Vi som temper

Har lyst til å prøve å tempe i denne pp, så da lurer jeg på om noen vil dele hvordan dere gjør det?:)

Når starter dere å tempe, Fra CD1?
Temper dere til samme tid hver eneste dag?
Hvor temper dere, og eventuelt erfaring med å tempe de ulike stedene?

Del gjerne alle tips og triks du har, takk på forhånd :Heartpink

Har lyst til å prøve å tempe i denne pp, så da lurer jeg på om noen vil dele hvordan dere gjør det?:)

Har tempet bare to pp'er nå.

Men begynner etter mensen, ca cd 6-7. Temper under tungen enn så lenge. Temper på morgenen til ca samme tid. Ellers ingen erfaring å dele annet enn at jeg synes tempingen følger kroppens tegn bedre enn de digitale el-testene jeg tok før.

Temper under tunga når jeg våkner - har små barn så vekkes ca samme tidspunkt hver dag. Er ikke helt manisk på tid men holder meg stort sett innenfor en time. Er heller ikke krise om jeg misser er dag :) begynner vanligvis når mensen er ferdig, men prøvde fra CD1 denne gangen. Synes temping er veldig spennende :D og veldig mye mindre stressende enn el-tester som jeg aldri fikk til helt. Anbefaler fertilty friend som app, den liker jeg helt klart best :) man trenger ikke premium for basic temping og finne el, men det er litt ekstra funksjoner og info man får med premium.

Spennende dette med temping.
Første gang jeg gjør det.
Gjør det hver morgen kl.07.00 gjennom hele syklus.
Men synes neste kurvene mine er litt kjedelige :laughing002
Det er jo så lite "opp og ned" fra dag til dag. Stabil temp... men veldig klart skille før og etter EL.

Så til kanskje litt dumme spørsmål..
Er det sånn at de fleste får en festedipp om egget fester seg, eller er det mange som ikke opplever dette ?

Øker gjerne temp etter egget evt er festet eller kan det likeså gjerne holde seg stabilt så lenge det ikke går ned på "under linja" - nivå - for det betyr vel gjerne TR ?

Takk for alt dere tempere har lært meg hittil
Et spennende verktøy å bruke (og har fått meg til å da bli mindre unødvendig ivrig på altfor tidlig å ta graviditetstest :Heartred

Vedlegg

• Screenshot_20210126-140039_FF App.jpg
    Screenshot_20210126-140039_FF App.jpg
    22,8 KB · Visninger: 95
Spennende dette med temping.
Første gang jeg gjør det.
Gjør det hver morgen kl.07.00 gjennom hele syklus.
Men synes neste kurvene mine er litt kjedelige :laughing002
Det er jo så lite "opp og ned" fra dag til dag. Stabil temp... men veldig klart skille før og etter EL.

Så til kanskje litt dumme spørsmål..
Er det sånn at de fleste får en festedipp om egget fester seg, eller er det mange som ikke opplever dette ?

Øker gjerne temp etter egget evt er festet eller kan det likeså gjerne holde seg stabilt så lenge det ikke går ned på "under linja" - nivå - for det betyr vel gjerne TR ?

Takk for alt dere tempere har lært meg hittil
Et spennende verktøy å bruke (og har fått meg til å da bli mindre unødvendig ivrig på altfor tidlig å ta graviditetstest :Heartred

Jeg har ikke blitt gravid nå de gangene jeg har tempet, men har prøvd å lese litt, og virker ikke som at så mange får en festedipp ... Du kan også velge å se på "Charts like mine" om du har VIP-versjonen (vet ikke om den er synlig ellers), for å se andre med lignende graf som deg. Der kan du se hvordan deres kurver er både med de som ikke har blitt gravide, og de som har blitt det :-)

Dere som har VIP-versjonen av Fertility Friend, er det verdt det?

Hadde jo noen dager gratis VIP-dager i starten, men er ikke helt enig med meg selv om det er verdt å bruke penger på ;)

Dere som har VIP-versjonen av Fertility Friend, er det verdt det?

