Vi som temper

Ser ut som du ikke har hatt el, har du testet deg frem til el?

Fikk positiv CB digital test 11.juli på kvelden. Morgenen etter var den negativ igjen. Var negativ mange dager før. La aksjer dagen før, samme dag og og dagen etter positiv el-test. Men denne syklusen er rett etter en MA for 6 uker siden. Så usikker på om det er noe surr. Tok en HCG-blodprøve som var på 11, 10 dpo. I tillegg positiv CB digitaltest 1-2 uker. Venter på svar fra blodprøve tatt i dag. Som du skjønner er jeg meget forvirret :dead:
 
Fikk positiv CB digital test 11.juli på kvelden. Morgenen etter var den negativ igjen. Var negativ mange dager før. La aksjer dagen før, samme dag og og dagen etter positiv el-test. Men denne syklusen er rett etter en MA for 6 uker siden. Så usikker på om det er noe surr. Tok en HCG-blodprøve som var på 11, 10 dpo. I tillegg positiv CB digitaltest 1-2 uker. Venter på svar fra blodprøve tatt i dag. Som du skjønner er jeg meget forvirret :dead:
Man kan få positiv eltest uten at el kommer:wacky: En positiv eltest viser at lh-hormonet stiger (som må til for at egget kan slippe), men ikke alltid det gjør det likevel;) Det eneste sikre måten å påvise at el har vært, er ved temping: da skal man ha en tempstigning på minst 0,2 grader som skal forbli forhøyet i minst tre dager. For de fleste forblir tempen høyere resten av syklusen (eller resten av svangerskapet hvis det har klaffet). Man skal kunne se et tydelig tempskifte i grafen, så pga dette tror jeg at den positive eltesten kom fordi du fortsatt har litt hcg i systemet etter sa, og at du ikke har hatt el. Men el kan komme når som helst, så dersom du har lyst&orker, fortsett å teste etter el og tempe, og legg inn aksjer jevnlig, så plutselig har du el! :joyful: Ønsker deg masse til og håper det klaffer for deg snart:Heartred
 
Synes ikke det er så lett å se tydelig stigning etter EL på grafen i premom. Ville lagt temperaturene inn i Fertility Friend-appen, så regner den ut EL og legger på cover Line så det er lettere å følge med :happy: Den appen er helt super å bruke til temping :D

Jeg bruker eggløsningsteststrimler og temp BBT, så jeg foretrekker fremfor Premom.
 
Æsj, det var ikke til hjelp :hilarious: ser de 2 forrige pp når jeg tempet begynte tempen å synke dag 25, så øyner et lite håp selv om jeg egentlig ikke har noge særlig håp.. :facepalm::nailbiting:
Nei, virker som det kan variere fra syklus til syklus- iblant synker den brått, iblant gradvis.. Men når du blir gravid holder den seg høy iaf!:joyful: Jeg er gravid med barn nr.6 (24+2 uker nå), og dette var grafen fra jeg ble gravid:

321C185A-4619-400B-9020-3B5CE3E8A587.jpeg
 
Nei, virker som det kan variere fra syklus til syklus- iblant synker den brått, iblant gradvis.. Men når du blir gravid holder den seg høy iaf!:joyful: Jeg er gravid med barn nr.6 (24+2 uker nå), og dette var grafen fra jeg ble gravid:

Vis vedlegget 362036

Hmmmm, min ser slik ut denne mnd.. :rolleyes:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210727-110409_FF App.jpg
    Screenshot_20210727-110409_FF App.jpg
    564,5 KB · Visninger: 69
Her har tempen begynt å synke, men det er vel alltids lov å håpe at den stiger igjen:joyful:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210727-110032~2.png
    Screenshot_20210727-110032~2.png
    148,5 KB · Visninger: 61
Har testet med make sure.. men har lest de har dårlig teststrek?
Har inntrykk av at det er veldig individuelt hvordan man opplever de forskjellige testene :) Jeg fikk tydelig strek med Makesure, men testet ikke med den før et par dager etter IKM. Men streken var mye svakere enn Babyplan tidlig som jeg testet med samtidig. Hadde fått svak positiv med Babyplan tidlig allerede 9 dpo. Har lest en del som er misfornøyde med sistnevnte pga skyggestreker, men det har ikke jeg hatt problemer med :)
 
Har inntrykk av at det er veldig individuelt hvordan man opplever de forskjellige testene :) Jeg fikk tydelig strek med Makesure, men testet ikke med den før et par dager etter IKM. Men streken var mye svakere enn Babyplan tidlig som jeg testet med samtidig. Hadde fått svak positiv med Babyplan tidlig allerede 9 dpo. Har lest en del som er misfornøyde med sistnevnte pga skyggestreker, men det har ikke jeg hatt problemer med :)

Får se om jeg tester på ny i morgen eller om jeg venter til i overmorgen :wacky:
 
Skjønner ikke helt at jeg fikk hull i tempen i dag? Jeg tok den bare en halvtime før jeg skulle. Blir spennende å se tempen i morgen tidlig :p
 

Vedlegg

  • AB4AAF3D-F64F-4716-9EB9-92149E3039FB.jpeg
    AB4AAF3D-F64F-4716-9EB9-92149E3039FB.jpeg
    506,4 KB · Visninger: 60
Back
Topp