Vi som temper

Noen tempere som har testet Wild yam i lutealfasen og har erfaring med hvordan det virker? Jeg prøver dette for andre gang, og temp-kurven er veldig lik forrige pp, så usikker på om det er pga Wild yam eller tilfeldig? :rolleyes:

Jeg brukte WY sist jeg ble gravid! :) merket ingen endringer i temperaturen egentlig. Prøver det nå også.

Jeg brukte WY sist jeg ble gravid! :) merket ingen endringer i temperaturen egentlig. Prøver det nå også.
Så spennende! Jeg føler tempene er jevnt over høyere de siste to pp som jeg har tatt wy etter EL, men vet jo ikke om det er tilfeldig eller har en sammenheng! Er 7dpo i dag:) Sist hadde jeg lutealfase på 12 dager, hvor pp før det var den på 10-11, så den gjorde den litt lenger iaf! Håper på det samme nå, eller 13 som egentlig har vært min normal:) Håper det funker! :joyful:

Så spennende! Jeg føler tempene er jevnt over høyere de siste to pp som jeg har tatt wy etter EL, men vet jo ikke om det er tilfeldig eller har en sammenheng! Er 7dpo i dag:) Sist hadde jeg lutealfase på 12 dager, hvor pp før det var den på 10-11, så den gjorde den litt lenger iaf! Håper på det samme nå, eller 13 som egentlig har vært min normal:) Håper det funker! :joyful:

Spennende! Vet jo ikke om det er tilfeldig at jeg ble gravid den første og ene gangen jeg brukte det, men det ga meg i alle fall troa på å teste ut flere ganger :D jeg mista dessverre i en tidlig SA, men jeg blei i alle fall gravid!
Håper det har virkning for deg også! Spennende fremover da. Når skal du teste?
Husker det jeg stressa mest over var nedtrappinga etter positiv test 9-10 dpo. Har du en plan for nedtrapping, eller?

:D:D

Vedlegg

• 20210122_065631.jpg
    20210122_065631.jpg
    63,3 KB · Visninger: 114
Spennende! Vet jo ikke om det er tilfeldig at jeg ble gravid den første og ene gangen jeg brukte det, men det ga meg i alle fall troa på å teste ut flere ganger :D jeg mista dessverre i en tidlig SA, men jeg blei i alle fall gravid!
Håper det har virkning for deg også! Spennende fremover da. Når skal du teste?
Husker det jeg stressa mest over var nedtrappinga etter positiv test 9-10 dpo. Har du en plan for nedtrapping, eller?
Ja, jeg har laget meg et oppsett med nedtrapping, for har hørt at det ikke er lurt å slutte brått. Trapper ned gradvis over de neste dagene, og hvis jeg får positiv test tidligere enn forventet, så trapper jeg ned raskere:) Etter hva jeg har lest, er det vel slik at de som går på ekte/medisinsk progesteron får anbefalt og forsette de første ukene av svangerskapet, så antar det er noe lignende med wy siden det skal etterligne kroppens naturlige progesteron? Er nok heller det at det ikke er forsket på bruk av det i svangerskap (som så mye annet), og derfor ikke er anbefalt å fortsette etter positiv test. Men har troa jeg altså! Herlig hvis den forlenger lutealfasen litt denne gangen også:happy:

Dere kan jo tydeligvis dette med wild yam :)
Jeg er 3 dpo i dag i følge FF og eggløsningstest.
Tenker jeg nå trygt kan prøve wild yam (ventet til FF laget kryss i grafen før jeg våget starte i frykt for å brått klusse til eggløsning).

Men da er jeg jo så usikker på dosering
Hvor mye tar man og hbordan ideelt sett trappe ned på dette?

Vedlegg

• Screenshot_20210122-103333_FF App.jpg
    Screenshot_20210122-103333_FF App.jpg
    51,2 KB · Visninger: 83
Veldig høy temp hele denne syklusen synes jeg! Har aldri pleid å begynne tempinga på CD1 men først etter tr er ferdig. Noen som pleier å ha høyere temp tidlig i syklus? Som regle ligger jeg på 36,2-36,3 i tida mellom tr og el
175AF4A9-3FB9-4E53-B696-985FF7697AA1.jpeg

Dere kan jo tydeligvis dette med wild yam :)
Jeg er 3 dpo i dag i følge FF og eggløsningstest.
Tenker jeg nå trygt kan prøve wild yam (ventet til FF laget kryss i grafen før jeg våget starte i frykt for å brått klusse til eggløsning).