Hadde jo noen dager gratis VIP-dager i starten, men er ikke helt enig med meg selv om det er verdt å bruke penger på ;)
Njææh.. vet ikke helt. Kjøpte det bare som en slags «trøst» etter forrige pp som ikke ble noe, men jeg føler vel ikke egentlig at det var så nødvendig. Hadde det første gang jeg ble gravid og da var det litt lærerikt, men nå er det vel egentlig ikke så veldig nyttig - mest litt underholdende :p kommer nok ikke til å fornye. Hadde nok hatt det om det var billigere men jeg synes det er dyrt. Og litt deprimerende om man binder seg til ett år :p jeg har jo alltid bare planer om å ha én pp til :angelic:

Njææh.. vet ikke helt. Kjøpte det bare som en slags «trøst» etter forrige pp som ikke ble noe, men jeg føler vel ikke egentlig at det var så nødvendig. Hadde det første gang jeg ble gravid og da var det litt lærerikt, men nå er det vel egentlig ikke så veldig nyttig - mest litt underholdende :p kommer nok ikke til å fornye. Hadde nok hatt det om det var billigere men jeg synes det er dyrt. Og litt deprimerende om man binder seg til ett år :p jeg har jo alltid bare planer om å ha én pp til :angelic:

Ja, ikke sant! :hilarious: Ligger an til tempdropp i morgen og at tantebesøk her innen par dager, så kanskje jeg trenger litt trøst etter å ha «bikket» et års prøvetid :wtf: (Med mindre det skjer et mirakel i morgen og det dukker opp en strek fra intet. Men helt blenda her i dag, så har mine tvil...)

Ja, ikke sant! :hilarious: Ligger an til tempdropp i morgen og at tantebesøk her innen par dager, så kanskje jeg trenger litt trøst etter å ha «bikket» et års prøvetid :wtf: (Med mindre det skjer et mirakel i morgen og det dukker opp en strek fra intet. Men helt blenda her i dag, så har mine tvil...)
Usj håper det ikke går sånn men at du får en ekstra strek! Håpet er ikke over før tr er et faktum! ❤️

Hjeelp

Først og fremst; FF sier 10 dpo, jeg er sterkt uenig og mener 9dpo..

Tempen ligger ganske stabilt høyt, og var 37.07 i går og 37.02 i dag. Langt over coverline. I går fikk jeg noe svaak beige/brunfarge i utfloden og i dag en lys rosa blødning. Tappen er lukket, og tempen er høy? Ingenting tilsier at det skal være mensen på vei, foruten lette mensensmerter og kvalme.. Kjenner jeg er litt håpefull på at det kan være en festeblødning, men det hadde jeg ikke med førstemann.

såå, jeg trenger råd fra dere. Pleier dere å spotte før tempen synker?

Vedlegg

• C8E05D42-94F5-43FF-8645-29E0C8548675.jpeg
    C8E05D42-94F5-43FF-8645-29E0C8548675.jpeg
    58,8 KB · Visninger: 97
Hjeelp
Først og fremst; FF sier 10 dpo, jeg er sterkt uenig og mener 9dpo..

Tempen ligger ganske stabilt høyt, og var 37.07 i går og 37.02 i dag. Langt over coverline. I går fikk jeg noe svaak beige/brunfarge i utfloden og i dag en lys rosa blødning. Tappen er lukket, og tempen er høy? Ingenting tilsier at det skal være mensen på vei, foruten lette mensensmerter og kvalme.. Kjenner jeg er litt håpefull på at det kan være en festeblødning, men det hadde jeg ikke med førstemann.

