Vi som temper

Hvorfor får jeg ikke sånt rødt dpo-kryss i charten? Jeg er 3 dpo i dag..

Vedlegg

• BBA45B69-75C1-4E95-BDF5-EAFD20DE6859.jpeg
    BBA45B69-75C1-4E95-BDF5-EAFD20DE6859.jpeg
    48,4 KB · Visninger: 88
Hvorfor får jeg ikke sånt rødt dpo-kryss i charten? Jeg er 3 dpo i dag..
For at FF skal kunne bekrefte el må du ha minst tre temperaturer som er minst 0.2 mer en gjennomsnittet av de siste 6 dagene. Siden tempen 2dpo droppet lavere enn tempen var før el, skjønner den ikke at el har vært. Jeg vil tro krysset kommer når du har hatt flere høye temperaturer på rad, og da tar den sikkert hensyn til den positive testen du har lagt inn og setter krysset der:) Du kan endte innstillingene til at du manuelt setter kryss/setter kryss basert kun på ELtester i settings dersom du heller vil det:joyful:

Da var beurer ot20 kommet i posten. Tenkte å tempe vaginalt, greit å ha det under dynen for å minske pipingen. Måler dere oralt eller vaginalt?

Ser også at en del artikler om temping sier man skal vente i tre eller fem minutter før avlesning, gjør dere det?
Termometeret her pep etter kanskje 20 sekunder, og da jeg ventet i noen minutter til var temperaturen vesentlig høyere. :shifty:

Er du fornøyd med den? Er det lys i displayet? har ganske jevn temp med make sure sitt, men det er jo ikke lys i displayet, og det syns jeg er så tungvint.. pluss at den piper såppass lavt at jeg ikke hører den gjennom dyna. Begynt med telletrikset som ble nevnt over her :hilarious:

vurderer bytte hvis det ikke klaffer denne mnd ..

For at FF skal kunne bekrefte el må du ha minst tre temperaturer som er minst 0.2 mer en gjennomsnittet av de siste 6 dagene. Siden tempen 2dpo droppet lavere enn tempen var før el, skjønner den ikke at el har vært. Jeg vil tro krysset kommer når du har hatt flere høye temperaturer på rad, og da tar den sikkert hensyn til den positive testen du har lagt inn og setter krysset der:) Du kan endte innstillingene til at du manuelt setter kryss/setter kryss basert kun på ELtester i settings dersom du heller vil det:joyful:
Okei, jeg skal se om jeg skjønte hva jeg skal gjøre.. hm! Jeg har ikke desimaler og har bare testet for moro. Det viktigste er vel at tempen holder seg høy, sånn generelt. Ser også at hvilepulsen har økt de siste dagene. Fascinerende hvordan kroppen er og hvordan det jobbes! TAKK FOR SVAR :D

Okei, jeg skal se om jeg skjønte hva jeg skal gjøre.. hm! Jeg har ikke desimaler og har bare testet for moro. Det viktigste er vel at tempen holder seg høy, sånn generelt. Ser også at hvilepulsen har økt de siste dagene. Fascinerende hvordan kroppen er og hvordan det jobbes! TAKK FOR SVAR :D
For morroskyld så kan du jo sjekke om du får kryss om du feks manipulerer tempen på cd 24 til feks 37.29 eller 37.30 :)

Når du ser på charten, er det tre prikker øverst i høyre hjørnet- klikk på de.
Deretter velger du ‘settings’
Så trykker du ‘Detector/override settings’
Deretter ‘set’ og velger ‘Opk/monitor’

E5C93668-7F92-4985-B696-CCA037AADAD2.jpeg
DA725F6F-949F-4912-9DB8-FD0F2D43816D.jpeg

Er du fornøyd med den? Er det lys i displayet? har ganske jevn temp med make sure sitt, men det er jo ikke lys i displayet, og det syns jeg er så tungvint.. pluss at den piper såppass lavt at jeg ikke hører den gjennom dyna. Begynt med telletrikset som ble nevnt over her :hilarious:

vurderer bytte hvis det ikke klaffer denne mnd ..
Dessverre ingen belysning, så blir nok å lyse med mobilen ja :shifty:
Bare testet den et par ganger siden jeg tenkte å først begynne ved ny syklus. Synes lyden høres greit nok under dynen, men synes den piper veldig tidlig o_O

Håper virkelig :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Vedlegg

• 3BB2A933-017C-4420-A472-A3C175DE8FF2.jpeg
    3BB2A933-017C-4420-A472-A3C175DE8FF2.jpeg
    60,2 KB · Visninger: 78
Ut i fra denne grafen er jeg ganske sikker på at el var mandag 22. feb... tipper krysset kommer i morgen. :) men da er jeg over i dpo land ø, og tempen steg en del i dag :)

