Vi som temper

B88A6282-A7F5-425B-8230-F17515CBB9AC.jpeg

Tempen min fortsetter jo-jo-grafen i denne syklusen også.
Den høyeste var morgenen etter å ha drukket noen cider med ei venninne, men de andre har vært til omtrent samme tid uten noen spesiell grunn :confused013 jaja :)

Vis vedlegget 351531
Tempen min fortsetter jo-jo-grafen i denne syklusen også.
Den høyeste var morgenen etter å ha drukket noen cider med ei venninne, men de andre har vært til omtrent samme tid uten noen spesiell grunn :confused013 jaja :)

Det var litt jo-jo ja :shy: Hadde litt jo-jo-graf forrige pp jeg også, men tror det var pga jeg ikke var helt i form. Du er i form? :)

34B03E72-0508-48B4-A493-266C301A5908.jpeg

Denne pp er grafen utrolig stabil, aldri vært så stabil før :wideyed: merkelige greier, begynner å lure på hva/om jeg har gjort noe annerledes :bored: ser foreløpig lovende ut ihvertfall :nailbiting:

0B46F917-E351-49A8-9A1A-1EAFE98F2094.jpeg

Det var litt jo-jo ja :shy: Hadde litt jo-jo-graf forrige pp jeg også, men tror det var pga jeg ikke var helt i form. Du er i form? :)

Vis vedlegget 351535

Denne pp er grafen utrolig stabil, aldri vært så stabil før :wideyed: merkelige greier, begynner å lure på hva/om jeg har gjort noe annerledes :bored: ser foreløpig lovende ut ihvertfall :nailbiting:

Vis vedlegget 351536
Jeg har følt meg i bra form hele tiden :)
jeg kan kanskje skylde på at jeg temper under tungen istedet for vaginalt?

håper din fine jevne chart er et godt tegn. Jeg krysser fingrene for deg :)

Jeg har følt meg i bra form hele tiden :)
jeg kan kanskje skylde på at jeg temper under tungen istedet for vaginalt?

håper din fine jevne chart er et godt tegn. Jeg krysser fingrene for deg :)

Ja, lurt å tempe vaginalt istede! Da blir grafen mer nøyaktig:)

Jeg temper under tungen jeg også, så veldig overrasket over at min graf denne pp’en ikke svinger mer :shy:

Da er det ikke umulig å ha jevn temp målt under tungen iallefall :)

Jeg tenker at jeg temper ut denne pp’en under tungen, får se om jeg endrer det i neste runde

Sant, og det hjelper kanskje at jeg prøver å vente med dobesøk og drikke vann osv før etter temping, var ikke like flink til det før. Nå er det på grensen til selvplaging, nekter å drikke eller tisse om det nærmer seg måling :p

Du får oppdatere oss om du prøver annen type temping, spennende å se om det blir tydelig forskjell :)

Last edited:
Ja, vet ikke hvorfor jeg helst vil tempe under tungen.
Jeg tempet under tungen de første mndene, men siden jeg har mini på vårt rom var det ofte jeg måtte snakke med ham for å få han til å roe seg etc, så merket at tempen svingte veldig. Startet med vaginal temping istede, og da var tempen mye mer jevn:)

Jeg tempet under tungen de første mndene, men siden jeg har mini på vårt rom var det ofte jeg måtte snakke med ham for å få han til å roe seg etc, så merket at tempen svingte veldig. Startet med vaginal temping istede, og da var tempen mye mer jevn:)
Jeg sover vanligvis med lukket munn og prater sjelden med noen som helst om morgenen, så jeg synes det er litt rart at tempen går så mye opp og ned :)
Men det er kanskje bare sånn jeg er?

Jeg sover vanligvis med lukket munn og prater sjelden med noen som helst om morgenen, så jeg synes det er litt rart at tempen går så mye opp og ned :)
Men det er kanskje bare sånn jeg er?

Uansett er tempen alltid mest nøyaktig ‘inni’ kroppen- det er jo derfor man skal plusse på 0.5 grad hvis man feks temper under armen på et sykt barn istede for rektalt etc:) Hele poenget med å tempe er jo å kunne se på grafen når el er, så hvis tempen din svinger veldig og du fortsatt er noen dager unna el er det jo lurt å ta den vaginalt istede fremover:)

D52980B2-E429-4DB1-82BB-45A2790ADBFD.jpeg
1739ADB3-DFB5-4151-8F84-DB05676C386B.jpeg

Her er iaf et eksempel fra meg:
Øverste grafen tempet jeg oralt (og ikke eksakt samme tid hver dag), nederst grafen tempet jeg vaginalt og på samme tidspunkt hver dag.

Opp til deg hva du vil gjøre selvsagt, men hvis du vil ha grafen så nøyaktig som mulig er det lurt iaf:)

O store orakler: når jeg våkner mellom 04 og 05 og må på do, bør jeg da ta tempen før, siden jeg vanligvis måler mellom 6 og 6.45?

Okey,så det er ikke bare at tempen må stige 3 dager på rad,det må vær høy temp?
Tempen må stige minst 0,2 grad mer en gjennomsnittet av de siste seks tempene for at el er bekreftet og ff setter kryss. Så hvis tempen feks har svingt litt før el, ser det ut som tempen stiger før el faktisk har vært (da er det et tydelig skifte i grafen). :) Du har to høye temper på rad, så hvis tempen fortsatt er høy imorgen setter ff kryss da og du er i så fall 3dpo (days past ovulation) imorgen:)

O store orakler: når jeg våkner mellom 04 og 05 og må på do, bør jeg da ta tempen før, siden jeg vanligvis måler mellom 6 og 6.45?
Du burde ikke skifte tidspunkt midt i en syklus, for da blir det krøll:yuck: Temp før du går på do og i tillegg når du står opp og Finn en slags midten? :rolleyes:

Back
Topp