Vi som temper

Tja, vanligvis piper det etter ca.30sek +/-. Temper vaginalt siden det ble så ujevnt oralt, så dyna demper nok pipelyden litt:hilarious: Føler det funker helt topp jeg!
Ah, derfor du har jevnt temp! Jeg pleide å tempe under tunga, trodde det var det som er det beste:p

Nope- man kan ha pustet med munnen, eller snakket i mitt tilfelle (til mini på 18mnder som sover på rommet vårt), og synes tempen varierte mye mer oralt. Vaginalt er den mye jevnere! :)
Ok, da må jeg vurdere å gjøre fra og med imorgen tidlig!:hilarious: Men blir kanskje litt avvik på grafen da :p

Da var beurer ot20 kommet i posten. Tenkte å tempe vaginalt, greit å ha det under dynen for å minske pipingen. Måler dere oralt eller vaginalt?

Ser også at en del artikler om temping sier man skal vente i tre eller fem minutter før avlesning, gjør dere det?
Termometeret her pep etter kanskje 20 sekunder, og da jeg ventet i noen minutter til var temperaturen vesentlig høyere. :shifty:

Temping er både spennende og litt frustrerende. Spesielt for de som liker å ha superstålkontroll
default_icon_wink.gif

I dag fikk jeg en liten dipp. Over coverline, men likevel. 5 dpo. Så leser man om både "corpus luterum dip" (gule legemet) og "implantation dip".. og blir litt mer optimist igjen. For kan jo alltids være noe sånt ?

Er vel bare å fortsette å tempe hver morgen, før jeg står opp, samme klokkeslett... og se hva som skjer, men litt nervepirrende / spennende fra dag til dag nå under DPO ..

Vedlegg

• Screenshot_20210221-102242_FF App.jpg
    Screenshot_20210221-102242_FF App.jpg
    70,8 KB · Visninger: 78
Temping er både spennende og litt frustrerende. Spesielt for de som liker å ha superstålkontroll
default_icon_wink.gif

I dag fikk jeg en liten dipp. Over coverline, men likevel. 5 dpo. Så leser man om både "corpus luterum dip" (gule legemet) og "implantation dip".. og blir litt mer optimist igjen. For kan jo alltids være noe sånt ?

Er vel bare å fortsette å tempe hver morgen, før jeg står opp, samme klokkeslett... og se hva som skjer, men litt nervepirrende / spennende fra dag til dag nå under DPO ..
Det er vel vanligere med festedipp 8-10 dpo i så fall, men man vet jo aldri:rolleyes: Det er uansett normalt at tempen går litt opp og ned i dpo-land, så trenger ikke bety noe:) Temper du med vanlig termometer? Altså ikke med to desimaler? Blir mer nøyaktig med det:) Når starter du å teste? Spennende dager fremover!!:joyful:

Det er vel vanligere med festedipp 8-10 dpo i så fall, men man vet jo aldri:rolleyes: Det er uansett normalt at tempen går litt opp og ned i dpo-land, så trenger ikke bety noe:) Temper du med vanlig termometer? Altså ikke med to desimaler? Blir mer nøyaktig med det:) Når starter du å teste? Spennende dager fremover!!:joyful:

Takk for bra svar :Heartred

Har nå bare termometer som viser et desimal, hadde et annet men det er ødelagt. Men holder for meg for akkurat nå, selv om det ikke blir liiiiiike nøyaktig :smiley-bounce012 til tross for at jeg er en kontroll freak.

Leste om corpus luteum dip nå nettopp etter at min kollega (jordmor) nevnte dette for en tid siden.. det gule legemet. At det kan jo være noe. Og da rundt denne tiden.. i tillegg til feste dip / implantation dip. Men ja, det er vel kanskje som oftest senere. Blir spennende å se framover.

Disse dpo dagene er både spennende og nervepirrende... prøver å være avslappet men er jaggu meg inne bare, bare :excited001:happy090

Det kan gjerne fortsette i denne retningen :D

Vedlegg

• A065D22D-CF21-474C-A1F9-2A43FD237321.jpeg
    A065D22D-CF21-474C-A1F9-2A43FD237321.jpeg
    54,6 KB · Visninger: 79
Det kan gjerne fortsette i denne retningen :D
Det er veldig bra stigning!! :D Aner ikke hva jeg skal tro på min :eek: Om du vil se åssen den ser ut så har jeg lagt ut innlegget om det med bilder hos "oss testetøser imellom".:joyful:

Hvor lenge fortsette dere å tempe etter positiv test?
Jeg sluttet dagen etter positiv test rett og slett fordi man vil oppleve temp svingninger fra dag til dag, og det orket jeg ikke å bekymre meg over rett og slett. Da tok testene over for å måle styrke :)

Back
Topp