Vi som temper

Tempen må stige minst 0,2 grad mer en gjennomsnittet av de siste seks tempene for at el er bekreftet og ff setter kryss. Så hvis tempen feks har svingt litt før el, ser det ut som tempen stiger før el faktisk har vært (da er det et tydelig skifte i grafen). :) Du har to høye temper på rad, så hvis tempen fortsatt er høy imorgen setter ff kryss da og du er i så fall 3dpo (days past ovulation) imorgen:)
Tusen takk for svar!:)

Du burde ikke skifte tidspunkt midt i en syklus, for da blir det krøll:yuck: Temp før du går på do og i tillegg når du står opp og Finn en slags midten? :rolleyes:
Joda, men da blir det så vått i senga :p

2756606B-2211-48E7-9C47-5FDC3254F2A9.jpeg

Dere hadde rett,fikk krysset i dag:)

0B31C570-06EA-4483-8946-70CE476AAFB3.jpeg
Jeg har fått stiplet kryss på den dagen jeg trodde selv :)
Men el kom hele 5 dager tidligere i denne syklusen enn sist, så nå lurer jeg på når jeg har ikm. Blir den flyttet 5 dager fram da?
Eller kan lutealfase også variere fra syklus til syklus?
Hvis lutealfasen er på 10 dager nå også blir syklusen på bare 23 dager, det virker veldig kort :wideyed:

Vis vedlegget 351993 Jeg har fått stiplet kryss på den dagen jeg trodde selv :)
Men el kom hele 5 dager tidligere i denne syklusen enn sist, så nå lurer jeg på når jeg har ikm. Blir den flyttet 5 dager fram da?
Eller kan lutealfase også variere fra syklus til syklus?
Hvis lutealfasen er på 10 dager nå også blir syklusen på bare 23 dager, det virker veldig kort :wideyed:
Lutealfasen pleier å være ca samme lengde +/- en dag bare:) Men litt deilig med kort syklus da! Lykke til- håper det klaffer nå:joyful:

Lutealfasen pleier å være ca samme lengde +/- en dag bare:) Men litt deilig med kort syklus da! Lykke til- håper det klaffer nå:joyful:

Jeg ser ikke for meg at dette kan dette kan klaffe.
Det virker så rart :bag:
Men jeg ble gravid med eldste på cd8-9, og med yngste på cd18, så syklusene mine har nok vært litt variable gjennom årene. Men aldri så korte som bare 23 dager. 28-32 har vært mer greia.
Jeg får glede meg over kortere tid i dpo-land enn mange andre :)

01C64761-4CE5-44F4-A20B-EC07A8A0C096.jpeg

Tempen stupte igjen idag, og FF tror ikke lenger st jeg har hatt el. Jeg tror el har vært, det føles som dpo kropp.
Kan tempen bli ekstra lav hvis man våkner uten dyne? Vinterdynen min er for varm nå og plutselig ligger jeg uten dyne

Vis vedlegget 352035
Tempen stupte igjen idag, og FF tror ikke lenger st jeg har hatt el. Jeg tror el har vært, det føles som dpo kropp.
Kan tempen bli ekstra lav hvis man våkner uten dyne? Vinterdynen min er for varm nå og plutselig ligger jeg uten dyne
Nei, dyne/ikke dyne etc skal ikke ha SÅ mye å si på tempen.. Du får nesten bare se om tempen hopper opp igjen imorgen, men tempen skal egentlig Hilde seg høy etter el har vært (fordi det er folikkelen som slipper egget som produserer progesteron som gjør at tempen blir høyere). Derfor er det egentlig slik at høy hopp med kun høye temper resten av syklusen=el har vært, sikksakk/lave temper=el har ikke vært:) Håper el kommer straks!:joyful:

Rar graf :p og CD 42.

Vedlegg

• Screenshot_20210322_065627_com.period.tracker.lite.jpg
    Screenshot_20210322_065627_com.period.tracker.lite.jpg
    26,7 KB · Visninger: 49
  • Screenshot_20210315_065440_com.period.tracker.lite.jpg
    Screenshot_20210315_065440_com.period.tracker.lite.jpg
    26,1 KB · Visninger: 48
Kan du ha hatt el CD37? Tempen hoppet jo etter det og har holdt seg høy? Har du lagt inn tempene i ff? Hvis du gjør det en del dager før cd37 (minst 6 dager), tror jeg ff setter kryss med el cd37!
Problemet er at jeg ikke har 6 dager på rad med temp før cd 37 :p

Tror du el kan ha vært cd37 da? Hadde du elslim eller elsmerter el?
All kvalmen og uvelheten forsvant cd 36, så ja, det er mye mulig. Hadde også El slim rundt da. Så vi får vel se om 14 dagers tid

Nei, dyne/ikke dyne etc skal ikke ha SÅ mye å si på tempen.. Du får nesten bare se om tempen hopper opp igjen imorgen, men tempen skal egentlig Hilde seg høy etter el har vært (fordi det er folikkelen som slipper egget som produserer progesteron som gjør at tempen blir høyere). Derfor er det egentlig slik at høy hopp med kun høye temper resten av syklusen=el har vært, sikksakk/lave temper=el har ikke vært:) Håper el kommer straks!:joyful:
Takk for svar :Heartbigred
Siden jeg ikke får skikkelig positiv el-test har kanskje kroppen vanskelig for å slippe et egg?
Men sist syklus hadde el på cd18, og det er imorgen denne syklusen, så det er kanskje en sjanse.
Jeg tenker at jeg kanskje har litt hormonkrøll etter p-plaster ennå. Forrige mens var mer som p-plaster mens enn som skikkelig mens som den var før jeg fikk ungene.

Vedlegg

• Screenshot_20210322_101634_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_20210322_101634_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    25,9 KB · Visninger: 50
Takk for svar :Heartbigred
Siden jeg ikke får skikkelig positiv el-test har kanskje kroppen vanskelig for å slippe et egg?
Men sist syklus hadde el på cd18, og det er imorgen denne syklusen, så det er kanskje en sjanse.
Jeg tenker at jeg kanskje har litt hormonkrøll etter p-plaster ennå. Forrige mens var mer som p-plaster mens enn som skikkelig mens som den var før jeg fikk ungene.
Kan godt tenkes det er tilfelle? :rolleyes: Jeg selv har bare hatt helt svake eltester (under 0.4 i Premom) frem til testene har steget litt før el, så ikke kjent med det selv! Men fortsett å tempe og teste, så kommer sikkert el snart! :joyful:

Sikkert fordi du har hoppet over en del dager ja! Men fortsett å tempe, for hvis den holder seg høy fremover, er jo sjansen stor for at el var cd37! I sp fall er du 5dpo nå:happy:
Krysser fingrene for det!

Back
Topp