Vi som temper

Jeg har veldig lyst til å prøve med temping neste pp. :p Hvilket termometer egner seng best? Kan man bruke pannetermometer? Starter man første dag uten mensen?
Lest at man burde måle mens man enda ligger i sengen?

Jeg har veldig lyst til å prøve med temping neste pp. :p Hvilket termometer egner seng best? Kan man bruke pannetermometer? Starter man første dag uten mensen?
Lest at man burde måle mens man enda ligger i sengen?

Det er nok ikke nøyaktig nok med pannetermometer nei. Må kunne ta tempen i munnen, eller rektalt/vaginalt. Termometeret bør også vise 2 desimaler for å være nøyaktig nok. Du finner slike termometere gjerne der du kan kjøpe g-tester/el-tester. Kjøpte min på fertil.no:happy:

Du skal ta tempen til samme tidspunkt hver dag, og mens du fremdeles ligger i senga ja:) det er lurt å velge et tidspunkt der du oftest har fått noen timer sammenhengende søvn, slik at tempen ikke påvirkes av at du f.eks har vært oppe og tisset en time før..

Hmm litt usikker på tempen i dag såklart. Ikm i morgen
Første viser temp tatr 05.20, 36,62 grader. Neste viser med 06.40, 36,95 grader. Den siste er jo mer innenfor intervallet jeg har tatt tempen denne pp, men ja, lite hjelp i dagens temp føler jeg..

Screenshot_20210310-102040_FF App.jpg
Screenshot_20210310-101952_FF App.jpg

Appen er litt usikker, og jeg mener el var 4 el 5 mars og ikke den 1. mars. Noen som har erfaring med å tyde? Og som kan komme med synspunkt på når el kan ha vært? Hvis el virkelig var den 1.mars har vi ikke oddsene med oss, men hadde el-slim senere også, som dere ser ...

63B69F4E-B474-43D3-B0D3-806085822F70.jpeg

Appen er litt usikker, og jeg mener el var 4 el 5 mars og ikke den 1. mars. Noen som har erfaring med å tyde? Og som kan komme med synspunkt på når el kan ha vært? Hvis el virkelig var den 1.mars har vi ikke oddsene med oss, men hadde el-slim senere også, som dere ser ...

Vis vedlegget 351095
Kan være at ff flytter krysset imorgen :)

Kan være at ff flytter krysset imorgen :)

Håååper det ;) La inn veldig mange aksjer alle dagene, men ikke før 1. mars liksom :hilarious: Så hadde vært kjekt med full uttelling for innsatsen i hvert fall :hilarious:

Håååper det ;) La inn veldig mange aksjer alle dagene, men ikke før 1. mars liksom :hilarious: Så hadde vært kjekt med full uttelling for innsatsen i hvert fall :hilarious:
FF krever 3 dager med forhøyet temp, derfor jeg sier imorgen :p du får holde oss oppdatert :)

FF krever 3 dager med forhøyet temp, derfor jeg sier imorgen :p du får holde oss oppdatert :)

Du hadde rett, nå satte den el til å ha vært 6.mars, og da er jeg enig med FF :)

3B75CE61-CD2B-42D3-B566-4C8B0D53BD85.jpeg

Så bra :)

Wow for en graf!
Ja den har tatt av! Har nok en følelse av at el var på cd 22 og ikke der grafen tror. I så fall er det tilnærmet umulig at det ble klaff denne pp :bag: men er jo lov å håpe at FF har rett, til tross for stripete linje

Kan du ha hatt el senere? Dvs CD25? Du har skrevet at du har hatt elslim helt frem til det, og det pleier å bli borte når el er overstått, og det er jo først etter CD25 tempen stiger betraktelig?:rolleyes:
Ikke umulig det, altså! Pleier egentlig å ha mellom 36,60-36,70 i temp dagen etter el, så derfor jeg var litt opphengt i den dagen (og derfor jeg mener FF tar feil som ligger og slurer på 36,40 som er lavt til å være meg). I tillegg til at jeg hadde vondt rundt da. Men det kan jo sikkert ha vært noen dager før el man har vond for den del. Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er el-slim egentlig.. føler nesten jeg har det til en viss grad hele tida - nå også!

Ikke umulig det, altså! Pleier egentlig å ha mellom 36,60-36,70 i temp dagen etter el, så derfor jeg var litt opphengt i den dagen (og derfor jeg mener FF tar feil som ligger og slurer på 36,40 som er lavt til å være meg). I tillegg til at jeg hadde vondt rundt da. Men det kan jo sikkert ha vært noen dager før el man har vond for den del. Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er el-slim egentlig.. føler nesten jeg har det til en viss grad hele tida - nå også!
Jeg har hatt elsmerter i dagene ledende opp til el, og elslim til el-dagen, men det varierer jo veldig fra person til person:) Jeg har feks alltid hatt tydelig elslim lenge, men denne pp merket jeg virkelig ingenting til elslim, og jeg er gravid! Merkelige greier:hilarious: Jeg holder en knapp på at du hadde el CD25, og i så fall setter nok ff fast kryss etter en høy temp til imorgen! I så fall er du 2dpo i dag:) Håper det klaffer for deg!!!!:joyful:

Jeg har hatt elsmerter i dagene ledende opp til el, og elslim til el-dagen, men det varierer jo veldig fra person til person:) Jeg har feks alltid hatt tydelig elslim lenge, men denne pp merket jeg virkelig ingenting til elslim, og jeg er gravid! Merkelige greier:hilarious: Jeg holder en knapp på at du hadde el CD25, og i så fall setter nok ff fast kryss etter en høy temp til imorgen! I så fall er du 2dpo i dag:) Håper det klaffer for deg!!!!:joyful:
Ja det kan gjerne hende du har rett! Spennende å se hva kroppen finner på denne gangen :hilarious: gratulerer med graviditet ❤️ Heldig!!

Erfaringer?
Har jeg hatt EL den 10/3?
I flg FF så er jeg på 3 DPO idag? :p

Vedlegg

• 60596E4D-A3F9-4FF9-82EF-D95710060C80.jpeg
    60596E4D-A3F9-4FF9-82EF-D95710060C80.jpeg
    63,8 KB · Visninger: 65
  • ECBD7523-C930-440F-9F76-8B28738A7530.jpeg
    ECBD7523-C930-440F-9F76-8B28738A7530.jpeg
    34,4 KB · Visninger: 78
Back
Topp