Vi som temper

Veldig mye. Men du kan bruke noe som heter basal temp adjuster som justerer temp til det den ville vært om du målte til vanlig tid
Er det en app? Skal teste temping med neste el, men oppdaget at jeg har el rett i overgangen ferdig med ferie jobb. Ikke veldig keen på å ha vekkerklokka på 0550 siste feriedagene:hilarious::hilarious:

Er det denne jeg burde bruke?
7F36A31F-E75B-4E88-8327-BE7FEDB7A03E.jpeg

Hvor ofte MÅ man tempe? Altså, skjønner at man bør måle daglig, men hvis man er veldig glemsk og ikke har troa på at man får inn temperutinen? Er det noe vits å tempe hvis man glemmer enkelte dager/flere dager/mange dager? Har 90 dagers sykluser så kunne vært interresant å tempe -men det er veldig lenge å være «commited» for min del:nailbiting::hilarious:

Jeg er ganske ny på temping. Snart 4 uker etter MA nå så syklusen min er bare et stort spørsmålstegn. I dag fikk jeg min første laveste temp. Tok en clearblue digital el-test som viste negativ. Betyr denne lave temperaturen at TR er på vei?
Screenshot_20210711-080232_Flo.jpg

I disse sommertider så er det veldig varmt på soverommet vårt, og ser i dag at tempen er veldig høy til å være meg. Kan temphoppet komme av sydentemp på soverommet? Jeg har jo også nettopp hatt eggløsning, så det er normalt at tempen stiger noe, men tempen min er aldri høyere enn 36.40 :wideyed: Dette er kanskje logisk - men ingen spørsmål er for dumme, eller hva? :rolleyes:

Vedlegg

• 13.07.21 FF.jpg
    13.07.21 FF.jpg
    431,1 KB · Visninger: 92
I disse sommertider så er det veldig varmt på soverommet vårt, og ser i dag at tempen er veldig høy til å være meg. Kan temphoppet komme av sydentemp på soverommet? Jeg har jo også nettopp hatt eggløsning, så det er normalt at tempen stiger noe, men tempen min er aldri høyere enn 36.40 :wideyed: Dette er kanskje logisk - men ingen spørsmål er for dumme, eller hva? :rolleyes:
Dette ser jo veldig lovende ut:D Spennende!

Hei Jenter :)

Nå har jeg prøvd temping i noen dager. Jeg tenkte jo at jeg skulle være lur å sette på en klokke i god tid før jeg vanligvis står opp for å unngå oppvåkningene jeg pleier å ha før alarmen går. Men nå viser det seg jo at oppvåkningene mine begynner allerede kl 5.

Jeg er på CD11 og regner med at EL skjer CD13. Kan jeg endre tiden å teste med en time f.eks i morgen uten at det vil påvirke når den oppdager EL?

Vedlegg

• 94713755-8CFD-45BE-8456-5FE6862549D0.jpeg
    94713755-8CFD-45BE-8456-5FE6862549D0.jpeg
    446,6 KB · Visninger: 82
Hei Jenter :)

Nå har jeg prøvd temping i noen dager. Jeg tenkte jo at jeg skulle være lur å sette på en klokke i god tid før jeg vanligvis står opp for å unngå oppvåkningene jeg pleier å ha før alarmen går. Men nå viser det seg jo at oppvåkningene mine begynner allerede kl 5.

Jeg er på CD11 og regner med at EL skjer CD13. Kan jeg endre tiden å teste med en time f.eks i morgen uten at det vil påvirke når den oppdager EL?
For å kunne ‘stole på’ temping, må man teste på samme tid (+/- 30min) hver dag hele syklusen, og før man står opp og fortatt ligger i sengen:wacky: Skjønner det er vanskelig, men ville fortsatt å ha på alarm og testet på samme tid til el er bekreftet, og heller justere til et annet tidspunkt hvis det blir flere pp? Du kan sove igjen etter tempingen evt? :rolleyes:

For å kunne ‘stole på’ temping, må man teste på samme tid (+/- 30min) hver dag hele syklusen, og før man står opp og fortatt ligger i sengen:wacky: Skjønner det er vanskelig, men ville fortsatt å ha på alarm og testet på samme tid til el er bekreftet, og heller justere til et annet tidspunkt hvis det blir flere pp? Du kan sove igjen etter tempingen evt? :rolleyes:

Men jeg lurte på om hvis jeg endrer tidspunktet for en dag, så kan jeg fortsette med nytt tidspunkt for resten av perioden? Da vil det jo være en liten forskjell midt i, men da blir jo resten av kurven mer pålitelig siden jeg har mer sammenhengende søvn. Men det er vel kanskje bedre å gjøre det etter EL har vært?