Men da er jeg jo så usikker på dosering
Hvor mye tar man og hbordan ideelt sett trappe ned på dette?
Det kommer jo an på hvor lang lutealfase du har, men her er mitt oppsett:

2dpo-4dpo: 3 kapsler morgen+2 kapsler kveld

5-7dpo: 2 kapsler morgen+2 kapsler kveld

8-9dpo: 2 kapsler morgen+1 kapsel kveld

10-11dpo: 1 kapsel morgen+ 1 kapsel kveld

12-13dpo: 1 kapsel morgen (til positiv test eller TR)

Jeg både tester og temper, så startet med wy 2dpo pga at jeg var sikker på når EL var:)

Det kommer jo an på hvor lang lutealfase du har, men her er mitt oppsett:

2dpo-4dpo: 3 kapsler morgen+2 kapsler kveld

5-7dpo: 2 kapsler morgen+2 kapsler kveld

8-9dpo: 2 kapsler morgen+1 kapsel kveld

10-11dpo: 1 kapsel morgen+ 1 kapsel kveld

12-13dpo: 1 kapsel morgen (til positiv test eller TR)

Jeg både tester og temper, så startet med wy 2dpo pga at jeg var sikker på når EL var:)

Hvor kjøper du wild yam? Må du spørre lege om det, eller er det noe man kan ta uansett? Er det for å øke progesteronnivået i lutealfasen? Jeg tror ikke jeg har lite progesteron, men har mistet flere ganger, og lurer på om wild yam kan være noe for meg å prøve, men kan lite om det, så derfor mange sprm :D

Hvor kjøper du wild yam? Må du spørre lege om det, eller er det noe man kan ta uansett? Er det for å øke progesteronnivået i lutealfasen? Jeg tror ikke jeg har lite progesteron, men har mistet flere ganger, og lurer på om wild yam kan være noe for meg å prøve, men kan lite om det, så derfor mange sprm :D
Jeg har aldri prøvd noen ting før (har 5 barn og hadde en tidlig sa mellom barn nr.3 og 4). Så er helt ny på dette! Men siden det virket som lutealfasen min har vært litt kort de siste månedene, tenkte jeg det var verdt et forsøk siden Wild yam visstnok kan forlenge lutealfasen litt:) Det er et helsekostpreparat, så er reseptfritt. Jeg bestilte på nett selv:joyful: Det som er viktig er å bruket det først ETTER eggløsning har vært, altså bør man tempe for å være sikker da wy kan forskyve eggløsning hvis man tar den før eggløsning har vært:)

Jeg har aldri prøvd noen ting før (har 5 barn og hadde en tidlig sa mellom barn nr.3 og 4). Så er helt ny på dette! Men siden det virket som lutealfasen min har vært litt kort de siste månedene, tenkte jeg det var verdt et forsøk siden Wild yam visstnok kan forlenge lutealfasen litt:) Det er et helsekostpreparat, så er reseptfritt. Jeg bestilte på nett selv:joyful: Det som er viktig er å bruket det først ETTER eggløsning har vært, altså bør man tempe for å være sikker da wy kan forskyve eggløsning hvis man tar den før eggløsning har vært:)

Aha, okey, tusen takk for svar :D Da virker det som noe man kan ta uansett om man vil, såfremt el har vært såklart. Kanskje verdt å prøve. Kan jeg spørre hvolket merke/navn på produkt du valgte å bestille?

Aha, okey, tusen takk for svar :D Da virker det som noe man kan ta uansett om man vil, såfremt el har vært såklart. Kanskje verdt å prøve. Kan jeg spørre hvolket merke/navn på produkt du valgte å bestille?
Jeg har ikke hørt noe annet iaf, men spør på helsekost hvis du er usikker kanskje? Føler det er harmløst med riktig bruk selv iaf:)

Jeg kjøpte denne:

080CB433-DC22-422E-8440-5FD12161AC9D.png

Jeg har tatt den nå fikk en svak posetiv i morges men er ennå usikker ennå tester mer til uka om det ikke blir før

Er det flere som vanligvis har så voldsomt temphopp etter el? Og over 37 i temp? 37.14 i dag :wideyed:

Vedlegg

• 5F1C4655-FBAB-4B8E-ACC2-88A7CD893F1E.jpeg
    5F1C4655-FBAB-4B8E-ACC2-88A7CD893F1E.jpeg
    66,9 KB · Visninger: 84
Kan iallefall bekrefte at tempen virkelig tyder på hva som skjer inni kroppen!:( ved tempfall på morningen i dag, spratt jeg ut av senga for å ta den planlagte "kontrolltesten" jeg skulle ta idag 15 dpo. Håpet var å se en tydelig strek nå, en dag over IKM. Men pga tempfallet, så visste jeg det motsatte kom til å skje...forsvinnende strek og kjemisk graviditet dessverre. Testa positiv 1-2uker med CB digital på torsdags ettermiddag....

Vedlegg

• 20210124_152103.jpg
    20210124_152103.jpg
    55,2 KB · Visninger: 87
Er det flere som vanligvis har så voldsomt temphopp etter el? Og over 37 i temp? 37.14 i dag :wideyed:

Min temp stiger med 0,5 grad etter EL, men har ikke hatt høyere temp enn 37. Jeg er generelt ganske kald av meg da :shy:

Kan iallefall bekrefte at tempen virkelig tyder på hva som skjer inni kroppen!:( ved tempfall på morningen i dag, spratt jeg ut av senga for å ta den planlagte "kontrolltesten" jeg skulle ta idag 15 dpo. Håpet var å se en tydelig strek nå, en dag over IKM. Men pga tempfallet, så visste jeg det motsatte kom til å skje...forsvinnende strek og kjemisk graviditet dessverre. Testa positiv 1-2uker med CB digital på torsdags ettermiddag....
Skikkelig kjipt! Det er dritt å faktisk få en positiv digital så skjer det... håper det klaffer fort igjen ❤️

Back
Topp