såå, jeg trenger råd fra dere. Pleier dere å spotte før tempen synker?
Det er faktisk umulig å se på en graf om det er spire eller TR på vei dessverre:wacky: Jeg har tempet 6pp nå, og jeg har både opplevd at tempen har droppet gradvis et par dager før TR, at TR har kommet brått uten forvarsel mens tempen fortsatt er høy, og at jeg har spottet litt før tempen har droppet- så alt et mulig;) Håper for din del at tempen holder seg høy og at du får positiv test snart! :joyful: Når er IKM? Lykke til!:)

Det er faktisk umulig å se på en graf om det er spire eller TR på vei dessverre:wacky: Jeg har tempet 6pp nå, og jeg har både opplevd at tempen har droppet gradvis et par dager før TR, at TR har kommet brått uten forvarsel mens tempen fortsatt er høy, og at jeg har spottet litt før tempen har droppet- så alt et mulig;) Håper for din del at tempen holder seg høy og at du får positiv test snart! :joyful: Når er IKM? Lykke til!:)

Kan jo bli gal av mindre :laughing002 IKM er ikke før 2.februar, så det er jo veldig tidlig om mensen kommer nå allerede. Har 15 dagers lutealfase når jeg bruker letrozol :schocked028

Kan jo bli gal av mindre :laughing002 IKM er ikke før 2.februar, så det er jo veldig tidlig om mensen kommer nå allerede. Har 15 dagers lutealfase når jeg bruker letrozol :schocked028
Håper virkelig det klaffer for deg! Man kan jo få bittelitt spotting av flere grunnet uten at TR nødvendigvis er på vei, så kan jo hende det et spire på gang! :joyful:

Håper virkelig det klaffer for deg! Man kan jo få bittelitt spotting av flere grunnet uten at TR nødvendigvis er på vei, så kan jo hende det et spire på gang! :joyful:

så lenge det ikke er TR som kommer 6 dager for tidlig så kan det være akkurat hva det vil :laughing002

Festedipp ved måling i dag tidlig? Eller ikke "stor nok" dipp?
Eller er det for sent med dipp nå?

Kjente en ilende smerte, på høyre side nederst i magen, i går rett etter lagt meg. Kun 1 - 2 sekund men kjente det svært godt. ... kan det være såkalt "festesmerte" eller er jeg helt på tur?

Må også innrømme at første gang jeg testet i dag var det 36.6 men jeg "aksepterte ikke " og tok en til test med en gang, og da var den oppe på 36.7 ;) ... hehe.. den skrev jeg ned.

Bruker å ha ca 14 dagers lutealfase, om det har noe å si...

Vedlegg

• Screenshot_20210128-074826_FF App.jpg
    Screenshot_20210128-074826_FF App.jpg
    64,7 KB · Visninger: 78
Last edited:
Leste nå på nettet :

" Én enkelt lav temperatur rundt 7-10 dager etter eggløsning kan være et tegn på at det befruktede egget fester seg i livmoren, en såkalt festedipp. "...

Men nå gruer jeg meg jo bare til å teste i morgen i frykt for at den fortsatt er lav / lavere :laughing001
Får prøve å være optimist :Heartred

Deler denne, hvis noen er nysgjerrig på hvordan en vellykket kurve KAN se ut :) IKM og 4+0 i dag (og ja, jeg har tatt g-test hver dag siden 9dpo :P )

Vedlegg

• BB5AED61-BDA9-4FDB-B689-52E9F0640316.jpeg
    BB5AED61-BDA9-4FDB-B689-52E9F0640316.jpeg
    74,9 KB · Visninger: 109
Noen som vet hvordan man setter el manuelt? Har noen pp uten temping, men vil ha med el i statistikken

Etter en temperatur dipp i går , er jeg nå back in business igjen med temp på 36.9 ...

Vet ikke hvor vanlig / ikke vanlig det er med sånn dipp i temperatur.. om eksempelvis det var festedipp i går, 9 DPO ? ...

Litt for spennende dette..

Vedlegg

• Screenshot_20210129-070316_FF App.jpg
    Screenshot_20210129-070316_FF App.jpg
    66,6 KB · Visninger: 71
Back
Topp