo? Hva tenker dere?

ImageUploadedByBV Forum1475064481.013178.jpg

Jeg hadde en voldsom dipp i grafen min igår!!! Trodde først det var veldig feil, men nå som jeg leser om den såkalte "festedippen" blir jeg jo veldig nysgjerrig! Kan en sånn dipp komme så sent som 7 dpo? Hva tenker dere?

Vis vedlegget 199441

Kommer ikke den 7-8dpo da?

Tusen takk søte lambi 83:) fikk lagt inn aksje nå nettopp. Kan det være en dipp? Fant en side på Pernille som jeg legger ved nå:)
Så godt å ha dere jenter som kan hjelpe meg med temp kurv. Er helt fersk når det gjelder tempingchart og eggløsningstester

Så bra :) Og bare hyggelig ;) Det er mye å sette seg inn i, men når du blir kjent med kroppen din så går alt mye lettere! Men det tar noen sykluser...

Det kan være en dipp på CD 8, hvis det viser seg at du hadde EL CD 8. Men det er veldig tidlig å ha EL, hvor lang syklus pleier du å ha?

Vis vedlegget 199441

En evnt. festedipp pleier å komme rundt 7-10 dpo, så du er i såfall i rute ;)

Så bra :) Og bare hyggelig ;) Det er mye å sette seg inn i, men når du blir kjent med kroppen din så går alt mye lettere! Men det tar noen sykluser...

Det kan være en dipp på CD 8, hvis det viser seg at du hadde EL CD 8. Men det er veldig tidlig å ha EL, hvor lang syklus pleier du å ha?

Jeg har hatt veldig uregelmessige sykluser :/ hadde ingen eggløsning og mens i 2 år pga høyt stoffskifte. Også har jeg fått igjen litt forskjellige hver mnd. Men denne mnd fikk jeg etter 27 dagerFikk mensen 24.08-20.09.
Syns også CD 8 var tidlig. Jeg fikk negativ på strimmel og blinkende smiley på cb dobbel hormon.
Hvis syklus min er på 27 dager igjen så er kanskje eggløsning snart?
Tusen takk for hjelp.:Heartpink Helt fersk på dette området :/

Jeg har hatt veldig uregelmessige sykluser :/ hadde ingen eggløsning og mens i 2 år pga høyt stoffskifte. Også har jeg fått igjen litt forskjellige hver mnd. Men denne mnd fikk jeg etter 27 dagerFikk mensen 24.08-20.09.
Syns også CD 8 var tidlig. Jeg fikk negativ på strimmel og blinkende smiley på cb dobbel hormon.
Hvis syklus min er på 27 dager igjen så er kanskje eggløsning snart?
Tusen takk for hjelp.:Heartpink Helt fersk på dette området :/

Hvis syklusen din er er 27 dager og du har en vanlig lutealfase på 14 dager, så vil jo EL falle på CD 13... Men nå tar jeg bare tall "fra boka". Selv har jeg ikke en syklus som passer inn i noen maler med sen EL og kort lutealfase. Men ta utgangspunkt i det, fortsett å test, temp og legg inn aksjer regelmessig så får man se hvordan fasiten blir :)

Hvis syklusen din er er 27 dager og du har en vanlig lutealfase på 14 dager, så vil jo EL falle på CD 13... Men nå tar jeg bare tall "fra boka". Selv har jeg ikke en syklus som passer inn i noen maler med sen EL og kort lutealfase. Men ta utgangspunkt i det, fortsett å test, temp og legg inn aksjer regelmessig så får man se hvordan fasiten blir :)

Tusen takk :)
Skal fortsette å tempe og teste dagene fremover Nå så kan jeg legge ut her og dere kan hjelpe meg litt da:)?

Når får dere dropp før tr?

Samme dag eller dagen før?

Så greit å få forvarsel :)

Ja, og skuffende! Da skjønner man jo at det ikke gikk. Dropper enda mer selve dagen menstruasjonen kommer, så ligger den der til dropp før El.

Nå etter el skjer det rare ting. Tempen går liksom ikke helt opp. Før har den steget ganske raskt (og høyt), men nå steg den høyt, sank endel, steg bittelitt og ligger litt lavt enda. Føles litt som om menstruasjonen skal komme hvert øyeblikk, selv om det egentlig er en uke til enda. Kan jo stemme mtp at tempen ikke er så høy. Men det varierer jo når den kommer, så det er vel bare å vente. Ikke stort å få gjort, annet enn å svi av noen tester i ventetida - da går den litt raskere. Jeg kjøpte jo sånn basaltermometer, men det har jeg klart å rote bort. Så blir litt unøyaktig i tillegg. Men ser jo tendensene.

Back
Topp