Vi som temper

Jeg er ny med temping og håper noen her kan hjelpe med sin erfaring:

Jeg har tempet siden CD6 (kunne ikke før siden jeg ikke fikk termometer før). Har tempet til ca samme tid hver morgen, før jeg står opp.

Grafen har gått litt opp og ned og nå sunket til 36.20. Det har den vært i 2 dager. For 4-5 dager siden var jeg oppe i 36.68. El- test i morges var negativ, men nå har jeg fått slim og veldig med menssmerter. Kan jeg anta at el er på vei veldig snart, eller blir det bare gjetninger her? Er det normalt at temperaturen synker før el? Er vel egentlig det jeg lurer på.

I skjema jeg førte før jeg begynte temping hadde jeg el mellom CD10 og Cd16 - men etter en MA ikke før CD20, så veldig variabelt her for meg når den er.

Jeg er ny med temping og håper noen her kan hjelpe med sin erfaring:

Jeg har tempet siden CD6 (kunne ikke før siden jeg ikke fikk termometer før). Har tempet til ca samme tid hver morgen, før jeg står opp.

Grafen har gått litt opp og ned og nå sunket til 36.20. Det har den vært i 2 dager. For 4-5 dager siden var jeg oppe i 36.68. El- test i morges var negativ, men nå har jeg fått slim og veldig med menssmerter. Kan jeg anta at el er på vei veldig snart, eller blir det bare gjetninger her? Er det normalt at temperaturen synker før el? Er vel egentlig det jeg lurer på.

I skjema jeg førte før jeg begynte temping hadde jeg el mellom CD10 og Cd16 - men etter en MA ikke før CD20, så veldig variabelt her for meg når den er.

Ja, temperaturen kan synke før EL. Det har den gjort hos meg flere ganger. Synker dagen før, for så å skyte i været dagen etter (altså, EL-dagen)

Hei :greet025

Er på PP2 nå, etter en spontanabort i august. Egentlig PP1 siden mannen var til sjøs på jobb forrige mnd, og han kom hjem 2 dager etter EL, noe vi fant ut etterpå.

Denne mnd derimot har han vært hjemme, og jeg dør nesten av spenning etter å teste.

Er tilsynelatende 6 dpo idag, og lurer på om jeg kan ha hatt en festedipp? Er spent på om det stiger igjen imorgen.

I tillegg er jeg ekstremt tung i hodet idag, mensensmerter, og kvalmen har murret i halsen siden jeg sto opp.

Noen som har vært borti dipp, og hatt symptomer?

Last edited:
1A211E6D-AE8F-49FF-B70B-834D0E0F9934.jpeg

Min første gravid-graf :D

I går fikk jeg beskjed på Premom at el er i dag. I dag da jeg la inn tempen sto det 1 dpo. Så da må el ha vært i går???

Men velger jeg å legge inn "ovulation predicted", så sier appen at det er i dag. Men jeg trodde den kunne finne ut av det korrekt ut fra temperaturmålingene jeg legger inn?

I går fikk jeg beskjed på Premom at el er i dag. I dag da jeg la inn tempen sto det 1 dpo. Så da må el ha vært i går???

Men velger jeg å legge inn "ovulation predicted", så sier appen at det er i dag. Men jeg trodde den kunne finne ut av det korrekt ut fra temperaturmålingene jeg legger inn?
Kan du dele et skjermbilde av Premom er Charts side?

Vedlegg

• 383FFCFD-FA5C-4AF2-82F5-D709017F2C01.jpeg
    383FFCFD-FA5C-4AF2-82F5-D709017F2C01.jpeg
    18,1 KB · Visninger: 63
Basert på diagrammet ditt, kan jeg ikke bekrefte om du har eggløsning eller ikke. Har du sporet livmorhalsslim for å dobbeltsjekke om du har eggløsning eller ikke? Det eggehvite cervical mucus er et tegn på eggløsning.

Ja, det har jeg hatt og digital eggløsningstester som bekrefter at el var i det tidsrommet appen sier den var. Er første pp med temping, så er nok ikke så mye informajon inne der. Nå er el-slimet borte og i morges hadde temperaturen økt betraktelig. Får se på dette som en prøverunde med temping egentlig :p Siden jeg har blitt gravid 4 ganger på et år så tror jeg jo jeg har el ganske sånn jevnt. Tok en el-test i går bare for å være sikker på at det ikke fremdeles var noe på gang, og den var negativ.

Nå fikk jeg kryss på fertility friend som viser at jeg er 3dpo, og ikke 6 dpo som premom sier. Hvilken skal jeg stole på? Krysset er vel ganske bankers eller? I så fall er jo el senere enn jeg trodde og vi muuuligens bare rakk å legge inn aksjer akkurat :D

Nå fikk jeg kryss på fertility friend som viser at jeg er 3dpo, og ikke 6 dpo som premom sier. Hvilken skal jeg stole på? Krysset er vel ganske bankers eller? I så fall er jo el senere enn jeg trodde og vi muuuligens bare rakk å legge inn aksjer akkurat :D
Kan jeg de bilde av grafen? :)

Jepp, du er 3DPO :) For at man skal ha hatt EL må tempen stige minst 0,2 grader mer enn gjennomsnittet av de siste seks temperaturene og holde seg høy i minst tre dager. Det er først da FF bekrefter EL og setter kryss:) Kjipt når du trodde du var 6dpo, men bra du fikk lagt inn aksjer siden du fikk EL-slim igjen! :joyful:

Tusen takk for svar :Heartred Nå ble jeg mye klokere :Heartpink Glad kroppen ga et lite vink hehe! Ellers får jeg bare være fornøyd med å være i dpo-land i det hele tatt :love7

Back
Topp