Vedlegg

• 073E1517-DC98-4591-8B33-5B365BC0406D.jpeg
    073E1517-DC98-4591-8B33-5B365BC0406D.jpeg
    49,6 KB · Visninger: 60
Eeeeh... grafen min ser rar ut den jo:eek: Øking på LH og temp. Men g-testen ser blenda ut, eller svak skygge som igår kveldo_O Noen som vet hva det kan være? Om noen har opplevd det? :wacky:Vis vedlegget 349505 Vis vedlegget 349506 Vis vedlegget 349507
Ifølge grafen har du ikke hatt eggløsning:( Tempen stiger minst 0.2-0.5 og holder deg ser høy fra dagen etter eggløsning frem til den synker ved TR eller den holder den seg høy hele svangerskapet hvis man er gravid. Grunnen til at tempen stiger er fordi det gule legemet (folikkelen egget kommer fra), produserer progesteron som gjør at kroppstemperaturen stiger. Din temp steg, men sank igjen til samme nivå, så dermed har du ikke hatt eggløsning. Ang ELtester, så er det mulig få positiv test men at egget ikke slipper, dermed kan kroppen prøve igjen en stund etter. :rolleyes:

Skjønner det er kjipt, når man trodde el har vært, men dessverre kan jo det skje iblant:Heartred

Hvordan har dine tidligere sykluser vært? Har du vært på ul og sjekket? Hvis du har mange sykluser uten eggløsning, kan du jo feks ha pcos el? Da finnes det i så fall hjelp å få! :Heartred

I dag fikk jeg positiv Clearblue :) tempen ble plutselig veldig høy rundt 7 dpo... samme skjedde i november da jeg fikk positiv test. Denne tempegrafen her er imponerende lik den fra november :hilarious:
4B929432-248C-4C92-8EBC-3A1E2B5C675C.jpeg

583530AA-3370-4A0E-95C0-83BF6F31AD7A.jpeg

Spennende tider dette.
Har gått ennå litt opp siden i går. Vet det foreløpig ikke betyr noe, hadde innimellom høye målinger også forrige periodene og var jo ikke gravid da.
Men opplever en noe jevnere kurve denne gangen.
Og sammen med periodevise symptomer som kommer og går, så velger jeg foreløpig å være optimist.

Spennende tid. Nesten litt for spennende start på dagen :laughing002

Vedlegg

• Screenshot_20210224-093623_FF App.jpg
    Screenshot_20210224-093623_FF App.jpg
    55,6 KB · Visninger: 64
Spennende tider dette.
Har gått ennå litt opp siden i går. Vet det foreløpig ikke betyr noe, hadde innimellom høye målinger også forrige periodene og var jo ikke gravid da.
Men opplever en noe jevnere kurve denne gangen.
Og sammen med periodevise symptomer som kommer og går, så velger jeg foreløpig å være optimist.

Spennende tid. Nesten litt for spennende start på dagen :laughing002
Så spennende kurve! :joyful: Gleder meg til testing:)

Ifølge grafen har du ikke hatt eggløsning:( Tempen stiger minst 0.2-0.5 og holder deg ser høy fra dagen etter eggløsning frem til den synker ved TR eller den holder den seg høy hele svangerskapet hvis man er gravid. Grunnen til at tempen stiger er fordi det gule legemet (folikkelen egget kommer fra), produserer progesteron som gjør at kroppstemperaturen stiger. Din temp steg, men sank igjen til samme nivå, så dermed har du ikke hatt eggløsning. Ang ELtester, så er det mulig få positiv test men at egget ikke slipper, dermed kan kroppen prøve igjen en stund etter. :rolleyes:

Skjønner det er kjipt, når man trodde el har vært, men dessverre kan jo det skje iblant:Heartred

Hvordan har dine tidligere sykluser vært? Har du vært på ul og sjekket? Hvis du har mange sykluser uten eggløsning, kan du jo feks ha pcos el? Da finnes det i så fall hjelp å få! :Heartred
Ok, det er jo urettferdig hvis testen svarer positiv mens tempen svarer negativt o_O Jeg får fortsette å teste/tempe, og har hørt at man kan ha el 2 ganger på kort tid? Kanskje den stigning jeg har nå er på vei til ny el?:wideyed:

Jeg fikk påvist PCOS da vi prøvde på forrige mann, og fikk letrozol. Men da vi gikk tom for den så skulle vi gå for prøverør, så satt spiren plutselig før samtale om prøverør:angelic: Har aldri fulgt med temping og ikke vært aktiv el-tester før nå liksom. Så det er litt nytt for meg.:joyful: Vi var enige om vi prøver bare nå, og ikke gå til UL/ gyn og få behandling for prøverør osv. Sitter spiren så sitter den tenker vi:happy: Skulle gjerne hatt letrozol for litt dytt på el :hilarious: Om noen her har blitt gravide og har fortsatt letrozol til overs så har jeg gjerne lyst på de!:hilarious:

Vi bare prøver å kjøre på her. Skal uansett være takknemlig at vi har barn fra før. Men hadde vært fint med en til:Heartred

Back
Topp