Vi som temper

Ser dessverre ut som min graf da jeg hoppet over el. Fikk til "vanlig" tid neste mnd, 4 uker forsinket og da satt spiren. Er 15+0 idag

Det er det jeg selv også frykter :( Hadde du mange symptomer på EL den gangen kroppen hoppet over? Jeg har hatt 1 anovulatorisk syklus en gang før, men da hadde jeg ingen EL-smerter, kun slim og positiv el-test.

Det er det jeg selv også frykter :( Hadde du mange symptomer på EL den gangen kroppen hoppet over? Jeg har hatt 1 anovulatorisk syklus en gang før, men da hadde jeg ingen EL-smerter, kun slim og positiv el-test.
Nei, lite. Noen, men ikke så mye. Men stort sett har jeg blitt grisedårlig før el, og etter El er jeg helt fin igjen (kvalm, uvel, svimmel etc)

Nei, lite. Noen, men ikke så mye. Men stort sett har jeg blitt grisedårlig før el, og etter El er jeg helt fin igjen (kvalm, uvel, svimmel etc)
Jeg håper jo virkelig at tempen var lav pga dårlig søvn og fordi jeg måtte opp for å tisse to timer før vanlig tempetid. Men vil ikke tempen stige ved dårlig søvn? Eller er det omvendt?

Hadde selv veldig mange symptomer på el, måtte ta Paracet flere ganger fordi jeg hadde små vondt, og lå for det meste krokbøyd på sofaen hele søndag kveld.

Hadde jeg ikke tempet, ville jeg gått ut i fra at el hadde vært, men denne grafen gjør meg veldig usikker:hungover:

Jeg håper jo virkelig at tempen var lav pga dårlig søvn og fordi jeg måtte opp for å tisse to timer før vanlig tempetid. Men vil ikke tempen stige ved dårlig søvn? Eller er det omvendt?

Hadde selv veldig mange symptomer på el, måtte ta Paracet flere ganger fordi jeg hadde små vondt, og lå for det meste krokbøyd på sofaen hele søndag kveld.

Hadde jeg ikke tempet, ville jeg gått ut i fra at el hadde vært, men denne grafen gjør meg veldig usikker:hungover:
Den blir mer ustabil og usikker av dårlig søvn. Ofte lavere, men noen ganger høyere

Den blir mer ustabil og usikker av dårlig søvn. Ofte lavere, men noen ganger høyere
Sjekk dagens temp :D Ser ut som om EL faktisk har vært:smiley-bounce012

Screenshot_20210623-083402.png

Hei :) Jeg tenkte jeg kanskje skulle teste ut temping i neste PP om det ikke klaffer denne gangen. Ser det er veldig mye lesing i denne tråden, men håper dere kan hjelpe meg likevel :p

Holder det med vanlig termometer?
Hvor på kroppen måler dere temperaturen (under tunga, armen eller rektalt?)
Hvilken app burde jeg bruke?
Når i syklusen burde man starte temping?
Noe annen kjekk info før man starter?

Hei :) Jeg tenkte jeg kanskje skulle teste ut temping i neste PP om det ikke klaffer denne gangen. Ser det er veldig mye lesing i denne tråden, men håper dere kan hjelpe meg likevel :p

Holder det med vanlig termometer?
Hvor på kroppen måler dere temperaturen (under tunga, armen eller rektalt?)
Hvilken app burde jeg bruke?
Når i syklusen burde man starte temping?
Noe annen kjekk info før man starter?
Du må ha et termometer som viser to desimaler F.eks 36.24 grader,ikke bare 36.2. Det kan utgjør veldig mye.
Jeg måler vaginalt.
Fertility Friend er en fin app.
Og så er det viktig at du Temper med en gang du våkner,før du har begynt å bevege deg så mye. Og til samme tid hver dag.
Tar en liten stund å komme på det sånn i halvsøvne i starten,men tar ikke lang tid før det går automatisk:)

Du må ha et termometer som viser to desimaler F.eks 36.24 grader,ikke bare 36.2. Det kan utgjør veldig mye.
Jeg måler vaginalt.
Og så er det viktig at du Temper med en gang du våkner,før du har begynt å bevege deg så mye. Og til samme tid hver dag.
Tar en liten stund å komme på det sånn i halvsøvne i starten,men tar ikke lang tid før det går automatisk:)

Tusen takk for svar :D Får man kjøpt sånn termometer på apoteket eller må det bestilles på nett?

Jeg måler vaginalt.
Når i syklusen starter du å måle? Når el nærmer seg? Har ikke el før ca 22-25 en plass

Nei,begynner rett etter mensen:) Men er ikke krise om man venter litt mer. Men er viktig at du får lagt inn noen Temper før el skjer.
Okei. Kanskje jeg prøver med en uke før el. Så får jeg heller tempe fast rett etter syklus etter ferien. Så slipper det bli sånn stress i ferien når man gjerne vil sove lenger:D

Hei! Satser på temphopp i morgen! :smiley-bounce012 Kan jeg spørre hva den oransje linjen i grafen er? Jeg er ikke så rutinert på FF og temping ennå!

Jeg har valgt å legge inn hjerterytmen min som en graf nummer 2. Syns det er litt gøy å sammenligne pulsstigningen med tempen etter EL :)

Hvor viktig er måling til nøyaktig samme tid? Har 1-2 timer veldig mye å si?
Veldig mye. Men du kan bruke noe som heter basal temp adjuster som justerer temp til det den ville vært om du målte til vanlig tid

Back
Topp