Men jeg lurte på om hvis jeg endrer tidspunktet for en dag, så kan jeg fortsette med nytt tidspunkt for resten av perioden? Da vil det jo være en liten forskjell midt i, men da blir jo resten av kurven mer pålitelig siden jeg har mer sammenhengende søvn. Men det er vel kanskje bedre å gjøre det etter EL har vært?
Jeg ville gjort det etter el, for selv en liten endring midt i syklusen kan gjøre det vanskelig å påpeke når el var, siden kun en liten endring i tidspunkt du temper kan gjøre at tempen feks er en del høyere enn på tidspunktet du temper nå;)

Eggløsning skal ha skjedd på CD13 ifølge fertilitetsmonitoren min. Temperaturen gikk kraftig opp CD14, men i dag gikk den ned igjen.

Er er det sånn at hvis tempen går opp i morgen så vil jeg få kryss av FF? Og hvis den går enda mer ned så har ikke EL skjedd?

Jeg føler jo heller ikke at dette er den beste syklusen å starte med, siden jeg er på telttur og sover ganske ubehagelig :facepalm:

Btw, så er dette første syklus jeg temper

Vedlegg

• 55A8EBF6-54CD-4D81-BAA0-2AC7B48ED60F.jpeg
    55A8EBF6-54CD-4D81-BAA0-2AC7B48ED60F.jpeg
    431,6 KB · Visninger: 92
Eggløsning skal ha skjedd på CD13 ifølge fertilitetsmonitoren min. Temperaturen gikk kraftig opp CD14, men i dag gikk den ned igjen.

Er er det sånn at hvis tempen går opp i morgen så vil jeg få kryss av FF? Og hvis den går enda mer ned så har ikke EL skjedd?

Jeg føler jo heller ikke at dette er den beste syklusen å starte med, siden jeg er på telttur og sover ganske ubehagelig :facepalm:

Btw, så er dette første syklus jeg temper

FF setter nok kryss for EL på CD13 i morgen når den får bekreftet en høy temperatur til over cover line :happy: Ikke unormalt at det er enkelte lavere temperaturer etter EL heller, det er østrogenet som spiller inn. Jeg har alltid en dip rundt 2 dpo og en ny rundt 5-6 dpo :happy:

Hmm, en ny dip i tillegg til de jeg alltid får 2 og 5-6 dpo :wideyed:
4CB8C37F-FD37-4AC3-9B83-1EC8A6049CAD.jpeg

Og denne! Kanskje det er noe på gang :nailbiting: (kan være rest-hcg etter SA), men det burde egentlig være ute nå:
42B06D86-F0D6-4FA2-AFC8-853C55F2456B.jpeg

FF setter nok kryss for EL på CD13 i morgen når den får bekreftet en høy temperatur til over cover line :happy: Ikke unormalt at det er enkelte lavere temperaturer etter EL heller, det er østrogenet som spiller inn. Jeg har alltid en dip rundt 2 dpo og en ny rundt 5-6 dpo :happy:

Tusen takk :happy: Det ble både kryss og «hakkete» temperatur etter CD13. Blir spennende å følge med fremover :p

Vedlegg

• DAF6BE09-A921-456A-9635-A8FA12BC1C0D.jpeg
    DAF6BE09-A921-456A-9635-A8FA12BC1C0D.jpeg
    417,6 KB · Visninger: 79
Hmm, en ny dip i tillegg til de jeg alltid får 2 og 5-6 dpo :wideyed:
Vis vedlegget 361744

Og denne! Kanskje det er noe på gang :nailbiting: (kan være rest-hcg etter SA), men det burde egentlig være ute nå:
Vis vedlegget 361745
D der er en festedipp!:nailbiting: de 2 første er vanlig hormonsvingninger.. Og med den svake streken tror jeg at du ikke blir å ses i dette forumet så lenge mer;) spennende å se om den øker i morgen/lørdag:woot:

D der er en festedipp!:nailbiting: de 2 første er vanlig hormonsvingninger.. Og med den svake streken tror jeg at du ikke blir å ses i dette forumet så lenge mer;) spennende å se om den øker i morgen/lørdag:woot:

Håper du har rett :smiley-angelic001 Det kan som sagt være at det er bittelitt hcg igjen etter sist SA, men fikk skyggestrek 9.juli og sluttet å teste da, så den burde ha rukket å bli helt blank i mellomtiden. Hatt to SA, så må nr 3 kloooore seg fast i så fall :nailbiting: Blir ny test i morgen tidlig :joyful:

Back
Topp